Connect with us

Odpoveď na: Ako nás v autoservise odžubali..

Domov Diskusné Fóra Kaviareň Ako nás v autoservise odžubali.. Odpoveď na: Ako nás v autoservise odžubali..

#73834
BacilBA
Účastník (Participant)

Laver, podľa aktuálneho znenia Občianskeho zákazníka (posledná podstatná úprava časti o ochrane spotrebiteľa bola okolo r.2004), je záruka predajcu (bazáru) na "tovar z druhej ruky"(aj ojazdené vozidlo) 12 mesiacov, takže s bazárom by ešte teoreticky mohli s pomocou SOI čosi poriešiť. Predpokladám, že žiadny písomný doklad o reklamácií v bazáre ešte pred opravou neexistuje a pokiaľ by už poruchu neriešili na inom mieste neodborným servisom, nemal by byť problém s požadovaním odstránenia vady, alebo vrátenie kúpnej ceny od predajcu. Tým "vlastným" servisom sa to riadne skomplikovalo, ale s písomným podaním na SOI by som to ešte skúsil. Môže sa stať, že pri preverovaní podania občana majiteľ bazáru nevedomky pred SOI prizná, že tam zákazník s reklamáciou tovaru bol a on, ako predajca, reklamáciu odmietol prijať, čo ale len tak odmietnuť nemôže a už by bolo z čoho výchádzať pre doriešenie náhrady škody.

Každý pokus o doriešenie za to stojí a podanie na SOI, okrem dobre zoštylizovanej sťažnosti a poštovného nestojí nič. Hlavne tam treba popísať vady, ktoré sa vyskytli po kúpe a postoj predajcu k reklamácii, následný servis popísať len jednocho ako opravu na vlastné náklady v cene xy, samozrejme podloženej daňovým dokladom.

O ďalej spomínanej možnosti vrátenia tovaru do sedem dní bez udania dôvodu je mi známa právna úprava iba v prípade, ak nekupuješ tovar v "kamennom obchode" a teda sa jedná o predaj cez internent, zásielkový predaj, podomový predaj,…. alebo ako dobrovoľný bonus navyše od predajcu.

Partneri