Connect with us

Spravodajstvo

Brembo Hypure – ďalší level v brzdení

Publikovaný

on

Čo neubrzdíš, neobkecáš!

Pre veľa z nás je prvý ukazovateľ motorky výkon. Každý chce mať veľa koní, ale nie vždy sa to prejaví pri jazdcoch inde než na rovinke. Inými slovami, to, čo rozbehneš, musíš aj pred zákrutou alebo rovinke ubrzdiť. Tí skúsenejší berú do úvahy aj brzdy, ktoré sú rozhodujúce v momente, kedy potrebuješ aj krízovo zastaviť. Určite by si nemal brať túto kategóriu na ľahkú váhu a taktiež sa o ne starať na svojej motorke.

Kde hrá brzdná sila kľúčovú rolu sú superšporty. Motorky, ktoré lietajú závratnými rýchlosťami presne tam, kde závratná rýchlosť patrí, a to na okruh. Komplexnosť športovej motorky nespočíva iba vo výkone. Ale aj aerodynamike, váhe, ale aj brzdách. A to si Brembo – svetoznámy výrobca vždy veľmi dobre uvedomoval.

Brembo Hypure

Taliansky výrobca teraz navrhol novú výkonnostne orientovanú sadu strmeňov s názvom „Hypure“, Ktoré sú vyrobené tak, aby boli o 10% ľahšie a efektívnejšie ako všetci lídri na trhu. To, že je Brembo topka v segmente asi nemusím zdôrazňovať.

S posuvnými meradlami, ktoré boli prvýkrát teasované na veľtrhu Eicma v Miláne koncom minulého roka, talianska firma teraz potvrdila , že tento rok budú debutovať ako originálne vybavenie na zatiaľ nepomenovanom superšporte. Okrem toho, že sú ľahšie ako konkurencia, hovorí sa tiež, že znižujú množstvo opotrebovania platničiek, – čo znamená menej časté výmeny a viac jazdy na limite.

Aj keď nie je jasné, ktorý motocykel bude prvý, MCN očakáva, že KTM 990RC R o ktorom som písal článok, nezabudni si aj ten prečítať, a potenciálna Yamaha R9, ktorá sa pripojí k superšportovému bratstvu v roku 2025.

Váha dolu

Na špičkových produktoch a najmä na superšportových motorkách je zníženie hmotnosti jedným z hlavných cieľov. Druhým je výkon motora. S ľahším motocyklom môžete zrýchliť skôr, môžete motorku ľahšie nakloniť a môžete skrátiť brzdnú dráhu. Pretože máte menšiu hmotnosť na spomalenie. Odľahčením strmeňov znižujete takzvanú neodpruženú hmotnosť.

Tento údaj má priamy vplyv na spôsob, akým sa motorka ovláda, pretože čím menej hmotnosti musí odpruženie ovládať, tým efektívnejšie môže reagovať na podmienky vozovky. V jednoduchosti – čo je ľahšie to je lepšie. Vďaka „magickej kombinácii“ know-how spoločnosti Brembo a novým dizajnovým nástrojom bol hliník distribuovaný v správnej polohe, aby zaručil rovnakú tuhosť ako súčasný strmeň, ktorý je najlepší vo svojej triede. Zlepšil výmenu tepla a znížil celkovú hmotnosť. Tento strmeň je o 10% ľahší ako topka, ktorým je v súčasnosti Brembo Stylema s hmotnosťou tesne pod 900 g,“

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri