Spravodajstvo

Vráti sa MZ?

Publikovaný

on

Ralf Waldmann a Martin Wimmer, dvaja motocyklový GP jazdci plánujú znovu oživiť výrobu motocyklov MZ, ktorých (ako sme písali) výroba skončila minulý rok. Ralf a Martin sa rozhodli kúpiť značku a práva od súčasného vlastníka Hong Leong Group.

Stará nemecká fabrika, je teraz nočným klubom, takže sa Ralf a Martin rozhodli vyrábať motocykle v spolupráci s čínskou spoločnosťou. Mimochodom Martin Wimmer žil v Číne a evidentne si tam vybudoval kontakty.

Podľa oboch jazdcov, by mala fabrika začať s výrobou nového modelu o objeme 125 ccm a časom sa chcú prepracovať až k modelom o objeme 500 ccm.

Stručná história firmy:
1906 ? Jørgen Skafte Rasmussen (Dánsko) kúpil prázdnu továreň na výrobu oblečenia v meste Zschopau
1917 ? vynález Dampfkraftwagenu (nemecký parný automobil) tiež známeho pod značkou DKW
1920 ? bicykel poháňaný motorom
1923 ? zmena názvu na DKW
1927 ? vstup značky do sveta závodov
1928 ? DKW preberá fabriku značky Audi v Zwickau
1929 ? továreň v meste Zschopau opustilo 60000 motocyklov a DKW sa stáva najväčším výrobcom motocyklov na svete
1931 ? DKW predstavuje svoje autá
1932 ? vniká Auto Union vytvorené zo značiek Audi, Horch, Wanderer a DKW
1939 ? vývoj modelu RT 125
1948 ? zmena názvy na IFA
1950 ? továreň v Zschopau začína s výrobou modelu RT 125, ktorý bol navrhnutý už pred vojnou. Motocykel sa vyrába pod značkou IFA (Industrieverwaltung Fahrzeugbau) a ako súčasť vojnových reparácií si patent preberá Veľká Británia (motocykel BSA Bantam), USA (motocykel Harley Davidson Hummer), Rusko (motocykel M-1A Moskva), Japonsko, Taliansko a Západné Nemecko.
1952 ? BK 350, prvý dvojtakt s kardanom (mimochodom motor-boxer)
1956 ? továreň sa teraz volá VEB Motorradwerk Zschopau alebo v skratke MZ
1962 ? začína výroba modelov ES 125 a ES 150. Až do roku 2004 sa jedná o najpredávanejší nemecký motocykel.
1970 ? z výrobného pásu zlieza miliónty motocykel, MZ ETS 250 Trophy Sport
1972 ? MZ preberá výrobu sajdkár od firmy Stoye
1983 ? z výrobného pásu zišlo už dva milióny motocyklov. Jedná sa o model MZ ETZ 250 s kotúčovou brzdou, 12 V elektrikou a moderným dizajnom.
1989 ? firma končí s výrobou sajdkár
1990 ? MZ je sprivatizovaná
1993 ? firma prechádza do konkurzu a patent na model ETZ kupuje turecká spoločnosť Kanuni, ktorá pokračuje s výrobou modelov 251 a 301. Zo zvyšku spoločnosti vzniká firma MuZ.
1996 ? MuZ kupuje malajská spoločnosť Hong Leong Group
1999 ? písmeno ?u? vypadáva z názvu MuZ
2008 ? MZ končí s výrobou motocyklov (jún 2008) a brány továrne sa zatvárajú 12.12.2008

MZ Silver Star Classic 500 – Ilustračné

5 komentárov

Najčítanejšie

Exit mobile version