Za modelovým označením SH125 sa už viac ako 16 rokov ukrýva jeden z najpopulárnejších skútrov na európskom trhu. Len za minulý rok sa pre Hondu SH125i rozhodlo viac ako 17 000 zákazníkov. Japonská značka však nespí na vavrínoch a do rúk sa nám dostáva inovovaná verzia na rok 2017, ktorá je opäť lepšia, výkonnejšia a praktickejšia.
Skúter, ktorý už od svojho zrodu patril na vrchol
Tento model má asi najväčší podiel na tom, že skútre na veľkých kolesách sú dnes bežným javom na cestách po celej Európe. História modelovej rady však siaha až do roku 1984 kedy Honda predstavila priekopnícky model SH50, ktorý bol jeden z prvých skútrov na veľkých kolesách. 125-ka sa po prvý krát na trhu objavila v roku 2001 a svojim ľahkým ovládaním a výbornou technikou sa okamžite zaradila na vrchol predajných rebríčkov kde sa drží už dlhých 16 rokov. Dokonca výrobný závod v talianskej Atesse, kde sa SH125 vyrába pred nedávnom oslávil už miliónty vyrobený kus, ktorý zišiel z výrobnej linky.
Motor nabitý technikou
SH125 je po technickej stránke vynikajúco vybavený skúter a najmä motor patrí vo svojej kategórii medzi špičku. Kvapalinou chladený jednovalec označovaný skratkou eSP sa po prvý krát objavil na skútri v roku 2013 a ohúril svojou spotrebou, ktorá sa len o pár decilitrov prehupla cez 2 l/100km, čo je pri objeme motora a veľmi dobrých výkonových parametroch skvelý údaj. Tajomstvo úspechu toho motora treba hľadať v minimalizovaní vnútorných trecích plôch a kľúčovým prvkom nízkej spotreby je systém Stop and Go, ktorý 3 sekundy po zastavení automaticky vypne motor a následne po potočení plynovou rukoväťou opäť motor naštartuje. Inovácie na rok 2017 priniesli splnenie emisnej normy Euro4 a upravená mapa vstrekovania paliva priniesla nárast výkonu v nízkych a stredných otáčkach.
Dizajnová moderna
Menšie zmeny sa dotkli aj dizajnu a konštruktéri sa pohrali s prednými partiami, kde pribudli nové stretávacie LED svetlá, ktoré teraz tvoria dva zvislé pásy na kapotáži a jedno LED svetlo v riadidlách. Pocit, že sedíte na prémiovom skútri však nemá na svedomí len dizajn ale aj ďalšie novinky. Bezkľúčový systém štartovania bol nie tak dávno výsadou špičkových modelov, no aj vďaka Honde sa dostáva do cenovo dostupnejších skútrov, kam patrí aj SH125i. Osobne si myslím, že práve na skútri, ktorý používate každý deň a štartujete a zamykáte ho aj niekoľkokrát počas dňa má bezkľúčový systém štartovania možno väčší význam ako na luxusnej turistike, ktorú v lepšom prípade vytiahnete z garáže možno cez víkend. Ďalším vítaným doplnkom je praktická 12V zásuvka, ktorá sa nachádza vo zväčšenej odkladacej skrinke pod riadidlami. Tuhý a obratný podvozok sa žiadnych výrazných úprav nedočkal, no v tomto prípade ani nebolo treba. Výborná stabilita, ľahké ovládanie a komfort v mestskom prostredí plnom nerovností z neho robia ideálneho spoločníka ma každý deň.
Život s SH125i…
Je naozaj príjemný a „user friendly“ charakter z tohto skútra doslova srší. Stačí len nasadnúť a vyraziť, nemusíte byť pritom extra vyjazdení alebo extra vysokí či nebodaj nízki, všetko funguje tak ako má, a v sedle sa okamžite cítite ako doma. Motor sa ochotne zberá už od najnižších otáčok a s chuťou akceleruje, no nie je to nič čoby mohlo neskúseného zaskočiť alebo prekvapiť. Napriek tomu zrýchlenie je veľmi dobre a bez problémov vás dostane z križovatky ako prvého. Až do cca 90 km/h motor akceleruje prakticky s rovnakou intenzitou a potom zľahka poľaví a k maximu +100 km/h sa približuje už pomalšie. Motor sa pritom nijak nenamáha a pocitovo sa vám zdá, že jednovalec má stále ešte rezervu. Systém Stop and Go funguje spoľahlivo a po zastavení motor zhasne, no a stačí pootočiť plynovou rukoväťou a v zlomku sekundy opäť ožije a vyrazíte. Plusom je, že môžete tento systém vypnúť v prípade, že nie ste úplne stotožnení z touto technickou vychytávkou. Správanie podvozku na seba prenáša ochotu a priateľský charakter motora , ľahké riadenie mi dovoľuje rýchlo a bez problémov prekľučkovať sa na čelo kolóny pred križovatkou a zároveň za mestom bezpečne skúšam v rýchlych zákrutách hĺbku náklonu. Dostatočne tuhý podvozok si s tým bez väčších problémov poradí. Limity podvozku odhalíte najmä pri rýchlom prejazde úsekom plným nerovností, kde už pruženie nestíha tak kvalitne filtrovať cestu pod vami, stačí však zľahka apomaliť a SH je opäť maximálne pohodnlný spoločník. Brzdy reagujú rýchlo a dostatočnou intenzitou vás spomalia pričom nevyžadujú extra pevný stisk ale citlivo reagujú. Manipulácia so skútrom je rovnako jednoduchá a široká stredová plošina maximálne zjednodušuje nastupovanie a vystupovanie. Parkovanie v stiesnenom priestore alebo na úzkom chodníku tak s ľahkosťou zvláda dospelý chlap ale aj útla dievčina.
Honda pre jednoduchší a pohodlnejší život
Ľudia sa dnes chcú obklopovať vecami, ktoré im život uľahčujú a spríjemňujú. Rýchly životný štýl dnešnej doby to jednoducho vyžaduje. Honda SH125i je presne jednou z takých vecí stvorených do dnešného sveta. Technicky dokonalý, nenáročný, praktický a na ovládanie jednoduchý skúter prirodzene zapadne do vášho súkromného a pracovného života. Hľadať slabé miesta je zbytočné a jediné čo mi trochu vadilo bol podsedlový priestor, kam by sa podľa slov výrobcu mala vojsť otvorená prilba, no mne sa to nepodarilo a jetku som musel odkladať do prídavného kufríka, ktorý však svojím veľkým objemom naopak potešil. Jeden postreh na záver ešte patrí dizajnu, ale ten sa vzťahuje na skútre na veľkých kolesách vo všeobecnosti. Je jedno čo urobíte s dizajnom, ale v očiach mladšej generácie sa nálepky konzervatívneho skútra asi nezbaví. Najnovšie mi to potvrdil môj 16-ročný syn, ktorý mi asistoval pri fotení a hneď ako prvé si neodpustil poznámku o dizajne, ktorý ho nijak zvlášť nenadchol. Na druhej strane po fotení som ho nemohol dostať zo skútra dole, pretože jazdné vlastnosti ho naopak nadchli až príliš a verím, že Hondu by bral všetkými desiatimi. 🙂
Honda SH125i
Cena: 3 199 Eur
Motor: 125 ccm, 4 ventily, SOHC, jednovalec
Výkon: 12,1 k pri 8 500 ot./min.
Krút. moment: 11,5 Nm pri 7 000 ot./min.
Prevodovka: autom. s plynulým prevodom CVT
Rozmery (D x Š x V): 2 034 x 740 x 1 158 mm
Rám: jednoduchý, pozváraný z oceľ. rúrok
Hmotnosť: 136 kg (prev. hmotnosť)
Rázvor: 1 340 mm
Výška sedla: 799 mm
Objem pal. nádrže: 7,5 l
Pneu: vpredu: 100/80 – 16, vzadu: 120/80 – 16
Skúter na test zapožičal: Honda Motor Limited SK, o. z.
Test bol uverejnený v časopise Motomagazin 6 / 2017
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.