Dokáže nová športová turistika od Hondy s motorom V4 naplniť všetky očakávania?
Tri roky klebiet a nepodložených správ v prípade Hondy VFR1200 pomohli vytvoriť ohromné očakávania, ktoré narástli do takmer neskutočných rozmerov. No aby sme si niečo hneď vyjasnili, ak ste čakali nástupcu Blackbirda budete asi sklamaní.
Nádrž je menšia, úplne nový motor V4 nedosahuje maximálne rýchlosti ako pôvodný radový štvorvalec o objeme 1 100 ccm, sériové kufre sú príliš malé na 10-dňové výlety vo dvojici, ktoré majitelia Blackbirdov obľubujú. Nemusíte sa však obávať, pretože Honda VFR1200 je veľmi dobrým motocyklom. Jazdite v rámci jeho parametrov, bez prehnaných očakávaní a zrazu je to mimoriadne zaujímavá a vyvážená motorka. Je preplnená množstvom inovácii – elektronické radenie, elektronicky ovládaná škrtiaca klapka, nový kardanový hriadeľ, kombinovaný brzdový systém so šesťpiestikovými strmeňmi vpredu, novo tvarovaná kapotáž a samozrejme úplne nový motor V4 o objeme 1 237 ccm s „hi-tech“ hlavami valcov s kompaktným rozvodom SOHC. Honda označuje svoj model ako športovo-cestovný, aj keď na samotnom značení príliš nezáleží a oveľa dôležitejšie je, ako sa správa na ceste. A správa sa naozaj dobre, aj keď trochu ťažkopádne pri manévrovaní na zmoknutom parkovisku pred hotelom v Španielsku odkiaľ sme vyrážali na testovaciu jazdu. Udávaná prevádzková hmotnosť je citeľných 267 kg (to je o 38 kg viac ako plne natankované BMW R 1200 GS).
Pri pomalej jazde cítite pomaly každý gram tejto hmotnosti. Určite nepatrí medzi ideálne motorky na prevádzkovanie parkovacích manévrov v stiesnených priestoroch. Zatáčanie s využitím dorazov riadenia bolo trochu komplikované, pretože moje predlaktia sa dostávali do kontaktu s vypuknutou nádržou, ktorá mi vzhľadom na relatívne skromný objem 18,5 l pripadala prekvapujúco veľká. Našťastie pocit vyššej hmotnosti sa stráca po prekročení rýchlosti cca 15 km/h a výjazde na klzké španielske cesty. Ukázalo sa, že všetka táto masa pomáha kvalite jazdy. Máličko mäkšie pruženie dokonale „vyhladí“ menšie hrbole a výtlky a motorka po ceste doslova „pláva“ ako luxusná limuzína. Hviezdou tejto „show“ je však nový motor…
Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 3/2010, ktorý nájdete v stánkoch od budúceho štvrtka, 25-teho februára.
Text: Simon Weir, foto: Honda
Technické parametre: Cena: 14 090 Eur
Motor: 1 237 ccm, 16 ventilov, SOHC 54º V4
Výkon: 170 k pri 10 000 ot./min.
Krút. moment: 129 Nm pri 8 750 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, kardanový hriadeľ
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z hliníkových profilov
Prevádzková hmotnosť: 267 kg
Rázvor: 1 545 mm
Výška sedla: 815 mm
Objem pal. nádrže: 18,4 l
😟 …úplne nový motor V4 nedosahuje maximálne rýchlosti ako pôvodný radový štvorvalec o objeme 1 100 ccm, sériové kufre sú príliš malé na 10-dňové výlety vo dvojici… 😟
Ta moto je cela daka mala. Alebo ja som nadstandardnych rozmerov? 😶 To fakt radsej XXkui, aj ked je to starsia moto.
A to ma byt turistika od Hondy. Nastupca PANa…. Nech radsej poriadne inovuju PANa.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
raptor
18. februára 2010 at 7:05
Co na nej preboha vazi 267kg 😶
kankoXF
18. februára 2010 at 7:56
😟 …úplne nový motor V4 nedosahuje maximálne rýchlosti ako pôvodný radový štvorvalec o objeme 1 100 ccm, sériové kufre sú príliš malé na 10-dňové výlety vo dvojici… 😟
Ta moto je cela daka mala. Alebo ja som nadstandardnych rozmerov? 😶 To fakt radsej XXkui, aj ked je to starsia moto.
A to ma byt turistika od Hondy. Nastupca PANa…. Nech radsej poriadne inovuju PANa.
raptor
18. februára 2010 at 8:31
Myslim ze nastupca pana to asi nebude a preto jej to netreba pisat ako negativum
je to povodna VFR v XXL vydani
maximalne rychlosti su potrebne leda tak pre samovrahov co si radi steklia ego… nam normalnym staci poriadny krutak v rozmedzi 0-200 km/h
p.s. ale je pravda ze ta motorka je krpata (mam to od cloveka co uz mal to stastie na nej sediet)
blackhole
18. februára 2010 at 8:41
Sedel som na tom v omnii, mne to vlekostne pripada ako prerasteny jogurt.
milan3232
18. februára 2010 at 13:29
Nech je ako chce, urcite by som nebol proti, ak by mi hovorila pane 🙂
AIR
18. februára 2010 at 18:03
milan3232 musim s tebou suhlasit, tiez by som nebol proti 👍