Connect with us

Ako nás v autoservise odžubali..

Domov Diskusné Fóra Kaviareň Ako nás v autoservise odžubali..

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 31 až 45 (z celkového počtu 56 )
  • Autor
    Príspevky
  • #73825
    Pedrito
    Účastník (Participant)

    sothar Myslím že je firma ktorá má k dispozícii prístroje na overovanie automobilov a ich totožnosti, pokúsim sa dostať sa ku nejakému tel.číslu. Kolega postupval pri kúpe auta tak že si ho dal najprv skontrolovať a následne dostal ústne vyjadrenie od pána či auto ku kúpe odporúča alebo nie. Do dvoch týždňov dostal výsledok jeho meraní písomne s pečiatkou. Keď som to prehnal cez Google našlo mi iba nejaký servis [linka] možno to stojí aspoň za Tel.

    #73826
    Kwasak
    Účastník (Participant)

    Pedrito, nic v zlom, ale oni uz ho kupili…

    Sothar, nemali ste nahodou nejaky problem s rozvodmi na tom aute? Lebo servisny interval u kazdeho auta predpisuje vymenu rozvodov (remenov) pri urcitom pocte najazdenych km (okrem aut s retazou, ta vydrzi viac). Zalezi, kolko ma auto najazdenych km na tachometri, podla toho sa to meni, alebo na starobu po niekolkych rokoch. Vacsina aut v bazare ma stocene kilometre, povodne boli niekde tesne pred vymenou rozvodov a potom sa deju taketo neprijemnosti. Ak ale auto ma napr. 100 tisic km a servisny interval vymeny je zrovna taky, prve ste mali dat urobit tuto vymenu. Predajca sa bude branit tym, ze za to nemoze a bude mat pravdu. Neviem, co si odo mna chcela cez telefon, napis mi ked chces sukromnu spravu. Ja som nezabudla, ako si sa ku mne zachovala na chate, ked som ti hovorila, aby ste to auto nekupovali. Myslela som to v dobrom… Servis u nas nepripada do uvahy, robit opravu po niekom, kto tam bohvie co porobil sa neda. Na druhej strane je zbytocne platit za opravu niekde v dalsom servise, treba si svoje naroky uplatnit tam, kde doslo k problemu a reklamovat. Ak vam preskocil rozvodovy remen, alebo ho rozdrapilo, skody byvaju dost velke a financne nakladne, pohybuju sa v desiatkach tisic korun. Je to na dlhe lakte, drzim palce, nech sa to vyriesi vo vas prospech.

    #73827
    motokocur
    Účastník (Participant)

    Rozkopať p**e všetkým tým ktorý Vás oj**li.Je fakt že v dnešnej dobe sa to inak ani riešiť nedá.Ja mám skúsenosť s hrubou silou a vždy mi to pomohlo keď nebolo niekomu rady.Nejaký mechanik ktorý ojebáva ludí určite nemá nejaké kontakty,ten kto je seriozny má kontakty na dalších ludí.

    #73828
    motokocur
    Účastník (Participant)

    sothar Keď neuznávaš použitie hrubej sily tak mu stačí odrezať ucho,to pomože,ale v jednom prípade ani to nepomohlo

    #73829
    Pedrito
    Účastník (Participant)

    Kwasak skôr som mal na mysli aby si to dali dodatočne kuknúť nech vedia čo majú, alebo nech to dajú kuknúť autorizovanému servisu OPEL. Myslím že oni už budú vedieť čo tam bolo menené a kedy.

    #73830
    sothar
    Účastník (Participant)

    charym veru, ojebabrávač ako sa patrí 😟

    Kwasak dík za linku 🙂 Auto malo na tachometri pri kúpe niečo cez 138 000, teraz má 142 000 a to už ho zabehávame. Rozvodový remeň sa neodtrhol, auto strácalo ťah, šlo na 3 valce. V servise povedali, že uniká tlak z jedného valca, a sú na ňom vybité ventily. Alebo čosi veľmi podobné 🙄

    Pedrito zatiaľ necháme asi posudok tak. Skúsim poslať písomnú reklamáciu do bazáru, pohroziť SOI, a ak sa bude stále chcieť súdiť, tak tam zabehneme, máme to tu na skok. Ešte možno by si mohol orientačne spomenúť, koľko to kolegu stálo 🙂 dík

    motokocur včera sa nám stalo, že aj keď sa dala noha dole z plynu, motor ostal vo vysokých otáčkach, proste plyn sa nevrátil. Neviem, či to bola náahoda, ale ak sa to stane ešte raz, alebo nájdeme ešte niečo, čo tam tí babráci dokazili, tak asi skutočne mu bude treba niečo odrezať ☹️

    #73831
    strive
    Účastník (Participant)

    Sothar- SOI mozes len pohrozit ak si si vedoma ze na neho cosi najdu inak je to zbytocna robota. Pri reklamacii je povinnostou predavajuceho prevziat reklamaciu a vyriesit ju do 30 dni- SOI sa nevyjadruje ku vysledku reklamacie t.j. či bola reklamacia schvalena alebo zamietnutá!

    #73832
    Pedrito
    Účastník (Participant)

    sothar no na konečnú sumu sa ti opýtam ale mám pocit že sa pohybovala okolo 3000 .- SK [linka]

    #73833
    papaya
    Účastník (Participant)

    Sothar auto je teraz v akom stave? (po oprave) 😕

    Inak mrzi ma co sa Vam stalo.. 😠 😠

    #73834
    BacilBA
    Účastník (Participant)

    Laver, podľa aktuálneho znenia Občianskeho zákazníka (posledná podstatná úprava časti o ochrane spotrebiteľa bola okolo r.2004), je záruka predajcu (bazáru) na "tovar z druhej ruky"(aj ojazdené vozidlo) 12 mesiacov, takže s bazárom by ešte teoreticky mohli s pomocou SOI čosi poriešiť. Predpokladám, že žiadny písomný doklad o reklamácií v bazáre ešte pred opravou neexistuje a pokiaľ by už poruchu neriešili na inom mieste neodborným servisom, nemal by byť problém s požadovaním odstránenia vady, alebo vrátenie kúpnej ceny od predajcu. Tým "vlastným" servisom sa to riadne skomplikovalo, ale s písomným podaním na SOI by som to ešte skúsil. Môže sa stať, že pri preverovaní podania občana majiteľ bazáru nevedomky pred SOI prizná, že tam zákazník s reklamáciou tovaru bol a on, ako predajca, reklamáciu odmietol prijať, čo ale len tak odmietnuť nemôže a už by bolo z čoho výchádzať pre doriešenie náhrady škody.

    Každý pokus o doriešenie za to stojí a podanie na SOI, okrem dobre zoštylizovanej sťažnosti a poštovného nestojí nič. Hlavne tam treba popísať vady, ktoré sa vyskytli po kúpe a postoj predajcu k reklamácii, následný servis popísať len jednocho ako opravu na vlastné náklady v cene xy, samozrejme podloženej daňovým dokladom.

    O ďalej spomínanej možnosti vrátenia tovaru do sedem dní bez udania dôvodu je mi známa právna úprava iba v prípade, ak nekupuješ tovar v "kamennom obchode" a teda sa jedná o predaj cez internent, zásielkový predaj, podomový predaj,…. alebo ako dobrovoľný bonus navyše od predajcu.

    #73835
    BacilBA
    Účastník (Participant)

    Hmm, sorry, až teraz siom si všimol, že diskusia má aj druhú stranu a ja som reagoval už po prečítaní prvej, preto to uopozornenie na 12-mesačnú zaruku. 🤐

    #73836
    sothar
    Účastník (Participant)

    BacilBA

    ..pokiaľ by už poruchu neriešili na inom mieste neodborným servisom, nemal by byť problém s požadovaním odstránenia vady, alebo vrátenie kúpnej ceny od predajcu

    Práveže s tým problém bol, a hneď nám povedal, že on nič platiť ani opravovať nebude. Preto si myslím, že keby sme k nemu auto dali na naše náklady doviezť, nič by sme nedosiahli a len by nás s ním poslal naspäť domov. Takže preto tá oprava.

    Teraz vlastne nemáme žiadny písomný doklad o reklamácii, kedže sme sa s ním skúšali dohodnúť telefonicky. Reklamáciu posielame v pondelok. On sa k nej buď nevyjadrí, alebo ju pravdepodobne zamietne s tým, že sme si to spôsobili sami. Ako strive spomenul, SOI už zrejme nerieši, prečo bola reklamácia zamietnutá.

    Takže.. čo potom ďalej? Sťažnosť? Žaloba?

    #73837
    BacilBA
    Účastník (Participant)

    Uff,uff, ak ste to ešte k tomu riešili najprv telefonicky, tak sa fakt môže spokojne usmievať popod fúzy aj keby žiadne nemal, lebo mu SOI nemože skontrolovať ani prijatie reklamácie, vydanie dokladu a prípadne jej odmientnutie, už vobec nie následne spôsob vybavenia reklamácie.

    Po tom všetkom už nie je ani čo žalovať, pretože predmemet reklamácie ste naďalej užívali, aj keď ste vedeli o vadách. 😟

    #73838
    BacilBA
    Účastník (Participant)

    V písomnej reklamáciii (podanej doporučene s návratkou-odosieľateľ dostane doklad, že príjmateľ list prijal) by som sa teda sústredil iba na popísanie doby od kúpy tovaru, cez nie príliš časté využívanie tovaru (tých cca 2.000km) v súlade s doporučeniami výrobcu na užívanie tovaru až po prejavenia sa vád brániacim riadnemu užívaniu veci a hlavne popisom ako kupujúci požaduje riešiť reklamáciu. Asi by som tam už radšej vôbec nespomínal ďalší postup s odstraňovaním vady na vlastné náklady a požadovanie preplatenia nákladov na servis. No a ak by sa k takto podanej reklamácii nevyjadril do 30 dní máte takmer vyhrané. Ak reklamáciu zamietne bez odborného posúdenie vady tovaru, dá sa pokračovať ďalej.

    Inak SOI rieši aj také veci, ak postup predávajúceho voči kupujúcemu pri reklamácií vád nie je v súlade s dobrými mravmi. Toto je ešte miesto, dobré mravy, kde by bolo možné "bazáristu" nachytať.

    #73839
    Ariel
    Účastník (Participant)

    Výsledok občiansko-právneho sporu je neistý a zdĺhavý, ak ešte k tomu nemáte podložené opravy faktúrami, tak to nemáte ako preukázať… aj keby ste ich mali, ešte stále sa môže chlapík z autobazáru ohradiť, že závada vznikla nesprávnym používaním automobilu a boli by ste nútení na vlastné náklady si dať vyhotoviť znalecký posudok, čo tiež nie je lacná záležitosť.. nikomu neodporúčam robiť "partizánčinu" cez známych, alebo hocikoho iného, pretože mať na krku paragraf z vydierania, alebo hrubého nátlaku za ktoré hrozí nepodmienečný trest nie je nič príjemné…

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 31 až 45 (z celkového počtu 56 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.
Advertisement

Partneri