Dnešná doba praje návratom do minulosti a oživovanie legendárnych modelov z čias minulých za pomoci najmodernejšej techniky je jednoducho v móde. Suzuki možno ide trochu proti prúdu a namiesto oživenia modelu minimálne spred 30-tich rokov, vracia do života motorku, ktorá len nedávno vypadla z výrobného programu. O tom, že urobila správne však niet najmenších pochýb – SV650 bola svojho času skvelá motorka a súčasná verzia bude ešte lepšia.
Výnimočný dvojvalec
Suzuki po prvý krát predstavila kompaktný dvojvalec SV650 v roku 1999 a prakticky okamžite sa stal hitom. Športová zábava namierená na široký okruh jazdcov bola presne to čo ľudia chceli. Ľahká a užasne ovládateľná motorka ukrýva pružný dvojvalec, ktorý okamžite reagoval na plynovú rukoväť. Ako celok tento model ponúkal dokonalú rovnováhu medzi priateľským chovaním a športovou zábavu, vďaka čomu sa na dlhé roky stal populárnou voľbou nielen na cesty, ale aj športové okruhy a dodnes má hojné zastúpenie v rôznych klubových seriáloch určených pre dvojvalce. Vo výrobe sa tento model udržal až do roku 2009 kedy ho nahradil cenovo dostupnejší a módne ladený Gladius. Rok 2016 je však v znamení návratu pôvodného modelu, ktorý sľubuje skvelú športovú zábavu.
Modernizované „véčko“
Kvapalinou chladený dvojvalec vybavený štvoricou ventilov v každom valci ovládaných rozvodom DOHC sa dočkal výraznej modernizácie, ktorá sa dotkla až 60-tich dielov a komponentov motora. Viac výkonu v celom rozsahu otáčok, nižšia spotreba a plnenie emisnej normy Euro4 je výsledkom tejto modernizácie. V porovnaní s Gladiusom výkon narástol o 4 k na 75 k a spotreba klesla na vynikajúcich 3,8 l/100km. Novinkou na systéme vstrekovania paliva je technológia ISC. Za skratkou sa ukrýva elektronický asistent rozbehu a jazdy v nízkych otáčkach. Pri rozbehu alebo pri nízkych otáčkach senzor pošle signál riadiacej jednotke na aktiváciu systému ISC, ktorý v tomto režime jemne zvýši otáčky motora, aby nedošlo k jeho zastaveniu kvôli nízkym otáčkam. Najmä pri pomalých presunoch, napríklad v zápchach má jazdec väčšiu istotu. Súčasťou elektronickej výbavy je aj systém Easy Start, ktorý uľahčuje štart motocykla a namiesto držania stlačeného tlačidla štartéra sa ho stačí len dotknúť a riadiaca jednotka podrží štartér aktívny až do spustenia motora.
Univerzálny podvozok
Nový podvozok je pripravený ponúknuť jazdcovi ľahko ovládateľný celok, ktorý sa dobre cíti v ľubovoľnom prostredí. V porovnaní s Gladiusom je motorka ľahšia až o 7 kg a viac ako 70 častí podvozka bolo vymenených alebo inovovaných. Vďaka dvojvalcu je Suzuki mimoriadne štíhla a s výškou sedla 785 mm nad zemou sa v sedle budú výborne cítiť aj nižšie postavy. O pruženie sa stará 41 mm teleskopická vidlica vpredu a centrálne uložený tlmič vzadu, ktorý ponúka možnosť nastavenia predpätia. Výkonný brzdný systém Nissin je možné vybaviť protiblokovacím systémom ABS.
Čistý, štíhly a jednoduchý dizajn
Dizajn nadväzuje na pôvodnú generáciu modelu SV650 a zvýrazňuje štíhlosť a ľahkosť celého motocykla. Čierne plasty nájdete na blatníkoch a podsedlovej časti, ktoré pripomínajú športový charakter tohto motocykla. Čelným partiám dominuje klasický kruhový svetlomet, na ktorý nadväzuje miništít, za ktorým sa ukrýva moderný digitálny prístrojový panel. Dvojica zadných svetiel využíva populárnu LED techniku. Ako celok si dizajn zachováva výrazný športový nádych, čo pomáha presne definovať potenciál tohto zábavného naháča. Univerzálne motorky s menším zdvihovým objemom sú v posledných rokoch v kurze a Suzuki SV650 bude opäť jednou z top volieb v tejto kategórii.
Suzuki SV650 ABS
Cena: 6 390 Eur
Motor: 645 cm, 8 ventilov, DOHC, V2
Výkon: 75 k pri 8 100 ot./min.
Krút. moment: 64 Nm pri 8 100 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 140 x 760 x 1 090 mm
Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z hlin. profilov
Hmotnosť: 195 / 197 kg (ABS) (prev. hmotnosť)
Rázvor: 1 445 mm
Výška sedla: 785 mm
Objem pal. nádrže: 14,5 l
Pneu: vpredu: 120/70 – 17, vzadu: 160/60 – 17
Text: Miro Tamáši, foto: Suzuki
Článok bol uverejnený v časopise Motomagazin 3 / 2016
Legendárne SV-éčko opäť na scéne – predstavenie Suzuki SV650 ABS
😈 Nemôžem si pomôcť, toto nové s legendárnym SV-čkom má spoločný len motor, inak je to prestrojený Gladius s trochou čínskej elektroniky, možno fakt zbytočnej.
Vedľa medzi komentmi o tých Honda-konceptoch som už naznačil, že najvymakanejšie SV bolo, čo sa vyrábalo do roku 2010, čakal som do toho vtedy upgrade, konkrétne modernizáciu s USD vpredu a poctivú kyvku vzadu – a potom by som to kúpil. Ozaj. Namiesto toho to prestali vyrábať, ten geniálny tlakovo liaty duralový rám úplne zmizol a vybehli s vyloženou krízovou rozpočtovkou Gladius.
Praktický dopad: plne natankované SV 650 N (2009) vážilo 185 kg, dotankovaný Gladius 205 kg. Dvadsať kíl do plusu, to je pokrok, kua! 😁 Však SV aj 1000 bolo ľahšie! A teraz nové legendárne SV-čko kráča v šľapajách Gladiusu – teda krokmi späť… Kríza je sviňa.
Takže, ak si friško nekúpim jazdenku SV 650 cca 2007-2009, tak budem bojovať pri cúvaní naďalej s 240 kilami CBF-ky – a to už nie je pre dôchodcu, kua… 😈
Neviem, čo by ste chceli od bývalého výrobcu šijacích strojov 😎
A tie kilá naskočia tiež takými zbytočnosťami, ako katalyzátor …. a hromade zbytočných plastov. Videl si už odatrojeného B-kinga alebo V-stroma?? To je rozdiel, ako keď mačku vytiahneš z vody 😁
To môj Bandit 1200 je vzducháč, rám ako na bycigli, ale motor ako z lokomotívy. Pri jazde po okreskách síce bojuješ s tou mašinou, ale zase citíš pod sebou poriadny kus železa, heh 👍
Tiez som myslel a tesil sa na nove SV650 co to bude zas ale vysoka pravdepodobnost ze radsej kupim 2005+ (dokonca sa mi aj viac paci ako toto) neviem tomuto novemu prist tak na chut a nemam vnom pri pohlade doveru 😟
Ako tu už Papi písal – smrdí z toho rozpočtovka. Klasická vidla, zadná kyvka z kusu jokloviny, miesto budíkov displej z mobilu a tá motanica miesto výfukového potrubia je katastrofa. Ozaj, že sa to nemôže ani omylom porovnávať so starými modelmi SV650 – to bola mašina čo sa mi páčila.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Xaeroifbb
6. apríla 2016 at 8:45
Pekny len asistenty mi odtial mohly dat aj s ABS prec a znizit tak cenu aj o 1000€
bacaono
6. apríla 2016 at 9:52
A to už by si chcel novú motorku úplne zadarmo? 😈
apa
6. apríla 2016 at 16:07
No konečne aj v Suzuki prišli na to, že sa výfukové potrubie dá tvarovať. Už netrčí tak dopredu ako pri tomto type motora obvykle.
Ale ešte môžu na sebe popracovať, stále to má od estetiky ďaleko 😟 😇 .
papi
6. apríla 2016 at 21:11
😈 Nemôžem si pomôcť, toto nové s legendárnym SV-čkom má spoločný len motor, inak je to prestrojený Gladius s trochou čínskej elektroniky, možno fakt zbytočnej.
Vedľa medzi komentmi o tých Honda-konceptoch som už naznačil, že najvymakanejšie SV bolo, čo sa vyrábalo do roku 2010, čakal som do toho vtedy upgrade, konkrétne modernizáciu s USD vpredu a poctivú kyvku vzadu – a potom by som to kúpil. Ozaj.
Namiesto toho to prestali vyrábať, ten geniálny tlakovo liaty duralový rám úplne zmizol a vybehli s vyloženou krízovou rozpočtovkou Gladius.
Praktický dopad: plne natankované SV 650 N (2009) vážilo 185 kg, dotankovaný Gladius 205 kg.
Dvadsať kíl do plusu, to je pokrok, kua! 😁
Však SV aj 1000 bolo ľahšie!
A teraz nové legendárne SV-čko kráča v šľapajách Gladiusu – teda krokmi späť…
Kríza je sviňa.
Takže, ak si friško nekúpim jazdenku SV 650 cca 2007-2009, tak budem bojovať pri cúvaní naďalej s 240 kilami CBF-ky – a to už nie je pre dôchodcu, kua… 😈
B12
6. apríla 2016 at 21:48
Neviem, čo by ste chceli od bývalého výrobcu šijacích strojov 😎
A tie kilá naskočia tiež takými zbytočnosťami, ako katalyzátor …. a hromade zbytočných plastov. Videl si už odatrojeného B-kinga alebo V-stroma?? To je rozdiel, ako keď mačku vytiahneš z vody 😁
To môj Bandit 1200 je vzducháč, rám ako na bycigli, ale motor ako z lokomotívy. Pri jazde po okreskách síce bojuješ s tou mašinou, ale zase citíš pod sebou poriadny kus železa, heh 👍
papi
6. apríla 2016 at 22:15
😈 Keď sa už pohnem, so žiadnou motorkou nebojujem. Ani so štvormetrákovou… 😉
Videl som už hocičo odstrojené, dokonca sám som toho niečo už odstrojil – ale ja píšem o vývoji. 😉
Xaeroifbb
7. apríla 2016 at 5:24
Tiez som myslel a tesil sa na nove SV650 co to bude zas ale vysoka pravdepodobnost ze radsej kupim 2005+ (dokonca sa mi aj viac paci ako toto) neviem tomuto novemu prist tak na chut a nemam vnom pri pohlade doveru 😟
satanokky
7. apríla 2016 at 7:13
Ako tu už Papi písal – smrdí z toho rozpočtovka. Klasická vidla, zadná kyvka z kusu jokloviny, miesto budíkov displej z mobilu a tá motanica miesto výfukového potrubia je katastrofa.
Ozaj, že sa to nemôže ani omylom porovnávať so starými modelmi SV650 – to bola mašina čo sa mi páčila.
papi
7. apríla 2016 at 10:59
Keby že som v Kanade, jak ten náš Ahojko, okamžite tú „starú“ SV kupujem. 😈
Suzuki Canada stále ponúka druhú generáciu SV 650 S s ABS ako modely 2015.
A to s 5-ročnou zárukou za 7199 kanadských dolárov.
Dnešný kurz je 1 CAD = 0,6706 € – teda cena fungláča vychádza na 4866,5 evri.
Sviňe sú, tí Canaďania … 👍 😈
Sú ale len tieto dve farby, kua, červenú nenúkajú – a tie sú najrýchlejšie! 👎 😈