Connect with us

Články užívateľov

Mám kradnutú motorku

Publikovaný

on

Október 2009
… zvoni telefón.
-Prosím.
-Tu kriminálka, ste vlastníkom červenej Hondy VFR 800 r.v. 2005, ŠPZ …?
-Som, lapam po dychu.
-Pridite aj s dokladmi k nam na kriminalku XXX.

Takto sa začal neuveriteľný kolotoč okolo mojej vysnenej motorky. Motorku som kúpil v roku 4/ 2008 od pána od Piešťan. Prešiel som pol Slovenska, ale nechcel som drahy črep, kde nič nesedí, tak som našiel túto drahú, ale v super stave a s poriadnym majiteľom. Obzrel som s kamošom motorku, zjednali sme cenu, podpísali zmluvy (u neho doma – viete, rodinný dom, dieťa, manželka, pes, garáž… skrátka dôverihodná osoba). Motorka dovezená z Nemecka, KO, prehlásenie že neboli menené čísla, reflexná originálna nálepka, Sk značky… Motorku som mal do týždňa doma. Honda VFR 800 bola vždy môj sen.
Jazdím, nádhera. Jazdím Slovensko, Rakusko, Taliansko…

Kriminálka
A príde október 2009. Čo som komu spravil. Beriem papiere, zmluvu, techničák, KO certifikát, poistku. Rozmýšľam – možno niekto s podobnou moto niečo vyviedol, alebo niekto prerazil čísla na inej moto a tie patria náhodou mne. Vchádzam na kriminálku, podávam si ruky s kapitánom.
„Vaša motorka je kradnutá v Nemecku v roku 2006“. Sadám si. „Ale veď mám KO, kupoval som ju v 2008, boli sme v EU, šengene, to na to nikto neprišiel???“ Chce sa mi revať a niekomu odtrhnúť ruky a zabezpečiť, aby sa mu už nikdy“nepostavil“… Kriminalista mi oznamuje, že motorka sa nedá odhlásiť, ale voziť sa môžem. Že ďakujem.
Aké mám možnosti:
1) Motorka bola v Nemecku poistená a poisťovňa ju bude/ nebude chcieť späť. Možno budú chcieť zaplatiť zostatkovú hodnotu.
2) Motorka nebola poistená a majiteľ ju bude/ nebude chcieť späť.

V oboch prípadoch sú tieto možnosti:
a) Budem sa súdiť s Nemcami. T.z. motorku zhabe polícia, dá ju do policajného skladu. Spor sa bude naťahovať 3-4 roky a motorku po jeho skončení môžem hodiť do šrotu. Prídem o motorku, aj o peniaze = najhorší variant. Nasledovalo by súdne konanie s pánom, čo motorku predal mne. Samozrejme by boli aj náklady na súdneho znalca pri odhade ceny motorky, právnika…
b) Nemci moto nebudú chcieť, ale budú chcieť zaplatiť zostatkovú hodnotu. Možno 2 až 4 000 eur. Vždy lepšie ako prísť o celú moto (8000 eur). Mal by som motorku a súdil by som sa s predchádzajúcim majiteľom o zostatkovú hodnotu. Samozrejme by boli aj náklady na súdneho znalca pri odhade ceny motorky, právnika…
c) Nemci motorku chcieť nebudú, ani nič zaplatiť. Ideálny, no utopický variant.
Radím sa s právnikom – v každom prípade sa mám zašiť, nikoho nekontaktovať a naťahovať čas, lebo čím staršia motorka, tým nižšia cena (strata). Tak mlčím a samonasieram sa.

Január 2010, moje druhé narodeniny
… zvoni telefón.
-Prosím.
-Tu kriminálka, ste vlastníkom červenej Hondy VFR 800 r.v. 2005, ŠPZ …?
-Som, čo je nového? Tajím dych.
-Prišla odpoveď z Nemecka. Poisťovňa nepožaduje motorku, ani nechce nič preplatiť, Motorka je legálna.
– Mám druhé narodeniny. Super, takže s ňou môžem jazdiť po SR, aj do zahraničia aj ju predať?
– Áno.
– Dnes je ale pekný deň, zazubím sa.

Rekapitulácia
Motorka bola kúpena 7/ 2005,
Odcudzená 6/ 2006
Prihlásená do SR a postavená na papiere(techničák) 7/ 2006.
Ja som ju kúpil 4/2008.

Iba chcem upriamiť pozornosť, že ja som si dával sakra pozor, kontroloval som všetky čísla, motorku, doklady, spísal právoplatnú kúpno-predajnú zmluvu a predsa som kúpil kradnutú motorku. Je to mafia, dávajte si pozor a malá pomoc na kradnuté vozidlá: www.stolencars24.eu Ja som to vtedy nevedel.

Týmto ďakujem Hergimu, on vie za čo  a všetkým ostatným, čo so mnou súcitili. Samozrejme aj manželke, ktorej keď som to povedal, riekla iba:“ Hlavne že sme aj s malým zdraví…“

Fotografia je ilustračná

56 komentárov

1 komentár

  1. RoboNM

    21. januára 2010 at 12:48

    Ďalší dôkaz, že KO je iba prostriedok, ako otrhať ctihodného občana o evri 😕
    Podľa môjho skromného názoru by malo byť v zákone ukotvené, že vyhotoviteľ KO, ako to osoba so štatútom súdneho znalca by mala plne ručiť za následky svojho konania, rovnako ako to je u mňa, sťaby nastávajúceho súdneho prekladateľa. Pri dnešnom fungovaní to nemá absolútne žiaden význam, je to iba fraška na ošklbanie občana – húsky 😟

    Ešte že to takto dobre dopadlo 😉 🙂

  2. italofighter

    21. januára 2010 at 12:50

    RoboNM pravdu vravis ak niekto nieco ostempluje uradnym dokladom tak by mal mat plnu pravnu zodpovednost a niest si aj nasledky svojho konania ak nezisti ze ta moto pri dovoze je lopata

  3. VladiB

    21. januára 2010 at 12:59

    Je samozrejmosťou, že táto konkrétna spoločnosť čo má licenciu na KO zlyhala, či úmyselne alebo nie v každom prípade by to pre ňu znamenalo vysoké sankcie, ak nie stratu licencie.
    milan3232 – dúfam že polícia v tomto smere jedná ďalej a preveruje tú spoločnosť

  4. MartineR

    21. januára 2010 at 13:08

    milan3232 no ty kokso … 😶 ešte, že to tak dobre dopadlo…
    potichu sa spýtam, riešil si veci z pozície svojho zamestnania a kontaktov, alebo si len čakal zo dňa na deň ?

  5. Dragon

    21. januára 2010 at 13:29

    😶 som rád, že to našťastie takto dobre dopadlo. Ale zaujímal by ma názor na vzniknutú situáciu zo strany bývalého majiteľa 😕 .

  6. raptor

    21. januára 2010 at 14:47

    Bananova republika 😟 😟 😟 😟 😟 😶 😶

    nechce sa mi verit ze mozes z kradnutou motorkou veselo jazdit, predat ju dalej (trebarz aj naspat do nemecka) a povodny majitel ju nechce a poistovna tiez nie

    moze jeden telefonat od policajta zlegalizovat ukradnutu motorku 😶 😶

    p.s. aby sme sa rozumeli nie ze by som ti neprial ze to dopadlo aspon takto ako to dopadlo ale nerozumiem takemuto mechanizmu legalizacie kradnutych vozidiel cez telefon

    p.s.2 moj nazor na K.O. som povedal hned ako to prislo do platnosti, je to len dalsie „panske huncuctvo“ (citaj ojeb)..ak ma motorka / auto kontrolu originality urobenu v clenskej krajine EU tak je zbytocne robit tuto kontrolu aj na slovensku (je vari nemecka stanica kontroly originality menej doveryhodna ako ta slovenska) … zaujimalo by ma ako su v takychto pripadoch sankcionovane stanice KO

  7. milan3232

    21. januára 2010 at 15:03

    raptor hej, ma spravdu, ale ja nemam na papieri ani to, ze bola ukradnuta, iba som osobne bol na policii a teraz mi odtial volali. Nemam dovod im neverit.
    Ale fakt som bol velmi nahnevany. Si predstavte ze sme boli minuly rok na dovolanke v A, IT a zastavil by ma policajt. Sak by ma dali do basy, kym by sa to nevysvetlilo. A co zatial manzelka, maly loptosko a svokra…

    Fakt som naschval kvoli tomu, ze sa mi moto velmi pacila a bola tip-top a kvoli KO bral tuto moto. Oproti tym, co som videl to bol novy fantasticky kus…

    MartineR riesil som to vsetkymi smermi. tie datumy mam potvrdene, takze to vsetko som sa odniekila dozvedel… Ked sa clovek dozvie taku vec, okamzite zapoji vsetky kontakty ze co a ako.

    Samozrejme som hned na radu pravnika posielal list do vlastnych ruk predchadzajucemu majitelovi, ze moto hlada interpol a v pripade potvrdenia si budem narokovat na vratenie adekvatnej ciastky z hodnoty motorky. Prevzal to. Myslim si, ze o tom nevedel.

    Tiez ma trapi, preco sa na to neprislo pri prepise v 2008. to by mal policajny soft automaticky kontrolovat v pozadi…

  8. zahri

    21. januára 2010 at 15:11

    milan3232 gratulujem k pozitivnemu koncu.. ja ked som sa prvy krat dozvedel ze sa taketo nieco moze stat tak som sa zacal obavat o to ze mi zazvonia policajti s tym ze moto je lopata.. motorka kupena mimo svk je proste risk a ty si toho tiez dokazom..

  9. raptor

    21. januára 2010 at 15:14

    Milan3232 – odhliadnuc od policajneho „software“ pri kontrole originality si si zaplatil nie malu sumu (ty alebo predchadzajuci majitel) za doklad z poverenej institucie ze vozidlo nebolo kradnute – pri zisteni ze bolo kradnute

    mam par kamaratov policajtov viem ako iste veci chodia, standardny postup je ze sa podozrive vozidlo zadrzi a podrobi sa expertize (uz to ze ti ju nezadrzali je pre mna uplne zarazajuce a cudne)
    po vysledku expertizy sa postupuje v zmysle platnej legislativy (je kradnuta – nedostanes ju naspat, neni kradnuta dostanes)

    nerozumiem nechapem som v rozpakoch

    1. zavolali si ta
    2. nezadrzali ti motorku
    3. zavolali ti znova
    4. kradnute je legalne

    vsetko na telefon 😕 😟 😟

    nemaj mi za zle ze sa tak cudujem, zrejme neviem vsetky podstatne veci tykajuce sa tohto „pripadu“ a preto skratka nechapem

    p.s. a toto vsetko samozrejme bez papiera… ak by to bol kanadsky zartik nejakeho tvojho kamosa tak tomu chapem ale takto..

  10. haro

    21. januára 2010 at 17:28

    Až sa mi ruky spotili pri čítaní!!! Že je KO formalita vymyslená pre zisk vyvolených je všeobecne známe.
    Pri kúpe KTM som sa najprv cez autorizovaný servis spojil s centrálou na overenie údajov. Až potom som úbohého Germána zjednal a ošklbal.

  11. milan3232

    21. januára 2010 at 17:57

    raptor hej, moze to byt divne, no dufam, ze som si uz svoje prezil. Jedna sa o to, ze kriminalka dostala list od pravneho zastupcu poistovne a interpolu, ze tato moto je kradnuta.
    Oni ju nasli v mojom vlastnictve a zistovali, ci ju naozaj mam – preto ma predvolali. Skopcili si doklady (bol som realne a osobne na kriminalke) a tieto doklady poslali na preklad a nemeckemu prokuratorovi. Tiez tam vraj dali ziadost, ako maju postupovat. Ak by si vzniesli nemci narok, hned by mi ju zadrzali. K tomu chvala Panu Bohu nedoslo a nemci motorku nechceli. Ked si zratali naklady, pravnik, tlmocenie, to ze nevedia v akom je stave… asi ich to takto vyslo menej.
    Takze teraz dostali z nemeckej prokuratury list, ze moto nechcu…

    Ma to svoju logiku. A samozrejme, tiez som sa pytal na papier, ale kedze som ziadny nedostal na zaciatku… Ale mam zapisane vsetky mena, datumy aj tel. cisla na ludi, co som sa s nimi stretol na kriminalke.

  12. AMIS

    21. januára 2010 at 18:33

    VladiB a Milanko tento prípad si zaslúži silnú medializáciu 😛 KO,COC,STK kolky kolky a furt samé kolky a čo ešte do pičolíny k***ica pojedlá 😕 ☹️ ☹️ ☹️

  13. malymirec

    21. januára 2010 at 18:50

    Odkedy sa predvolania vybavuju po telefone? 😶

  14. kankoXF

    21. januára 2010 at 18:55

    Veru tak, dat to vsade ako priklad krasne (ne)fungujuceho systemu. Stale su urcite skupiny zadobre s DI a pridali si KO.
    Precistili to uz ciastocne, ale stale sa najde daka biela vrana a cierna ovca….

    p.s.: Kokso, len za ten pocit, ze dat 8000 € za moto a mat taky stres, co sa deje a plus, co sa mohlo diat niekde vonku na vylete v zahranici keby…. Uz to je na sud… ☹️ 😟

  15. kankoXF

    21. januára 2010 at 18:56

    A este som zabudol. Za to moze urcite Miki alebo Robo! 😛

  16. Svajciar

    21. januára 2010 at 19:59

    Nechce sa mi tomu verit,ze by to len tak jednoducho skoncilo.Mozno urobili chybu nasi policajti.Moto bolo ukradnute,najdene a nasi policajti mali stare info. 😇

  17. blueeyes

    21. januára 2010 at 20:09

    milan3232 asi by ma….. keby sa dozviem to čo ty….. teším sa s tebou, že to nakoniec takto dopadlo a mašina ostala pri tebe 😉

    KO,STK…atď atď..celý policajný systém je nič iné iba bordel a kto má známosti a peniaze môže robiť jedno svinstvo za druhým a nebáť sa, že ho chytia 😕
    Ale čo sa čudujem na Slovensku je možné všetko 😕

  18. raptor

    21. januára 2010 at 20:39

    Kanko ani nevies aky kliniec si trafil po hlavicke

    jeden fiktivny? priklad

    jedna zo stanic KO v Nitre patri nepriamo cloveku cez ktoreho idu vsetky zacate konania na prihlasenie dovezeneho vozidla v NR okrese

    a jeden ozajstny priklad

    na tej stanici mi pri dovoze adventure umiestnili nalepku o KO velmi vtipne na klzak predneho teleskopu takze co sa stalo? ze nevytiekol mi simering? ze neposkodila sa mi ta nalepka? hlavna vec ze som vygrcol 80 eciek za papier s ktorym sa ani rit neda poriadne utriet (grcajuci smajlo)

    naspat k teme

    milan3232 myslim ze zistit stav tvojej motorky uz bolo naozaj najmenej ak ju uz nemci vypatrali,.. preco sa tak nestalo neni moj problem

    kazdopadne utrpel si skodu , ak ju raz v buducnosti budes chciet predat tak bud zamlcis ze je to lopata alebo na rovinu povies o co sa jedna predas zo stratou rovnajucou sa ochote noveho majitela kupit si motorku o ktorej vie ze „smrdi“

  19. pandatn

    21. januára 2010 at 21:15

    No ja som takéto šťastie nemal…v priebehu 11 rokov 2-krát… 😠

  20. milan3232

    22. januára 2010 at 6:14

    Raptor – to mas pravdu. Pri dalsom predaji tuto skutocnost musim oznamit novemu majitelovi…
    Asi ju dojazdim, bo ja by som take nieco nekupil, iba ajk za symbolicku sumu.
    Ale necham to na osobny kontakt, este stastie, ze ju nechcem predavat 🙂

  21. raptor

    22. januára 2010 at 7:38

    milan3232 – tiez si myslim ze ked si to sem uz takto verejne zavesil tak pri pripadnom predaju noveho majitela oboznamis s tym ako sa veci maju (smajlo s palcom hore)

    zo strany kupujuceho je vsak toto objektivny dovod na narok na riadnu zlavu (ja osobne by som lopatu nekupil)

    kazdopadne mas u mna velke uznanie ze si s tym takto vyrukoval na svetlo, ja byt tebou tak to s principu dam najprv na lamparen uz len koli tej stanici kontroly originality cez ktoru ta VFR presla

    citim sa jak vo vychodnom bazmekistane 😕 😟

  22. blackhole

    22. januára 2010 at 7:55

    Milan 3232: bez najmensieho pokusu o preukazanie nedoveryhodnosti tvojho pribehu len zopar faktov zo zakona;
    – kriminalna policia nie je povinna posielat predvolanie doporucenou postou a terminy skutocne dohaduje na telefon, dokonca ti zabezpecia odvoz dovoz aj ked nie si obvineny, ale co je podstatnejsie akonahle sa vyskytnes v uradnej budove, ktorou policajna stanica je a vypovedas, dostanes o tom protokol – viem o tom svoje, cize bez papiera si nic nestalo cele toto mozes povazovat za fikciu

    – neexistuje nemecka prokuratura, ktora by neziadala vydat motocykel ukradnuty na jej uzemi, ne toto su zapadne „mocnosti“ velmi sensitivne a nadovazok je v tom vzdy zainteresovany povodny majitel, ktory by ti motorku nenechal ani keby z nej boli len skrutky, raz to bol majetok ich statneho obcana a ich urady na rozdiel od nasich, svojich obcanov chrania.

    – nijaky slovensky policajt ti nenecha motorku v garazi ak so vyskytne co len najmensie podozrenie ze je kradnuta, jednoducho taka motorka bude zadrzana aj keby si napisal na OSN na oddelenie ludskych prav, a takato podozirva motorka bude podrobena dokladne expertize, bude röntgenovane vyrobne cislo, skriabany lak a jeho hrubka merana laserom atd…….

    – nijaky policajt ti nikdy neda cez telefon povolenie ze sa mozes dalej vozit.

    cize logicky mi z toho vyplyva niekolko moznosti:

    – bud si z teba niekto vystrelil takymto sposobom
    – niekto sa ti chcel za nieco pomstit
    – alebo si dostal echo ze o tvoju moto je zaujem a aby si odstrasil pripadnych nezvanych navsetvnikov, takymto sposobom poukazujes ze tvoja moto uz ma divnu minulost.

    nic v zlom chlape, ale mas tu kopec nezrovnalosti

  23. milan3232

    22. januára 2010 at 10:00

    blackhole asi si necital pozorne. Kriminalka mi zavolala telefonicky a dohodli sme sa na mojej navsteve u nich. Istel som do kamennej budovy, kde som stretol tusim kapitana a s nim som debatoval. Prefocoval si papiere a vravel, ake su moznosti. Papier mi tam ale nedal. Viem, ze som sa pytal, nieco mi odpovedal, ale uz neviem co (ale vtedy mi to pripadalo asi logicke, ked som si to nezapamatal.
    Telefonicky mi iba ohlasil, ze patranie bolo ukoncene a moto je zlegalizovana.

    Co sa mna tyka, neviem kde by som si este mal moto preverit, ci to tak naozaj je. Mate nejake napady?

  24. raptor

    22. januára 2010 at 10:11

    Milan3232 – sorry ale telefonicky ti oznamil ze motorka je zlegalizovana?? 😶 😶 😶 ked ta zastavi niekde na vylete policajt v inej krajine a podla VIN zisti ze tvoja motorka sa nachadza v databaze hladanych odpovies mu, „je to vybavene, volal mi kapitan XT a telefonicky mi potvrdil ze motorka je zlegalizovana?“

    pri takejto chulostivej zalezitosti by som sa riadil podla hesla „co je psáno, to je dáno“

    mne to naozaj cele pride ako kanadsky zartik 😟 😟 alebo z nejakych pricin nemozes uviest vsetky detaily ktore nam brania to pochopit

    p.s. budem sa opakovat ale pri podozreni ze vozidlo je kradnute je standardny postup ze vozidlo sa zadrzi a ide na expertizu

  25. blackhole

    22. januára 2010 at 10:25

    Milan3232: napriek tomu ze sme bananova republika, ale ani u nas nefunguju taketo zalezitosti „na dobre slovo“ skratka sa mi to zda neuveritelne, okrem toho budem sa aj ja opakovat ze prvym zakonitiym a standartnym krokom je expertiza. Nehovori o tom ze o Tvojej vypovedi musis mat doklad.

    priklad z praxe z pred 3 mesiacov, nemenovany kamarat XY mal motorku, ktoru kupil na leasing a 2,5 roku ju poctivo splacal, jedneho dna u neho zazvonili pani s odznakmi a motorku mu , ako sa neskor na expertize preukazalo, ten nestastnik uz 2,5 roka splacal kradnutu motorku. Ta je dnes uz u svojho povodneho majitela v rakusku, ktory od vyssie spomenuteho ziada odskodne vo vyske niekolko tisic eur. A vysetrovanie este nie je skoncene, zhruba kazde 2 tyzdne chodi na vysluch na policiu ale co je podstatne OD KAZDEJ VYPOVEDE MA PROTOKOL, co ty nemas.

    Osobne si myslim ze sa jedna o velmi vydareny zart.

  26. blackhole

    22. januára 2010 at 10:28

    Este jeden dolezity moment; ziadna kradnuta motorka sa neda zlegalizovat a uz duplom nie telefonatom on policajta, pokial sa o nu neprihlasi povodny majitel resp. neziada jej vratenie po uplynuti zakonnej lehoty sa motorka zosrotuje aby sa nedala dalej nijako pouzit

  27. RoboNM

    22. januára 2010 at 10:42

    S tou legalizáciou to je pravda, rendez je plný kradnutých áut a áut z inej kriminálnej činnosti, rovnako ako motoriek a nedá sa s nimi spraviť doslova nič. Nemôžu ich dražiť, nemôžu ich ani policajti ani legálne nanovo prihlásiť, nemôžu ich zaradiť do policajnej služby a autá si tam veselo hnijú a hnijú 😕 Policajti sami sa to snažili riešiť, ale proste to nejde

    Mal som možnosť sa tam raz dostať a rozprávať s človekom, ktorý tam pracuje /bol som tam služobne viac menej, lebo tam sa len tak zase nedostaneš/

  28. blackhole

    22. januára 2010 at 10:47

    Ved prave ze ked uz sa tam raz nejake vozidlo dostane, uz ho odtial mozes jedine zasa uradnut, inak nie je odtial cesty nazad. Ale to co tu popisujeme, by bolo mozne vtedy ak by:
    – bol tvoj pribeh uplny
    – bola motorka ozaj kradnuta
    – niekto si s teba neurobil dobry den

  29. milan3232

    22. januára 2010 at 12:51

    Rozmyslam nad tym, co pisete. Vsetko sa to stalo presne task, ako som napisal, nic som nezamlcal.
    Ale s tymi telefonatmi bez zapisnice mate pravdu, je to podozrive.
    Asi pojdem na kriminalku a vyziadam si nejakeho nadriadenaho a popytam sa ze co a ako.
    Tiez nemam chut jazdit a potom zrazu ma zastavi rakusan a vezme mi moto.

    Este ma napadla ina vec, co mozno spajame dokopy. Je tu vec vlastnictva a kradez. Riesia sa oddelene. Ked poistovna moto nechcela, t.z. ze majitel som ja a nikto iny. Poistovna stiahne ziadost o vlastnictvo vozidla. Samozrejme kradez ako taka sa podla mna vysetruje dalej a hlada sa pachatel.

    Do policajneho skladu idu vozidla az vtedy, ked sa majitel sudi o vlastnictvo a tvrdi, ze vozidlo je jeho. Ja tvrdim, ze je moje. Pokial sa toto pravne nedoriesi, je vozidlo v policajnom sklade a umiera tam… ale ak majitel, tu popistovna, netvrdi, ze to patri jemu, potom som majitel ja. to mi povedal aj pravnik.

    … ale mozno ma este nieco neprijemne prekvapi… Pojdem na kriminalku a skusim ziadat nejake vyjadrenie.

  30. RoboNM

    22. januára 2010 at 13:04

    Milan, bohužiaľ, v tomto má blackhole absolútnu pravdu. Vozidlo raz lopnuté a majiteľovi nenavrátené legalizovať nejde. Vlastníkom síce byť môžeš, ale akonáhle sa zistí, že je vozidlo v evidencii ukradnutých, ide okamžite k policajtom a nedá sa s ním doslova nič spraviť. Nie je totižto z právneho hľadiska možné, aby ostalo na papieroch a jazdilo

    Na rendeze sú zo zahraničia kradnuté luxusné autá, kde mal majiteľ poistku a kde to bolo cez poistku aj riešené a vyriešené a pri ktorých nežiadali vrátenie vozidla a proste sa s nimi nedá nič, ale nič spraviť. Dokonca viem, že sa snažili ich zaradiť do policajnej služby, aby boli nanovo vystavené papiere, že by vozidlo prepadlo v prospech štátu a bolo nanovo prihlásené, ale jednoducho to nešlo.

    vyzerá to tam ako v autoslóne, hummre, range rovery, medvede, bavoráky, porsche, tuším aj ferrari tam bolo, proste luxusné aj bežné vozidlá a doslova tam hrdzavejú

  31. raptor

    22. januára 2010 at 13:24

    Milan3232 spajame dve veci ktore spolu suvisia

    podla toho co si napisal ked to zhrniem

    „si leganlnym vlastnikom ukradnutej motorky, pricom ti vlastnictvo „zlegalizoval“ policajt z kriminalky cez telefon“ – absurdistan (ne)konečný 😟 … to je uplny nonsens, to sa neda 😟

    ze nemci nechceli zistovat stav najdenej motorky a ze povodny majitel (poistovna) nema zaujem aby sa vratila je pre mna nepochopitelné

    keby som ta trocha nepoznal tak by som povedal ze si rozprávkar, kedze ta trocha poznam tak poviem nechapem a nerozumiem

    p.s. pre mna najlogickejsie vysvetlenie je ze si sa nejak dozvedel ze niekto po tvojej motorke pasie a takymto sposobom ju vydavas za kradnutu cim vlastne znizujes jej hodnotu (ale nebijem sa do prs ze je to presne takto)

  32. blackhole

    22. januára 2010 at 14:13

    Co sa tyka vlastnictva, samozrejme za predpokladu ze ozaj mas lopatu, mohlo sa stat ze motorka bola leasivoana a teda odcudzena leasingovke, ktora ju mala poistenu, preto logicky vyplyva ze poskodeny dotycny nemec a k tomu poskodena poistovna by 100% nastojili na tom aby sa motorka v akomkolvek stave vratila do Nemecka – toto dava logika a financne vztahy. Cize z akehokolvek uhla sa na to pozriem, zostava vela nezodpovedanych otazok, a pripustam ze ak islo skutocne len o nechutny zart, tak na kriminalke s budu tvarit ze ta nepoznaju…..

  33. raptor

    22. januára 2010 at 14:18

    Pripadne ju niekto od teba chce kupit ako „akozelopatu“ a takymto sposobom si zabezpecil znizenie ceny

    ale to uz naozaj skusam vsetky mozne hypotezy takehoto postupu organov cinnych v trestnom konani..

  34. blackhole

    22. januára 2010 at 14:24

    Janci nemyslim si, ze niekto by bol az tak prefikany, konieckoncov VFR 800 v skvelom stave sa da priniest za 3000+ eur. Ale samozrejme moze to byt jedna z moznosti. Ved niektorim ludom neskutocne j**e.

  35. raptor

    22. januára 2010 at 14:35

    v tomto pripade je to bezdebaty z mojej strany cista spekulacia , avsak podobne praktiky v praxi funguju to viem tutovo

    naco by som chodil do nemecka, na stanicu KO, prihlasoval atd., ked si od vystraseneho milana mozem kupit akozelopovanu pekne na papieroch za polovicnu cenu… vsak ano

    milan podla toho co napisal nema v ruke ziaden doklad ze bol niekedy na policii vypovedat, zato je vsak silno presvedceny ze motorka bola ukradnuta (a uz je „zlegalizovana“ cez telefon)

  36. milan3232

    22. januára 2010 at 15:17

    Chlopi, zas mam strach a asi opodstatneny. Normalne volam do Halywúdu a tocime roadmovie… ☹️

    blackhole dovolim si nesuhlasit. Ekonomicke hladisko jasne prikazuje, kedy co robit a kedy nie, ako si spravne napisal. Ak si poistovna zrata, co ju stoji pravnik, ako dlho sa to taha, preklady, mozno znalec a cesta sem a porovna to s hodnotou motorky, mozno si povedia, kasleme na to. Ja by som to videl takto. Mozno maju nejake skusenosti a vedia, ze v nasich policajnych skladoch tie vozidla „umieraju“.

    Jasne, chytam sa kazdej slamky, pojdem na kriminalku, uvidime.

  37. raptor

    22. januára 2010 at 15:25

    Milan3232 – asi bude najlepsie pokial pockame co ti povedia pri tvojej dobrovolnej navsteve kriminalky

    ako som povedal ta predchadzajuca teoria je cisto spekulativna v tvojom pripade, …ale naozaj, ver mi, ze sa to takto bezne robi

  38. blackhole

    22. januára 2010 at 16:40

    Milan3232: mozes so mnou nesuhlasit, ale asi nemas skusenosti s poistovnami, ktorych praktiky su horsie ako praktiky exekutorov. Nemecky uradnik v poistovni vidi poistny pripad, ktory musi vyriesit a ver mi ze sa nezamysla nad tym kolko to jeho riesenie bude stat. Robil som v Nemecku a v podstate robim stale a viem ze manitnely su tam neprekrocitelne. V kazdom pripade sa tato tema zvrtla na dohady, ktore samozrejme nechap ako utok na tvoj pribeh, nedajboze osobu, ja by som to nazval len ze „nahlas“ premyslame a v principe sa ti snazime pomoct

  39. RoboNM

    22. januára 2010 at 16:50

    Inak ešte k poisťovni, ale v trochu iných okolnostiach, keďže to čo hovorí blackhole je pravda a poznám to z polovlastnej skúsenosti /otec robil v poisťovni svojej doby, a viem aké boli oficiality ohľadom riešenia poistných udalostí/
    Osobne som bol veľmi prekvapený /pozitívne/ jednaním jednej nemenovanej našej, keď po riešení poistnej udalosti /vták ohnivák 😁 / a vyplatení poistného nároku z totálnej škody ostal predmet daného nároku vo vlastníctve pôvodného majiteľa.

    Myslím, že o čo konkrétne sa jedná, niektorí tu vedia 😉 Dodnes sa čudujem, že si to kasko poisťovňa nenechala 😶

    Milan, rozhodne to rieš ďalej. Ak to bol prešpekulovaný a podarený žart, nezabúdaj, že takéto veci fungujú obojstranne 😈 😁

  40. milan3232

    22. januára 2010 at 19:24

    Hej, hej, uz sa snazim dohodnut si stretnutie s nejakym kriminalistom, co o tom nieco vie.
    Pockame az si s nim pohovorim.
    Jasne, ze to neberiem osobne. Ale uz som sa tak zacal radovat… Ale to co tvrdite ma hlavu aj patu…

  41. widow

    22. januára 2010 at 19:58

    Milan3232: jednoznacne pritlacit svokru, urcite je za tym ona. Vzdy je vsetkemu na vine svokra. Spolu s dcerou rozhodli, ze ti jazdenie na motorke znechutia raz a navzdy 🤣 . A dolitals batmane…

  42. milan3232

    22. januára 2010 at 21:47

    Hej, ak nieco nie je v poriadku, su na vine obe strany. Manzelka aj svokra 🙂

  43. bkery

    26. januára 2010 at 21:53

    Predmetom KO nieje zistenie pôvodu vozidla.

    Podla zákona musí príslušný úrad požadovať rovnaké doklady na prihlásenie keď kúpiš v okrese Nitra alebo keď kúpiš v okrese Mníchov. Toto je samozrejme porušené a prvý čo sa obráti do Haagu so žalobou na SR uspeje. tak ako to bolo v prípade vyžadovania COC do 31.12.2007. SR zaviedla KO od 1.1.2008 s tým, že z technických príčin nieje možné vykonávať KO pri vnútroštátnych prepisoch a toto sa bude vykonávať od 1.7.2008 , len sa na to „AKOSI“ pozabudlo, aj keď to v bruseli bolo takto prezentované.

    ..no pozerám, že píšem od veci, ale už to tu necham.

    Milan, držím palce nech to dobre dopadne.

    👋

  44. campa

    27. januára 2010 at 23:23

    Ak niekto predá cudziu vec :
    Ak predávajúci a kupujúci vedia, že vec je odcudzená, kúpa je neplatná.
    Ak len kupujúci vie, že vec je odcudzená, kúpa je neplatná.
    Ak len predávajúci vie, že vec je odcudzená, kúpa je platná.

    Zodpovednosť za nebezpečenstvo (periculum) prechádza na kupujúceho perfekciou kúpnej zmluvy. Perfekciou kúpnej zmluvy nesie nebezpečenstvo kupujúci t.j. periculum est emptoris.
    Perfekcia nastáva najneskôr:
    pri druhovom určenej veci jej individualizáciou
    pri kondicionálnej kúpe nastúpením kondície
    pri časovo obmedzenej kúpe uplynutím lehoty

  45. milan3232

    28. januára 2010 at 6:33

    Cau Campa, skus po slovensky 🙂

  46. bezdooo

    28. januára 2010 at 7:38

    Campa, a ked ani predavajuci ani kupujuci nevedia, ze vec je odcudzena???

  47. raptor

    28. januára 2010 at 8:01

    Campa brzdi volako ti prestavam rozumiet

    chces mi povedat ze: (hypoteticky)

    1. kupim od teba tvoj mercedes o ktorom budem len ja vediet ze je lopovany tak je kupa neplatna?
    2. kupim od teba tvoj mercedes o ktorom budes len ty vediet ze je lopovany tak je kupa platna?

    to co vas v tom sladkovicove ucia? 😶

    odhliadnuc od problematickeho dokazovania kto a co v case predaja naozaj vedel si myslim ze zmluva je neplatna v oboch pripadoch

    cunnulingus labio major et minor

  48. blackhole

    28. januára 2010 at 8:24

    Kupim ja od campu mercedes, je moja od Judr Camp kupa platna ked viem ze Campa nie je Judr. alebo je Mercedes kradnuty 🤣 🤣 🤣 👋

  49. milan3232

    28. januára 2010 at 15:10

    Takze, preveril som to so sefom kriminalky.
    Moja motorka nie je kradnuta, taliani spravili chybu pri zapise a vyhodilo im moje cislo. Malo tam byt VIN inej VFRky. Volal som pravnikovi – mam si dat spravit vypis z policajnej zlozky mojho vozidla kde bude uvedene, ci ma vozidlo nejaku zastavu, alebo tarchu. Dokument mam dat uradne prelozit a rozposlat na interpol do I aj DE…

    Co na to poviete? chce se mi zvracet, velebnosti.

  50. blackhole

    28. januára 2010 at 15:12

    Odkaz od sloba k danej teme, resp. k predchadzajucim dvom prispevkom :

    „Neni nad originalnost, kazdy po ni touzi,

    vsichni chodi pres most, toz ja pujdu louzi“

    K. H. Borovsky

    zo slnkom zaliateho Norska PTK Slobo

  51. kankoXF

    29. januára 2010 at 8:45

    milan3232 takyto prieser mal moj bracho kedysi s autom. Ukradnute v EU bolo auto vyrobene tusim 3 kusy pred jeho na vyrobnej linke. Vsade potom vyhadzovalo v policajnych databazach alarm na kradnute vozidlo.
    Bracho uz bol tak premakany, ze vzdy navigoval policajta v aplikacii, ako ma preverit, ze nejde o jeho vozidlo. 🤐 😈

  52. Patrik

    1. februára 2010 at 17:08

    je to cele divne ako si to opisal

    ja som to prezil na vlastnej kozi .. sudil som sa 5 rokov .. vysudil som 50per. z ceny motorky a to mozem byt rad ze TOLKO vela

    v kazdom pripade moto isla najprv na expertizu ci je cislo zmenene alebo pozmenene

    potom isla povodnemu majitelovi do CZ . moto bola ukradna a postavena na FR papiere rok po kradezi. ja som ju kupil rok po prihlaseni .

    SK j ejedna velka BANANOVA republika 😕

  53. milan3232

    17. marca 2010 at 20:28

    Tak dnes som to toho „prastil“ a siel som osobne na kriminalku, ako sa teda veci maju. Pracovnici boli velmi ochotni a super sa spravali.

    Presli predo mnou tusim 3 databazy (podla mojho technicaku) a nikde = v ziadnej nie je moja motorka hladana. Pozreli Sk databazu aj nejake europske = celu EU. Nikde ju nehladaju.

    Dokonca na nete pozreli aj stranku http://www.stolencars24.com ale kedze to nie je oficialna stranka… Udaje v nej nemusia byt pravdive. Odporucili mi pouzivat stranku min. vnutra.

    Nech je ako chce, som spokojny.
    Milan

  54. eXeBaT

    17. marca 2010 at 20:50

    Alebo išlo o omyl a pán policajt to musel zahrať nejako do konca s fiktívnym príbehom.

    Moja skúsenosť, trošku iná a nešlo o krádež.

    Predával som auto, do inzerátu som kopol aj VINko, veď nemám čo skrývať. O pár dní mi písal slovák žijúci v Srbsku, že moje auto je o 4 roky staršie ako mám v inzeráte. Overil som si to u autor. predajcu a bola to pravda. Preplatil som omladené auto. Kde sa stala chyba? Pomýlil sa niekto na úradoch, alebo išlo o zámer? Auto som samozrejme predal so skutočným rokom výroby a majiteľ to aj dostal do zmluvy s tým, že pri prepise si to dá do poriadku. On však namietal, že si nechá v techničáku mladší ročník, ale to je jeho problém. Ja som preplatil 4 roky na aute zhruba o 100.000,- Sk pri kúpe a predával som ho o 4r. staršie.

    Nech žije Banánovo.

    Milan, ja mám skôr pocit, že tvoja moto vážne nebola kradnutá a išlo iba o omyl, ktorý si nikto nepriznal.

  55. milan3232

    18. marca 2010 at 7:18

    eXeBaT ja v to pevne verim. A budem verit az do najblizsej kontroly za hranicami…

    Policajti v Rakusku pri Schwechate robia kazdy rok pred zaciatkom sezony skolu jazdy. Pojdem tam aj tento rok a na rovinu sa ich opytam, ci mi vedia preverit moj VIN. Potom sa este ozvem. Dufam, ze nie spoza mrezovaneho vzduchu, okna, dveri…

  56. raptor

    18. marca 2010 at 8:56

    Milan3232 – nezabudol som na Teba, ale je trocha problem sa stretnúť s tým človekom a tlačiť sa na neho nedá

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri