Testy a recenzie

Malý univerzál – test Suzuki V-Strom 250

Publikovaný

on

A bolo to tu! Po dlhej zimnej prestávke konečne prišiel deň, keď som si mala vyzdvihnúť novy stroj na test. V prvom momente som však z V-Stromu 250-ky ostala trochu zaskočená a priznám sa, že možno aj máličko sklamaná, pretože kolega hovoril o trochu väčšej kubatúre. Mám však rada prekvapenia a sklamanie veľmi rýchlo vystriedala zvedavosť, nakoľko som veľmi veľký fanúšik cestných endúr, a tak som sa s chuťou pustila do spoznávania najmenšieho súrodenca z rodu V-Strom.


Prvý dojem 

V- Strom svojim dizajnom nesklamal. Jeho jednoduchý a štíhly vzhľad, síce naoko pôsobí väčším dojmom, ale opak je pravdou a skôr dominujú prvky typické pre cestné endurá. Naviac v čierno – žltej farebnej  kombinácii mu to naozaj pristane a zvyšuje jeho atraktivitu. Svojou stavbou dáva jasne najavo, že patrí do skupiny cestných endúr a ľahký offroad mu bude vyhovovať. Vzhľadom síce pripomína svojich silnejších bratov Suzuki V-Strom 650 a Suzuki V-Strom 1000, no vďaka okrúhlemu prednému svetlometu si zachováva vlastnú identitu. Sedlo už na prvý pohľad pôsobilo pohodlne, ani príliš mäkké, ani príliš tvrdé. To sa mi potvrdilo aj v praxi, a tak aj dlhšia jazda nebola pre mňa utrpením. Posed je vzpriamený, ruky mierne roztiahnuté a nohy zalomené v prijateľnom uhle. Vďaka nízkemu sedlu, asi 800 mm, nemajú ani osoby s nižším vzrastom problém pohodlne a bezpečne stáť nohami na zemi. Všetko vám hneď padne bez problémov do rúk a vy získate pocit, že motorku riadite už dlhé mesiace. V-Strom 250 je vybavený veľkým LCD displejom, ktorý je ľahko čitateľný aj za ostrého slnka vďaka inverznému podsvieteniu. Jazdec tak má pred očami všetko potrebné a k dispozícii celkom slušný zoznam údajov. Nechýba rýchlomer, otáčkomer, dva merače denných kilometrov, okamžitú spotrebu, priemernú spotrebu, indikátor času výmeny oleja, hodiny a v neposlednom rade aj informácie o zaradenom prevodovom stupni, čo ocenia nielen začiatočníci. Veľkým plusom na 250-ke je 12V zástrčka umiestnená na ľavej časti kokpitu. V dvojitom kolískovom ráme sa nachádza dobre známy kvapalinou chladený radový dvojvalec, ktorý Suzuki používa hneď v niekoľkých maloobjemových modeloch. Pri objeme 248 ccm disponuje maximálnym výkonom 25 k pri 8 000 ot./min., čo je primeraný výkon pre daný zdvihový objem.  


Pohodové a priateľské jazdné vlastnosti

Najväčšou výhodou V-Stromu 250 je výborná ovládateľnosť nielen na ceste, ale aj mimo nej.Napriek tomu, že je najťažším z radu 250-tok (hmotnosť uvádzaná v prevádzkovom stave je 188 kg), svoju váhu stráca akonáhle motorku dostanete do prevádzky. Vďaka štíhlosti v stredových partiách je ideálnym partnerom do každodennej premávky a ani zápchy v rannej, alebo poobedňajšej špičke vám v sedle deň nepokazia. Riadenie je ľahké a motorka reaguje rýchlo na akúkoľvek zmenu v smere jazdy. V zákrutách sa chová ako doma a prechádza nimi hravo a plynulo. Nerozhádže ho mokrá cesta, štrk, či iný odpad na ceste. Nespevnené poľné či lesné cesty prechádza s ľahkosťou, priam ich miluje, vďaka výbornému pruženiu a ľahkému ovládaniu, či v posede, alebo v stúpačkách. Ak sa vám tento druh dobrodružstva mimo cesty páči a nemáte s ním žiadne skúsenosti, tak tento stroj je ideálnym spoločníkom na získanie prvých zážitkov, pretože s ním to zvládne aj úplný začiatočník.Pruženie je príjemné a komfortné na obidvoch koncoch. Cestné nerovnosti a ľahký terén zvláda bez väčších problémov. Na pružine vzadu si naviac viete upraviť predpätie a nastaviť si tuhosť. Radový dvojvalec možno nie je trhačom asfaltu, no vzhľadom na svoj zdvihový objem toho ponúka dostatok. Začínajúci jazdec tu nájde skvelého a pružného spoločníka, ktorý toho dokáže veľa odpustiť. Medzi jeho prednosti patrí minimálna spotreba a na 100 km si motor vypýta len niečo cez 3 l paliva, čo vašu peňaženku zaťaží len minimálne. Na pridanie plynu reaguje hladko, pohotovo, bez šklbania a vibrácií. Jeho zvuk je tichý až nevýrazný, čo je možno trochu škoda a výraznejší zvukový prejav by mu určite neuškodil. V cestnej premávke sa V- Strom 250 netratí, no pružnosť využijete skôr pri nižších rýchlostiach a akcelerácia pri vyšších rýchlostiach nie je až tak výrazná. Maximálna rýchlosť sa pohybuje na hranici 125-130 km/h a do vyšších sfér sa už motoru príliš nechce. Na druhej strane malý V-Strom diaľničné presuny ani nemá v popise práce. Optimálna rýchlosť, v ktorej sa 250-ka cíti dobre, je od 60 do 90 km/h, teda presne rýchlosti, ktoré využívate na každodenné presuny v meste a jeho okolí. V tomto prostredí sa budete s motorkou cítiť najlepšie.  


Na koho je najmenší V-Strom namierený

Suzuki V-Strom 250 je v prvom rade univerzálny stroj a ideálny spoločník pre každodenný život. Je vhodný najmä do mesta a na krátke vzdialenosti, za čo by nemal byť považovaný za menejcenný. Práve naopak v tom by som videla jeho obrovskú výhodu. Je dobré zdôrazniť, že dlhé trate zvládne tiež, ale odporúčam skôr jazdu mimo diaľnice, po okresných cestách, s priemernou rýchlosťou 90-110km/h. Nezľakne sa však ani terénu a môžete sa s ním príjemne zabaviť. Tento motocykel je tak určený hlavne pre začiatočníkov a napríklad aj ako alternatíva mestského skútra.Robustnosť cestného endura sa výborne hodí do hustej mestskej premávky a nekvalitné cesty si na rozdiel od skútra v sedle Suzuki vychutnáte.  


Čo by som Suzuki vytkla? 

250-tka má minimalistický štítok, ktorý nie je polohovateľný a podľa môjho názoru aj nedostatočný. Pri vysokých rýchlostiach sa stáva zbytočným, pretože neplní ochrannú funkciu pred prílevom vzduchu, ktorý so sebou nesie aj značné množstvo hmyzu. Je to však vec subjektívna a každý jazdec si svoju motorku prispôsobuje svojim potrebám. Ja by som si určite dokúpila väčší štít, ktorý je polohovateľný a dá sa prispôsobiť.  


Medzi silné stránky V-Stromu 250 patrí: 

Nízka hmotnosť, nízke sedlo, veľmi príjemná spotreba, je to skutočný univerzál vhodný do každého prostredia, no a poteší čistý obraz v spätných zrkadlách aj pri vysokej rýchlosti, čo je veľké plus z hľadiska bezpečnosti.  


Suzuki V-Strom 250  

Cena: 4 390 Eur (aktuálna cena v 2019)

Motor: 248 ccm, 8 ventilov, SOHC, R2

Výkon: 25 k pri 8 000 ot./min.

Krút. moment:23,4 Nm při 6 5000 ot./min.

Prevodovka: 6-stupňova, reťaz

DxŠxV): 2 150 x 790 x 1 295 mm

Rám: dvojitý kolískový pozváraný z oceľových rúrok

Hmotnosť: 188 kg (prevádzková)

Rázvor: 1 425mm

Výška sedla: 800 mm

Objem pal. nádrže: 17 l

Pneu: vpredu: 110/80-17, vzadu: 140/70-17


Motocykel na test zapožičal: MSC – Suzuki Slovensko, o. z., Bratislava  


Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 7-8 / 2018

Text: Soňa Krížová, foto: Vlado Brniak

Malý univerzál – test Suzuki V-Strom 250

Pridaj komentár

Najčítanejšie

Exit mobile version