Testy a recenzie

MOTO GUZZI STELVIO – testovali sme my i vy

Publikovaný

on

Keď vyšli prvé zmienky o modely Moto Guzzi Stelvio, tak som chvíľu rozmýšľal, či je to skutočnosť, alebo kačica. Realita ale nedala dlho na seba čakať a tak minuloročné Miláno potvrdilo skutočnosť, že veľké ? maxi cestovné enduro Stelvio 1200 4V je na svete. Názov Stelvio kopíruje názov talianskeho alpského passu (2 757 m. n. m.) a tak nám všetkým má byť hneď jasné do akých výšin Stelvio mieri. V redakcii mi teda stojí skutočne kus veľkého železa s týmto názvom a v tejto chvíli mám za sebou cca 600 km ?stelvio jazdy?. Aj keď prvé pocity pred nasadnutím sú rozhodne zmiešané, testovacie kilometre padli na úrodnú klávesnicu a aj v tomto prípade je nám v redakcii opäť cťou, že sme si Stelvio vyskúšali ako prví v SR.
Kompletný test nájdete v Motomagazíne č.: 6/08, na stánkoch od utorka 20.05.

So Stelviom na BMW zraze.
So Stelviom som sa tento víkend (17.-18.5.) vybral na zraz priaznivcov a majiteľov motocyklov BMW. Zraz sa konal vo Veľkom Slavkove pri Poprade a musím povedať, že Stelvio neostalo bez povšimnutia a prakticky každý kto tam bol, venoval Stelviu minimálne pohľad. Využívam teda toto stretnutie na to, aby som k Stelviu prihodil pár pripomienok, ktoré sa v teste v Motomagazíne neobjavia. Spravil som na ňom ďalších cca 450 km cez Oravu do Poľska cez Zakopané, Lysú Poľanu, Veľký Slavkov, Starý Smokovec, Podbanské, Liptovský Trnovec, PB. Posádka dvaja + jeden kufor, plne naložený. Po totálne rozbitých poľských podtatranských cestách som musel prestaviť podvozok, pružina šla totižto miestami skoro nadoraz. Stelviu nerobí problém tento typ ciest, opäť sa mi potvrdilo, že výkon v dolných otáčkach ale chýba, práve v rozmlátených horských točivých zákrutách. Opäť som si vyskúšal aj diaľnicu s dosť silným bočným nárazovým vetrom, Stelvio ide ako po koľajniciach, a vietor naň nemá ani pri 160-ke. Dobre drží stopu, krytie spredu je vynikajúce, ľahké ovládanie neunavuje, je to turista ako sa patrí. Mal som ale pocit, že motor ktorý má teraz 1 700 km trochu stíchol a prekvapením bola i spotreba, ktorá klesla, a počítač napočítal 6.4 l /100 km. Možno sa to nezdá Stelvio sa medzi GS-ami nestratilo a mienka o ňom nebola až tak rozporuplná. Urobil som si malú nenápadnú anketu a čuduj sa svete.

Anketa dizajn:
Z 11 opýtaných 6 povedalo, že sa im Stelvio páči a prakticky totožne odpovedali, že tie svetlá vpredu sú ale divné.
Traja potvrdili, že Stelvio má vlastnú tvár a je dobré tak ako je.
Jeden mi povedal, že sa to nemôže ani pozerať a že by si to v živote nekúpil.
Jeden sa naň nevedel vynadívať a naznačoval neskrývaný záujem o tento stroj.

Skúšobné jazdy
Jazdu so Stelviom (cca 3-5 km) si vyskúšalo 5 ľudí a tu sú názory:
– Motor skutočne treba vytáčať, ale podvozok je dobrý…
– Nič mu nechýba, mne také vyhovuje aké je…
– Motor trochu dolu tupý, potom ale ide, zdá sa mi že sa trochu krúti rám, ale môže to byť i nastavením podvozku…
– Tak ako je mi vyhovuje nič by som s tým nerobil…
– Dobré, dá sa všetko, trochu slabé brzdy inak dobré…
Akurát Francúz si vyskúšal len posed a hneď povedal, že mu je Stelvio malé. Lenže ktorá motorka Francúzovi nie je malá?


Autor: V. Brniak

Moto Guzzi Stelvio 4V

23 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version