Connect with us

Testy a recenzie

Nástupca legendy – Test Suzuki V-Strom 650 ABS 2012

Publikovaný

on

Nahradiť legendu býva ťažké, ak nie aj nemožné, jednoducho roky zásluh a úspešného pôsobenia na trhu sú pevne zapísane do povedomia verejnosti a všetko nové čo príde, bude neustále porovnávané s originálom. V prípade značky Suzuki je tou legendou univerzálne cestné enduro V-Strom 650, ktoré sa po dlhých siedmich rokoch dočkalo svojho nástupcu. Novinku, ktorá je už označovaná ako model pre rok 2012 sme vďaka ochote slovenského importéra mohli vyskúšať na slovenských cestách ako jedni z prvých.

O čom to je?
Predstavovať si bližšie pôvodný V-Strom asi nemá zmysel, no len pre úplnosť v krátkosti zhrnieme relatívne bohatú históriu tohto modelu, ktorá sa začala písať už v roku 2004. Práve v tomto roku predstavila Suzuki malého „Stroma“ ako spoločníka k vlajkovej lodi DL1000 V-Storm, ktorá bola predstavená ešte o dva roky skôr v roku 2002. Motocykel, ktorý mal pôvodne len sekundovať svojmu väčšiemu súrodencovi však urobil pravý opak a veľmi rýchlo sa stal miláčikom európskych zákazníkov, čo možno zaskočilo aj samotného výrobcu, pretože po pár rokoch stiahol väčšiu verziu DL1000 z európskeho trhu. Malý V-Strom však nezatienil len svojho súrodenca, ale aj početnú konkurenciu a niekoľko rokov po sebe bol považovaný za kráľa alpských pasov. Kombinácia ľahkého ovládania, pružného dvojvalca a dostatočného pohodlia robili z tohto motocykla ideálneho spoločníka do najrozličnejšieho prostredia, bežným jazdením počnúc a dobrodružnou turistikou končiac. Samozrejme, čas je neúprosný aj v prípade vydareného modelu ako V-Strom a okrem toho za sedem rokov vyrástla Suzuki nová konkurencia. Inovácia tak prichádza v pravý čas.

Nový šat a nový motor
Tvrdenie, že keď niečo funguje, tak to netreba meniť platí v zásade aj v prípade nového V-Stroma, a ak niekto čakal radikálne zmeny a úplne novú motorku, tak bude asi sklamaný, nakoľko V-Strom sa dočkal zmien, ktoré v žiadnom prípade nezasiahli do pôvodného konceptu. Napriek tomu tých zmien je dosť nato, aby sa dalo hovoriť o novej motorke. Začnime motorom, ktorý síce pochádza z pôvodného modelu SV650, no ide o jeho poslednú inováciu, ktorá sa pred tromi rokmi po prvýkrát objavila v modeli Gladius. Úpravy priniesli o pár koní naviac a priaznivejší priebeh výkonovej krivky, keď už od najnižších otáčok ponúka príjemný a plynulo narastajúci záber. Motor ukrýva najmodernejšiu techniku v podobe 32-bitovej riadiacej jednotky, ktorá riadi systém elektronického vstrekovania paliva SDTV s dvojicou škrtiacich klapiek v sacom hrdle pre každý valec. Na optimálnom spaľovaní a priaznivom priebehu výkonovej krivky má nemalý podiel aj dvojica irídiových zapaľovacích sviečok v každom valci.
Motor je osadený v dvojitom chrbticovom ráme pozváranom z hliníkových profilov, ktorý poznáme aj z predchádzajúcej generácie V-Stroma. V podobnom duchu sa nesie aj zbytok podvozku, keď vpredu nájdete klasickú teleskopickú vidlicu o priemere 43 mm s možnosťou nastavenia predpätia. Naopak vzadu je to centrálne uložený tlmič pruženia, ktorý okrem možnosti nastavenia predpätia ponúka aj možnosť nastavenia útlmu otočnou hlavicou pod sedlom. Zmeny nenastali ani v prípade rozmerov pneumatík a predná 19-ka je kombinovaná so 17-palcovou zadnou pneumatikou. Najväčšiu novinku na podvozku tak predstavuje inovovaný systém ABS, ktorý je už súčasťou základnej výbavy. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou je nový systém ľahší a kompaktnejší.
Na rad prichádza dizajn, ktorý sa na rozdiel od podvozku podrobil výraznejším zmenám. Ak „hranatý“ dizajn prvej generácie V-Stroma pôsobil robustne a opticky zväčšoval rozmery motorky, tak výzor nového modelu robí pravý opak a na povrch sa dostáva štíhlosť a kompaktnosť nového modelu. Hranky nahradili oblé línie a celý dizajn motocykla vizuálne omladol. Menšou daňou za získanú štíhlosť je zníženie objemu nádrže o 2 litre, no ako sa ukázalo počas testu, vďaka vynikajúcej spotrebe sa dojazd oproti pôvodnej verzii prakticky neznížil. Výškovo nastaviteľný čelný štít ponúka tri polohy nastavenia. Prehľadný prístrojový panel disponuje novými údajmi a časť jeho funkcií sa teraz ovláda tlačidlom na ľavej rukoväti riadidiel. K dispozícii je aj rozšírená ponuka originálnych doplnkov, ktoré maximálne zvyšujú turistický potenciál Suzuki a výbavu tak môžete rozšíriť o držiak GPS, 12V zásuvku, kryty rukovätí, padacie rámy, centrálny stojan, vyvýšený čelný štít a vybrať si môžete z dvoch druhov postranných a vrchného kufra.

Tri v jednom
Jednou zo silných stránok pôvodnej verzie bola mimoriadna univerzálnosť, ktorá predurčovala V-Stroma do najrozmanitejšieho prostredia, a okrem vynikajúcich turistických kvalít vám dokázal ponúknuť aj primeranú dávku športovej zábavy a v neposlednom rade dokázal byť praktickým spoločníkom na každodenné jazdenie. Keď ku tomu ešte prirátame výslednú cenu, tak V-Strom do bodky napĺňal príslovie – za málo peňazí veľa muziky. Dobrou správou je, že nový model v tomto trende úspešne pokračuje a v danej cenovej kategórii predstavuje najuniverzálnejšie turistické náradie na trhu.

Vynikajúci turista
Na úvod je asi najlepšie začať tým, čo z V-Stroma urobilo jednu z najpopulárnejších motoriek na trhu. Turistika patrí medzi hlavné náplne práce tohto motocykla a je aj jedným z hlavných dôvodov prečo po ňom väčšina jazdcov siahne. Nový model na prvý pohľad možno trochu stratil zo svojej robustnosti, ktorá k diaľkovým turistom patrí, no stačí sa usadiť do širokého a komfortného sedla, a razom sa ocitáte v sedle pravého turistu. Naviac s výškou len 835 mm nad zemou sa do sedla bez problémov vyšvihnú aj menšie postavy. K veľmi dobrému komfortu nemalou mierou prispievajú aj hlboké výkroje po stranách nádrže a mechanicky nastaviteľný čelný štít. Slabším miestom čelného štítu môže byť len jeho spôsob nastavenia, keď potrebujete uvoľniť štyri skrutky, a potom posunúť štít smerom hore alebo dole. Pravdou však je, že ako najlepšia sa ukázala najvyššia poloha štítu a ďalšie prestavovanie nie je nutné. Vo svojej najvyššej polohe dokáže čelný štít veľmi účinne chrániť jazdca aj pri vysokých rýchlostiach, čo je najmä pri dlhých diaľničných presunoch dobrá správa. Ďalšou dobrou správou z pohľadu turistu je dostatok miesta určeného pre prípadného spolujazdca. Na rad prichádza inovovaný dvojvalec, ktorý je priam stvorený na turistickú jazdu. Motor dokáže už od najnižších otáčok veľmi plynulo zareagovať a bez náznaku nervozity zvláda jazdu takmer na voľnobežných otáčkach. Stačí však prudšie pootočiť plynovou rukoväťou a spontánna reakcia sa dostaví prakticky okamžite. Neustále však máte veci pevne pod kontrolou a výkon narastá bez akýchkoľvek výkyvov. V praxi to znamená, že máte k dispozícii jeden z najpriateľskejších, športovo ladených dvojvalcov na trhu. V porovnaní s motorom z modelu SV650, možno nejde do otáčok z takou chuťou, no odmenou je pružnosť, ktorá vám dovolí aj na vyšších prevodových stupňoch plynulo zrýchľovať. Svojím charakterom je tak priam šitý do alpských vracákov, kde na druhý alebo tretí prevodový stupeň dokáže už od najnižších otáčok plynulo zrýchliť a spoľahlivo vás „vytiahne“ aj z najostrejších zákrut. Pružnosť motora využijete aj na vyšších prevodových stupňoch a akčný rádius „šestky“ je naozaj ukážkový, no na rýchlejšiu akceleráciu, spojenú napríklad s obiehacím manévrom, je potrebné podradiť o jeden, a v prípade zaťaženia, aj o dva stupne nižšie. Tých približne 70 „koníkov“ výkonu vtedy využívate naplno, no plne postačujú. V prípade motora treba vyzdvihnúť ešte jednu vynikajúcu vlastnosť a tou je spotreba, ktorá počas cca 1 000 testovacích kilometrov v najrozmanitejšom prostredí skončila tesne pod hranicou 5 l/100 km, a to sme motor vôbec nešetrili. Na plnú nádrž sa tak dá teoreticky prejsť viac ako 400 km, čo je naozaj dosť.
Kvality motora veľmi dobre vyvažuje podvozok, ktorý v porovnaní s predchádzajúcou generáciou zostal prakticky nezmenený. Jedinou dôležitou zmenou je prítomnosť ABS už v sérii. Brzdy si určite zaslúžia pochvalu nielen svojím veľmi dobrým výkonom, ale aj reakciou ABS, ktoré nebolo prehnane citlivé a v prostredí bežnej premávky zasiahlo naozaj až v krajnej situácii. Systém ABS nie je vypínateľný, čo možno trochu sklame vyznávačov dobrodružnej turistiky, no ani na nespevnenom podklade sa ABS nesprávalo najhoršie a intervaly prerušenia brzdného účinku boli minimálne, vďaka čomu aj na klzkom povrchu dokázal motocykel spomaliť relatívne rýchlo. Sériové nastavenie pruženia je namierené skôr na komfortnú jazdu, a ak jazdíte s väčšou záťažou, tak úprava nastavenia je nutná, no vďaka otočnej hlavici sa dá tuhosť zadnej pružiny rýchlo upraviť podľa vašich potrieb. Potom nie je problém jazdiť svižným tempom aj s plne naloženým motocyklom.

Mestské enduro
Súčasťou širokého repertoáru nového V-Stroma je aj bežná jazda alebo jazda v meste. Podobne ako v prípade svojho predchodcu dokáže nový model aj v tomto prostredí excelovať, no v tomto prípade to robí s novo získanou ľahkosťou. Práve tu oceníte ľahkosť s akou sa motorka ovláda. Už spomínaný nízky posed a štíhle línie prinášajú ľahké ovládanie a obratnosť malej motorky. Manipulácia namieste je priam ukážková. K tomu treba pripočítať ľahučké ovládanie spojky, bŕzd a presné radenie. Pred sebou tak máte jeden z najpriateľskejších dvojvalcov na trhu a bez mihnutia oka by som V-Stroma odporučil aj menej skúseným jazdcom alebo ženám. Motor vďaka svojej pružnosti ľahko zvláda mestskú premávku a nejaké trhavé reakcie motora spájané s dvojvalcami tu nehrozia. Výhody vzpriameného posedu a vyššej svetlej výšky podvozku sú v prostredí mestskej premávky k nezaplateniu. Ako každodenný spoločník je V-Strom jednoznačne jednou z najlepších volieb medzi turisticky ladenými motorkami.

Zábavný športovec
Ak sa bližšie pozrieme na rodokmeň V-Stroma, tak slovo „športový“ tam určite niekde nájdete a originálny model SV650 svojho času patril medzi najzábavnejších športovcov na trhu. Primeranú dávku športového adrenalínu vám poskytne aj nový V-Strom a cestou na vrchol horského sedla sa určite nebudete nudiť. Dvojvalec možno nedisponuje dravosťou pôvodného motora z SV650 a otáčky neletia smerom nahor raketovým tempom, čo mi chvíľami trochu chýbalo, no všetko vynahrádza svojou pružnosťou a kratším radením sa dá ľahko dosiahnuť vysoké tempo. Motor vám naviac rád odpustí aj prípadné chybičky v podobe nesprávneho podradenia a potiahne aj vyšší prevodový stupeň. Prekvapivo dobre sa správal aj podvozok a napriek 19-palcovej prednej pneumatike išiel V-Strom do zákrut veľmi ochotne a hlboké náklony zvláda s istotou športovca. Novoobjavená štíhlosť celej motorky vám dovolí aktívne sa pohybovať v sedle počas náklonov a v zákrutách veľmi dobre držalo aj sériové obutie Bridgestone Trail Wing 152. Pochvalu zaslúžia brzdy a najmä ABS, ktoré vás nijako neobmedzí pri agresívnom brzdení. Samozrejme, v prípade zadnej brzdy dá o sebe vedieť relatívne rýchlo, no predná brzda nemá najmenší problém s agresívnou športovou jazdou.

Verdikt
Nový V-Strom nečaká jednoduchá úloha a zopakovať úspechy pôvodnej verzie nebude ľahké, no je viac ako dobre pripravený stať sa dôstojným nástupcom legendy. Neprináša možno prevratné novinky, no vynikajúci dvojvalec vás dostane svojím hladkým chodom a pružnosťou. Samozrejme, je toho viac a nesmieme zabudnúť ani na vynikajúcu spotrebu, ľahké ovládanie celého motocykla a stále vynikajúcu cenu. Suzuki V-Strom tak stále zostáva jedným z najuniverzálnejších turistických motocyklov na trhu a oslovuje neuveriteľne široký okruh jazdcov. No a ak by výrobca po vzore európskej konkurencie pripravil aj „adventure“ verziu toho motocykla, tak V-Strom by opäť mohol dominovať európskym predajným rebríčkom.

Suzuki V-Strom 650 ABS

Cena: 8 190 Eur
Motor: 645 ccm, 8 ventilov, DOHC, V2
Výkon: 67 k pri 8 800 ot./min.
Krút. moment: 60 Nm pri 6 400 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 290 x 835 x 1 405 mm
Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z hlin. profilov
Hmotnosť: 214 kg (prev. hmotnosť)
Rázvor: 1 550 mm
Výška sedla: 835 mm
Objem pal. nádrže: 20 l
Pneu: vpredu: 110/80 – 19, vzadu: 150/70 – 17

+ – pružný a ľahko dávkovateľný výkon motora, komfort a ochrana pred vetrom, priateľské ovládanie, maximálna univerzálnosť, množstvo turistických doplnkov
– nastavovanie čelného štítu, slabá ochrana motora, chýba verzia Adventure

Motocykel na test zapožičal: MSC – Suzuki Slovensko, o. z., Bratislava

Text: Miro Tamáši, foto: Vlado Brniak

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 10/2011 Janka

Nástupca legendy – Test Suzuki V-Strom 650 ABS 2012

22 komentárov

1 komentár

  1. AIR

    6. novembra 2011 at 6:46

    Myslim si, ze stary osvedceny ma dostojneho noveho nastupcu 🙂 🙂 🙂

  2. RoboNM

    7. novembra 2011 at 6:11

    Doteraz to bola iba masovka.
    Teraz je to už aj škaredá masovka (videl som to naživo, hrozné, plasty taká lacná kópia triumphu tiger 800 🤐)
    Jediné, čo už chýba je, aby pri ďalšej „generácii“ (ak sa tento facelift dá vôbec nazvať novou generáciou) dovrzali aj všetky dobré motorické a jazdné vlastnosti, ktoré tá motorka mala použitím suzuyuki low end dielov a dielo bude dokonané 😕 Potom už bude ozaj zaujímavá iba cena 😁

  3. AIR

    7. novembra 2011 at 6:49

    RoboNM co dnes nie je masovka? napr GS, ved to si kvoli image kupuje uz dnes kazdy, kto ma prachy, poznam piatich, co ju maju a rocne najazdia po asfalte 1000km a mimo asfalt akurat tak z cesty do garaze, takze dnes uz je vsetko masovka a image 😁 😁 😁

  4. RoboNM

    7. novembra 2011 at 6:55

    Air, preto som si ani nekúpil nové GS 😉 Tiež už mám pocit, že je to taký „V strom pre majetných“ 😁

    Čo nie je masovka? No napr. moja nie je masovka určite 😉 😈

  5. AMIS

    12. novembra 2011 at 14:23

    Enem na slovensku určite nie no v USA je tvoja XR najmasovejšou masovkou s lowcost dielmi aké kedy harry pustil na cestu 😕 takže každý uhol pohľadu má svoje oko a to nie je p**a lebo vidí 😘 bez ohľadu na to, že je tá tvoja pekná je to lowcost v pravom Harley zmysle Davidson slova 😇 👋 jáj a tiež ima modelový facelift moc nevyšiel lebo predchádzajúce farby boli vácej kúúúúl a tá plaszová nádrž 😶 no teda 🤣) enem plís next tajm mór ríd an dem les wrajt stupid tings , bikóz aj mín jú ár an intelidžent gáj 😉
    V čase kedy vývoj dražie viac ako je potrebné a už aj tí testovací jazdci berú vácej lóve za svoje postrehy je nový Vstrom to najlepšie čo mohli pustiť na cesty , tak aby top nemalo cenu ako brambor alebo nový crossrunner, či tiger , takže bacha mám tu nový strom s véľa múčo novými prvkami za cenu o málinko naozaj málinko vyššiu ako cenu starého dopredajového, takže až tak by som sa do neho nenavážal. 😁

  6. kankoXF

    13. novembra 2011 at 19:00

    Robo na predosleho „Stroma“ som nemal moc lichotivy nazor. Tento „novy“ celkom mozem, az sa sam sebe cudujem….
    Lacny-nelacny, nahrada Tigra-nenahrada…. Kaslat na to, ale mne sa paci. Keby tam dali 750 – 900 ccm tak, kriza-nekriza, idem do tej motorky! 🙂

  7. AMIS

    13. novembra 2011 at 19:11

    Kanko dočkaj, ja pochybujem, že sa bude chcieť suzuki dlho prizerať na to ako šecia chrlia svoje nové nadlitrovice na trh, však už aj Kawajda jednu odhalil 🙂 😉

  8. RoboNM

    14. novembra 2011 at 6:30

    Amiszko, xr nie je lowend vôbec ničím, komponenty od kolies, cez tlmenie až po brzdy sú najvýkonnejšie, čo HD ponúka a vôbec nie lacné (komplet showa tlmenie, brembo brzdy, ľahké kolesá). Je to druhý najdrahší sportster (porovnávaj v kategórii, nie s inými triedami, je to ako zrovnávať strom a litrovú gsxr). Plasty sú tam kvôli zníženiu váhy a nie šetreniu na cene 😉 A k masovosti – Celkovo je predajnosť modelu omnoho nižšia ako u iných, masovka je iron, električka, ale rozhodne nie toto, je ich hodne málo v porovnaní s ostatnými modelmio. Takže najprv si ríduj ty, než kydáš, lebo nič z toho, čo si hore napísal neplatí 😛 😛 😁 Ale chápem, keby mi to dali testovať za lova, tiež im to vychválim 😁 , videl som to opäť a ešte raz v zweirade a je to low endová masovka a škaredá jak noc 😘
    V strom ma nikdy nechytil, jeden máme v garáži, stojí vedľa mojej, tá motorka ma nikdy ničím neoslovila. Nový model o to menej…

  9. VladiB

    14. novembra 2011 at 9:48

    U mňa je toto vylepšená stará osvedčená motorka. Nemusí pasovať každému, ale: jazdné vlastnosti, geometria, zatáčanie, brzdy, posed, pohodlie, ergonómia – sú nastavené do prirodzeného ovládania a užívania. Neprekvapia ale nič nepokazia a dodajú ti sebavedomie. Je to motorka ktorá nie je bombasuper, ale je tak dobrá že každý, kto má záujem a kúpy si ju nebude na ňu nikdy nadávať. Táto motorka presne potrebuje povahou takého jazdca ako je ona sama. Papierové údaje veľa napovedia jazdcovi a kupuje si ju práve preto. Ak bude chcieť niečo viac a ostrejšie, tak sa proste každý môže pozrieť na iné kubatúry do Talianska, Nemecka, alebo Rakúska. A vôbec by som ju nezrovnával s GS, či KTM Adventure. Najazdil som na nej cca 400 km a moja spokojnosť a spokojnosť spolujazdkyne bola ďaleko viac ako dobrá. Do mesta i na hory a navyše za super spotrebu.

  10. RoboNM

    14. novembra 2011 at 10:07

    Vladi, presne si vystihol veľmi diplomatrcky to, čo robí suzuyuki posledné roky. Nemastné neslané lowendové lacné motorky pre masy nových zákazníkov, ktorí sú v podstate nemotorkári kupujúci si motorku ako niečo vedľajšie. Marketingovo super stratégia, predaj ide hore, ale tie ich motorky sú do radu bezpohlavné 😟

  11. AMIS

    14. novembra 2011 at 17:50

    Hm keď myslíš enemko 😉
    ak kde sa dá také šova kúpiť, nech si urobím aj ja motorku pre chlapa 😁 🤣 čo bude netuctová odľahčená 🤣)
    Ty si prvý čo obhajuje plasty na svojom drsnom harykovi ako úsporu váhy 🤣)) zemrem z teba , nová doba harley už nemusí byť IRON bike, stačí že má logo 🤣 🤣 🤣
    Enem prosím aj zajtra mi tak vylepši náladu a prosím do štikútky z urehotania sa 😁
    Počaj jak ťa Lehy vytrieska za jeho masovú tuctovku 😈 😈 😈 ty najdrahší sportster 🤣)
    Apropó možno sa mýlim ale nedávajú amici deckám k birmovkám práve sportstre 🤣)?
    Ale páčiš sa mi bojuj dávid bojuj , len sa moc nebi do hrude 🤣 to víš vonku je sychravo ešte by si sa zakuckal 🤣

  12. Dreamer

    14. novembra 2011 at 17:54

    RoboNM : Teraz kecas ja Palacky 🙂 V-Strom je masovka, o tom ziadna, ale ze ju sedlaju nemotorkari, to si ma pobavil 🤣 V USA je to uz niekolko rokov jedna z najpopularnejsich turistickych motoriek, ktoru sedlaju prave motorkari pre jej vlastnosti turistu. Spolahlivostou a uzitkovou hodnotou je priam neprekonatelna a je jedno proti comu ju postavis. Nebavme sa o image, ani o technickej vyspelosti komponentov, ale o overenej technike, ktora je na turistiku ovela hodnotnejsia ako najmodernejsie vychytavky. V-Strom ti nemusi ist k pleti, alebo k satniku, lebo V-Strom je na tocenie kilometrov bez toho aby si riesil notoricke poruchy a vady materialov, akymi su ine modely inych vyrobcov napriek dvojnasobnej cene nechvalne zname. Niekto si jednoducho za cenu jedneho ober-turistu radsej kupi dvakrat tolko motoriek na cestovanie, alebo minie peniaze na cesty, je to len o prioritach.

  13. RoboNM

    14. novembra 2011 at 18:06

    Amiszko, vieš že ťa mám rád 😘 , ale jediný, kto trepal, si bol ty sám 😛 Ja som vyjadril na stroma svoj názor, meniť ho nebudem, aj keď sa na hlavu postavíš. To že to nedokážeš akceptovať mne nevadí 👋

    Sám si povedal, že o HD nevieš nič, tak sa k ním ani nevyjadruj, to čo som napísal o Xr je pravda, paradoxne tá moja nádrž je drahšia ako klasický kovový peanut, detto podsedlovka, takže úspory sa nekonajú 😉

    Pokiaľ je podľa teba USD big piston plne nastaviteľná showa a frézovaná hliníková kyvka s plne nastaviteľnými showa tlmičmi, ktoré nemá ani jeden japonský veľký naháč low cost, asi máš teplotu. 😁 To isté platí o brembo brzdách, ktoré sú tie isté ako na o 200 kg ťažšej električke a výkonnejšom v rode

    Že použil HD plasty miesto kovu na odľahčenie je takisto fakt, prezentovaný aj samotnou fabrikou, snažili sa z tej motorky dať dole čo najviac váhy, keďže s tým motorom výkonovo zázraky nespravíš…

    K masovosti hovoria najviac predajné čísla, od HD je najpredávanejšia električka, iron, fat boy a wide glide, potom možno road king, XR bolo predstavené ako taká alternatíva a športový model, čistý funbike. Cenovo to je druhý najdrahší sportster, pozri si katalóg.

    ja s tebou nebojujem, necítim tú potrebu, ja viem čo mám a prečo to mám, ja sa nepotrebujem voziť na všetkom po 200 km, vravel som ti viac krát, viem, že trpíš ujmou z detstva, ale nemáš to za potreby, si šikovný chlapec, nekompenzuj 😘 😁

    Dreamer, máš úplnú pravdu, o tom sa s tebou hádať nebudem, aj firemné fabie sú jedny z najspoľahlivejších áut, ale domov by som ju asi nechcel 😉 motorka je pre mňa o niečom inom

  14. RoboNM

    14. novembra 2011 at 18:10

    Ešte k vete:
    „Ty si prvý čo obhajuje plasty na svojom drsnom harykovi ako úsporu váhy“
    Koľko prosím ťa poznáš majiteľov XR a čím ti to zdôvodnili oni? Trúfam si povedať, že okrem testovačky pred euroveou, kde si si dal dve kolečká a mojou pred orangom si žiadnú inú nevidel 😉

  15. AMIS

    14. novembra 2011 at 18:32

    Ešte si zabudol na tú Cageovu z Ghost Ridera 🤣 ale tú videl asi aj Mlhoš, tak to sa neráta 😁
    Slišeli jste slovo boží , teď si dáme pauzu a pak budem pokračovat evangeliem dle Roberta 😈
    Teba je také ľahké vtiahnuť do argumentov 😁 😁 😁 krásne naivný Řóbert bojovník s kopíííí 😇 👋 👍

  16. RoboNM

    14. novembra 2011 at 18:42

    Došli ti argumenty, tak sa to snažíš uhrať „na humor“ to si sa naučil od Mlhoša? 😘 . Nikam si ma nevtiahol, ja som ti len vyvrátil pseudokonštrukcie, ale neboj, neplač a dobehni aspoň dakedy na kávu do eurovei, lebo ťa dám odpojiť 🤣 Ale aj tak ťa mám rád, aj keď si priehľadné poloteľa 😁 🙂

  17. AMIS

    14. novembra 2011 at 19:51

    🤣) enem prosím pomalšie šak ja po tebe nestíham čítať a to tu mám aj slovník cudzích slov otvorený , navyše Ťa Kanko už predbehol a odpojil ma tak som tu na GPRS 😕 a nestíham tvoje myšlienky lúskať ale ide ti 😀 To víš enem ak drbneš na fabiu OZrims, remuslauf a fiberšíber, furt to bude fabia 😁 😁 😁 ergo ani šova ani frézen gebuzen ani plasten zo sportstra neurobia high end 🤣) napriek tomu máš najkrajší haryk aký sa mne páčil (ale to ti do uška len pošepkám a verejne to popriem) aj keď minuloročné farby mali krajšie , čiže facelift se nepovedl 😁 😁 😁 ale je krásne ako si necháš točiť bradavky od starého rýpača, též ťa ľúbim koňo

  18. RoboNM

    14. novembra 2011 at 20:21

    žiadne minuloročné farby neexistujú 😀 , vyrába sa iba čierny a biely, oranžové bolo hladké xr 😛 farby sa 2010/11/12 nezmenili, ty someliér alá chruňo monster. a moje bradavky nehaj na pokoji a nešahaj mi po nich 🤣 🤣

    zo sportstra high end robiť netreba, sportster je hard core 😈 👋

  19. kankoXF

    14. novembra 2011 at 20:33

    AMIS zas nejdes? Vsak ja Ta neopajam. Ja Ta vzdy davam zapajat vdaka mojim moznostiam. A dobre vies ako rychlo – rychlejsie ako sportovoturisticke tempo cez Hufnagelov… 🤣 😈

  20. RoboNM

    14. novembra 2011 at 20:46

    Ts, internet, internet, ja vás dám odpojiť od elektriny, obaja ste v mojom poli pôsobnosti, jak tyčinka, tak frašták 🤣 🤣 potom si ani pukance v mikrovlnke nespravíte 😁

  21. AMIS

    14. novembra 2011 at 21:10

    Na pukance stačí teplo a na môj horák kampingový propáno butánový tvoje eon prsty nedočiahnu 😛 To víš kanko napoleon sa tu nadrapuje a cituje nám tu katalógu no bez ohľadu na jeho novú hračku si my dvaja zajtra na sto péro voláme a vľúdne skecneme poťažmo ohovoríme teho z mesta nového 😈 😈 😈

  22. kingston

    18. marca 2013 at 12:27

    Mnuo, novy V-Strom mi pripada oproti staremu ako teplous.

    Ale zas nechcem moc pic*vat nanho lebo si ho volakedy mozno aj kupim 😁 .

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri