Connect with us

Spravodajstvo

Moto Guzzi V7 Sport: talianska ikona dostala elektroniku

Publikovaný

on

V roku 2025 Moto Guzzi obnoví svoj legendárny V7 a doplní rad o nový variant: V7 Sport. Výrazne nalakovaný roadster pripomína nielen rovnomenný kultový motocykel zo sedemdesiatych rokov, ale prináša aj množstvo noviniek.

Predtým, než sa dostaneme k novému V7 Sport , najprv prehľad inovácií, ktoré sa týkajú všetkých modelov V7:

Pohon dostal elektronickú výbavu

Motor je teraz ovládaný cez ride-by-wire, čo umožňuje použitie niekoľkých nových systémov. V štandardnej výbave všetkých modelov sú teraz dva jazdné režimy (Road/Rain) a tempomat. Jazdné režimy ovplyvňujú nielen charakteristiku motora, ale aj nastavenie trakčnej kontroly. Vďaka technológii ride-by-wire získava tradičný V2 s malým blokom o niečo väčší výkon a plochejšiu krivku krútiaceho momentu. Špičkový výkon vzrastie zo 65 na 67 k, maximálny krútiaci moment zo 73 Nm pri 5000 ot./min na 79 Nm pri 4400 ot./min. To by malo byť viditeľné. Motor teraz samozrejme spĺňa Euro5+ a je dodávaný aj s výrazne väčším airboxom.

Dizajn a výbava Moto Guzzi V7 Sport

Menšie dizajnové zmeny zahŕňajú nové bočné kryty, kratší zadný blatník a prepracované tlmiče. Nový by mal byť aj kľúčik zapaľovania. Okrúhly LC displej má novú grafiku a tiež nové ovládacie prvky na riadidlách. Zlá správa pre tradicionalistov: predtým mimoriadne nostalgický V7 Special teraz dostáva aj LED svetlomety a okrúhly LC displej Stone. Takže to je koniec dvojitých analógových hodín.

Čo dostal Sport navyše?

Nový Moto Guzzi V7 Sport je už len svojim názvom a pútavou farebnou schémou, samozrejme, poctou rovnomennému kultovému motocyklu zo začiatku 70. rokov minulého storočia. Tí starší budú túžobne spomínať. Nová edícia teraz dostáva všetky vyššie uvedené vylepšenia série, ale aj niektoré komponenty, ktoré na V7 v nedávnej histórii nikdy predtým nevideli. Motor je prepojený s ďalším jazdným režimom, ktorý sa jednoznačne nazýva „Šport“.

• Sport je jediný V7, ktorý dostal 6-osový senzorový box (IMU), ktorý zahŕňa ABS pri prejazde zákrutami a kontrolu trakcie v závislosti od uhla náklonu.

• 40mm prednú vidlicu ostatných modelov je nahradila 41mm upside-down vidlica.

• Hliníkové liate kolesá vyvinuli špeciálne pre V7 Sport a sú o 1,8 kg ľahšie ako kolesá V7 Stone.

 Predný brzdový systém bol výrazne vylepšený a vo V7 Sport pozostáva z dvoch kotúčov (priemer 320 milimetrov) a radiálne uložených 4-piestových monoblokových strmeňov od Brembo.

• Drobné vylepšenia oproti ostatným dvom modelom (Stone/Special) nájdete všade na motocykli: Sú tu krajšie hliníkové držiaky na svetlomet, hliníkové vložky na bočných krytoch, špeciálna svorka na riadidlá s nápisom, koncové zrkadlá na riadidlách a nová čierna Lavica s červeným prešívaním. Systém monitorovania tlaku v pneumatikách (TPMS) je k dispozícii len ako výbava pre V7 Sport za príplatok.

Moto Guzzi V7 Sport je k dispozícii nielen v ikonickej farbe Verde Legnano, ale alternatívne aj v Grigio Lario. V7 Stone z ročníka 2025 je k dispozícii v Nero Ruvido alebo Blu Profondo, V7 Special v Nero Smeraldo a Bianco 1969.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri