Connect with us

Podujatia

KáTéEm motorkoš testába

Publikovaný

on

Oranžová na rakúsky spôsob … alebo KáTéEm motorkoš testába

Všetci sa chystajú na Duchonku a ja premýšľam ako ?vykrútiť načatému weekendu krk.?. V tom sa mi cez internetové tamtamy donieslo že v Štúrove sa koná test motoriek KTM. Jedinečná možnosti ako si (ZADARMO!!!) osedlať také moto-supernovy ako 990 adventure, 950supermoto, 640 supermoto a duka aj z jeho super bratom. Všetky z nich sú prirodzene vyrobene v rakúskom Mattighofene pod značkou KTM.  Jeden telefonát Didimu a sme dohodnutí. Mal ísť s nami aj Šnupy ale jeho vedúcemu sa zdalo že je čas si pripomenúť komunistickú absurditu zvanú pracovná sobota tak na poslednú chvíľu odriekol a šiel sa pracovne realizovať. ….veru veru ?arbeit macht frei…slowakei?
Cesta do Štúrova prebehla bez ničoho čo stojí za povšimnutie azda len ranná dilema či zaprší alebo nie. Moto-Mannitou nám však vyslovene doprial motorkové počasie. Zatiahnutá obloha ale príjemne teplo ? ideálne počasie na jazdu na motorke, málo múch a suché cesty.
Po príchode sme zistili, že nie sme jediní kto zmeškal začiatok alebo len organizátori na nás počkali?? Teraz neviem J hehe… Ak si človek chcel pojazdiť musel odovzdať občiansky a vodičák a tetuška z jemným maďarským akcentom si vyplnila tlačivo kde som hneď ?bajočko? zbadal jeden ypsilon na nesprávnom mieste ale kvôli pravopisu sme sem rozhodne neprišli. Podpísali ste reverz že sa budete riadiť pokynmi organizátorov a bla bla bla a v prípade spôsobenej škody ju uhradíte čo je pochopiteľné veď taká motorka nestojí dve slovenské priemerné výplaty. Nedočkavo sa rozhliadam na ktorý stroj si sadnem ako prvý. Náhoda chcela že to bola….

…950 supermoto…

…a poviem vám to ?super? vôbec ale vôbec nie je nadnesené. Oproti môjmu varaderku je rozdiel v hmotnosti cca 35-40kg a bolo to veru poznať. Po dvoch úvodných oťukávacích kolách som ani nevedel ako začal robiť náklony ktoré by som si na mojom Váre dovolil len zo stiahnutým anusom. Rýchlosti tam padali z japonskou presnosťou. Takmer litrový dvojválec z 94 koníkmi na jednotke reagoval na najmenší pohyb plynu ale po 2 minútach sme si rozumeli. Chuť cválať razantne tlmili absolútne dokonalé brzdy ani pri prudšom brzdení sa motorka neponárala cítil som vždy perfektnú odozvu podvozku. Motorka sa sama pýtala na zadné ale chechtákov nazvyš nemám tak som si dohovoril a dojazdil som pekne rozumne. Tento 400 tisícový špás je na blbnutie ako stvorený… ako vraví Rejdinka ?koncentrovaná prča?. Byť tak za vodou už mi dávno stojí v garáži. Ani som sa nenazdal a bol ?kaňec filma?… lepšie povedané úvodného dejstva. Po odstavení som zistil že som sa spotil ako somár v kufri a to slnko nesvietilo. Čas na kofolu nebol lebo hneď som išiel skúsiť jednovalcového brata veľkého supermota…

…640 LC4 supermoto…

…jednoválec odetý do oranžovej a chrómu. Motorický rozdiel bolo ihneď poznať. Jednoválec vibruje o poznanie viac a na plyn reaguje úplne inak ako jeho dvojvalcový brat. Veru pri podradení do zákruty tak sa mi riť zavlnila a dala mi najavo ?takto NIE !!?.  Zmenil som jazdecký štýl a opäť sme si za chvíľu rozumeli ale globálne musím povedať že lepší a príjemnejší pocit som mal z 950supermoto aj keď jej výkon som nevyužíval ani na tretinu. Dvojvalcová sestra vám odpustí oveľa viac chýb s plynom. Organizátori si to vymysleli veľmi dôvtipne. Trať bola na väčšom parkovisku s množstvom zákrut a len dvoma krátkymi rovinkami čo bolo dobre lebo KTM je silno návyková a stále si pýta viac. Po dojazdení som opäť zistil že som dopotený ako somár v kufri ale tento krát na druhú… tak sme si z Didim dali po dve veľké kofoly a jeden smiešny hotdog na hlavu a čakali kým sa skonči 15km VIP jazda. Za ten čas sa na trati preháňali tí najmenší a bolo zaujímavé sa dívať na malých junákov na 4 kolkách a jeden obzvlášť dobrý sa preháňal na detskej motorke.
VIP jazdci dofrčali, odjazdilo sa jedno kolo a potom prišla na rad ONA, tá kvôli nej som prišiel. Tá kvôli ktorej mám už rok šteklivý pocit v žalúdku ako panic pred prvou súložou…. Oranžová, veľká, oranžová, vysoká, oranžová turistická ikona …

…oranžová 990 adventure…

Ihneď ako sa dalo som si na ňu šiel sadnúť. Plný nedočkavosti a očakávania. Štartujem litrového obra. Motor naskočil doslova na ?brnk?… žiaľ musím počkať pokiaľ dokončí kolo najmenší účastník testu na motorke s balančnými kolieskami. Nevadí, vypínam motor a vychutnávam si ticho pred búrkou.  Drobec je konečne v cieli a my štartujeme. Na trať sa dostávam ako posledný a…  na lepšej motorke som ešte nesedel. Do zákrut sa preklápa sama. Výkonu prebytok, váha oproti varaderku smiešna. Pri obutí vhodných pneumatík je to supermoto ako vyšité. Vypletané kolesá, ?apsajdávny?, vysoký posed zas naopak z nej robia cestovateľa ktorý sa nezľakne ani ťažkého terénu. Veľká škoda že tých sedem minút bolo najrýchlejších v mojom živote. Neodolal som jej a skúsil som aj jazdu po zadnom. Paráda. Malá kopa pýta viac. Tak opäť ale tentoraz som nedobrzdil zákrutu a vybehol mimo trať. V prvej chvíli v miernom šoku či sa oranžovej kráske nič nestalo a div sa svete nič. 6cm obrubník si ani len nevšimla. Neskôr som zistil že som vlastne spravil veľmi dobre lebo otáčať predné koleso oproti aj malému obrubníku by asi nebolo správne rozhodnutie. Dojazdil som už pokojne poučený mojím neplánovaným výletom mimo trať  a zosadal som po duševnom orgazme. Spotený ale šťastný, roztrasený vzrušením ale vo vnútri asi oranžový….prosím nehovorte to mojej čiernej Honde J
O 12 hodine odchádzame a veru po nasadnutí sa mi moje staré váro zdalo neobratne ťažké. Som prevelice zvedavý kedy zorganizujú ľudkovia z bavorska nejaký test day ich cestovných endúr lebo moje srdce začalo biť v oranžovom dvojvalcovom adventure rytme…

KTm test day štúrovo

28 komentárov

1 komentár

  1. dusik

    22. júna 2006 at 6:08

    raptor pekný článok, takéto osobné skúsenosti sú asi najcennejšie 🙂 Mám na teba 2 otázky:
    1, nebudeš po týchto skúsenostiach predávať svojho Varana, a ak áno čo by si si miesto neho zadovážil?
    2, kde si sa naučil tak dobre po maďarsky? 😁

  2. raptor

    22. júna 2006 at 8:45

    1. varana uz predavam… a chcem KTM 950 adventure alebo bmw 1150 GS
    2. po madarsky neviem vobec… to som si len foneticzky szapamatal co tam kazdu chvilu halaszili do mikrofonáby

  3. dusik

    22. júna 2006 at 10:47

    raptor mám na teba 2 otázky:
    1, koľko koštuje tvoj varan?
    2, prečo taký skok od japonca k nemcovi alebo rakúšanovi a je to ten istý varan, čo si mal s ním nehodu (Nasťa) ?

  4. Kenny

    22. júna 2006 at 12:09

    raptor vieš mi povedať aký je rozdiel medzi adventure 950 a 990? 990 je nový model?

  5. dzefe

    22. júna 2006 at 12:12

    Raptor mas pravdu…adventure rytmus je nieco uplne ine ..mna to taha na BMW 1200 GS adventure…🙂

  6. vidicon

    22. júna 2006 at 13:39

    konecne tu niekto napisal, ze Varan je „neobratne ťažké“. Kazdy to vie, ale vsetci su z neho jak posrati… 🤐

  7. raptor

    22. júna 2006 at 14:10

    dusik

    1. cena v inzercii 250sk (pri vaznom zaujme je dohoda mozna)
    2. lebo chcem turistu ale chcem sa vyblaznit aj v terene… nie toto je iny varan… dovoz z DE, nepadnuty neskrabnuty servisna knizka.. atd..
    ma to motor z VTR ktoru ty mam pocit poznas…

    kenny ano 990 je novy model a zaroven ako z nazvu vyplyva tak prerobili aj motor (vacsia kubatura)

    vidicon vsetko je relativne.. sadni si na GW a varan ti pride ako lahucke tintitko… sadni si na KTM 990 adventure a varan ti pride neobratne tazky…. sadni si na 640 adventure a 990 ti pride neobratna a tazka… je to aj vec zvyku.. pokial som jazdil len na varane tak som sice vedel ze je to tazka krava ale najviac som to pocitil az ked som skusil nieco lahsie…

  8. raptor

    22. júna 2006 at 14:12

    btw dusik toto je perla negra 😉

  9. dusik

    23. júna 2006 at 6:13

    raptor aha, inak varan sa mi celkom pozdáva, musím však porobiť a predať svoju VTR….. 🙂

  10. cygno

    23. júna 2006 at 7:23

    vidicon suhlasim s tebou 🤐 . raptor to tvoje porovnanie je naozaj velmi relativne. preco si neuviedol priklady z rovnakych segmentov? Varan vs. KTM 990, GW vs HD EG, 640 adventure vs. napr. 650 GS.
    Inak raptor podla mna velmi dobre rozhodnutie 😎

  11. raptor

    23. júna 2006 at 7:36

    dusik v poho odkial si? mozno by sme si ich mohli navzajom vyskusat…ja sice o tvoju VTR zaujem nemam ale rad by som si skusil aj tu motorku…

    cygno podla mna varadero a KTM su len papierovo v rovnakom segmente ale v reale su to dve uplne odlisne motorky
    varadero mi pride 95% turista (5% hranie sa na enduro) na kt. je vacsi komfort pri cestovani… zial do terenu sa nehodi
    KTM 990 adventure mi pride ako idealny kompromis medzi turistom a ozajstnym endurom….

  12. dusik

    23. júna 2006 at 7:40

    raptor u RS ale bude to ešte pár týždňov trvať kým sa motorka spojazdní, dám ti vedieť a dojdi aj tak by som sa rád s tebou stretol osobne 🙂

  13. raptor

    23. júna 2006 at 7:41

    Rimba Somba? kua to neviem ci sa tam dohororím…
    dobre ked ju budes mat hotovu tak daj vediet…

  14. dusik

    23. júna 2006 at 7:43

    Dohovoríš v pohode, aj ja po maďarsky ledva látam plátam, inak je odtiaľto aj CBR 900, myslím že ho poznáš, bol aj na exebatovici a je tu celkom silná motorkárska komunita, môžem ťa pozoznamovať….

  15. zeleno

    23. júna 2006 at 9:19

    raptor: už sa mi začínaš lepšie páčiť, možno sa dožijem, že si kúpiš aj ostrú krosku. Potom Ti môžem robiť osobného trénera. 😁

  16. raptor

    23. júna 2006 at 9:25

    zeleno…. pri vsetkej ucte kaslem na to ci sa ti pacim.. ostru krosku nechcem ale nieco poriadne do terenu ano… chcem ist s motorku kde ma napadne v ramci moznosti a nebyt obmedzovany jej vahou a liatymi kolesami ako je to u varana napr…

    varadero je moc dobra motorka – na cesty !!

  17. zeleno

    23. júna 2006 at 10:04

    tak som sa tešil márne, že pribudne nový krosár. ale prežijem to.. 😁

  18. squelch

    23. júna 2006 at 12:03

    raptor: Presne to iste som ocakaval od motorky, ked som si kupoval Afriku. Tiez je dobra aj do terenu aj na cesty. Lenze uz ma svoj vek. Ked som bol zaciatkom maja v Louise vo viedni, tak som zaparkoval vedla dvoch KTM 990. No nevedel som sa vynadivat. Fakt supa. Vtedy som si povedal, ze to bude moja dalsia motorka, ked sa Afrika odporuca…

  19. dusik

    23. júna 2006 at 12:11

    Kua aj ja som už normálne nadržaný na tú KTM 990 Adventure, musím ešte pár mesiacov pošporiť a možno budem mať 2 motorky raptor jednu KTM – ku by ti firma mohla dať už za reklamu 😉

  20. Kenny

    23. júna 2006 at 12:16

    Mne s páči 640 adventure alebo 640 endurko menšie obratnejšie a viac to terénu 🙂 no ale ani 990 adventure S nie je na zahodienie 😉

  21. raptor

    23. júna 2006 at 12:42

    dusik to nebolo myslene ako reklama ale rozhodne by som sa nebranil…

  22. dusik

    23. júna 2006 at 12:58

    raptor viem dobré sa chváli samo a viem, že Rakúšania sú podobne precízni a vynaliezaví ako Japonci. Veď aj Hitler bol Rakúšan 😁

  23. raptor

    23. júna 2006 at 16:10

    o rakusanoch som pocul ze su nedokvaseni nemci… tak neviem.. na motor KTM som veru chyry o spolahlivosti nepocul skor naopak ale napriek tomu si chcem kupit a skusit tuto motorku a sam sa presvedcit kolko je na tom pravdy…

  24. KAISO

    23. júna 2006 at 16:20

    Velmi sa mi páči tvoja štilizácia viet. Obsahovo je super. Čita sa tak ľahko a prežíval som to s tebou 🙂 Hned som si prečítal aj dalšie perly z tvojej tvorby a su pecka. Fakt 😉

  25. raptor

    23. júna 2006 at 16:26

    dakujem lojzo.. prosim uz mi viac nepis lebo mi naprsi do nosa 🙂

  26. dusik

    26. júna 2006 at 6:09

    KAISO súhlasím s tebou, proste Raptor je iba jeden a jediným aj zostane 😉

  27. strive

    27. júna 2006 at 11:37

    Raptor- BMW malo ako ty vravíš testáboš jazdy na stretnutí v tatranskej lomnici v máji a myslím si, že ak by si mal vázny záujem tak by ti Mišo
    Frano jazdu vybavil.Ja som mal možnosť povoziť sa aj na novej R1200 GS Adventure a teraz mam 1150GS .Je to uplne ina mašina aj pocit z jazdy na nej je iny.1150 je mašina na kludne jazdenie ktora prejde aj lahsi teren a 1200 je riadne žihadlo ťaha to uplne inač. KTM950 som chcel kupit pre 1150gs no pohodlei a kvalita spracovania gs ma presvedcili pre bmw a nelutujem to.

  28. raptor

    27. júna 2006 at 12:02

    vazny zaujem budem mat po tejto zime ked predam varana a zarobim dalsie lowe…

    u mna kazda motorka ma svoje plusy aj minusy….

    ak sa ti chce napis mi podrobnejsie rozdiel medzi 1150 a 1200 GS vdaka

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri