Všetko sa raz skončí. Toto platí aj pre luxusné štvorvalce, ktoré zdobili americké cesty. Ich éra začala niekedy v prvých desaťročiach dvadsiateho storočia a definitívne skončila v roku 1941.
S krásnymi vykrojenými blatníkmi a prestížnym imidžom bola 441 vrcholom amerických štvorvalcov. Nebola však taká od začiatku.
Štvorvalec Indian v skutočnosti nie je Indian. Jeho pôvod siaha do dvadsiatych rokov kedy Will a Tom Hendersonovci začali stavať Henderson Four (v roku 1911). Hendersonovci dokonca dotiahli svoje úsilie tak ďaleko, že postavili štvorvalcový motocykel Ace, ktorý sa zaradil medzi úspešné americké motocykle.
Po tom, ako Will Henderson zomrel pri nehode pri testoch sa spoločnosť začala potápať. Vtedy prišla spoločnosť Indian a Ace v roku 1927 odkúpila. Prvý štvorvalec vyšiel z fabriky Indian tri mesiace nato. Motocykel bol na začiatku totožný s modelom Ace, zmenil sa iba názov a nádrž.
Postupom času sa model ?poindiančil?, v roku 1938 prišiel redizajn motora a v roku 1940 prišli tie pekne vykrojene blatníky.
Od vtedy sa Indian Four stal luxusným motocyklom. Mal ľahko štartujúci motor o objeme 1265 ccm a tri rýchlosti s prevodovou pákou na nádrži.
Modely pre civilné obyvateľstvo sa vyrábali až do roku 1941. Nástupom spojených štátov do Druhej svetovej vojny sa výroba obmedzila iba na policajné modely. A potom prišiel koniec výroby radových štvorvalcov spoločnosti Indian a 441 sa tak stala posledným motocyklom svojho druhu.
Motocykel je zapísaný v Motocyklovej sieni slávy.
Technické info:
Motor – Radový štvorvalec
Objem valcov – 1265 ccm
Prevodovka – Tri rýchlosti, ručná
Sila – 40 koní
Váha – 257,64 kg
Maximálna rýchlosť – 152,89 km/h
Eejha, asik neni tajmostvom ze ja stvrovalce moc nemusim, usa produkciu teez nie 😁 …ale podaktore historicke kusky ma dokazu dostat… ako tento napriklad, naozaj krasa 🙂
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Kwasak
19. novembra 2007 at 0:53
Nadherne, take mat v garazi, ani sem nechodim 😁
ogard
19. novembra 2007 at 12:58
Eejha, asik neni tajmostvom ze ja stvrovalce moc nemusim, usa produkciu teez nie 😁 …ale podaktore historicke kusky ma dokazu dostat… ako tento napriklad, naozaj krasa 🙂
meke
19. novembra 2007 at 13:23
Nie je co dodat, neskutocna krasa, ma to svoj styl, eleganciu, no nechal by som sa na take nieco ukecat 😁
kxbibo
19. novembra 2007 at 19:55
Krásny stroj 🙂
Lehy
21. novembra 2007 at 10:29
Dokonalá krása 😉