V 80-tych rokoch vyrábalo Suzuki špeciálne verzie modelov DR600R a DR650R. Malo spoločné označenie DJEBEL. Výraz popisuje arabskú hornatú krajinu. Motorka bude označením aj grafikou inšpirovaná rally Paríž-Dakar. Prinášajú spomienky na piesočné duny a prespávanie v bivakoch počas dakarského preteku.
Suzuki VStrom 800DE Djebel sa bude dodávať s titánovou koncovkou od firmy Akrapovič s ukončením z uhlíkových vlákien. Ušetrí 1,2 kg a jemne zlepší prejav motora v nízkych a stredných otáčkach. Na 17 a 21 palcových kolesách nájdeme pneumatiky Dunlop Trailmax Raid, ktoré sú lepšie do terénu, ako štandardné Trailmax Mixtour.
Technika inak ostala nezmenená, všetky parametre si môžete pripomenúť v staršom článku. Motor má 776 ccm, maximálny výkon 84 koní pri 8500 ot./min. Krútiaci moment 78 Nm pri 6800 ot./min. Motorka je štandardne montovaná s rýchlym radením v oboch smeroch, antihoppingovou spojkou, trakčnou kontrolou. Ďalej tu nájdeme režim Gravel, ktorá ponuká obmedzenú trakčnú kontrolu, a vypínateľné ABS vzadu. Všetko sa pekne zobrazuje na 5 palcovom TFT displeji.
Podvozok je vybavený pružením Hitachi Astemo od Showy so zvýšeným zdvihom pre použitie v teréne. Jednotka vpredu aj vzadu je úplne nastaviteľná. Ďalej tu máme vypletané kolesá o rozmere 17 palcov vzadu a 21 vpredu. Nádrž má 20 litrov a v štandarde nastaviteľné plexi v troch polohách a nosič batožiny.
Motorka bude o 2400 EUR drahšia, ako štandardné DEčko. Model predstavili len pre Taliansko. Keďže ho predstavili tento týždeň na výstave vo Verone, veríme že sa dostane aj ku nám.