Yamaha určite zabodovala vrátením modelu Tenere do výroby. Myslím, že každému fanúšikovi cestovných endúr chýbajú modely ako DR Big alebo Africa Twin.
Pre tých pár neznalých, ktorí by sa opýtali, čo vlastne Tenere znamená, tak Tenéré je oblasť juhovýchodnej Sahary, ktorá na územiach Nigeru a Času zaberá 400000 km štvorcových.
Modely Tenere boli veľmi obľúbené v osemdesiatych a deväťdesiatych rokoch a pôvod prvého modelu je v úspešnom dakarovom motocykli. Vždy mali povesť motocykla, ktorý sa dostane všade a urobí čokoľvek snáď okrem domácich prác. Množstvo dobrodruhov na nich obišlo svet a silnú skupinu fanúšikov mala Tenere aj medzi jazdcami, ktorí potrebovali motocykel na každý deň.
Model XT660Z Tenere predstavený ako novinka na rok 2008 je tu pre všetkých, ktorí hľadajú dobrodružstvo a chcú objavovať nové svety.
XTZ-ka je poháňaná kvapalinou chladeným SOHC jednovalcom o objeme 660 ccm, ktorý bol nastavený tak, aby ťahal aj v nízkych a stredných otáčkach. Motor dáva modelu Tenere 660 možnosť uplatniť sa v akejkoľvek situácii, či už je to doprava v meste, presun po diaľnici alebo off-roadové objavovanie. Je vybavený štyrmi ventilmi, má kompresný pomer 10:1 a vŕtanie x zdvih 100 x 84 mm. Samozrejmosťou je elektronické vstrekovanie s výbornou odozvou na plyn. Do pohybu motocykel dáva päť stupňová prevodovka s kapacitou oleja 2,9 litrov.
Veľký jednovalec novej XT660Z dopĺňa úplne nový, extrémne silný dvojitý kolískový rám. Tento bol navrhnutý tak, aby mal optimálnu rovnováhu medzi pevnosťou a tuhosťou. Vysoké pruženie poskytuje jazdcovi a pasažierovi komfort na ceste a umožňuje, aby motocykel bez problémov jazdil po rôznych druhoch povrchov. Zadné pruženie zabezpečuje odľahčená hliníková kyvka. Vysoké zdvihy robia z Tenere nielen dobrého spoločníka na neudržiavané cesty, nespevnený povrch a terén ale aj komfortný motocykel pre akúkoľvek situáciu. Svetlá výška motocykla je 245 mm.
Motocykel má cestovateľský potenciál aj vďaka veľkej nádrži s objemom 22 litrov. Nádrž bola navrhovaná tak, aby nebola moc široká alebo vysoká a preto jej časť zasahuje pod jazdcove sedlo. Motocykel má štýlovú prednú masku a vysoký štít, ktorý bude chrániť posádku pred vetrom. O bezpečné zastavenie sa stará predná brzda s dvoma kotúčmi priemeru 298 mm s dvoma piestikmi. Vzadu má brzda jeden kotúč priemeru 245 mm. Tenere je vybavená ľahkými chráničmi pre ochranu pri jazde v teréne. Motocykel sa bude vyrábať vo farbách: Competition white (biela), Desert khaki (kaki) a Midnight black (čierna). XT660Z má suchú hmotnosť 183 kíl, jednoduchý systém pre batožinu, zadné LED svetlo, a pneumatiky 130/80-17 vzadu a 90/90-21 vpredu.
Yamaha sa postarala aj o doplnky a majiteľ Tenere si môže na svoj motocykel dokúpiť: bočné kufre, topcase, tankvak, vyšší štít, tank pad, ladený výfuk Akrapovič, chrániče rúk, hlavný stojan, padacie rámy na ochranu motora alebo kryt motora.
Jooooj nadherna je , kraasna, v nasej malej malej dedinke sa uz prestriedalo tych starych 600-viek a XT-ciek neurekom, a ziadna to nevzdala, bud ju chalani rozbili neakym padom, zopar bolo ukradnutych ale ziadna nezlihala po technickej stranke, a stale tu jazdia asi 4 TENERE a 3 XT a 2 SUPERTENERE, strieka z toho olej nefunguje spojka, modry dym, ale staleto jazdi a stale to sluzi, mozno o 14-15 rokov budu mlady drsnaci kupovat z talianska za maly penias prave tieto masinky. 😎
hrac No jo novu SUPERTENERU by som si aj ja rad pozrel, a keby bola este s trochu vecsim objemom 😉
Na dobrodružné potulky krajinou objavovanie nových kútov netreba sa báť skratiek cez poľné cesty popri rieke na hrádzi neskončíš tam kde končí asfaltka, čopráci a jogurťáci, 😎 😁 do lesa na kemping na divoko, toto má svoju poéziu. Na kludné cestovanie ani výkonu viac netreba! „Korhell“ Na to sú tu preca V-STROM a VARADERO a GS-boxery toto je ešte dosť priechodné terénom, stan spacáky nafukovačku 15-konzerv a 10-vyfónov a malí plynový varič plus dvoch ludí to uveze na viacdňové povyrazenie 😈 🙂 štíhla stavba a velký jednovalec je v tejto disciplíne neprekonatelný! 🙄 😉 👋
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
hrac
11. apríla 2008 at 5:49
Konečne poriadne enduro 😎 ešte keby ožila XTZ 750 Superténéré 😶
korhell
11. apríla 2008 at 9:15
Jooooj nadherna je , kraasna, v nasej malej malej dedinke sa uz prestriedalo tych starych 600-viek a XT-ciek neurekom, a ziadna to nevzdala, bud ju chalani rozbili neakym padom, zopar bolo ukradnutych ale ziadna nezlihala po technickej stranke, a stale tu jazdia asi 4 TENERE a 3 XT a 2 SUPERTENERE, strieka z toho olej nefunguje spojka, modry dym, ale staleto jazdi a stale to sluzi, mozno o 14-15 rokov budu mlady drsnaci kupovat z talianska za maly penias prave tieto masinky. 😎
hrac No jo novu SUPERTENERU by som si aj ja rad pozrel, a keby bola este s trochu vecsim objemom 😉
Gaaspi
26. apríla 2008 at 8:41
Na dobrodružné potulky krajinou objavovanie nových kútov netreba sa báť skratiek cez poľné cesty popri rieke na hrádzi neskončíš tam kde končí asfaltka, čopráci a jogurťáci, 😎 😁 do lesa na kemping na divoko, toto má svoju poéziu. Na kludné cestovanie ani výkonu viac netreba! „Korhell“ Na to sú tu preca V-STROM a VARADERO a GS-boxery toto je ešte dosť priechodné terénom, stan spacáky nafukovačku 15-konzerv a 10-vyfónov a malí plynový varič plus dvoch ludí to uveze na viacdňové povyrazenie 😈 🙂 štíhla stavba a velký jednovalec je v tejto disciplíne neprekonatelný! 🙄 😉 👋