Keď sa povie nové BMW, tak drvivú väčšinu motocyklistov napadne niečo so zobákom, ako napríklad GS. BMW však nie je len „gelande strasse“, sú to aj turistické motocykle, a samozrejme aj športové motocykle. Okrem toho sú to aj super športové motocykle a po novom je to aj naháč odvodený zo športovej špičky BMW.
Rodokmeň superšportu Ako som už spomenul na začiatku, tak BMW pripravilo na rok 2014 radikálny naháč s označením S 1000 R, ktorý je priamo odvodený od nadupaného superšportu S 1000 RR (názvoslovie v BMW mi osobne príde dosť mätúce). Už na prvý pohľad je zrejmá rodinná príslušnosť týchto modelov. Sú to ostré rysy, typicky nesymetrické „oči“ a celková telesná konštrukcia. Samozrejmosťou v prípade nového S-ka je racingová výbava superšportového súrodenca a budúci majiteľ teda môže očakávať napríklad aj na okruhu vyvinuté ABS, ASC a voľbu dvoch jazdných módov v základnej výbave.
Sila presunutá dole Pozor, šokujúca informácia pre domácich úpravcov: Vyrobiť naháča na základe športového motocykla neznamená len osekať plasty až na kostru. V BMW to vedia, a tak ladením, testovaním a následným ladením prešiel motor o objeme 999 ccm. Vŕtanie x zdvih sa nezmenili a majiteľ teda stále má 80 x 49,7 mm. Nižší je však kompresný pomer 12:1. Počet koní oproti šporťáku klesol na 160 k pri 11 000 ot./min. (RR má 193 koní pri 13 000 ot./min.). Krútiaci moment ostal na hodnote 112 Nm, ale znížila sa hranica otáčok, pri ktorých bude dosiahnutý, a to na 9 250. Ako som spomínal, tak tento kvapalinou chladený in-line štvorvalec prešiel ladením tak, aby mal optimalizovaný chod v nižších a stredných otáčkach. Práve zameraniu na nižšie a stredné otáčky môžeme vďačiť za o 10 Nm väčší krútiaci moment pri otáčkach do 7 500 oproti RR-kovému superšportu.
Elektronické pomôcky Rôzne skratky dnes neodmysliteľne patria k modernému biku, no častokrát sú len súčasťou príplatkovej výbavy, ktorá nebýva lacná. V prípade modelu S 1000 R má však jazdec už v základnej výbave automatickú kontrolu stability ASC, okruhovo naladené ABS a dokonca dva jazdné režimy, ktoré môže prepínať. Samozrejme, existuje aj príplatková výbava, ktorá obsahuje ďalšie dva jazdné režimy a dynamickú kontrolu trakcie DTC. Čo sa týka jazdných režimov v základe, tak sú to klasické Rain nastavené na jazdu v zhoršených podmienkach a Road na také to bežné vyvádzanie na ceste. Oba režimy majú, samozrejme, svoje nastavenie, ktoré vplýva na krivku výkonu, silu motora a zároveň aj na ABS-ko a ASC. Príplatková výbava má DTC a s ním spojené jazdné režimy Dynamic a Dynamic Pro. Tu už však hovoríme o športovom vyžití, s ktorým sa majiteľ nemusí hanbiť ani na pretekárskom okruhu. DTC obsahuje aj senzor náklonu, ktorý vplýva na bezpečnú a dynamickú akceleráciu v akomkoľvek okamihu.
Podvozok superšportu Športový bike potrebuje športový podvozok. Samozrejme, najlogickejšie je použiť podvozok odvodený od už odskúšaného modelu. Nové S-ko je postavené na platforme S 1000 RR, čiže podvozok je tvorený hliníkovou konštrukciu, kde motor pôsobí ako zaťažovaná časť. Tak ako u RR je predná upside-down vidlica nastaviteľná a tak isto centrálne pruženie na zadnej dvojramennej kyvke je možné nastaviť. Dráha pruženia vpredu aj vzadu je 120 mm a podvozok prešiel roadsterovským nastavením. Brzdový systém je tak isto príbuzný so športovou verziou. Vpredu je dvojica 320 mm kotúčov s radiálne uchyteným štvorpiestikom. Vzadu pôsobí jednopiestik na 220 mm kotúči. ABS som už spomínal, tak len doplním, že v prípade nového S-ka je ABS vypínateľné. V príplatkovej výbave sa dá dokúpiť systém aktívneho pruženia DDC (Dynamic Damping Control).
Jedinečný štýl BMW BMW a štýl patria k sebe. Jednotlivé modely sa rad radom vymykajú štandardom a každý ďalší nováčik v rodine je dizajnovo výnimočný. Model S 1000 R nadväzuje svojim výzorom na dynamický a agresívny model S 1000 RR, je však viac nastavený na „zadok hore, nos dole“, čo mu pridáva ešte agresívnejší výraz. Na záver spomeniem, že výška sedla je len 814 mm, čo určite poteší aj nižších jazdcov.
BMW S 1000 R Motor: 999 ccm, 16 ventilov DOHC, R4 Výkon: 160 k pri 11 000 ot./min. Krút. moment: 112 Nm pri 9 250 ot./min. Prevodovka: 6-stupňová, reťaz Rozmery (D x Š x V): 2 057 x 845 x 1 228 mm Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z hliníkových profilov Hmotnosť: 207 kg (prevádzková) Rázvor: 1 422 mm Výška sedla: 814 mm Objem pal. nádrže: 17,5 l Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 190/55-17
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.