Connect with us

Testy a recenzie

MOTO GUZZI STELVIO – testovali sme my i vy

Publikovaný

on

Keď vyšli prvé zmienky o modely Moto Guzzi Stelvio, tak som chvíľu rozmýšľal, či je to skutočnosť, alebo kačica. Realita ale nedala dlho na seba čakať a tak minuloročné Miláno potvrdilo skutočnosť, že veľké ? maxi cestovné enduro Stelvio 1200 4V je na svete. Názov Stelvio kopíruje názov talianskeho alpského passu (2 757 m. n. m.) a tak nám všetkým má byť hneď jasné do akých výšin Stelvio mieri. V redakcii mi teda stojí skutočne kus veľkého železa s týmto názvom a v tejto chvíli mám za sebou cca 600 km ?stelvio jazdy?. Aj keď prvé pocity pred nasadnutím sú rozhodne zmiešané, testovacie kilometre padli na úrodnú klávesnicu a aj v tomto prípade je nám v redakcii opäť cťou, že sme si Stelvio vyskúšali ako prví v SR.
Kompletný test nájdete v Motomagazíne č.: 6/08, na stánkoch od utorka 20.05.

So Stelviom na BMW zraze.
So Stelviom som sa tento víkend (17.-18.5.) vybral na zraz priaznivcov a majiteľov motocyklov BMW. Zraz sa konal vo Veľkom Slavkove pri Poprade a musím povedať, že Stelvio neostalo bez povšimnutia a prakticky každý kto tam bol, venoval Stelviu minimálne pohľad. Využívam teda toto stretnutie na to, aby som k Stelviu prihodil pár pripomienok, ktoré sa v teste v Motomagazíne neobjavia. Spravil som na ňom ďalších cca 450 km cez Oravu do Poľska cez Zakopané, Lysú Poľanu, Veľký Slavkov, Starý Smokovec, Podbanské, Liptovský Trnovec, PB. Posádka dvaja + jeden kufor, plne naložený. Po totálne rozbitých poľských podtatranských cestách som musel prestaviť podvozok, pružina šla totižto miestami skoro nadoraz. Stelviu nerobí problém tento typ ciest, opäť sa mi potvrdilo, že výkon v dolných otáčkach ale chýba, práve v rozmlátených horských točivých zákrutách. Opäť som si vyskúšal aj diaľnicu s dosť silným bočným nárazovým vetrom, Stelvio ide ako po koľajniciach, a vietor naň nemá ani pri 160-ke. Dobre drží stopu, krytie spredu je vynikajúce, ľahké ovládanie neunavuje, je to turista ako sa patrí. Mal som ale pocit, že motor ktorý má teraz 1 700 km trochu stíchol a prekvapením bola i spotreba, ktorá klesla, a počítač napočítal 6.4 l /100 km. Možno sa to nezdá Stelvio sa medzi GS-ami nestratilo a mienka o ňom nebola až tak rozporuplná. Urobil som si malú nenápadnú anketu a čuduj sa svete.

Anketa dizajn:
Z 11 opýtaných 6 povedalo, že sa im Stelvio páči a prakticky totožne odpovedali, že tie svetlá vpredu sú ale divné.
Traja potvrdili, že Stelvio má vlastnú tvár a je dobré tak ako je.
Jeden mi povedal, že sa to nemôže ani pozerať a že by si to v živote nekúpil.
Jeden sa naň nevedel vynadívať a naznačoval neskrývaný záujem o tento stroj.

Skúšobné jazdy
Jazdu so Stelviom (cca 3-5 km) si vyskúšalo 5 ľudí a tu sú názory:
– Motor skutočne treba vytáčať, ale podvozok je dobrý…
– Nič mu nechýba, mne také vyhovuje aké je…
– Motor trochu dolu tupý, potom ale ide, zdá sa mi že sa trochu krúti rám, ale môže to byť i nastavením podvozku…
– Tak ako je mi vyhovuje nič by som s tým nerobil…
– Dobré, dá sa všetko, trochu slabé brzdy inak dobré…
Akurát Francúz si vyskúšal len posed a hneď povedal, že mu je Stelvio malé. Lenže ktorá motorka Francúzovi nie je malá?


Autor: V. Brniak

Moto Guzzi Stelvio 4V

23 komentárov

23 Comments

  1. Coden

    20. mája 2008 at 17:27

    Tie predné svetlá sú fakt divné, taký vypúlený bzučo… ale niekomu sa to môže páčiť… a kardan je kardan ako Bawor, ale ak je vyrobené s talianskou kvalitou… tak kto sa odváži so Stelviom mimo Európy má moju hlbokú úctu… Nič v zlom, inak celkom fajn motorka… až na tie svetlá…

  2. raptor

    20. mája 2008 at 17:45

    Stavim sa ze aj „Jeden mi povedal, že sa to nemôže ani pozerať a že by si to v živote nekúpil.“ povedal francuz 😀 😀

  3. malymirec

    21. mája 2008 at 14:20

    Podla mna to vyzera celkom dobre
    take zvezenie by som neodmietol 😇

  4. Kwasak

    21. mája 2008 at 14:44

    Francuz ked sadol na moje GS, hned sa vyjadril: Jezismaria, ake to je male 🤣 🤣 🤣

    Molze byt dobre to Stelvio, ale tie svetla… no je to vec vkusu, niekomu sa paci Fiat Multipla (Bobikovi) 😁

    …vyskusali ako prvy v SR – viacery? 🤐

  5. MartineR

    21. mája 2008 at 17:03

    Prave som volal s Francuzom, ze sa viezol na mojej GS (hura, od zajtra som zas pojazdny). Takze mam
    ocakavat, ze bude protestovat proti vyske ? 😁

  6. Kwasak

    21. mája 2008 at 23:07

    MartineR jemu je secko male 😁

  7. VladiB

    22. mája 2008 at 21:30

    raptor Nepovedal to Francúz,

    ale škoda že Guzzi nemá niečo ako predvádzacie dni, aby mohli viacerí vyskúšať o čom je reč, je to celé o tom, že každému vyhovuje niečo iné a veľa ľudí nechce tuctové motorky, ale práve také s ktorými by sa trošku odlíšili. O tom Guzzi je. Na jednej strane možno je iné dizajnom, na druhej strane som toľko otáčajúcich sa ľudí za sebou nevidel už dávno, tak so vyber…

  8. AMIS

    18. októbra 2008 at 20:53

    Ja už som sa odlíšil Bebebebebe , hentaká mucha mi od rána vraví pane 😁 Zatiaľ len 500km som na nej urobenkal ale budem sa snažiť ďálej nak som múdrejší.

  9. VladiB

    19. októbra 2008 at 8:44

    AMIS Dúfam že sa podelíš zo skúsenosťami, to máš fungláč, alebo staršiu?

  10. AMIS

    19. októbra 2008 at 11:06

    V podstate fungláč zabehnutý 😁

  11. Spider

    19. októbra 2008 at 11:13

    Pravdu?Vcera som to obcumoval ale nijako ma nezaujala 🙄

  12. AMIS

    19. októbra 2008 at 11:20

    Spider nemám ťa rád 😕

  13. Spider

    19. októbra 2008 at 11:26

    AMIS staci ze mas rad svoju manzelku 🤣

  14. kankoXF

    19. októbra 2008 at 16:28

    AMIS som v hlbokom zacudovani a naslednej kome. 😉 😶 Chudak Taxik aj s pavom…

    Ale ta nova Guzina je pekna…

  15. raptor

    19. októbra 2008 at 16:30

    Ja som den dopredu vedel ze amis na nej pride k janíčkom 😉
    až na to že to je voľáke malé je to celkom fajn talianska verzia BMW GSA… vratane uniku oleja 🤣

  16. AMIS

    19. októbra 2008 at 17:44

    Dnes už neunikal asi to bolo naschvál kúli tobje 😈

  17. raptor

    19. októbra 2008 at 17:46

    No mozno uz nema co unikat 😁
    moj baworak slzi olej len cez nalievaci srob na valci a nie cez tesnenia srobov co drzia dekel hlavy valcov 👋 😇

    …ale ako som povedal mne sa ta motorka hoooodne paci, je dostatocne skareda a dostatocne ina len malicka 🤐 ☹️ 😠

  18. AMIS

    19. októbra 2008 at 17:51

    Mňam bolognese 😶

  19. RoboNM

    19. októbra 2008 at 18:05

    Amis, v sobotu si dokázal, že si správne pochopil kam má smerovať tvoja motorkárska budúcnosť. 😁 Rozloženie motora už správne, kategória moto tiež, sushi to už tiež nie je, už ti chýba iba posledný krok prechodu na tú poslednú, finálnu, ultimatívnu motorku 🙂 😇

    Ale inak, Stelvio je pekné 🙂 , trošičku malé a trošičku mu chýba nejaký ten zobáčik, potom by vyzeralo ako nejaký hmyz. Ale je to svojská motorka 😈

  20. Kwasak

    19. októbra 2008 at 19:21

    Prd je to male, dobre to je. Mne sa len tie svetla zdaju divne, ale to je vec vkusu. GSko je zas skulave na jedno oko 😁
    AMIS gratulujem k motorke, co ma dusu. Vidis jak si zije svoj vlastny zivot. Vcera u Janickov len troska plackala z valca, ona bude este aj dychat a podobne veci. Tak sa tes! 😁 😉

  21. AMIS

    19. októbra 2008 at 19:57

    Robo ja som na suši nezanevrel, doma sú dvaja japonci a jeden italík ale toho nemčouranechám Vám šak to si ja nemôžem dovoliť aby som sadol na šnicel, šak kam by ten svet smeroval potom…. 😁 Svetlá sú fajn Zuzi, len už ma nebaví vodičom ukazovať , že to nie sú diaľkáče, a to ak tam na budúci týždeň šupnem 2xbixenon šak budú srať kocky na stretávačkách.Škoda len , že Touratech a SW motech so mnou ešte nepočítali s ponukou 😠 NIČ,NIČ,NIČ a sdamé NIČ, budem musieť freestyleovať 🤣
    Inak to Enduro ma asi stále drží, lebo odkedy je Stromček preč z domu nejako blbo spávam 😕

  22. kankoXF

    19. októbra 2008 at 20:02

    AMIS 🙂 🤣 🤣 svetla mas teda dobre…

  23. RoboNM

    20. októbra 2008 at 15:48

    Amis, njn, veď nakoniec, Nemci a Taliani boli aj vo vojne spojenci 😁

    Ale fakt je pekná, akurát ten zobáčik dorobiť 😉 , vyzeralo by to úplne ako nejaký hmyz 🙂

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri