Connect with us

Spravodajstvo

Slovakia Ring: druhý horizont zmení podobu

Publikovaný

on

Aj napriek tomu, že v kalendári je stále zima, na našom jedinom okruhu sa ruch motorov nezastavil. Rýchle pretekárske stroje však vystriedali ťažké mechanizmy, ktoré pracujú na dôležitej úprave pozdĺžneho profilu druhého horizontu, ktorý bol jednými milovaný a inými zatracovaný, no objektívne treba povedať, že potreboval bezpečnejšie riešenie.

FotoTo prichádza v podobe jeho zníženia z piatich metrov približne na polovicu, bude oveľa plynulejší a motocyklové lety vzduchom, či dopady na predné koleso tak budú od novej sezóny minulosťou. Riešenie privítajú iste aj automobiloví fanúšikovia, keďže doteraz na podujatiach svetovej úrovne museli byť pred horizontom priamo na pretekárskej dráhe inštalované spomaľovacie retardéry z pneumatík. Rovnako bude lepší výhľad z násypovej tribúny „F“ priamo vedľa horizontu. Uvidíme ako sa zmenia aj dosahované časy na okruhu. Ďalšou zmenou je, že z tohto miesta pochopiteľne zmizne tunel pod pretekárskou dráhou. Termín dokončenia prác je naplánovaný na mesiac apríl, pričom na najdlhšom, štvrtom variante, sa začne jazdiť v máji.
Sezóna 2014 sa teda začne jazdiť na prvom variante, ktorý meria 3737 metrov a práve na ňom sa 13. apríla uskutoční aj prvý diel medzinárodného seriálu IMRC, v rámci ktorého sa bude bojovať o body do národných majstrovstiev Slovenska či Českej republiky.


MOTOCYKLOVÍ PRETEKÁRI O ZMENE

FotoNás pochopiteľne zaujímalo, čo na túto zmenu vravia samotní pretekári,teda tí, ktorých sa to najviac týka.
Martin Čermák:
„Mne to sedelo a mal som to tam rád a bude mi to chýbať, pretože som tu vedel na súperov získať a niekedy, ak som niekde inde stratil, tak tu som to dokázal dohnať. Bola to určite pasáž na „srdiečko“, ale v rámci bezpečnosti to samozrejme nebolo v poriadku. Bola tam až príliš obrovská rýchlosť na to, že tam jazdec letel a nevidel čo ho čaká.“
Jaroslav Černý:
„Pre mňa osobne to doteraz nebolo nejako extrémne, myslím, že som sa vedel tomu prispôsobiť, ale asi bude pravda, že pre menej skúsených jazdcov to mohlo byť nebezpečnejšie. Podľa mňa hlavný dôvoď prečo sa to robí, sú autá,ktoré tam doslova nadletovali. Asi to tam bude teraz rýchlejšie a tým pádom tie moje časy tam dosiahnuté nebudú mať takú cenu :-D“
Martin Durdík:
„Tento úsek bol niečím špecifický a zaujímavý, žiadna dráha z tých, ktoré som doteraz prešiel či už v Nemecku či na Alpe Adrii nemá nič podobné, ale túto zmenu určite vítam. Nevravím, že som tam niekedy zažil moment, kedy by šlo o život, a skôr tí, ktorí tam mali najazdených veľa kilometrov, tak tento úsek vedeli využiť a získať na svojich súperov, no určite to bolo miesto, kde by sa mohli stať nebezpečné nehody.“
Lukáš Jasenský:
„Mne sa ten druhý horizont veľmi páčil, samozrejme je tu otázka bezpečnosti a rozhodnutie prerobiť je preto správne, vítam to a rozhodne tomu fandím. Samozrejme všetky naše doterajšie časy nebudú platné, takže pôjdeme znova a určite to tam bude rýchlejšie.“
FotoLadislav Miklánek:
„Osobne som veľmi rád, že sa tento úsek mení, pretože na Superbiku to tam nebola práve zábava, keď si chcel ísť ozaj rýchle kolo, tak si musel na vrchu zaklapnúť a dole ísť po prednom kolese, čo bolo dosť nebezpečné, nehovoriac o tom, že pri nejakom súboji tam hrozil vždy konflikt, väčšinou sa to tam ledva upratalo.“
Vladimír Ruža:
„Je to jednoznačne správny krok. Niežeby to mne nejako vyložene nevyhovovalo, skôr som tam z toho sem tam mal aj výhodu, lebo niektorí súperi tam mali väčší rešpekt ako ja :-), ale z hľadiska bezpečnosti je to dobré. Človek nevidel čo je za tým horizontom a keď bolo náhodou potrebné prudko brzdiť a zabrániť kolízii, tak bol problém, pretože motocykel bol nadľahčený.“
Tomáš Svitok: „Som veľmi rád, že sa s tým horizontom niečo robí. Všade po svete sú podobné horizonty, či dokonca ešte väčšie, ako napríklad v Portimau, no rozdiel je ten, že sa predtým jazdí zákruta na dvojke. Tu to však bolo veľmi nebezpečné, keďže sa tam predtým šla po rovine päťka plný plyn, či dokonca sa radilo až na šestku a hneď za tým bolo potrebné spomaliť do zákruty na trojku. Takže je to správne, určite to bude oveľa bezpečnejšie.“

O takéto momenty nebývala na druhom horizonte núdza, let vzduchom, či pristátie na prednom kolese však bude od novej sezóny minulosťou

Slovakia Ring: druhý horizont zmení podobu

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri