Connect with us

Spravodajstvo

Vráti sa MZ?

Publikovaný

on

Ralf Waldmann a Martin Wimmer, dvaja motocyklový GP jazdci plánujú znovu oživiť výrobu motocyklov MZ, ktorých (ako sme písali) výroba skončila minulý rok. Ralf a Martin sa rozhodli kúpiť značku a práva od súčasného vlastníka Hong Leong Group.

Stará nemecká fabrika, je teraz nočným klubom, takže sa Ralf a Martin rozhodli vyrábať motocykle v spolupráci s čínskou spoločnosťou. Mimochodom Martin Wimmer žil v Číne a evidentne si tam vybudoval kontakty.

Podľa oboch jazdcov, by mala fabrika začať s výrobou nového modelu o objeme 125 ccm a časom sa chcú prepracovať až k modelom o objeme 500 ccm.

Stručná história firmy:
1906 ? Jørgen Skafte Rasmussen (Dánsko) kúpil prázdnu továreň na výrobu oblečenia v meste Zschopau
1917 ? vynález Dampfkraftwagenu (nemecký parný automobil) tiež známeho pod značkou DKW
1920 ? bicykel poháňaný motorom
1923 ? zmena názvu na DKW
1927 ? vstup značky do sveta závodov
1928 ? DKW preberá fabriku značky Audi v Zwickau
1929 ? továreň v meste Zschopau opustilo 60000 motocyklov a DKW sa stáva najväčším výrobcom motocyklov na svete
1931 ? DKW predstavuje svoje autá
1932 ? vniká Auto Union vytvorené zo značiek Audi, Horch, Wanderer a DKW
1939 ? vývoj modelu RT 125
1948 ? zmena názvy na IFA
1950 ? továreň v Zschopau začína s výrobou modelu RT 125, ktorý bol navrhnutý už pred vojnou. Motocykel sa vyrába pod značkou IFA (Industrieverwaltung Fahrzeugbau) a ako súčasť vojnových reparácií si patent preberá Veľká Británia (motocykel BSA Bantam), USA (motocykel Harley Davidson Hummer), Rusko (motocykel M-1A Moskva), Japonsko, Taliansko a Západné Nemecko.
1952 ? BK 350, prvý dvojtakt s kardanom (mimochodom motor-boxer)
1956 ? továreň sa teraz volá VEB Motorradwerk Zschopau alebo v skratke MZ
1962 ? začína výroba modelov ES 125 a ES 150. Až do roku 2004 sa jedná o najpredávanejší nemecký motocykel.
1970 ? z výrobného pásu zlieza miliónty motocykel, MZ ETS 250 Trophy Sport
1972 ? MZ preberá výrobu sajdkár od firmy Stoye
1983 ? z výrobného pásu zišlo už dva milióny motocyklov. Jedná sa o model MZ ETZ 250 s kotúčovou brzdou, 12 V elektrikou a moderným dizajnom.
1989 ? firma končí s výrobou sajdkár
1990 ? MZ je sprivatizovaná
1993 ? firma prechádza do konkurzu a patent na model ETZ kupuje turecká spoločnosť Kanuni, ktorá pokračuje s výrobou modelov 251 a 301. Zo zvyšku spoločnosti vzniká firma MuZ.
1996 ? MuZ kupuje malajská spoločnosť Hong Leong Group
1999 ? písmeno ?u? vypadáva z názvu MuZ
2008 ? MZ končí s výrobou motocyklov (jún 2008) a brány továrne sa zatvárajú 12.12.2008

MZ Silver Star Classic 500 – Ilustračné

5 komentárov

1 komentár

  1. MartineR

    6. apríla 2009 at 7:00

    Hmm…ze by?
    pred casom som mal MZ 251 ETZ [linka] a na svoju dobu to boli nadcasove stroje …

  2. Marek750

    6. apríla 2009 at 7:41

    Ja som tiež mal MZ 251 a v meste som bol king ,žiadna Jawa ani fungel nová ma nedostala 😀 Nabehal som na nej bez väčších problémov 30 000 km (dochádzal som na nej za frajerkou od Ukrainskej hranice k Českej a vždy bez poruchy ) 😇

  3. Bubo

    6. apríla 2009 at 7:51

    Aj ja som kedysi túžil pol MZ-te. Je to môj nenaplnený sen, podobne ako Škoda 110R. 😠

  4. AMIS

    6. apríla 2009 at 22:13

    Bola to legenda, slintali sme všetci 😶 Mňa na triapolke furt niekto na MZ dal dolu a silno moc ma to sralo k***a 😈 🤣

  5. malymirec

    7. apríla 2009 at 6:26

    Mohli by sa dotoho pustit, mne sa tie radove dvojvale od nich lubili moc moc 😈

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri