Triumph začal so svojím návratom ku Scramblerom už
v roku 2006 a
to modelom, ktorý mal pripomínať slávny TR6C Trophy Special. Možno si niektorí
z vás pamätajú, že práve tento model Triumph Trophy sa objavil vo filme
The Great Escape (Veľký útek) a riadil ho Steve McQueen osobne. No ale nie
všetci už vedia, že práve v tej známej scéne so skokom nahradil Steva kaskadér
Bud Ekins.
Úplne nová motorka
Scrambler na báze
Bonnevilla od roku 2006 bol síce neprekonateľne pekný, ale mal zopár svojich
múch, ktoré sa konštruktéri rozhodli u nového modelu eliminovať. Nezostal
teda kameň na kameni a ako základ pre nového Scramblera poslúžil model
Street Twin s jeho 900 ccm „High Torque“ (vysoký krútiaci moment) motorom.
Tento radový dvojvalec s časovaním 270° a dvomi vyvažovacími
hriadeľmi, má síce o pár koní menej ako jeho predchodca, ale zato má
riadny nárast krútiaceho momentu v nízkych otáčkach. 80 Nm pri 3 230
otáčkach je skoro o 30% viacej ako predchádzajúci motor na Scrambleri
a tento nárast a celkové dobré vyladenie chodu motora cítiť už veľmi
blízko k voľnobežným otáčkam. Nad 4 500 – 5 000 ot./min. sa už veľa
nedeje, čo ale na charakter a využitie Scramblera nie je vôbec potrebné.
Môžeme diskutovať či je 55 koní pre Scramblera málo alebo je to dostatočné,
jedno sa mu však uprieť nedá. Vzpriamená poloha posedu, širšie riadidlá
a o niečo nižšie položené ťažisko tomuto novému modelu určite
prospeli a robia z neho motorku na každodenné použitie do mestských
prepletačiek, ktorej vôbec nevadí vytratiť sa na poľné cesty mimo mesto. Pri
potrebe častej práce so spojkou som bol veľmi rád, že páni od Triumphu dali
asistenčnú spojku aj na tento model.
Vylepšený podvozok
Testovaný model
mal obuté pneumatiky Metzeler Tourance, ktoré krásne držia motorku
v utiahnutých zákrutách pokojne až po hranu, no nestratia svoje dobré vlastnosti
ani v ľahkom teréne. 19 palcové vypletané kolo vpredu a 17 palcové zadné
sú ideálnou voľbou ako pre minulý, tak aj tento model.
Zlepšením
a zmenou prešiel samozrejme aj podvozok. Rám sa mi osobne zdal pevnejší
a v kombinácii s vyšším zdvihom tlmičov 120 mm vpredu aj vzadu sa
ovládanie javí predvídateľnejším s ľahko čitateľnou odozvou. Predná aj
zadná brzda odvádzajú svoju úlohu zodpovedne a s dostatočným účinkom,
nesmiete ale čakať účinok ako na superšporte. Čo mňa osobne veľmi potešilo,
bola možnosť vypnúť kontrolu trakcie ale aj vypnutie ABS, ktoré sa
z nových modelov dá vypnúť len na Scramblerovi. Zjednodušene povedané,
kombinácia väčšieho krútiaceho momentu a vylepšeného podvozku,
s nižšou výškou sedla, čiastočne nastaviteľným podvozkom, robí zo
Scramblera veľmi zábavnú motorku, na ktorej budete chcieť sedieť každý deň.
Detaily utvárajúce funkčný celok
Tak ako aj
ostatné modely pochádzajúce v súčasnosti z dielne v Hinckley,
nie je ani Scrambler výnimkou a s každým prepracovaným detailom
a kvalitným prevedením vás hneď uchváti. Lakované časti, časti
z lešteného hliníku, kryty motora, všetky dielce majú skvelé spracovanie
a vyzerajú veľmi elegantne a trvácne. Mňa však oslovili aj najmenšie
detaily ako čisté vedenie kabeláže – nikde nenájdete trčať hadice, na stúpačkách
jazdca sú vyberateľné gumy v prípade ak by sa vám zachcelo vyraziť aj do
blata, dokonca aj USB port na nabíjanie pod sedlom je potešujúci detail.
Samozrejme je kopec ďalších malých detailov, ktoré si človek na prvý krát
nevšimne a keby to niekomu bolo stále málo, má Triumph pripravených
ďalších 150 dielov k dispozícii k personalizácii
vášho Scramblera.
Triumph Street Scrambler
Cena: od 9 595 Eur
Motor: 900 ccm, 8
ventilov, SOHC, R2
Výkon: 55 k pri 5
900 ot./min.
Krút. moment: 80 Nm pri 3
230 ot./min.
Prevodovka: 5-stupňová,
reťaz
Rám: kolískový,
pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 228 kg (suchá)
Výška sedla: 690 mm
Objem pal. nádrže: 12 l
Pneu: vpredu: 100/90-19, vzadu: 150/80 – 16
Motocykel na test zapožičal: Motocorse
BL
Test bol
uverejnený v časopise Motomagazin
10/2017
Text : Juraj Vyskočil, foto: Marek
Benes
Triumph Street Scrambler – album k testu – Motomagazin 10/17
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Jura
22. marca 2018 at 9:40
To je ale pjekný chuapec 😀