Po rokoch náznakov, špekulácii, podpultových informácii a špionážnych fotografií sa začalo pochybovať v moto-svete, či vôbec niekedy príde pripravovaná beštia s označením 990RC R. Ten čas bol fakt dlhý, ale to sa dnes všetko mení. KTM prichádza so svojou oranžovou raketou. Dobrá správa pre nás všetkých nie profi okruhárov – príde aj cestná verzia a bude to robiť veľmi zle, už sa neviem dočkať.
Čo vieme
KTM sú späť vo výrobe superšportov, čo potvrdzujú príchody nových motoriek. Tento segment sa začína rozrastať a vracať k popularite. Veľa z Vás určite pozná 390 RC. Je to super ľahká a zábavná motorka na malé okruhy a do zákrut. Keďže s príchodom nového Duke 390 s úplne novým motorom a v podstate všetkým, môžeme predpokladať, že je otázkou času príchod novej RC s tým istým novým motorom z Duka. Ale nazad ku oveľa viac koňom.
Napriek tomu, že na fotkách je vidieť 990 RC R v pred-produkčnom prevedení, dá sa predpokladať veľa informácii. KTM 990 RC R, oblečená v súprave čiernobielych kapotáží v štýle bojových lodí s wingletmi a chvostom inšpirovaným MotoGP, uviedla, že hotové motocykle budú poháňané paralerným dvojvalcom LC8c kompatibilné s normou Euro 5+. Pravdepodobne pôjde o vylepšenú verziu motora, ktorú možno nájsť aj v existujúcom modeli KTM 990 Duke.
Cesta alebo okruh?
K dispozícii bude aj štandardná, aj „okruhová“ úroveň výbavy s prototypom pretekárskeho motocykla, ktorý bude okamžite pripravený pretekať na šampionátoch v celej Európe, kde je už zahlásený. Bude však aj možnosť ísť na cestu a začať besnieť.
Tak ako R-céčko na týchto fotografiách, verzia Track odstráni základné diely na cestu a bude obsahovať výkonnostné diely, ako je plný pretekársky výfukový systém. Umožní využiť plný potenciál, ktorý motorka skrýva. Táto verzia má byť pripravená na druhý štvrťrok 2025.Takže treba začať šetriť, a to akože hneď.
Na rozdiel od bežných super športových bicyklov KTM tvrdí, že RC R bol navrhnutý pre „praktické požiadavky cesty“ a hovorí sa, že má menšiu váhu na zápästiach. V preklade by to malo znamenať, že by si nemal byť ubolený po pár km. Popravde komfort a super-šport nejdú dohromady. Z tejto info cítim marketing. Získate tiež nastaviteľné stúpačky, aby ste dosiahli väčšie pohodlie. Som na to veľmi zvedavý, ale pohodlie ako u Adventure motoriek z Mattighofenu nečakaj.
Technika
Aj keď sú v súčasnosti k dispozícii len obmedzené podrobnosti, KTM potvrdila, že motor vytlačí 126.2k a 76 Nm krútiaceho momentu. Približne o šesť koní viac ako na nahej alternatíve Duke. Objem zostane pravdepodobne rovnakých 947ccm.
Tento dvojvalcový motor údajne váži len 57 kg, pričom radiaca páka je štandardne reverzibilná pre pretekárske radenie. Je umiestnený v oceľovom ráme, o ktorom hovoria, že ho navrhli s ohľadom na výkon, s ťažšou váhou smerom k prednej časti.
Aj keď je do značnej miery skrytý karosériou zameranou na okruh, je pravdepodobné, že to bude mriežkový dizajn podobný modelu 990 Duke. Vyznačuje sa 25-stupňovým uhlom hlavy riadenia a zvýšenou tuhosťou pre sily generované v zákrutách pri vysokej rýchlosti. Pomocný rám z tlakovo liateho hliníka sa skrutkuje vzadu, pričom zatemnená kyvná vidlica ponecháva priestor pre nízko položený výfuk na pravej strane výfuku na výstup z motorky.
Superšporty sú späť
Model 990RC R predstavuje prvý návrat firmy do žánru športových motocyklov od modelu RC8 V-twin. Ktorý bol prvýkrát predstavený v roku 2008 a zmizol zo showroomov v roku 2016. Odvtedy KTM vyrába iba nahaté veľkokapacitné motorky, plus exkluzívny RC 8C vyrobený v spolupráci s nemeckou firmou Krämer Motorcycles.
Ako som spomínal na úvode, tento segment sa prebudil, a to ma nesmierne teší. KTM sa pripája k príchodu zmesi tradičných štvorvalcových modelov 600. Ako sú vracajúce sa modely Honda CBR600RR a Kawasaki ZX-6R, Ducati Panigale V2 s väčšou kapacitou a798 cm³ MV Agusta F3. Taktiež trojvalcová Yamaha R9, založená na nahom modeli MT-09. Tá by sa mala pripojiť ku gangu budúci rok.
Rakúska orandžáda potvrdila, že 990-ky začnú schádzať z výrobnej linky v rakúskom Mattighofene začiatkom roka 2025. Budú mať pochopiteľne plne nastaviteľný podvozok WP Apex, päť lúčové liatinovo hliníkové kolesá obuté v pneumatikách Michelin. Strmene Brembo bezpochyby vybavené zákrutovým ABS, ako je to v prípade existujúceho modelu 990 Duke. Už sa neviem dočkať ako ju uvidím a Vy?
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.