Motocyklový dizajn sa občas točí okolo motora. Rozmery, tvar, počet valcov a nastavenie sú asi najčastejšie upravovanými stránkami motora (zabudol som prípad, keď na motor niekto nastrieka farbu). Ale čo ak úpravca dá motoru zostavu X4, čiže štvorvalec X? Presne takúto úpravu máme tu. Firma JJS Design predviedla stavbu, pri ktorej vznikol X4 dvojtaktný motor s objemom 500 ccm. Motocykel sa volá JJ2S X4 500. JJS navrhli a vytvorili iks štvorkový motor a postavili okolo neho motocykel.
Prekvapivé je, že JJS Design sú z Poľska a firma sa volá podľa J. Jacka Synakiewicza.
Technické údaje:
Motor: dvojtaktný, chladený kvapalinou a olejom
Konfigurácia: štvorvalec s krížovým uložením
Objem valcov: 500 ccm
Vŕtanie x zdvih: 56,4 x 50 mm
Sila: 110 koní pri 8000 ot./min.
Prívod zmesi: vstrekovanie paliva systémom Synerject ovládané mikroprocesorom
Alternátor: 12 V
Sekundárny prevod: O-krúžková reťaz
Rám: oceľové trubky
Predná pruženie: vidlica upside-down, priemer nosníkov 43 mm
Zadné pruženie: centrálne
Predné brzdy: dva kotúče priemeru 320 mm
Zadná brzda: jeden kotúč priemeru 240 mm
Predná pneu: 120/70 ZR 17?
Zadná pneu: 190/50 ZR 17?
Predné koleso: 3,50 x 17?
Zadné koleso: 5,50 x 17?
Výška sedla: 800 mm
Rázvor: 1341 mm
Uhol hlavy riadenia: 67°
Dĺžka: 1955 mm
Šírka: 640 mm
Výška: 1138 mm
Suchá hmotnosť: 155 kg
Nádrž: 24 l
Najzaujimavejsim riesenim je kazdopdne motor a to ani nie svojim usporiadanim (hviezdicove motory maju cez 100 rokov) ale pracou toho dvojtaktu nie je to klasicky jednoduchy sposob ze zmes (palivo olej vzduch) je nasavana pod miest a pretlacana kanalmi do spalovacieho priestoru.
Nasava sa podla vsetkeho cisty vzduch ako u vznetovych v hlave (ktora je celkom komplikovana) je vstrekovanie ktore pripravy zmes az vo valci (mazanie kluky a piestovej skupiny je podobne ako u 4T so suchou skrinou).
Kazdy z valcov ma zvlast nasavanie (vid obr. Zprava) v ktorom je skrtiaca klapka (centralne spriahnute a ovladane plynom), mnozstvo vstrekovaneho paliva bude riadene automaticky podla vstrekovacej mapy tym centralnym procesorom (na zaklade prietoku cez sanie, pootocenia klapky ci merania zbytkoveho kyslika vo vyfuku mozno i kombinacia zalezi aky maju labak a programatorov). Najzaujimavejsia je ale vymena a nasavanie toho vzduchu povodne som premyslal nad mechanickym kompresorom ale pri tvare vyfukoveho potrubia je mozne ze spaliny „vysavaju“ spalovaci priestor a vytvaraju podtlak (podobne bolo riesene ejektorove chladenie u formul tatra) na tento sposob poukazuje aj pouzitie jazyckoveho ventilu v nasavani. No a casovanie „rozvodu“ je vyriesene hranami piesta ale nie spodnou hranou ale vrchnnou (pravdepodobne je pouzita nejaka keramika kvoli teplote a tlaku) cely piest je velmi kompikovany 😉
Kazdopadne je to asi vyrobne naroznejsie ako Wankel
(To len tak obecne je na tej polskej webke je rez tym motorom) kazdopadne musi velmi zaujimave startovanie asi bude trvat dlhsie ako u kalsickeho motora aby sa vytvoril dostatocny tlakovy spad
A ak je ta vymena skutocne tym vyfukom tak rev bude neskutocny 🙄 🙄
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
MartineR
26. marca 2008 at 7:16
Keby stali vedla seba 2 kusy, tak sa da povedat, ze jak dve hrozna : jedna hrozna, druha hrozna …
tomXX
26. marca 2008 at 15:53
Ram ukradli tusim z Ducati. Ale neviem ako efektivne chce ten dvojtakt fungovat, ked ma ako vyfuk holu ruru 😕
Traver
26. marca 2008 at 19:23
Si myslim že je to velmi zaujimava vec…technické riešenia sa nachádzaju hlavne pri takych uletoch.Vid Bimota.
Temny
27. marca 2008 at 9:56
Najzaujimavejsim riesenim je kazdopdne motor a to ani nie svojim usporiadanim (hviezdicove motory maju cez 100 rokov) ale pracou toho dvojtaktu nie je to klasicky jednoduchy sposob ze zmes (palivo olej vzduch) je nasavana pod miest a pretlacana kanalmi do spalovacieho priestoru.
Nasava sa podla vsetkeho cisty vzduch ako u vznetovych v hlave (ktora je celkom komplikovana) je vstrekovanie ktore pripravy zmes az vo valci (mazanie kluky a piestovej skupiny je podobne ako u 4T so suchou skrinou).
Kazdy z valcov ma zvlast nasavanie (vid obr. Zprava) v ktorom je skrtiaca klapka (centralne spriahnute a ovladane plynom), mnozstvo vstrekovaneho paliva bude riadene automaticky podla vstrekovacej mapy tym centralnym procesorom (na zaklade prietoku cez sanie, pootocenia klapky ci merania zbytkoveho kyslika vo vyfuku mozno i kombinacia zalezi aky maju labak a programatorov). Najzaujimavejsia je ale vymena a nasavanie toho vzduchu povodne som premyslal nad mechanickym kompresorom ale pri tvare vyfukoveho potrubia je mozne ze spaliny „vysavaju“ spalovaci priestor a vytvaraju podtlak (podobne bolo riesene ejektorove chladenie u formul tatra) na tento sposob poukazuje aj pouzitie jazyckoveho ventilu v nasavani. No a casovanie „rozvodu“ je vyriesene hranami piesta ale nie spodnou hranou ale vrchnnou (pravdepodobne je pouzita nejaka keramika kvoli teplote a tlaku) cely piest je velmi kompikovany 😉
Kazdopadne je to asi vyrobne naroznejsie ako Wankel
(To len tak obecne je na tej polskej webke je rez tym motorom) kazdopadne musi velmi zaujimave startovanie asi bude trvat dlhsie ako u kalsickeho motora aby sa vytvoril dostatocny tlakovy spad
A ak je ta vymena skutocne tym vyfukom tak rev bude neskutocny 🙄 🙄