Connect with us

Testy a recenzie

Honda VFR1200F – Prvé zvezenie

Publikovaný

on

Dokáže nová športová turistika od Hondy s motorom V4 naplniť všetky očakávania?

Tri roky klebiet a nepodložených správ v prípade Hondy VFR1200 pomohli vytvoriť ohromné očakávania, ktoré narástli do takmer neskutočných rozmerov. No aby sme si niečo hneď vyjasnili, ak ste čakali nástupcu Blackbirda budete asi sklamaní.
Nádrž je menšia, úplne nový motor V4 nedosahuje maximálne rýchlosti ako pôvodný radový štvorvalec o objeme 1 100 ccm, sériové kufre sú príliš malé na 10-dňové výlety vo dvojici, ktoré majitelia Blackbirdov obľubujú. Nemusíte sa však obávať, pretože Honda VFR1200 je veľmi dobrým motocyklom. Jazdite v rámci jeho parametrov, bez prehnaných očakávaní a zrazu je to mimoriadne zaujímavá a vyvážená motorka. Je preplnená množstvom inovácii – elektronické radenie, elektronicky ovládaná škrtiaca klapka, nový kardanový hriadeľ, kombinovaný brzdový systém so šesťpiestikovými strmeňmi vpredu, novo tvarovaná kapotáž a samozrejme úplne nový motor V4 o objeme 1 237 ccm s „hi-tech“ hlavami valcov s kompaktným rozvodom SOHC. Honda označuje svoj model ako športovo-cestovný, aj keď na samotnom značení príliš nezáleží a oveľa dôležitejšie je, ako sa správa na ceste. A správa sa naozaj dobre, aj keď trochu ťažkopádne pri manévrovaní na zmoknutom parkovisku pred hotelom v Španielsku odkiaľ sme vyrážali na testovaciu jazdu. Udávaná prevádzková hmotnosť je citeľných 267 kg (to je o 38 kg viac ako plne natankované BMW R 1200 GS).

Pri pomalej jazde cítite pomaly každý gram tejto hmotnosti. Určite nepatrí medzi ideálne motorky na prevádzkovanie parkovacích manévrov v stiesnených priestoroch. Zatáčanie s využitím dorazov riadenia bolo trochu komplikované, pretože moje predlaktia sa dostávali do kontaktu s vypuknutou nádržou, ktorá mi vzhľadom na relatívne skromný objem 18,5 l pripadala prekvapujúco veľká. Našťastie pocit vyššej hmotnosti sa stráca po prekročení rýchlosti cca 15 km/h a výjazde na klzké španielske cesty. Ukázalo sa, že všetka táto masa pomáha kvalite jazdy. Máličko mäkšie pruženie dokonale „vyhladí“ menšie hrbole a výtlky a motorka po ceste doslova „pláva“ ako luxusná limuzína. Hviezdou tejto „show“ je však nový motor…

Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 3/2010, ktorý nájdete v stánkoch od budúceho štvrtka, 25-teho februára.

Text: Simon Weir, foto: Honda

Technické parametre:
Cena: 14 090 Eur
Motor: 1 237 ccm, 16 ventilov, SOHC 54º V4
Výkon: 170 k pri 10 000 ot./min.
Krút. moment: 129 Nm pri 8 750 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, kardanový hriadeľ
Rám: dvojitý chrbticový pozváraný z hliníkových profilov
Prevádzková hmotnosť: 267 kg
Rázvor: 1 545 mm
Výška sedla: 815 mm
Objem pal. nádrže: 18,4 l

Honda VFR1200F – Prvé zvezenie

6 komentárov

1 komentár

  1. raptor

    18. februára 2010 at 7:05

    Co na nej preboha vazi 267kg 😶

  2. kankoXF

    18. februára 2010 at 7:56

    😟 …úplne nový motor V4 nedosahuje maximálne rýchlosti ako pôvodný radový štvorvalec o objeme 1 100 ccm, sériové kufre sú príliš malé na 10-dňové výlety vo dvojici… 😟
    Ta moto je cela daka mala. Alebo ja som nadstandardnych rozmerov? 😶 To fakt radsej XXkui, aj ked je to starsia moto.

    A to ma byt turistika od Hondy. Nastupca PANa…. Nech radsej poriadne inovuju PANa.

  3. raptor

    18. februára 2010 at 8:31

    Myslim ze nastupca pana to asi nebude a preto jej to netreba pisat ako negativum
    je to povodna VFR v XXL vydani

    maximalne rychlosti su potrebne leda tak pre samovrahov co si radi steklia ego… nam normalnym staci poriadny krutak v rozmedzi 0-200 km/h

    p.s. ale je pravda ze ta motorka je krpata (mam to od cloveka co uz mal to stastie na nej sediet)

  4. blackhole

    18. februára 2010 at 8:41

    Sedel som na tom v omnii, mne to vlekostne pripada ako prerasteny jogurt.

  5. milan3232

    18. februára 2010 at 13:29

    Nech je ako chce, urcite by som nebol proti, ak by mi hovorila pane 🙂

  6. AIR

    18. februára 2010 at 18:03

    milan3232 musim s tebou suhlasit, tiez by som nebol proti 👍

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri