Triumph začal so svojím návratom ku Scramblerom už
v roku 2006 a
to modelom, ktorý mal pripomínať slávny TR6C Trophy Special. Možno si niektorí
z vás pamätajú, že práve tento model Triumph Trophy sa objavil vo filme
The Great Escape (Veľký útek) a riadil ho Steve McQueen osobne. No ale nie
všetci už vedia, že práve v tej známej scéne so skokom nahradil Steva kaskadér
Bud Ekins.
Úplne nová motorka
Scrambler na báze
Bonnevilla od roku 2006 bol síce neprekonateľne pekný, ale mal zopár svojich
múch, ktoré sa konštruktéri rozhodli u nového modelu eliminovať. Nezostal
teda kameň na kameni a ako základ pre nového Scramblera poslúžil model
Street Twin s jeho 900 ccm „High Torque“ (vysoký krútiaci moment) motorom.
Tento radový dvojvalec s časovaním 270° a dvomi vyvažovacími
hriadeľmi, má síce o pár koní menej ako jeho predchodca, ale zato má
riadny nárast krútiaceho momentu v nízkych otáčkach. 80 Nm pri 3 230
otáčkach je skoro o 30% viacej ako predchádzajúci motor na Scrambleri
a tento nárast a celkové dobré vyladenie chodu motora cítiť už veľmi
blízko k voľnobežným otáčkam. Nad 4 500 – 5 000 ot./min. sa už veľa
nedeje, čo ale na charakter a využitie Scramblera nie je vôbec potrebné.
Môžeme diskutovať či je 55 koní pre Scramblera málo alebo je to dostatočné,
jedno sa mu však uprieť nedá. Vzpriamená poloha posedu, širšie riadidlá
a o niečo nižšie položené ťažisko tomuto novému modelu určite
prospeli a robia z neho motorku na každodenné použitie do mestských
prepletačiek, ktorej vôbec nevadí vytratiť sa na poľné cesty mimo mesto. Pri
potrebe častej práce so spojkou som bol veľmi rád, že páni od Triumphu dali
asistenčnú spojku aj na tento model.
Vylepšený podvozok
Testovaný model
mal obuté pneumatiky Metzeler Tourance, ktoré krásne držia motorku
v utiahnutých zákrutách pokojne až po hranu, no nestratia svoje dobré vlastnosti
ani v ľahkom teréne. 19 palcové vypletané kolo vpredu a 17 palcové zadné
sú ideálnou voľbou ako pre minulý, tak aj tento model.
Zlepšením
a zmenou prešiel samozrejme aj podvozok. Rám sa mi osobne zdal pevnejší
a v kombinácii s vyšším zdvihom tlmičov 120 mm vpredu aj vzadu sa
ovládanie javí predvídateľnejším s ľahko čitateľnou odozvou. Predná aj
zadná brzda odvádzajú svoju úlohu zodpovedne a s dostatočným účinkom,
nesmiete ale čakať účinok ako na superšporte. Čo mňa osobne veľmi potešilo,
bola možnosť vypnúť kontrolu trakcie ale aj vypnutie ABS, ktoré sa
z nových modelov dá vypnúť len na Scramblerovi. Zjednodušene povedané,
kombinácia väčšieho krútiaceho momentu a vylepšeného podvozku,
s nižšou výškou sedla, čiastočne nastaviteľným podvozkom, robí zo
Scramblera veľmi zábavnú motorku, na ktorej budete chcieť sedieť každý deň.
Detaily utvárajúce funkčný celok
Tak ako aj
ostatné modely pochádzajúce v súčasnosti z dielne v Hinckley,
nie je ani Scrambler výnimkou a s každým prepracovaným detailom
a kvalitným prevedením vás hneď uchváti. Lakované časti, časti
z lešteného hliníku, kryty motora, všetky dielce majú skvelé spracovanie
a vyzerajú veľmi elegantne a trvácne. Mňa však oslovili aj najmenšie
detaily ako čisté vedenie kabeláže – nikde nenájdete trčať hadice, na stúpačkách
jazdca sú vyberateľné gumy v prípade ak by sa vám zachcelo vyraziť aj do
blata, dokonca aj USB port na nabíjanie pod sedlom je potešujúci detail.
Samozrejme je kopec ďalších malých detailov, ktoré si človek na prvý krát
nevšimne a keby to niekomu bolo stále málo, má Triumph pripravených
ďalších 150 dielov k dispozícii k personalizácii
vášho Scramblera.
Triumph Street Scrambler
Cena: od 9 595 Eur
Motor: 900 ccm, 8
ventilov, SOHC, R2
Výkon: 55 k pri 5
900 ot./min.
Krút. moment: 80 Nm pri 3
230 ot./min.
Prevodovka: 5-stupňová,
reťaz
Rám: kolískový,
pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 228 kg (suchá)
Výška sedla: 690 mm
Objem pal. nádrže: 12 l
Pneu: vpredu: 100/90-19, vzadu: 150/80 – 16
Motocykel na test zapožičal: Motocorse
BL
Test bol
uverejnený v časopise Motomagazin
10/2017
Text : Juraj Vyskočil, foto: Marek
Benes
Triumph Street Scrambler – album k testu – Motomagazin 10/17