Ako sa spravne rozbehnut do kopca?!
Domov › Diskusné Fóra › Motoporadňa › Ako sa spravne rozbehnut do kopca?!
- This topic has 11 odpovedí, 11 hlasov, and was last updated pred 18 years, 9 months by PADRE.
-
AutorPríspevky
-
22. marca 2006 o 8:07 #66446ra100Účastník (Participant)
ako mozete z nadpisu vycitat, nepatrim k velmi skusenym jazdcom a tymto problemom som sa netrapil az do vcerajska. Vcera som sa ocitol na konci celkom slusneho kopca – na vedlajsej ceste a este som odbacal do lava, takze som musel zastavit. Ako to uz v takychto pripadoch byva hned sa za mna nalepil nejaky plechovkar. Priznam sa mal som plne ruky prace (nejak mi chybala rucna brzda ; -)…ako v takychto pripadoch postupovat…chcel by som si to ist niekde natrenovat…Dik
22. marca 2006 o 8:51 #66447NatalkaÚčastník (Participant)ja to robím tak, že stojím pravou nohou na brzde a pomaly púšťam brzdu, spojku tiež pomaly a prudšie pridám plyn… viac mi to robí problém, ked mám spolujazdca 😁 😁 ale prinajhoršom mi to skape… a nervóznych plechovkárov som si už prestala všímať… 😉
22. marca 2006 o 8:51 #66448raptorÚčastník (Participant)rasto na zaciatku som to riesil tak
1.rucna brzda
2.zakvaltujes stale drzis spojku
3.stlacis druhou nohou brzdu zadneho kolesa a pustis rucnu brzdu a pomaly pustas spojku
4.ked uz citis ze zabera tak jemne pustas brzdu zadneho kolesa (tak ako na aute rucnu brzdu)ale ked dostanes masinu do ruky tak to budes robit bez zadnej brzdy, skratka zakvaltujes mierne pridas plyn a cez spojku sa plynule pohnes
treba ziskat cit kedy ti zabera spojka a kolko plynu treba pridat aby ti to nezdochlo22. marca 2006 o 8:53 #66449papayaÚčastník (Participant)Skus asi toto: zastan v kopci, zarad jednotku. Staci ponechat len pravu nohu na zemi…. Maj stale zmacknutu prednu brzdu, postupne pustaj spojku az nezacne zaberat, potom spomal pustanie a zaroven uvolnuj brzdu, pridavaj plyn… pokial to spravne robis Tvoj rozbeh bude plynuly. Predna brzda nie je podmienka mozes pouzit aj zadnu, akurat ked ste na moto dvaja, alebo si statne nalozeny moze sa stat ze na jednej nohe stratis rovnovahu a namiesto rozbehu skoncis prevrateny na boku. Teoria je jedna vec, prax druha. Prajem prijemne trenovanie. 🙄
22. marca 2006 o 8:57 #66450zelenoÚčastník (Participant)na aute pridávaš nohou a odbrzdíš rukou. Na motorke máš zašlapnutú zadnú brzdu, / motorku mierne naklonenú doľava držíš len
ľavou nohou / pridáš potrebný plyn a púšťaš spojku.
Keď cítiš, že začína zaberať, pomaly povoľuješ nožnú brzdu a dokončíš rozbiehanie.
Zručnejší motorkári zvyknú použiť len prednú brzdu. / obidve nohy môžu byť na zemi / Koncom dlane pridajú plyn, púšťajú spojku a keď zaberá, povoľujú páčku brzdy.22. marca 2006 o 9:03 #66451yagizaÚčastník (Participant)ra100 vies jazdit na aute tak je to kus podobne.
na slabom kopci si naprv natrenuj aby si vedel kde ma spojka polohu kde ked si na kopci ani nejdes do predu, ale ani necuvas. ak stlacis spojku prilis ( a si v prvom rychlostnom stupni, samozrejme) tak zacnes cuvat, a ak ju prilis uvolnis zacnes sa pohybovat smerom dopredu. ty ale chces bod, ked zostanes na tom istom mieste. (netusim ako sa to vola v slovencine, ale v anglictine sa to vola „biting point“ bod hryznutia) bud oboma nohami na zemi, a spojka je stlacena. ak nebrzdis a spojka je stlacena, citis mierne cuvanie, ak ju uvolnis citis ako ides do predu. snaz sa najst bod ked ostavas stat na tom istom mieste. mierne stlacenie a cuvas, mierne vypustenie a ides dopredu a znova do bodu ked ostavas na mieste. a toto si riadne natrenuj.
potom si najdi strmy kopec. (trenuj samozrejme kde je to bezpecne) si v prvom rychlostnom stupni, spojka je stlacena, prava noha je na zadnej brzde. pravou rukou, kontrolujes otacky a predna brzda ta vobec nezaujima. pomaly vypustaj spojku az kym nezacnes citit ze sa moto bude chciet pohnut. (toto chce cit a zvlast pri silnej motorke ako je fazer) z predchadzajuceho cvicenia, uz vies kde asi priblizne spojkova paka ma byt aby bola v bode ked zacne „hryzt“. potom zacni uvolnovat zadnu brzdu a otacky drz rovnake. (casta chyba je, ze sa ludia sustreduju na spojku a brzdu a zabudnu na otacky) spojku pomaly uvolnuj az kym sa nezacnes hybat.
toto si natrenuj a potom uz len staci pridat odbacanie. chce to cit a trpezlivost. nie je o vobec tazke ked vies co robis a co robi motorka. vela stastia 🙂
Motorka je dobry sluha ale zly pan
22. marca 2006 o 11:44 #66452ra100Účastník (Participant)dik vsetkym za uzitocne rady, idem si nast nejaky kopcek a zacnem trenovat…este raz dik
22. marca 2006 o 16:31 #66453milan3232Účastník (Participant)ra100 vsetko co ti tu popisali, je velmi ucinne a v praxi bezne. Ako vacsina veci na tomto svete to nechce nic ineho, iba cvik a prax. Ver, ze po case najdes sposob, ktory ti bude najviac vyhovovat.
23. marca 2006 o 14:32 #66454eXeBaTÚčastník (Participant)ra100
Ja ti odporúčam učiť sa to od začiatku cez prednú brzdu. Nie je to o nič ťažšie, iba treba získať cvik do pravej ruky. Môžeš sa dostať do situácie, kedy bude cesta nielen do kopca, ale aj zošikmená na bok a vtedy budeš rád, že stojíš oboma nohami na zemi.
24. marca 2006 o 5:19 #66455kxbiboÚčastník (Participant)Najlepšie je si natrénovať oba spôsoby a potom ich používať úplne podvedome.
24. marca 2006 o 19:34 #66456PegasBoyÚčastník (Participant)neboj neni to nic tazke najdi si nieaky kopec a chod to trenovat skusaj
skus si to z prednu brzdu lebo mozes mat obe nohy na zemi a mas lepsiu stabilitu ja to robim tak ze pridam plyn (na urcitu uroven kedy viem ze sa urcite pohnem) udrziavam ho a mam stlacenu prednu brzdu…. pustaj spojku (musis vediet kedy ti zabera) a v tom momente aj prednu….da sa vseliako aj zo zadnou (na jawe robim zo zadnou lebo predna brzdi na houby a na RX z prednou brzdou ) alebo podla povrchu na ktorom si na strku sa mozes zosmiknut dole a preto je lepsie zo zadnou….proste sam zistis kedy co a ako
PS- nedavaj vela plynu potom nezregulujes 😉 musis len prist na nieaky kopec a bavkat sa…zo spojkou , plynom a brzdou25. marca 2006 o 8:55 #66457PADREÚčastník (Participant)NAJLEPSIE JA POCKAT NA DAKE AUTO OPRET SA ZADNYM KOLESOM O NARAZNIK A POTOM VYSTARTOVAT AKO F1.ALE NIE ROBIM SI PRDEL SUHLASIM S CLANKAMI VYSSIE JE TO VSETKO SKUSENOSTIAMI A TECHNIKOU A SKUSAT A SKUSAT VED NA TO PRIDES SAM TAK VELA STASTIA
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.