Connect with us

Spravodajstvo

KTM odhalila prototyp 990RC R a potvrdila aj cestnú verziu pre rok 2025

Publikovaný

on

Kedy príde?

Po rokoch náznakov, špekulácii, podpultových informácii a špionážnych fotografií sa začalo pochybovať v moto-svete, či vôbec niekedy príde pripravovaná beštia s označením 990RC R. Ten čas bol fakt dlhý, ale to sa dnes všetko mení. KTM prichádza so svojou oranžovou raketou. Dobrá správa pre nás všetkých nie profi okruhárov – príde aj cestná verzia a bude to robiť veľmi zle, už sa neviem dočkať.

Čo vieme

KTM sú späť vo výrobe superšportov, čo potvrdzujú príchody nových motoriek. Tento segment sa začína rozrastať a vracať k popularite. Veľa z Vás určite pozná 390 RC. Je to super ľahká a zábavná motorka na malé okruhy a do zákrut. Keďže s príchodom nového Duke 390 s úplne novým motorom a v podstate všetkým, môžeme predpokladať, že je otázkou času príchod novej RC s tým istým novým motorom z Duka. Ale nazad ku oveľa viac koňom.

Napriek tomu, že na fotkách je vidieť 990 RC R v pred-produkčnom prevedení, dá sa predpokladať veľa informácii. KTM 990 RC R, oblečená v súprave čiernobielych kapotáží v štýle bojových lodí s wingletmi a chvostom inšpirovaným MotoGP, uviedla, že hotové motocykle budú poháňané paralerným dvojvalcom LC8c kompatibilné s normou Euro 5+. Pravdepodobne pôjde o vylepšenú verziu motora, ktorú možno nájsť aj v existujúcom modeli KTM 990 Duke.

Cesta alebo okruh?

K dispozícii bude aj štandardná, aj „okruhová“ úroveň výbavy s prototypom pretekárskeho motocykla, ktorý bude okamžite pripravený pretekať na šampionátoch v celej Európe, kde je už zahlásený. Bude však aj možnosť ísť na cestu a začať besnieť.

Tak ako R-céčko na týchto fotografiách, verzia Track odstráni základné diely na cestu a bude obsahovať výkonnostné diely, ako je plný pretekársky výfukový systém. Umožní využiť plný potenciál, ktorý motorka skrýva. Táto verzia má byť pripravená na druhý štvrťrok 2025. Takže treba začať šetriť, a to akože hneď.

Na rozdiel od bežných super športových bicyklov KTM tvrdí, že RC R bol navrhnutý pre „praktické požiadavky cesty“ a hovorí sa, že má menšiu váhu na zápästiach. V preklade by to malo znamenať, že by si nemal byť ubolený po pár km. Popravde komfort a super-šport nejdú dohromady. Z tejto info cítim marketing. Získate tiež nastaviteľné stúpačky, aby ste dosiahli väčšie pohodlie. Som na to veľmi zvedavý, ale pohodlie ako u Adventure motoriek z Mattighofenu nečakaj.

Technika

Aj keď sú v súčasnosti k dispozícii len obmedzené podrobnosti, KTM potvrdila, že motor vytlačí 126.2k a 76 Nm krútiaceho momentu. Približne o šesť koní viac ako na nahej alternatíve Duke. Objem zostane pravdepodobne rovnakých 947ccm.

Tento dvojvalcový motor údajne váži len 57 kg, pričom radiaca páka je štandardne reverzibilná pre pretekárske radenie. Je umiestnený v oceľovom ráme, o ktorom hovoria, že ho navrhli s ohľadom na výkon, s ťažšou váhou smerom k prednej časti.

Aj keď je do značnej miery skrytý karosériou zameranou na okruh, je pravdepodobné, že to bude mriežkový dizajn podobný modelu 990 Duke. Vyznačuje sa 25-stupňovým uhlom hlavy riadenia a zvýšenou tuhosťou pre sily generované v zákrutách pri vysokej rýchlosti. Pomocný rám z tlakovo liateho hliníka sa skrutkuje vzadu, pričom zatemnená kyvná vidlica ponecháva priestor pre nízko položený výfuk na pravej strane výfuku na výstup z motorky.

Superšporty sú späť

Model 990RC R predstavuje prvý návrat firmy do žánru športových motocyklov od modelu RC8 V-twin. Ktorý bol prvýkrát predstavený v roku 2008 a zmizol zo showroomov v roku 2016. Odvtedy KTM vyrába iba nahaté veľkokapacitné motorky, plus exkluzívny RC 8C vyrobený v spolupráci s nemeckou firmou Krämer Motorcycles.

Ako som spomínal na úvode, tento segment sa prebudil, a to ma nesmierne teší. KTM sa pripája k príchodu zmesi tradičných štvorvalcových modelov 600. Ako sú vracajúce sa modely Honda CBR600RR a Kawasaki ZX-6R, Ducati Panigale V2 s väčšou kapacitou a 798 cm³ MV Agusta F3. Taktiež trojvalcová Yamaha R9, založená na nahom modeli MT-09. Tá by sa mala pripojiť ku gangu budúci rok.

Rakúska orandžáda potvrdila, že 990-ky začnú schádzať z výrobnej linky v rakúskom Mattighofene začiatkom roka 2025. Budú mať pochopiteľne plne nastaviteľný podvozok WP Apex, päť lúčové liatinovo hliníkové kolesá obuté v pneumatikách Michelin. Strmene Brembo bezpochyby vybavené zákrutovým ABS, ako je to v prípade existujúceho modelu 990 Duke. Už sa neviem dočkať ako ju uvidím a Vy?

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri