„Bagger Centrum Slovakia“ sa na marcovej výstave Motocykel po niekoľkomesačnej práci pochválil ojedinelou stavbou v štýle „SuperBaggerUSA“. Ak si niekto myslí, že táto vec je v pozícii showbike, tak je na omyle. Motocykel je plne použiteľný na cestu, do dennej premávky a nemusíte sa báť, že na riadenie tohto biku potrebujete týždňový kurz. Slovo show k nemu ale patrí, pretože stavba definuje určitý obraz, kde military scéna tvorila predlohu autorského plátna. Tento stroj sa staval doslova z „NULY“, takže najprv bol nápad a k nemu sa postupne dotváral koncept, ktorý slúžil na riešenie jednotlivých dielov.
26“ koleso je základ
od ktorého sa potom odrazí v stavbe úplne všetko. Pokiaľ zvolíte tak veľké predné koleso, ďalšia vec čo nasleduje je rám, ktorý nemienili v BCS použiť z nejakého motocykla, pretože by museli rezať a spätne privariť krk riadenia, aby sa dosiahol požadovaný uhol sklonu prednej vidlice a tým samozrejme potrebná geometria. Preto má stavba nový rám z dielne FAT BAGGERS, čo vyriešilo množstvo technických problémov. Prednú pneumatiku o rozmere 120/50R26, dopĺňa zadná s rozmerom 200/50 ZR17. Celé pruženie je vzduchové z dielne Dirty Air a motocykel pod zadným kufrom skrýva expanznú nádrž a kompresor. To umožňuje motocykel zdvihnúť zo stojana, teda z pozície parkovania do pozície potrebnej pre jazdu, jednoducho dvoma ovládačmi na riadidlách a to aj v nenaštartovanom stave. Na moment by sa vám zdalo, že motocykel parkujena kolískovom ráme, ale v jeho tesnej blízkosti sa nachádza asi 5 cm vysoký hlavný stojan, ktorý sa automaticky vysúva, či skrýva spolu s podvozkom. Zaujímavosťou je, že predok i zadok sa dvíhajú samostatným ovládačmi a nebavíme sa iba o polohách hore a dolu, ale jazdec si môže podvozok zdvihnúť do požadovanej výšky, aká mu pre jazdu vyhovuje. Zadné brzdy sú H-D a riadidlá od tej istej firmy ako rám a páčky na nich vám padnú do rúk ako uliate.
Motor a prevodovka
Ten motor vyzerá skvele, že? Ani by ste nepovedali, že to je H-D Screramin’ Eagle 120R s ostrými vačkami a vysokotlakým olejovým čerpadlom. Motor je riadený nastaviteľnou jednotkou Power Comannder, pričom prevodovka je sériová. Výfukové potrubie a koncovka zvodov sú z dielne Rinehart (2 do 1). Ak si myslíte, že sa to len tak „zošróbujé“ dohromady a ide to, tak to je omyl. Riadiaca jednotka, motor a výfuková zostava sa musela na seba naladiť, čo sa robilo s diagnostickou technikou autorizovaného servisu H-D v SR. Vyšší výkon vyžadoval i úpravu spojky, kde bo vložený väčší prítlačný tanier proti nechcenému prešmyku, prevodovka je sériová.
Military dizajn
Vojenský scenár stroja je len záverečnou kozmetickou úpravou, ktorej ale predchádza mravenčia práca pri ladení kapôt a krytov stroja. Áno, správne hádate, že predná polokapota je z H-D Road Glide a kufre sú tiež H-D, ale zvyšok, akým je sedadlo, podsedadlové kryty, či kryt rámu vpredu treba dopasovať presne na mieru, nič nesmie zavadzať ani pri parkovaní, ani pri jazde či zatáčaní. Napríklad celá predná polokapota je výškovo polohovateľná, kvôli vzhľadu motocykla v rôznych polohách výšky. Všetky svetlá sú typu LED, a aj keď sa stroj zdá byť jednomiestny, nie je, takže i spolujazdec tu má svoje miesto a stúpačky. Videl som stavbu v začiatku a plne chápem, že stavba od nuly do finále vyžaduje mesiace práce. A motorka je dotiahnutá do detailu, napr. na zadných kufroch je suchý zips, kde je teraz nalepená nášivka s vlajkou SR, ale dá sa odlepiť a nalepiť iná, presne tak ako na uniformách vojakov. Za zmienku stoja minimalistické zadné svetlá, ktoré sú asi najmenšie, aké som kedy videl, pričom ich úlohou bolo nenarušovať čisté línie zadných partií a ak vás zaujali prístrojové ukazovatele v kokpite, tak tie sú od Dakota Digital.
† Precision Billet †
To sú čierno-chrómové doplnky, ktoré vyžadujú samostatnú kapitolu. To sa len tak ľahko na našej slovenskej pôde nevidí, je nimi ozdobený motor a to tak fajn, preto som spomínal, že ho skoro ani nespoznáte. Ten kríž je úplne všade na všetkých miestach, kde sa len mohol dať, Džono kúpil plnú sadu a nie len na motor, ale i predné plošiny, zadné stúpačky, brzdovú, či radiacu páka, späťáky, ovládací modul spínacej skrinky, či pánty kufrov. Stavbe dodávajú punc luxusu a v kombinácii s vojenskou matnou zelenou farbou jej navyše dávajú charizmu so silou a rešpektom.
Audio súprava
Dva repráky vzadu (2 x 360 W) a dva vpredu (2 x 250 W) kŕmi decibelmi integrované rádio Pioneer. Audio sústava je plne vodeodolná firmy Motoaudio s ozvučnicou prispôsobenou priamo na tento motocykel. Rádio Pioneer má vysúvací displej Mixtrax, ktorý asi ako jediný znesie vlnu kritiky, pretože sa dosť trasie pri zapnutom motore a myslím, že sa skoro dočká adekvátnej výmeny, lebo je to autorádio. Trochu mám pocit, že v BCS toto rýchlo riešili, aby bol motocykel pripravený na výstavu motocykel. Inak v rámci súťaže Customs of Slovakia na výstave v BL, stavba nebola zaradená medzi súťažiace modely, pretože vlastník – Džono bol v súťaži porotcom. Projekt Tank IS -2-120R si ale odniesol špeciálne ocenenie „Special Award BEST BAGGER“ a to plne právom bez diskusií a tvrdím, že keby ho videli na Daytona Bike Week, určite by im nejakú cenu z police za niečo vzal.
Keďže Džono bol čase tohto článku na Daytona Bike Week hľadať inšpiráciu na ďalšiu stavbu, za informácie k stavbe Tank ИС-2-120R ďakujeme Vladovi Stranskemu z BCS. Prácu vzduchového podvozku si pozrite na krátkom, nezostrihanom videu zavesenom na našom FB: Motocykel.sk / Motomagazín, kde za necelý týždeň si video pozrelo skoro 13 000 ľudí.
Autor: Vlado Brniak
Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 5 / 2017
Tank IS-2-120R Bagger zo Slovenska – album k článku MMA 5/2017
nepodrypujem, vazne som sa sa pytal, netreba to tu nahlas verejne..ved tu mame aj SS aj mam zverejneny emajl, som naozaj zvedavy na ten „Loophole“, neviem to v slovencine nazvat… na predposlednej STK mi malu znacku nechcela kamera zobrat, tak som na poslednej samolepkou nacapil na nu velku na 10 minut….. ved tych stavieb je vela na SK, a tisice po celej EU, a jazdia.. Tak som bol zvedavy…
ahojko z tou malou značkou na STK aj ja ju mám a tiež bol problém zo zosnímaním ale ja som to neriešil. Jednoducho mám na motorkách malé značky lebo v 2007 keď som prihlasoval tak boli malé a nezaujíma ma že zmenili zákon je to ich problém zo systémom 😈 A z tými stavbami. Sme v EU a z prihlasovaním stavieb má problém iba Slovensko. Takže nie je problém postaviť na značky v inej krajine EU a potom dovoz v rámci EU na Slovensko. V podstate takto sa vozia motorky z USA a Kanady cez Poľsko na Slovensko. No vidíš a aj to je jeden z dôvodov prečo nemôžeme vystúpiť z EU lebo by padla jedna z možností stavania si motoriek alebo dovozu 😈
Cize ked si ju na SK v garazi „postavim“, potom na privese priveziem napr. do Polska, tam mi ju daju to TP na moje meno? Asi tazko, niekde sa nejake dane musia platit…..Iste radsej tazko ako vobec, vsak?
No presne ten postup neviem len chalani čo rozprávali že nejak takto prišli k mašinám z dovozu mimo EU. Myslím že tak to ide aj zo stavbami. Ono najdôležitejšie je aby si mal kamarátov na tých správnych miestach ……………… 😈
ahojko a načo je ti ten presný postup? Potrebuješ ho ku kľudnému spánku? A za druhé že ak aj ho budeš vedieť ešte neznamená že budeš môcť podľa neho postupovať napr. zajtra. Tu sa tak menia pravidlá ako sa príslušný úradníci vyspia 😈 . No a k tomu môjmu citovanému. Však sa zamysli. Som myslel že nerýpať do toho čo funguje lebo toto je verejné a nevieme aký „dobráci“ to tu čítajú 😇
Keby si vedel googlit tak by si si to nasiel aj sam i ked tebe v Kanade su nase slovenske zakony na hovno u nas su firmy ktore maju na to licenciu ako BCS alebo http://www.unauthorized.sk/?page=bikes
teba na zakladnej skole neucili ze USA maju uplne ine zakony ako Kanada?? A v Kanade aj jednotlive provincie maju rozdielne zakony. Ja si tu viem prerobit moto presne na styl ktory chcem, a da sa to,.. Mna zaujimalo to na co som sa pytal na zaciatku,.. Ale zjavne si to vseto neprecital..
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
ahojko
22. augusta 2017 at 18:01
Motocykel je plne použiteľný na cestu
Vie mi niekto povedat/napisat ,
ako sa takato stavba dava na SK na papiere?
Dakujem….
kavis
23. augusta 2017 at 14:27
ahojko nepodrypuj 😈 alebo si tajný agent slovenských perohryzov a chceš zlikvidovať aj tú poslednú možnosť čo sa dá 😇
ahojko
24. augusta 2017 at 1:34
Kavis,
nepodrypujem, vazne som sa sa pytal, netreba to tu nahlas verejne..ved tu mame aj SS aj mam zverejneny emajl, som naozaj zvedavy na ten „Loophole“, neviem to v slovencine nazvat… na predposlednej STK mi malu znacku nechcela kamera zobrat, tak som na poslednej samolepkou nacapil na nu velku na 10 minut…..
ved tych stavieb je vela na SK, a tisice po celej EU, a jazdia.. Tak som bol zvedavy…
kavis
24. augusta 2017 at 12:19
ahojko z tou malou značkou na STK aj ja ju mám a tiež bol problém zo zosnímaním ale ja som to neriešil. Jednoducho mám na motorkách malé značky lebo v 2007 keď som prihlasoval tak boli malé a nezaujíma ma že zmenili zákon je to ich problém zo systémom 😈 A z tými stavbami. Sme v EU a z prihlasovaním stavieb má problém iba Slovensko. Takže nie je problém postaviť na značky v inej krajine EU a potom dovoz v rámci EU na Slovensko. V podstate takto sa vozia motorky z USA a Kanady cez Poľsko na Slovensko. No vidíš a aj to je jeden z dôvodov prečo nemôžeme vystúpiť z EU lebo by padla jedna z možností stavania si motoriek alebo dovozu 😈
ahojko
24. augusta 2017 at 15:28
Kavis, diky! Som nevedel ze uz iba na SK.
Cize ked si ju na SK v garazi „postavim“, potom na privese priveziem napr. do Polska, tam mi ju daju to TP na moje meno? Asi tazko, niekde sa nejake dane musia platit…..Iste radsej tazko ako vobec, vsak?
kavis
25. augusta 2017 at 8:47
No presne ten postup neviem len chalani čo rozprávali že nejak takto prišli k mašinám z dovozu mimo EU. Myslím že tak to ide aj zo stavbami. Ono najdôležitejšie je aby si mal kamarátov na tých správnych miestach ……………… 😈
ahojko
28. augusta 2017 at 18:29
Kavis,
aha, ja som myslel ze presne vies ten postup, kedze si pisal ze ci chcem zlikvidovať aj tú poslednú možnosť čo sa dá…..
kavis
29. augusta 2017 at 9:51
ahojko a načo je ti ten presný postup? Potrebuješ ho ku kľudnému spánku? A za druhé že ak aj ho budeš vedieť ešte neznamená že budeš môcť podľa neho postupovať napr. zajtra. Tu sa tak menia pravidlá ako sa príslušný úradníci vyspia 😈 . No a k tomu môjmu citovanému. Však sa zamysli. Som myslel že nerýpať do toho čo funguje lebo toto je verejné a nevieme aký „dobráci“ to tu čítajú 😇
ahojko
29. augusta 2017 at 13:32
a nevieme aký „dobráci“ to tu čítajú
ved som predsa pisal ze sa to da aj neverejne…
Nevsimol si si?
Mlhos
10. septembra 2017 at 20:47
co aki dobraci ved to ide uplne jednoducho tu nie sme v Kanade
https://www.slovensko.sk/sk/agendy/agenda/_stavba-a-prestavba-vozidla
ahojko
11. septembra 2017 at 15:46
Dobrakov spominal tvoj kamos kavis, a ak to co si tu vyguuglil je pre teba „uplne jednoduche“, tak
sa veru necudujem ze ta mohi volaju ironicky „Geniuš“… 😶
Mlhos
14. septembra 2017 at 0:13
Keby si vedel googlit tak by si si to nasiel aj sam i ked tebe v Kanade su nase slovenske zakony na hovno
u nas su firmy ktore maju na to licenciu ako BCS alebo http://www.unauthorized.sk/?page=bikes
ty si napis do OCC https://sk.wikipedia.org/wiki/Orange_County_Choppers
ahojko
14. septembra 2017 at 0:35
Ano??
Mozno maju na to licenciu, ale tato motorka beha na SK s ceskou ECV,.. vies preco?? Ja nie…
Vyguugli mi to prosim…
ahojko
14. septembra 2017 at 0:54
Mlhos,
teba na zakladnej skole neucili ze USA maju uplne ine zakony ako Kanada?? A v Kanade aj jednotlive provincie maju rozdielne zakony. Ja si tu viem prerobit moto presne na styl ktory chcem, a da sa to,.. Mna zaujimalo to na co som sa pytal na zaciatku,.. Ale zjavne si to vseto neprecital..
Mlhos
15. septembra 2017 at 23:14
ty si velice zvlastny na tvoju otazku
Vie mi niekto povedat/napisat ,
ako sa takato stavba dava na SK na papiere?
ale tato motorka beha na SK s ceskou ECV,.. vies preco?? Ja nie…
ani ja neviem mozno si kupil nejaky cech a prihlasil u nich a chodi sa sem vozit lebo inak ma je po tom hovno rovnako ako teba