Connect with us

Testy a recenzie

Nesmrteľná štýlovka – test Triumph Street Scrambler

Publikovaný

on

Triumph začal so svojím návratom ku Scramblerom už v roku 2006 a to modelom, ktorý mal pripomínať slávny TR6C Trophy Special. Možno si niektorí z vás pamätajú, že práve tento model Triumph Trophy sa objavil vo filme The Great Escape (Veľký útek) a riadil ho Steve McQueen osobne. No ale nie všetci už vedia, že práve v tej známej scéne so skokom nahradil Steva kaskadér Bud Ekins.  


Úplne nová motorka

Scrambler na báze Bonnevilla od roku 2006 bol síce neprekonateľne pekný, ale mal zopár svojich múch, ktoré sa konštruktéri rozhodli u nového modelu eliminovať. Nezostal teda kameň na kameni a ako základ pre nového Scramblera poslúžil model Street Twin s jeho 900 ccm „High Torque“ (vysoký krútiaci moment) motorom. Tento radový dvojvalec s časovaním 270° a dvomi vyvažovacími hriadeľmi, má síce o pár koní menej ako jeho predchodca, ale zato má riadny nárast krútiaceho momentu v nízkych otáčkach. 80 Nm pri 3 230 otáčkach je skoro o 30% viacej ako predchádzajúci motor na Scrambleri a tento nárast a celkové dobré vyladenie chodu motora cítiť už veľmi blízko k voľnobežným otáčkam. Nad 4 500 – 5 000 ot./min. sa už veľa nedeje, čo ale na charakter a využitie Scramblera nie je vôbec potrebné. Môžeme diskutovať či je 55 koní pre Scramblera málo alebo je to dostatočné, jedno sa mu však uprieť nedá. Vzpriamená poloha posedu, širšie riadidlá a o niečo nižšie položené ťažisko tomuto novému modelu určite prospeli a robia z neho motorku na každodenné použitie do mestských prepletačiek, ktorej vôbec nevadí vytratiť sa na poľné cesty mimo mesto. Pri potrebe častej práce so spojkou som bol veľmi rád, že páni od Triumphu dali asistenčnú spojku aj na tento model.  


 Vylepšený podvozok

Testovaný model mal obuté pneumatiky Metzeler Tourance, ktoré krásne držia motorku v utiahnutých zákrutách pokojne až po hranu, no nestratia svoje dobré vlastnosti ani v ľahkom teréne. 19 palcové vypletané kolo vpredu a 17 palcové zadné sú ideálnou voľbou ako pre minulý, tak aj tento model. Zlepšením a zmenou prešiel samozrejme aj podvozok. Rám sa mi osobne zdal pevnejší a v kombinácii s vyšším zdvihom tlmičov 120 mm vpredu aj vzadu sa ovládanie javí predvídateľnejším s ľahko čitateľnou odozvou. Predná aj zadná brzda odvádzajú svoju úlohu zodpovedne a s dostatočným účinkom, nesmiete ale čakať účinok ako na superšporte. Čo mňa osobne veľmi potešilo, bola možnosť vypnúť kontrolu trakcie ale aj vypnutie ABS, ktoré sa z nových modelov dá vypnúť len na Scramblerovi. Zjednodušene povedané, kombinácia väčšieho krútiaceho momentu a vylepšeného podvozku, s nižšou výškou sedla, čiastočne nastaviteľným podvozkom, robí zo Scramblera veľmi zábavnú motorku, na ktorej budete chcieť sedieť každý deň.    


Detaily utvárajúce funkčný celok

Tak ako aj ostatné modely pochádzajúce v súčasnosti z dielne v Hinckley, nie je ani Scrambler výnimkou a s každým prepracovaným detailom a kvalitným prevedením vás hneď uchváti. Lakované časti, časti z lešteného hliníku, kryty motora, všetky dielce majú skvelé spracovanie a vyzerajú veľmi elegantne a trvácne. Mňa však oslovili aj najmenšie detaily ako čisté vedenie kabeláže – nikde nenájdete trčať hadice, na stúpačkách jazdca sú vyberateľné gumy v prípade ak by sa vám zachcelo vyraziť aj do blata, dokonca aj USB port na nabíjanie pod sedlom je potešujúci detail. Samozrejme je kopec ďalších malých detailov, ktoré si človek na prvý krát nevšimne a keby to niekomu bolo stále málo, má Triumph pripravených ďalších 150 dielov k dispozícii k personalizácii vášho Scramblera.    


Triumph Street Scrambler

Cena: od 9 595 Eur

Motor: 900 ccm, 8 ventilov, SOHC, R2

Výkon: 55 k pri 5 900 ot./min.

Krút. moment: 80 Nm pri 3 230 ot./min.

Prevodovka: 5-stupňová, reťaz

Rám: kolískový, pozváraný z oceľových rúrok

Hmotnosť: 228 kg (suchá)

Výška sedla: 690 mm

Objem pal. nádrže: 12 l

Pneu: vpredu: 100/90-19, vzadu: 150/80 – 16  


Motocykel na test zapožičal: Motocorse BL  

Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 10/2017

Text : Juraj Vyskočil, foto: Marek Benes

Triumph Street Scrambler – album k testu – Motomagazin 10/17

Advertisement

1 komentár

1 komentár

  1. Jura

    22. marca 2018 at 9:40

    To je ale pjekný chuapec 😀

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri