Connect with us

Testy a recenzie

Zlý chlapec… – Test MV Agusta Brutale 800 Dragster

Publikovaný

on

 

Dôjdete domov, zhodíte oblek naučeným trikom polnočného striptéra a už na seba ťaháte kevlarky, korytnačku, bundu s protektormi. S rukavicami a prilbou pod pazuchou ukazujete rodine chrbát…  Opäť vás do večera neuvidia. Ak ste doteraz tvrdili, že jazda na motorke je pre vás drogou, tak za toto dostanete prinajmenšom tri doživotia… Pozor!!! Prudko NÁVYKOVÁ!!!

MV Agusta Brutale 800 Dragster… ja viem trochu dlhé, volajme ju preto len Drago

Dizajn, ktorý sa nikdy nezunuje
Rivale je pekná ale Dragster… Postaviť ich vedľa seba, tak tu máme Angelinu (je tu vôbec niekto komu nie je jasné ktorá?) a Denisa (to je ten basketbalista čo nosí farebné vlasy). Dizajn Dragstera je charakterom Agusta, precízne pozváraný trubkový rám, strmá predná vidla s typickým Agusťáckym svetlom a malým štítom palubovky. „Kobria“ nádrž a pod ňou radový trojvalec. Hlboko vykrojené sedlo jazdca a extrémne krátka podsedlovka končiaca niekde na úrovni náboja zadného kolesa. Pozerám na sedlo a vravím si: „kam sa zmestí ľadvinka?“…nikam, pôjde pekne pešo :). Na pravej strane trojitá koncovka výfuku a letmo uchytené zadné koleso zozadu prekryté akýmsi falošným pocitom z blatníka, na ktorom je uchytená ŠPZ a dvojica futuristicky vyzerajúcich smeroviek. Koncové LED svetlá sú elegantne zapracované do priestoru pod sedlom a sú delené a dobre viditeľné. Celkový dojem drsnosti pri pohľade z boku umocňuje aj skutočnosť, že sa dizajnéri snažili všetku hmotu sústrediť do prednej polovice a preto aj štandardne dlhá vidla Draga pôsobí akoby bola predĺžená. No nie je to tak. Za všetko môže skrátená podsedlovka. Prístrojovka je digitálna a na môj vkus moc neprehľadná. Chýba ukazateľ paliva (iba kontrolka rezervy), palubný počítač sa ovláda na ľavej páčke no v rukaviciach to moc nejde. Prepínanie ako tak ale už na nastavovanie funkcií musia rukavice dolu. Späťáky sú dóóósť naširoko. Kvalita spracovania je na výbornú. Draga by som pokojne zaradil do kategórie motocyklov, na ktoré sa môžete pozerať stále a nikdy sa vám neokukajú.

Rád vyčnieva z radu
Ten netreba nijak obzvlášť predstavovať. Prišla s ním F3-ka, požičala ho Brutalke, Rivalke a už na ňom sedí aj Dragster. Motor s tromi valcami z dielne Agusta vo svojej kategórii osemstoviek je ako siedmak medzi tretiakmi. Jednoducho trčí z davu. Je to taký nespratník, čo oklame kupujúceho svojou kubatúrou a po otočení plynom mu nadelí do nohavíc. Je živý a miestami až moc. Pracuje už v dolnom spektre otáčok a prudko ťahá až ďaleko nad desaťtisíc… Slušnú dávku krútiaceho momentu posiela na zadné koleso s dvestovkovou gumou reťaz. Jazdec má na výber zo štyroch režimov palivovej mapy (prepínajú sa jednoducho za jazdy tlačidlom štartéra) a až osem stupňov nastavenia trakčnej kontroly. Pri charaktere motora je trakčná kontrola užitočná dokonca asistovala aj pri maximálnej rýchlosti, kedy už Drago doslova poskakoval na asfalte. Brzdy nie sú kúsavé, no predné mohutné Brembo kotúče Draga spomalia a zastavia v každej situácii. ABS je vypínateľné. Charakteristický chrapľavý zvuk trojvalca na voľnobehu razom vystrieda vreskot zo sériovej koncovky. A teraz pikoška… QUIKSHIFTER. Pre neznalých, radenie bez spojky pod plynom. Silne návyková vec, hlavne pri prudkých šprintoch. Hneď sa mi nezdal ten malý valček na tiahle radičky.

Na rade je zábava
Po zapnutí zapaľovania sa na plne digitálnej prístrojovke spustí úvodná diagnostika, stlačím spojku a ozve sa hlučné štartovanie. Zaradím jednotku a rozbieham sa. Vyskočí dravo, na citlivý plyn si chvíľu zvykám. Radím dvojku trojku až mi docvakne, že spojku ani ubratie plynu pri preradení už aplikovať nemusím. Radenie je skvelé a na jemné cuknutie mašinou si pri ňom rýchlo zvykám. Strmé riadenie v kombinácii so živým motorom robí z Draga nepokojnú beštiu. Všetky pohyby tela okamžite cítim v riadení, držať rajdy tuho sa nevypláca. Pekne jemne a zvoľna. Posed je  s rovným chrbtom jemne naklonený dopredu s hlavou tesne nad svetlom. Stúpačky sú naopak viac vzadu a vyššie. Je rýchly je obratný, no rovnako nepokojný. Viac ako na iných motorkách sa práve na Dragovi najviac prejaví práca s telom a tak sú všetky svaly, všetky receptory aktívne a človek má pocit akoby bežal maratón. Srdce buší naplno a ja sa púšťam do kľučkovania v premávke. Späťáky, ktoré mimochodom poskytujú asi najlepší výhľad za chrbát aký som kedy na motorke zažil sa mi razom pripomenú. Drago je s nimi v premávke predsa len široký viac než sa patrí a tak ustavičné SORRY nahrádzam ich zaklopením. Je úžasné ako vám 20 cm navyše zmení perspektívu v premávke. Drago je do mesta priam stvorený. Mimo neho síce jeho vysoká maximálka zvádza k experimentom ale razom sa pripomína strmé riadenie a tak začína vo vyšších rýchlostiach jemne vlniť riadidlami. Typ na dodatočnú investíciu do tlmiča riadenia. V meste bacha na malý rajd. Horský prejazd je zábava no sústreďte sa na prácu s ťažiskom. Je to predsa len „stríííťááák“. Koho baví merať si čas v palubnom počítači nájde funkciu časomiery a meranie času kôl. Dlhší výlet je už len na vlastné riziko, dobre krojené sedlo jazdca síce perfektne drží, no mäkké moc nie je. Každopádne vyjazdiť nádrž za popoludnie sa na ňom dá aj okolo domu a, že nadelí naozaj slušnú dávku zábavy garantujem. Osobne si myslím, že MV Agusta má čo ponúknuť aj v nižšej hlavne lacnejšej kategórii a to Drago krásne prezentuje. Užil som si na ňom kopec zábavy a ak máte pocit, že ste dostatočne vyjazdený a nebavia vás nudné presuny vyskúšajte si ho. Reálne ponúkne podstatne viac, než by ste od neho čakali a miestami až vystraší. No hlavne nesklame. Vedel by som si na ňom predstaviť aj svoje výlety s „ľahko turistickým tempom“.
PS : ak chcete počuť najdlhšiu súvislú nadávku v jednej vete trvajúcej pár minút, posaďte za seba kamaráta… slovenčina je tak kráááásny a ľubozvučný jazyk 🙂 🙂 🙂 a ešte pobavíte okolie pohľadom na nie jednu ale rovno dve osy na bombóne 🙂 🙂 :).

+  je neokukaný, mrštný, bláznivý, rýchly a maximálku váš krk neustojí :), preboha veď je to MV Agusta :), funfactor 100% 🙂

malá nádrž málo zábavných kilometrov, až vám jazda na ňom zachutí porastie aj spotreba :(, nikto si za vás dobrovoľne nesadne 🙁

MV Agusta Brutale 800 Dragster
Cena: 12 990 Eur (akciová ponuka)
Motor: 798 ccm, 12 ventilov DOHC, R3
Výkon: 125 k pri 11 600 ot./min.
Krút. moment: 81 Nm pri 8 600 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 060 x 825 x – mm
Rám: priehradový, pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 167 kg (suchá hmotnosť)
Rázvor: 1 380 mm
Výška sedla: 825 mm
Objem pal. nádrže: 16,6 l
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 200/55-17

Motocykel na test zapožičal: Motocorse.sk, Bratislava
Text: Bohdan „Amis“ Cichacký, foto: Vlado Brniak
Článok bol publikovaný v časopise Motomazagín 11/2014.

MV Agusta F3 Dragster – Album k testu, Motomagazín 11/2014

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri