Ralf Waldmann a Martin Wimmer, dvaja motocyklový GP jazdci plánujú znovu oživiť výrobu motocyklov MZ, ktorých (ako sme písali) výroba skončila minulý rok. Ralf a Martin sa rozhodli kúpiť značku a práva od súčasného vlastníka Hong Leong Group.
Stará nemecká fabrika, je teraz nočným klubom, takže sa Ralf a Martin rozhodli vyrábať motocykle v spolupráci s čínskou spoločnosťou. Mimochodom Martin Wimmer žil v Číne a evidentne si tam vybudoval kontakty.
Podľa oboch jazdcov, by mala fabrika začať s výrobou nového modelu o objeme 125 ccm a časom sa chcú prepracovať až k modelom o objeme 500 ccm.
Stručná história firmy: 1906 ? Jørgen Skafte Rasmussen (Dánsko) kúpil prázdnu továreň na výrobu oblečenia v meste Zschopau
1917 ? vynález Dampfkraftwagenu (nemecký parný automobil) tiež známeho pod značkou DKW
1920 ? bicykel poháňaný motorom
1923 ? zmena názvu na DKW
1927 ? vstup značky do sveta závodov
1928 ? DKW preberá fabriku značky Audi v Zwickau
1929 ? továreň v meste Zschopau opustilo 60000 motocyklov a DKW sa stáva najväčším výrobcom motocyklov na svete
1931 ? DKW predstavuje svoje autá
1932 ? vniká Auto Union vytvorené zo značiek Audi, Horch, Wanderer a DKW
1939 ? vývoj modelu RT 125
1948 ? zmena názvy na IFA
1950 ? továreň v Zschopau začína s výrobou modelu RT 125, ktorý bol navrhnutý už pred vojnou. Motocykel sa vyrába pod značkou IFA (Industrieverwaltung Fahrzeugbau) a ako súčasť vojnových reparácií si patent preberá Veľká Británia (motocykel BSA Bantam), USA (motocykel Harley Davidson Hummer), Rusko (motocykel M-1A Moskva), Japonsko, Taliansko a Západné Nemecko.
1952 ? BK 350, prvý dvojtakt s kardanom (mimochodom motor-boxer)
1956 ? továreň sa teraz volá VEB Motorradwerk Zschopau alebo v skratke MZ
1962 ? začína výroba modelov ES 125 a ES 150. Až do roku 2004 sa jedná o najpredávanejší nemecký motocykel.
1970 ? z výrobného pásu zlieza miliónty motocykel, MZ ETS 250 Trophy Sport
1972 ? MZ preberá výrobu sajdkár od firmy Stoye
1983 ? z výrobného pásu zišlo už dva milióny motocyklov. Jedná sa o model MZ ETZ 250 s kotúčovou brzdou, 12 V elektrikou a moderným dizajnom.
1989 ? firma končí s výrobou sajdkár
1990 ? MZ je sprivatizovaná
1993 ? firma prechádza do konkurzu a patent na model ETZ kupuje turecká spoločnosť Kanuni, ktorá pokračuje s výrobou modelov 251 a 301. Zo zvyšku spoločnosti vzniká firma MuZ.
1996 ? MuZ kupuje malajská spoločnosť Hong Leong Group
1999 ? písmeno ?u? vypadáva z názvu MuZ
2008 ? MZ končí s výrobou motocyklov (jún 2008) a brány továrne sa zatvárajú 12.12.2008
Ja som tiež mal MZ 251 a v meste som bol king ,žiadna Jawa ani fungel nová ma nedostala 😀 Nabehal som na nej bez väčších problémov 30 000 km (dochádzal som na nej za frajerkou od Ukrainskej hranice k Českej a vždy bez poruchy ) 😇
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
MartineR
6. apríla 2009 at 7:00
Hmm…ze by?
pred casom som mal MZ 251 ETZ [linka] a na svoju dobu to boli nadcasove stroje …
Marek750
6. apríla 2009 at 7:41
Ja som tiež mal MZ 251 a v meste som bol king ,žiadna Jawa ani fungel nová ma nedostala 😀 Nabehal som na nej bez väčších problémov 30 000 km (dochádzal som na nej za frajerkou od Ukrainskej hranice k Českej a vždy bez poruchy ) 😇
Bubo
6. apríla 2009 at 7:51
Aj ja som kedysi túžil pol MZ-te. Je to môj nenaplnený sen, podobne ako Škoda 110R. 😠
AMIS
6. apríla 2009 at 22:13
Bola to legenda, slintali sme všetci 😶 Mňa na triapolke furt niekto na MZ dal dolu a silno moc ma to sralo k***a 😈 🤣
malymirec
7. apríla 2009 at 6:26
Mohli by sa dotoho pustit, mne sa tie radove dvojvale od nich lubili moc moc 😈