Mám iba malú otázku – ako ste učili jazdiť svojich spolujazdcov vzadu? Inštruovali ste ich čo a ako? Jazdili ste už niekedy vôbec vzadu? Stretol som sa s veľmi zvláštnymi názormi ohľadom držania sa, preto by som rád začal diskusiu na túto dôležitú, ale zanedbanú tému.
Vždy sa pred jazdou spolujazdca opýtam, či sa už viezol vzadu (neplatí pre stále spolujazdkyne). Ak nie, upozorním ho na tieto veci:
Pravidlo č.1) Za spolujazdca je VŽDY ZODPOVEDNÝ jazdec!!!
Pravidlo č.2) Vždy upozornite spolujazdca na to, aby sa držal okolo pása, NIKDY nie za plecia. Ak sa drží za plecia a začne "riadiť" tak fakt riadi do záhuby. To sa nedá ovládať. Vždy s tým začne v najnevhodnejšej chvíli.
Pravidlo č.3) Pri rozbiehaní sa spolujazdec drží vodiča za pás. A pevne!
Pravidlo č.4) Pri brzdení si spolujazdec otočí ruky dlaňami von (ktoré mal stále okolo pása jazdca) a zaprie sa nimi o nádrž, aby váhou svojho tela nebránil jazdcovi v pohyboch telom!
Pravidlo č.5) Spolujazdec má VŽDY ruky okolo pása jazdca. Keďže dobre nevidí dopredu, musí byt vždy na všetko pripravený.
Pravidlo č.6) Ak sa spolujazdec drží zadného madla, tak iba jednou rukou, druhú má VŽDY okolo pása jazdca. Pri akcelerácii používa ruku okolo pása, pri brzdení sa drží madla! Ruky môže striedať.
Pravidlo č.7) Spolujazdec sa nakláňa a kopíruje VŽDY pohyby jazdca. Vyššie popísané držanie umožňuje minimalizovať vzduchovú medzeru medzi jazdcom a spolujazdcom. To je cieľ ? aby sa obe telá správali ako jedno bez obmedzovania jazdca spolujazdcom. Platí hlavne pre rýchle stroje.
Pravidlo č.8) Spolujazdec dáva nohy na zem iba ak chce zosadnúť, alebo po dohode s jazdcom.
Pravidlo č.9) Ideálne je, dohodnúť si pred jazdou znamenia ako napr.: jemné stlačenie v bokoch = spomaľ, jemne stisnutie pravého stehna = zastav čo najskôr pri krajnici, jemné šťuchnutie do brucha = pribrzdi, chcem ti niečo povedať (nesmejte sa, napr. potrebujem ísť na WC, som smädná, fúka mi na chrbát, potrebujem si napraviť oblečenie).
Pravidlo č.10) Pri naklápaní ťažko pochopíte hrôzu v očiach spolujazdca, keď idete skoro "na ucho". Spolujazdec zle vidí, nič neovláda a zrazu sa mu k očiam blíži veľkou rýchlosťou sa pohybujúca cesta. Nič moc. Berme na nich ohľad a začínajme pomaly! Skúste si to aj vy za kamarátom, s ktorým sa naháňate po kopcoch. Určite si poviete "Kuaa, nikdy viac!". Ak chcete danú osobu ešte niekedy voziť, jazdite aj podľa toho. Záleží vám, aby sa nikomu nič nestalo a aby ste si spolu zajazdili aj inokedy, na to nie je vhodné skúšanie maximálky, či jazdy po zadnom. Časom môže prísť aj to, ale všetko postupne.
Pravidlo č.11) Spolujazdec by si mal dať dole z rúk všakovaké kovové doplnky ak chce, aby ho mal majiteľ motocykla ešte niekedy rád. Na to tiež dobre poslúžia motorukavice.
Niekedy, hlavne pri preraďovaní sa môže stať, že si budete búchať prilby. Je to vec zvyku. Spolujazdcovi chvíľu trvá, pokiaľ sa zžije s vaším štýlom jazdy a s motorkou. Nehaňte ho za to moc.
Toto sú podľa mňa základné bezpečnostné prvky jazdy na SS so spolujazdcom. Z tohoto sa vymykajú možno motocykle s kufrom vzadu a čopre so zadnou opierkou. Tam sa spolujazdec môže bez problémov oprieť ? vzniká však vzduchová medzera, ktorá zabezpečí, že spolujazdec presne nekopíruje pohyby jazdca. Toto môže mať nepríjemné následky pri SS, pri pomalších strojoch ako GW či čoproch to ako až taký problém nevidím.
Ostatné varianty sú iba pre kaskadérov, darcov orgánov, alebo ľudí, ktorí prešli na moto iba 2-5 km. Pri dlhších jazdách sa to inak nedá. Samozrejme pri konštantnej jazde na diaľnici vo dvojici, ktorá sa navzájom dobre pozná a spolujazdec vie, čo môže od jazdca očakávať, si spolujazdec sem-tam môže ruky uvolniť. Ale keď sa vezie s pakom, ktorý to dáva furt na zadné, ani to sa neodporúča.
Verte tomu, že odmenou rešpektovania týchto pravidiel a diskusia so spolujazdcom vám prinesie krajšie a radostnejšie zážitky z jazdy. A o to predsa ide. Nemyslieť iba na seba, ale byť aj gentleman, ktorý myslí na svoju možno nastávajúcu. Určite touto starosťou o pohodlie spolujazdca uchlácholíte nádejnú svokru, ktorá sa o svoju dcéru bojí a nechce ju pustiť s tým bláznom na tej veľkej motorke.
Ale keď uvidí, aký ste zodpovedný… ale to už je iná rozprávka.
Veľa spoločných km bez nehody a za slnečného počasia praje
Uz som spominal, ze manzelku som odviezol len raz a bol koniec! Pritom som neprekrocil rychlost 90km/h. Ale aj pri tej kratkej jazde som si stacil vsimnut co mi robilo najväčšie problemy. Na moje pocudovanie to nebolo opacne naklananie spôsobene strachom spolujazdca, ale neustale mlatenie prilbami o seba. Pritom som sa fakt snazil radit, zrychlovat a brzdit tak jemne ako som len vedel, len aby som manzelku neodstrasil od dalsej jazdy. Druhy problem bol, ze vzdy pri zastaveni sa snazila dat dolu nohy z motorky a to som bol sam prekvapeny ako to dokaze rozhodit motorku. Je ale pravdou, ze skusat prve jazdy vo dvojici na R6 je asi pekna hovadina. Pockam na ten NAKED a potom pride zase prehovaranie. 😁
Chcel by som podakovat vsetkym prispievajucim z predchadzajucej diskusie – ich prispevky som pouzil aj v clanku, aby to bolo kompletne.
Ja mam s manzelkou vyborne skusenosti. Ked som pre nu 1x prisiel s CBRkou, povedal som jej co a ako, ze sa nemusi bat a hlavne, ak by nieco, nech mi da vediet poklopkanim, ze spomalym a porozpravame sa, pripadne zastavim. Bol to absolutne bezproblemova jazda, ziadne extremy. 2x sme isli na Babu, spravili zopar okruhov, postupne som zrychloval a … supeeer. Pacilo sa to aj jej. Ked ma v niecom omedzila – predsa len drzat vahu na rukach chce cvik – porozpravali sme sa o tom. Od vtedy nemam nikdy problem s manzelkou ako spolujazdcom. Ja ju respektujem, ako aj jej potreby, zastavim, pribrzdim ked pozaduje a sme, podla mna, skvela dvojka :o). Jediny problem bol, ze minuly rok pracovala aj cez soboty, co nam nedovolovalo spolocne vyjazdy napr. na zrazy. Od februara vsak uz zmenila zamestnanie … 😎 Tesime sa na sezonu a spolocne km.
Moj postoj k takejto komunikacii prameni asi z toho, ze som zoparkrat bol spolujazdcom na SS a viem si to velmi dobre predstavit, co zaziva. Kto nezazil dlhsiu jazdu ako spolujazdec, nevie o com to je… eXeBaT – 😁, to poznam. A kedy sa vratis?… tlmic – nezufaj a postupuj podla navodu. Je jedno, ci je to R6, alebo naked. Princip je rovnaky. Skusaj a verim, ze spolocnu vlnovu dlzku najdete. Hlavne, nezjazdite v meste, ale tam, kde budes moct ist aspon 20min zhruba konstantnou rychlostou. Si vezmi kolko vygumovanych sleciniek v minisukniach, na podpedkoch a bez prilby sa na SS prehana za uzasne drsnym motorkarom. Co tvoja manzelka je menej?? Sakra! Urcite nie! Drzim palce.
kuriatko mas peknu fotku v profile 🙄
Prosim, neurazaj sa. Je vsak pravdou, ze vacsinu spolujazdcov tvoria nase nezne a krajsie polovicky, ci nadejne polovicky… Vsetka cest dievcatam, ktore jazdia vpredu. Imponuju mi a velmi si ich vazim.
yagiza dik za toho debila… ale pravdu mas vynimocne … tak vynimocne ako ked slepe kura zrno najde
zobral som ho lebo to bol kamarat.. ale uz som sa poucil ze nikdy vice…
No tak podla mna s pohladu vodica je mi neprijemne ked sa ma niekto drzi okolo pasa ale ked idem s nejakim novacikom tak budis , madla nemam . A s pohladu spolujazdca nikdy som sa nedrzal okolo pasa vzdy sa drzim nadrze pri akceleracii len pritlacim ruky viac k sebe a pri brzdeni sa jednoducho zapriem o nadrz . Je to podla mna najlepsie a nerobi mi to problemy ani ked ideme dlhsie . Jedna z veci co mi liezlo na nervy pri niektorych spolujazdchoch je buchanie prilby o prilbhu ale toho bolo malo 🙂
Ja vyznavam zasadu radsej nech spolujazdec sem tam buchne prilbou o moju ako keby mal buchat prilbou o zem. Nech sa ma len pekne drzi okolo pasa, citim sa pri tom bezpecnejsie (kedze mam za neho zodpovednost) Ak ide o babu o to lepsie a ak o chalana tak nevadi, nevzrusuje ma to a so svojou integraciou som si isty. Bezpecnost ma prednost pred pohodlym.
milan 323
presne ako si to napísal tak to robím s každým koho prvý krát veziem. Moja ľadvinka nikdy na motorke nesedela, ale hneď na prvý krát jej to šlo na jednotku 😘 a od kedy máme komunikátor je všetko bez problémov. Teraz sa chce voziť ešte viac než ja 😉
Jedinú výhradu mám voči bodu 4 kde pri brzdení sa má spolujazdec zaprieť o nádrž. Na CCC strojoch nemožné čiže jazdcovy odporúčam nejaké tie kliky a je to 😁 Moja ľadvinka má našťastie aj s prilbou, mobilom a topánkami 45kg tak že väčšinou ak mlčí tak ani neviem že ju veziem. Touto cestou jej posielam sladkú pusu 😘
Dobry clanocek, ja viem, ze dost stary, ale stale aktualny……s mojou polovickou som zacinal na pekaciku, to bol v poho, ale ked sme presli na jawku, zdalo sa jej, ze sedi strasne vysoko, od zaciatku vsak sama pochopila co ma robit, kde sa drzat a ako a zakratko sme sa obaja s motorkou zzili, az na jeden pripad, ked zbadala na ceste pred nami taky hrbol, tak sa trochu postavila do stupaciek, to ale netusila, ze ja som ho zbadal neskuor a zacal som, nevediac, ze stoji trosku prudsie brzdit, skoro cezo mna preletela az do predu, kazdopadne sme to ustali LTT a bolo to pre nas oboch velke ponaucenie…..potom prisla uprava Jawky na chopper, znizenie celej moto a namotnovanie opierky a cele jazdenie sa este zjednodusilo. s marauderom je to uz ako s vinom, aj ked sedime dalej od seba, ale aspon nam nebuchaju o seba prilby
a zaverom dodam………najhorsia vec od spolujazdca, ked mi na krizovatke polozi nohy dole a ja kua sam stojim len tak a spickach….strasneeee, toto mi spravil instruktor v autoskole, som sa skoro vytrel aj s nim
VELKE DAKUJEM. Tvoj clanok som si pred prvou jazdou citala tusim 1/2 dna, tusim to viem aj odrecitovat :o). Vo stvrtok som sedela prvy krat na moto ako spolujazdec a bol to nezabudnutelny pocit. Respekt, volnost, strach, potreba vzlietnut… vsetky pocity v jednom. Dufam ze ma priatel bude bravat aspon 1x mesane na moto :o)
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
eXeBaT
24. februára 2006 at 11:32
Tu nájdete už vopred preberanú tému k tomuto článku [linka]
papaya
24. februára 2006 at 13:14
no pekne si to napisal Milan, vidim ze sa asi zacnem ucit ako sa sprava spolujazdec kym nedoskladam svoje lego. 😠
tlmic
24. februára 2006 at 15:40
Uz som spominal, ze manzelku som odviezol len raz a bol koniec! Pritom som neprekrocil rychlost 90km/h. Ale aj pri tej kratkej jazde som si stacil vsimnut co mi robilo najväčšie problemy. Na moje pocudovanie to nebolo opacne naklananie spôsobene strachom spolujazdca, ale neustale mlatenie prilbami o seba. Pritom som sa fakt snazil radit, zrychlovat a brzdit tak jemne ako som len vedel, len aby som manzelku neodstrasil od dalsej jazdy. Druhy problem bol, ze vzdy pri zastaveni sa snazila dat dolu nohy z motorky a to som bol sam prekvapeny ako to dokaze rozhodit motorku. Je ale pravdou, ze skusat prve jazdy vo dvojici na R6 je asi pekna hovadina. Pockam na ten NAKED a potom pride zase prehovaranie. 😁
eXeBaT
24. februára 2006 at 15:54
tlmic
Ja mám opačný problém. Presvedčiť polovičku, že dnes ideme jazdiť iba čisto chlapi bez ľadviniek 😀
milan3232
24. februára 2006 at 19:05
Chcel by som podakovat vsetkym prispievajucim z predchadzajucej diskusie – ich prispevky som pouzil aj v clanku, aby to bolo kompletne.
Ja mam s manzelkou vyborne skusenosti. Ked som pre nu 1x prisiel s CBRkou, povedal som jej co a ako, ze sa nemusi bat a hlavne, ak by nieco, nech mi da vediet poklopkanim, ze spomalym a porozpravame sa, pripadne zastavim. Bol to absolutne bezproblemova jazda, ziadne extremy. 2x sme isli na Babu, spravili zopar okruhov, postupne som zrychloval a … supeeer. Pacilo sa to aj jej. Ked ma v niecom omedzila – predsa len drzat vahu na rukach chce cvik – porozpravali sme sa o tom. Od vtedy nemam nikdy problem s manzelkou ako spolujazdcom. Ja ju respektujem, ako aj jej potreby, zastavim, pribrzdim ked pozaduje a sme, podla mna, skvela dvojka :o). Jediny problem bol, ze minuly rok pracovala aj cez soboty, co nam nedovolovalo spolocne vyjazdy napr. na zrazy. Od februara vsak uz zmenila zamestnanie … 😎 Tesime sa na sezonu a spolocne km.
Moj postoj k takejto komunikacii prameni asi z toho, ze som zoparkrat bol spolujazdcom na SS a viem si to velmi dobre predstavit, co zaziva. Kto nezazil dlhsiu jazdu ako spolujazdec, nevie o com to je…
eXeBaT – 😁, to poznam. A kedy sa vratis?…
tlmic – nezufaj a postupuj podla navodu. Je jedno, ci je to R6, alebo naked. Princip je rovnaky. Skusaj a verim, ze spolocnu vlnovu dlzku najdete. Hlavne, nezjazdite v meste, ale tam, kde budes moct ist aspon 20min zhruba konstantnou rychlostou. Si vezmi kolko vygumovanych sleciniek v minisukniach, na podpedkoch a bez prilby sa na SS prehana za uzasne drsnym motorkarom. Co tvoja manzelka je menej?? Sakra! Urcite nie! Drzim palce.
Jura
25. februára 2006 at 6:10
ja ktejto téme len v skratke: keď jazdíte so spolujazdcom tak raz tak opatrne ako sám lebo zodpovednosť za ďaľší život je veľká…. 😕
raptor
26. februára 2006 at 7:54
z vlastnej skusenosti…
… nikdy neberte podgurazeneho kamarat ako spolujadca…
nerobi to dobre na nervy 😟
yagiza
26. februára 2006 at 13:45
milan3232 velmi dobry clanok. som rada ze si sa dal nakoniec „dokopat“ a napisal ho 😉 🙂
raptor ktory debil by robil bral opiteho cloveka na moto za seba? 😕
Jozefko
26. februára 2006 at 16:04
neviem ako vy ale ja som to dal precitat mojej kocke a dcere … reku nech vedia 🙂 🙂 🙂
yagiza
26. februára 2006 at 16:07
Jozefko no, ja nemam ani kocku a ani dceru 😀
kuriatko
26. februára 2006 at 16:27
😁 som to citala.. 😀 takze mile damy (to sa netyka dam hovad), ste predurcene za ladvinky.. a inak to nejde.. zas raz diskriminacia pohlavia
milan3232
26. februára 2006 at 18:04
kuriatko mas peknu fotku v profile 🙄
Prosim, neurazaj sa. Je vsak pravdou, ze vacsinu spolujazdcov tvoria nase nezne a krajsie polovicky, ci nadejne polovicky… Vsetka cest dievcatam, ktore jazdia vpredu. Imponuju mi a velmi si ich vazim.
yagiza
26. februára 2006 at 18:09
milan3232 Dakujem :59:
pockaj ked ti ja ukazem foto a svoje zasrate bonbardaky 😀 😀 😀
milan3232
26. februára 2006 at 18:14
yagiza – mam ta rad 😉
Uz teraz sa tesim az sa raz stretneme. Tie bombardaky chcem vidiet!
raptor
26. februára 2006 at 18:21
yagiza dik za toho debila… ale pravdu mas vynimocne … tak vynimocne ako ked slepe kura zrno najde
zobral som ho lebo to bol kamarat.. ale uz som sa poucil ze nikdy vice…
yagiza
26. februára 2006 at 18:23
milan3232 tie si mozes potom aj zobrat ako trofej 😉
yagiza
26. februára 2006 at 18:24
raptor som nevedela ze to ty, ja ze to len tak fantazirujes, ale pripisem ti to pod mladicku nerozvaznost 😀
kuriatko
26. februára 2006 at 18:35
milan3232 vsak si zacal komplimentom, ja ani urazena byt nemozem.. heh to bol akoze vtip z mojej strany.. 😛
Scarp
26. februára 2006 at 20:45
No tak podla mna s pohladu vodica je mi neprijemne ked sa ma niekto drzi okolo pasa ale ked idem s nejakim novacikom tak budis , madla nemam . A s pohladu spolujazdca nikdy som sa nedrzal okolo pasa vzdy sa drzim nadrze pri akceleracii len pritlacim ruky viac k sebe a pri brzdeni sa jednoducho zapriem o nadrz . Je to podla mna najlepsie a nerobi mi to problemy ani ked ideme dlhsie . Jedna z veci co mi liezlo na nervy pri niektorych spolujazdchoch je buchanie prilby o prilbhu ale toho bolo malo 🙂
didogsxr
28. februára 2006 at 19:54
milan3232
dobrý článok dám ho prečítat gazdinej 🙂
cygno
1. marca 2006 at 9:00
Ja vyznavam zasadu radsej nech spolujazdec sem tam buchne prilbou o moju ako keby mal buchat prilbou o zem. Nech sa ma len pekne drzi okolo pasa, citim sa pri tom bezpecnejsie (kedze mam za neho zodpovednost) Ak ide o babu o to lepsie a ak o chalana tak nevadi, nevzrusuje ma to a so svojou integraciou som si isty. Bezpecnost ma prednost pred pohodlym.
Sani
6. marca 2006 at 23:40
Milan, pekne sformulované pocity. Klaniam sa a úctivo súhlasím. Mal by si vydať príručku .
raptor
7. marca 2006 at 7:47
cygno hadam orientaciou ty suteren !!! 😀
cygno
7. marca 2006 at 8:34
oooops 😠 preklep. Raptor dakujem za upozornenie ty najvyssie poschodie 😀
Cistic
7. marca 2006 at 11:29
milan 323
presne ako si to napísal tak to robím s každým koho prvý krát veziem. Moja ľadvinka nikdy na motorke nesedela, ale hneď na prvý krát jej to šlo na jednotku 😘 a od kedy máme komunikátor je všetko bez problémov. Teraz sa chce voziť ešte viac než ja 😉
Jedinú výhradu mám voči bodu 4 kde pri brzdení sa má spolujazdec zaprieť o nádrž. Na CCC strojoch nemožné čiže jazdcovy odporúčam nejaké tie kliky a je to 😁 Moja ľadvinka má našťastie aj s prilbou, mobilom a topánkami 45kg tak že väčšinou ak mlčí tak ani neviem že ju veziem. Touto cestou jej posielam sladkú pusu 😘
tikac
12. februára 2008 at 15:08
Dobry clanocek, ja viem, ze dost stary, ale stale aktualny……s mojou polovickou som zacinal na pekaciku, to bol v poho, ale ked sme presli na jawku, zdalo sa jej, ze sedi strasne vysoko, od zaciatku vsak sama pochopila co ma robit, kde sa drzat a ako a zakratko sme sa obaja s motorkou zzili, az na jeden pripad, ked zbadala na ceste pred nami taky hrbol, tak sa trochu postavila do stupaciek, to ale netusila, ze ja som ho zbadal neskuor a zacal som, nevediac, ze stoji trosku prudsie brzdit, skoro cezo mna preletela az do predu, kazdopadne sme to ustali LTT a bolo to pre nas oboch velke ponaucenie…..potom prisla uprava Jawky na chopper, znizenie celej moto a namotnovanie opierky a cele jazdenie sa este zjednodusilo. s marauderom je to uz ako s vinom, aj ked sedime dalej od seba, ale aspon nam nebuchaju o seba prilby
a zaverom dodam………najhorsia vec od spolujazdca, ked mi na krizovatke polozi nohy dole a ja kua sam stojim len tak a spickach….strasneeee, toto mi spravil instruktor v autoskole, som sa skoro vytrel aj s nim
MMladvinka
20. augusta 2012 at 11:50
VELKE DAKUJEM. Tvoj clanok som si pred prvou jazdou citala tusim 1/2 dna, tusim to viem aj odrecitovat :o). Vo stvrtok som sedela prvy krat na moto ako spolujazdec a bol to nezabudnutelny pocit. Respekt, volnost, strach, potreba vzlietnut… vsetky pocity v jednom. Dufam ze ma priatel bude bravat aspon 1x mesane na moto :o)