Connect with us

Testy a recenzie

Test Honda Hornet 500: malý sršeň opäť s dvojvalcom

Publikovaný

on

Naháč CB500F – pôvodne predstavený v roku 2013 spolu s enduro verziou CB500X (po novom NX500) a kapotovanou verziou CBR500R. Neskôr pribudol malý Rebel a minulý rok aj scrambler v podobe CL500. Hornet 500 je nástupcom CB500F. Bez pochyby ide o najagilneší model zo všetkých súrodencov, napriek tomu, že nemá najnižšie položené sedlo. Svojím posedom je to najneutrálneší stroj, ktorý je prvou voľbou aj pre nežné pohlavie. Model CB500F sme už v našej redakcii testovali.

Čo je nové?

Motorka prešla určitou evolúciou. Postupne dostala trakčnú kontrolu. V priebehu rokov sa menil dizajn, v roku 2022 sa brzdný systém zmenil vpredu na 2-kotúčový a obyčajná vidlica sa zmenila na obrátenú. To hlavné, čo sa zmenilo tento rok je svetelný podpis vpredu aj vzadu, úplne sa obmenila predná časť. Ale to najhlavnešie, na čo podla mňa motorka trpela, bol prístrojový panel. Konečne tu máme 5 palcovú farebnú prístrojovku, ktorá je spárovateľná s mobilným telefónom.

Motor – notoricky známa pohonná jednotka

Honda bola jednou z prvých značiek, ktorá si pochytila trh s motocyklami pre vodičské oprávnenie A2. Práve vtedy sa menila legislatíva a hranica maximálneho výkonu pre toto oprávnenie sa zvýšila z 25 na 35 kW. Pamätám si to veľmi dobre, pretože som sám vlastnil prvý model X a spravil na ňom viac ako 100 tisíc kilometrov. Z vlastných skúseností môžem tvrdiť, že ten motor je nezničiteľný. Mal som jeden z prvých kusov na Slovensku a medzi tým prešlo 11 rokov. Jeho majitelia Vám túto skúsenosť len dosvečia. Motor má spomínaných 35 kW pri 8600 ot./min. a krútiaci moment na úrovni 43 Nm pri 6500.

Nie je to žiadny trhač asfaltu, ale pri málo skúsenostiach je to priam ideálna porcia sily. Na okreskách si dokáže zašantiť aj športuchtivý jazdec, a špeciálne na tomto malom Hornetovi. Motorka presne napĺňa povesť tohto mena, pričom ide o relatívne lacnú, bezúdržbovú motorku na ktorej si užiješ veľa zábavy.

Dvojité kotúče a obrátená predná vidlica

Z technických zmien na komponenty, ktoré ma najviac potešili v priebehu rokov, sú práve na podvozku a brzdách. Vďaka obrátenej vidlici, ktorá je totožná s modelom CB650R a dvojitým kotúčom je motorka o kus sebavedomejšia a pôsobí dospelejšie. Prednú vidlicu síce nenastavíš, ale poskytuje vyvážený pomer medzi tvrdosťou a čitateľnosťou. Rovnako brzy sú čiteteľné, výborne dávkovateľné s postupným nástupom brzdnej sily. Aj prudšie brzdenie zvládnu doslova jedným prstom.

Elektronika a nová prístrojovka

Tým hlavným, čo tento rok bije do očí – okrem zmeny mena a dizajnu, je prístrojový panel. Konečne motorka dostala prístrojovku ako sa patrí. Ide o 5 palcový farebný TFT displej. Nenájdeš tu síce žiadne dychberúce animácie, ale je skvele čitateľný. V prechode do tmy alebo šera sa vymenia farby za inverzné. Na displeji vidíš všetky potrebné informácie. Ďalším levelom je možnosť spárovať telefón s aplikáciou Honda Road Sync, pomocou ktorej si vieš na displeji zobraziť navigáciu, a ďalšie možnosti, ktoré ti spíjemnia život. Ak máš v helme komunikátor, môžeš prijímať hovory, počúvať hudbu a mnoho ďalšieho.

Prehľadnosť menu pri spárovaní telefónu nie je úplne intuitívne, našťastie ma týmto procesom previedla aplikácia, ktorá ma navigovala ako slepca v mínovom poli.

Motorka, ktorá ťa prežije

Niekto môže povedať, že to nemá emóciu. Ak to znamená, že si málo v servise, tak je to pravda. Faktom však zostáva, že ten motor ťa prežije, pokial do neho budeš liať olej, meniť filtre a raz za čas skontroluješ rozvody a ventily. Výhodou je, že si relatívne držia cenu. Takže ak kúpiš novú, alebo jazdenú, je viac než isté, že veľmi na hodnote neklesne.

Čo sa týka konkurencie, tento rok sa zobudila značka Kawasaki s modelmi Eliminator 500, či Z500 a Ninja 500. Skúsenosť z testovania Eliminatora 500 napovedá, že bude mať konkurencia od Kawasaki o niečo zábavnejší motor aj kvôli nižšej hmotnosti. V jej neprospech zasa hrá len 1 brzdový kotúč a vidlica štandardneého usporiadania. Ak sa obzeráš po niečom s pretekárskym rodokmeňom, s prémiovým spracovaním, tak je tu aj novinka od značky Aprilia v podobe modelu RS 457. Nezebudnime ani na novinky od Triumphu v podobe nových 400viek. Tu však oproti konkurencii chýba 1 valec. Nikdy nebol tomto segnente taký bohatý výber. Ak chceš vyváženú, agilnú motorku, toto je zaručene silný kandidát.

MOTOR

TypRadový, kvapalinou chladený štvortaktný dvojvalec DOHC
Zdvihový objem471 cm3
Počet ventilov na valec4
Vŕtanie a zdvih67 mm × 66,8 mm
Kompresný pomer10,7: 1
Maximálny výkon35 kW pri 8 600 ot./min.
Max. krútiaci moment43 Nm pri 6 500 ot./min.
Úroveň hluku (dB)L-urban 73,5 dB L-wot 76,8 dB
Olejová náplň3,2 l

PALIVOVÝ SYSTÉM

KarburáciaElektronické vstrekovanie paliva PGM-FI
Objem palivovej nádrže17,1 l (vrátane rezervy)
Emisie CO2 (WMTC)80 g/km
Spotreba paliva (WMTC)3,5 l/100 km
ELEKTRICKÁ SÚSTAVA 
Kapacita batérie12 V 7,4 Ah
Výkon alternátora23,4 A pri 2 000 ot./min.

HNACIE ÚSTROJENSTVO

Typ spojkyMokrá lamelová, pomocná klzná spojka
Typ prevodovky6-stupňová
Stály prevodReťaz
RÁM 
TypOceľové, kosoštvorcové profily
PODVOZOK 
Rozmery (D × Š × V)2 080 mm × 800 mm × 1 060 mm
Rázvor kolies1410 mm
Záklon rejdového čapu25,5 stupňa
Závlek102 mm
Výška sedadla785 mm
Svetlá výška145 mm
Pohotovostná hmotnosť188 kg
Polomer otáčania2,7 m

ZAVESENIE KOLIES

Typ vpredu41 mm inverzná vidlica Showa SFF-BP,
Typ vzaduProlink, jeden tlmič s 5 úrovňami nastavenia tuhosti, kyvné rameno z dutých oceľových profilov
KOLESÁ 
Typ vpreduZ ľahkej zliatiny, 5 lúčov v tvare Y
Typ vzaduZ ľahkej zliatiny, 5 lúčov v tvare Y
Veľkosť ráfika – predné17 × MT3,5
Veľkosť ráfika – zadné17 × MT4,5
Pneumatika vpredu120/70ZR17M/C (58 W)
Pneumatika vzadu160/60ZR17M/C (69 W)
BRZDY 
Systém ABS, Typ2-kanálový
Typ vpreduDva 296 mm × 4 mm kotúče s radiálne upevnenými štvorpiestovými strmeňmi Nissin
Typ vzaduJeden kotúč s rozmermi 240 mm × 5 mm s jednopiestovým strmeňom

PRÍSTROJE A ELEKTRONIKA

Prístrojový panel5-palcový TFT prístrojový panel s prispôsobiteľným rozvrhnutím, vrátane okrem iného ukazovateľa rýchlosti, otáčkomera, hodín, ukazovateľa zaradeného rýchlostného stupňa a ukazovateľa radenia smerom hore.
SvetlometLED
Zadné svetloLED
KonektivitaÁno (Honda RoadSync)
USBNie
12 V zásuvkaVoliteľná
Automatická deaktivácia ukazovateľov smeruNie
RýchloradenieNie
Zabezpečovací systémHISS (Honda Intelligent Security System)
TempomatNie
Ďalšie funkcieESS

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri