Connect with us

Spravodajstvo

JJ2S X4 500

Publikovaný

on

Motocyklový dizajn sa občas točí okolo motora. Rozmery, tvar, počet valcov a nastavenie sú asi najčastejšie upravovanými stránkami motora (zabudol som prípad, keď na motor niekto nastrieka farbu). Ale čo ak úpravca dá motoru zostavu X4, čiže štvorvalec X? Presne takúto úpravu máme tu. Firma JJS Design predviedla stavbu, pri ktorej vznikol X4 dvojtaktný motor s objemom 500 ccm. Motocykel sa volá JJ2S X4 500. JJS navrhli a vytvorili iks štvorkový motor a postavili okolo neho motocykel.

Prekvapivé je, že JJS Design sú z Poľska a firma sa volá podľa J. Jacka Synakiewicza.

Technické údaje:
Motor: dvojtaktný, chladený kvapalinou a olejom
Konfigurácia: štvorvalec s krížovým uložením
Objem valcov: 500 ccm
Vŕtanie x zdvih: 56,4 x 50 mm
Sila: 110 koní pri 8000 ot./min.
Prívod zmesi: vstrekovanie paliva systémom Synerject ovládané mikroprocesorom
Alternátor: 12 V
Sekundárny prevod: O-krúžková reťaz
Rám: oceľové trubky
Predná pruženie: vidlica upside-down, priemer nosníkov 43 mm
Zadné pruženie: centrálne
Predné brzdy: dva kotúče priemeru 320 mm
Zadná brzda: jeden kotúč priemeru 240 mm
Predná pneu: 120/70 ZR 17?
Zadná pneu: 190/50 ZR 17?
Predné koleso: 3,50 x 17?
Zadné koleso: 5,50 x 17?
Výška sedla: 800 mm
Rázvor: 1341 mm
Uhol hlavy riadenia: 67°
Dĺžka: 1955 mm
Šírka: 640 mm
Výška: 1138 mm
Suchá hmotnosť: 155 kg
Nádrž: 24 l

JJS Design web (v Polštine) [linka]

Galéria JJS Design [linka]

JJ2S X4 500

JJ2S X4 500

4 komentáre

4 Comments

  1. MartineR

    26. marca 2008 at 7:16

    Keby stali vedla seba 2 kusy, tak sa da povedat, ze jak dve hrozna : jedna hrozna, druha hrozna …

  2. tomXX

    26. marca 2008 at 15:53

    Ram ukradli tusim z Ducati. Ale neviem ako efektivne chce ten dvojtakt fungovat, ked ma ako vyfuk holu ruru 😕

  3. Traver

    26. marca 2008 at 19:23

    Si myslim že je to velmi zaujimava vec…technické riešenia sa nachádzaju hlavne pri takych uletoch.Vid Bimota.

  4. Temny

    27. marca 2008 at 9:56

    Najzaujimavejsim riesenim je kazdopdne motor a to ani nie svojim usporiadanim (hviezdicove motory maju cez 100 rokov) ale pracou toho dvojtaktu nie je to klasicky jednoduchy sposob ze zmes (palivo olej vzduch) je nasavana pod miest a pretlacana kanalmi do spalovacieho priestoru.
    Nasava sa podla vsetkeho cisty vzduch ako u vznetovych v hlave (ktora je celkom komplikovana) je vstrekovanie ktore pripravy zmes az vo valci (mazanie kluky a piestovej skupiny je podobne ako u 4T so suchou skrinou).
    Kazdy z valcov ma zvlast nasavanie (vid obr. Zprava) v ktorom je skrtiaca klapka (centralne spriahnute a ovladane plynom), mnozstvo vstrekovaneho paliva bude riadene automaticky podla vstrekovacej mapy tym centralnym procesorom (na zaklade prietoku cez sanie, pootocenia klapky ci merania zbytkoveho kyslika vo vyfuku mozno i kombinacia zalezi aky maju labak a programatorov). Najzaujimavejsia je ale vymena a nasavanie toho vzduchu povodne som premyslal nad mechanickym kompresorom ale pri tvare vyfukoveho potrubia je mozne ze spaliny „vysavaju“ spalovaci priestor a vytvaraju podtlak (podobne bolo riesene ejektorove chladenie u formul tatra) na tento sposob poukazuje aj pouzitie jazyckoveho ventilu v nasavani. No a casovanie „rozvodu“ je vyriesene hranami piesta ale nie spodnou hranou ale vrchnnou (pravdepodobne je pouzita nejaka keramika kvoli teplote a tlaku) cely piest je velmi kompikovany 😉
    Kazdopadne je to asi vyrobne naroznejsie ako Wankel
    (To len tak obecne je na tej polskej webke je rez tym motorom) kazdopadne musi velmi zaujimave startovanie asi bude trvat dlhsie ako u kalsickeho motora aby sa vytvoril dostatocny tlakovy spad
    A ak je ta vymena skutocne tym vyfukom tak rev bude neskutocny 🙄 🙄

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri