Testy a recenzie

Honda VFR1200F – Prvé zvezenie

Publikovaný

on

Dokáže nová športová turistika od Hondy s motorom V4 naplniť všetky očakávania?

Tri roky klebiet a nepodložených správ v prípade Hondy VFR1200 pomohli vytvoriť ohromné očakávania, ktoré narástli do takmer neskutočných rozmerov. No aby sme si niečo hneď vyjasnili, ak ste čakali nástupcu Blackbirda budete asi sklamaní.
Nádrž je menšia, úplne nový motor V4 nedosahuje maximálne rýchlosti ako pôvodný radový štvorvalec o objeme 1 100 ccm, sériové kufre sú príliš malé na 10-dňové výlety vo dvojici, ktoré majitelia Blackbirdov obľubujú. Nemusíte sa však obávať, pretože Honda VFR1200 je veľmi dobrým motocyklom. Jazdite v rámci jeho parametrov, bez prehnaných očakávaní a zrazu je to mimoriadne zaujímavá a vyvážená motorka. Je preplnená množstvom inovácii – elektronické radenie, elektronicky ovládaná škrtiaca klapka, nový kardanový hriadeľ, kombinovaný brzdový systém so šesťpiestikovými strmeňmi vpredu, novo tvarovaná kapotáž a samozrejme úplne nový motor V4 o objeme 1 237 ccm s „hi-tech“ hlavami valcov s kompaktným rozvodom SOHC. Honda označuje svoj model ako športovo-cestovný, aj keď na samotnom značení príliš nezáleží a oveľa dôležitejšie je, ako sa správa na ceste. A správa sa naozaj dobre, aj keď trochu ťažkopádne pri manévrovaní na zmoknutom parkovisku pred hotelom v Španielsku odkiaľ sme vyrážali na testovaciu jazdu. Udávaná prevádzková hmotnosť je citeľných 267 kg (to je o 38 kg viac ako plne natankované BMW R 1200 GS).

Pri pomalej jazde cítite pomaly každý gram tejto hmotnosti. Určite nepatrí medzi ideálne motorky na prevádzkovanie parkovacích manévrov v stiesnených priestoroch. Zatáčanie s využitím dorazov riadenia bolo trochu komplikované, pretože moje predlaktia sa dostávali do kontaktu s vypuknutou nádržou, ktorá mi vzhľadom na relatívne skromný objem 18,5 l pripadala prekvapujúco veľká. Našťastie pocit vyššej hmotnosti sa stráca po prekročení rýchlosti cca 15 km/h a výjazde na klzké španielske cesty. Ukázalo sa, že všetka táto masa pomáha kvalite jazdy. Máličko mäkšie pruženie dokonale „vyhladí“ menšie hrbole a výtlky a motorka po ceste doslova „pláva“ ako luxusná limuzína. Hviezdou tejto „show“ je však nový motor…

Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 3/2010, ktorý nájdete v stánkoch od budúceho štvrtka, 25-teho februára.

Text: Simon Weir, foto: Honda

Technické parametre:
Cena: 14 090 Eur
Motor: 1 237 ccm, 16 ventilov, SOHC 54º V4
Výkon: 170 k pri 10 000 ot./min.
Krút. moment: 129 Nm pri 8 750 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, kardanový hriadeľ
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z hliníkových profilov
Prevádzková hmotnosť: 267 kg
Rázvor: 1 545 mm
Výška sedla: 815 mm
Objem pal. nádrže: 18,4 l

Honda VFR1200F – Prvé zvezenie

6 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version