Spravodajstvo
JJ2S X4 500
-
SpravodajstvoPred 3 týždne
REVOLÚCIA – pneumatika ktorá mení históriu a ušetrí ti peniaze ale aj prírodu!
-
SpravodajstvoPred 4 dni
Pneumatika s adaptívnym dezénom. Daj zbohom svojej starej gume!
-
Testy a recenziePred 1 týždeň
Test Honda Hornet 500: malý sršeň opäť s dvojvalcom
-
Turistické článkyPred 1 týždeň
Rakúsko s Motobulharom: Zelená perla blízko Bratislavy – Grüner See
-
SpravodajstvoPred 2 týždne
MV Agusta Enduro Veloce 2024 – Superšport do terénu
-
SpravodajstvoPred 2 týždne
Moto Guzzi Stelvio – cestovné enduro z Talianska
-
PodujatiaPred 6 dní
Vyskúšaj novinky na Kawasaki Good Times Tour 2024
-
SpravodajstvoPred 3 týždne
Aprilia RS 457: chce byť najlepšia v triede!
MartineR
26. marca 2008 at 7:16
Keby stali vedla seba 2 kusy, tak sa da povedat, ze jak dve hrozna : jedna hrozna, druha hrozna …
tomXX
26. marca 2008 at 15:53
Ram ukradli tusim z Ducati. Ale neviem ako efektivne chce ten dvojtakt fungovat, ked ma ako vyfuk holu ruru 😕
Traver
26. marca 2008 at 19:23
Si myslim že je to velmi zaujimava vec…technické riešenia sa nachádzaju hlavne pri takych uletoch.Vid Bimota.
Temny
27. marca 2008 at 9:56
Najzaujimavejsim riesenim je kazdopdne motor a to ani nie svojim usporiadanim (hviezdicove motory maju cez 100 rokov) ale pracou toho dvojtaktu nie je to klasicky jednoduchy sposob ze zmes (palivo olej vzduch) je nasavana pod miest a pretlacana kanalmi do spalovacieho priestoru.
Nasava sa podla vsetkeho cisty vzduch ako u vznetovych v hlave (ktora je celkom komplikovana) je vstrekovanie ktore pripravy zmes az vo valci (mazanie kluky a piestovej skupiny je podobne ako u 4T so suchou skrinou).
Kazdy z valcov ma zvlast nasavanie (vid obr. Zprava) v ktorom je skrtiaca klapka (centralne spriahnute a ovladane plynom), mnozstvo vstrekovaneho paliva bude riadene automaticky podla vstrekovacej mapy tym centralnym procesorom (na zaklade prietoku cez sanie, pootocenia klapky ci merania zbytkoveho kyslika vo vyfuku mozno i kombinacia zalezi aky maju labak a programatorov). Najzaujimavejsia je ale vymena a nasavanie toho vzduchu povodne som premyslal nad mechanickym kompresorom ale pri tvare vyfukoveho potrubia je mozne ze spaliny „vysavaju“ spalovaci priestor a vytvaraju podtlak (podobne bolo riesene ejektorove chladenie u formul tatra) na tento sposob poukazuje aj pouzitie jazyckoveho ventilu v nasavani. No a casovanie „rozvodu“ je vyriesene hranami piesta ale nie spodnou hranou ale vrchnnou (pravdepodobne je pouzita nejaka keramika kvoli teplote a tlaku) cely piest je velmi kompikovany 😉
Kazdopadne je to asi vyrobne naroznejsie ako Wankel
(To len tak obecne je na tej polskej webke je rez tym motorom) kazdopadne musi velmi zaujimave startovanie asi bude trvat dlhsie ako u kalsickeho motora aby sa vytvoril dostatocny tlakovy spad
A ak je ta vymena skutocne tym vyfukom tak rev bude neskutocny 🙄 🙄