Connect with us

Spravodajstvo

Nečakané oživenie pre Kawasaki KLR 650

Publikovaný

on

Kawasaki KLR 650 Adventure

O tom, že sa Kawasaki KLR 650 dočká plnohodnotného nástupcu sa šepká už takmer rok. Chvíľu sa polemizovalo nad tým, že sa Versys 650 nejakým spôsobom skombinuje s radou KLX. Nech už však zašli úvahy „konšpirátorov“ akokoľvek ďaleko, Kawasaki konečne predstavila novú verziu KLR-ky.

Model s označením KLR 650 je typickým príkladom dokonalého a zároveň do určitej miery prehliadaného stroja. Je to motocykel známy svojou kvalitou, robustnosťou, nízkou váhou a schopnosťou obísť svet. KLR je zároveň známkou spoľahlivosti. Za celú dobu výroby, od roku 1987, výrobca nemusel vydať žiadne náhradné diely určené na opravu (ak neberieme do úvahy bežné opotrebovanie).

Konečne vstrekovanie

Je priam neuveriteľné, že až do sezóny 2020 vydržal model KLR s karburátorom Keihin CVK40. Od nového modelu sa už o palivovú zmes postará elektronické vstrekovanie. Modernizáciou prešla aj pohonná jednotka, ktorou ostáva obľúbený jednovalec s objemom 652 ccm. Elektronikou sa môže pochváliť aj digitálny prístrojový panel, na ktorom po novom nájdeme palivomer.

Z ďalších menej viditeľných zlepšení je nutné spomenúť prednú brzdu, ktorá dostala kotúč s väčším priemerom a tiež možnosť pridania ABS.  Úpravou prešli vačky, ktorých tvar pomôže zlepšiť výkon a krútiaci moment v stredných otáčkach. Vodič vačkovej reťaze bol vyrobený zo silnejšieho materiálu pre dlhšiu výdrž a spoľahlivosť. Tak isto sa zmenil priemer výfukového potrubia, ktorý sa znížil o 7,7 mm. Úpravou ďalej prešla spojka, katalyzátor a nízko-údržbová batéria. Štartér aj zapaľovacia cievka boli odľahčené.

Koniec neutrálneho dizajnu

Hneď na prvý pohľad je zrejmý posun v dizajne. KLR sa zbavila svojho (takpovediac) neutrálneho výzoru a posunula sa medzi dravé cestovné endurá strednej triedy. Výraznou zmenou prešiel tvar nádrže, bočné kryty a zadná kapotáž. Vďaka novému dizajnu predného štítu má jazdec lepšiu ochranu pred vetrom. Predné svetlo je vyhotovené v LED technológii a za zmienku stoja smerové svetlá. Tieto sa presunuli vyššie na kapotáži a motocykel tak prestal trpieť známym neduhom „rozpočtových“ modelov, u ktorých výrobca osadí na motorku smerovky, ktoré mu ležia v sklade. Ramenatých jazdcov potešia rozšírené zrkadlá.

Zásahy do podvozku

Nový motor na starom podvozku by nedával zmysel. Úpravy si teda zaslúžila aj nosná časť motocykla. K overenému dvojitému kolískovému rámu sa pridal nový zadný rám. Nová zadná kyvná vidlica je o 30 mm dlhšia a hriadeľ zadnej vidlice má o 2 mm väčší priemer.

Predné a zadné pruženie umožnia jazdcovi presunúť sa z každodennej jazdy do víru dobrodružstva. Predné tlmiče priemeru 40 mm majú dráhu pruženia 200 mm a nastaviteľný Uni-Trak® systém vzadu má 185 mm. Zadná brzda má tenší kotúč, ráfiky dostal nový, pevnejší materiál a väčší priemer majú aj hriadele nápravy.

Turistika par excellence

Na turistiku je priam nutná dokonalá ergonómia, aby jazdec nepodľahol únave po pár prejdených kilometroch. U KLR sa zmenili riadidlá aj pozícia stúpačiek. Okrem toho sú obe uchytené v gumených vložkách, aby tak ušetrili jazdca od vibrácií.

Úpravou prešlo tak isto sedadlo, ktoré dostalo nový tvar a materiál zaručujúci komfort. Spolujazdec dostal nové, pohodlne umiestnené držiaky. Bočný stojan bol skrátený o 30 mm pre lepšiu stabilitu.

Cestovať sa nedá bez batožinového priestoru, alebo zlatej kreditky v závislosti od možností jazdca. V Kawasaki mysleli aj na tých, čo zlatú kreditku nemajú a tak KLR dostala zvýšenú možnosť uchytenia batožiny.

Doplnková výbava novej KLR 650

Možnosť vybaviť si svoj motocykel rôznymi doplnkami je samozrejmosťou. KLR je teda možné vybaviť bočnými kuframi a topcaseom. Ak niekomu nevyhovuje topcase, tak si môže zvoliť rozšírený hliníkový nosič. Vo výbave ďalej nechýbajú vyhrievané rukoväte, chrániče motora, elektrická DC zásuvka, USB zásuvka, či doplnkové LED svetlá.

Dve voľby špeciálnej edície

Okrem štandardnej KLR si bude môcť jazdec vybrať z ďalších dvoch vyšších verzií. Prvou je cestovateľská verzia Traveler s topcasom a zásuvkami DC aj USB. Druhou je dobrodružne ladený model Adventure  v plnej výbave s bočnými kuframi, LED svetlami, ochranou motora, tank padom a oboma typmi zásuvky.

Farebne sa bude Kawasaki KLR 650 dodávať  v kaki alebo oranžovej farbe. Model Traveler bude v oranžovej a model Adventure v kamuflážnej šedej.

Cena pre náš trh nie je známa, ale predbežne uvádzaná cena je 6699 USD za základný model, resp. 6999 USD za základný model s ABS. Traveler by sa mal predávať za 7399 USD a model Adventure za 7999 USD.

Trieda cestovných endúr strednej triedy má teda hodenú rukavicu a aj napriek tomu, že táto trieda stojí v tieni veľkých cestovných endúr, je stále voľbou mnohých diaľkových jazdcov pre svoju jednoduchosť údržby a spoľahlivosť. Nová Kawasaki KLR 650 určite pokryje potrebu každodennej jazdy za povinnosťami a zároveň ponúkne alternatívu pre diaľkové a dobrodružné cestovanie. Veď tak to bolo s KLR aj predtým.

1 komentár

1 komentár

  1. Marian

    17. februára 2021 at 8:54

    “ ..akurat, ze „Cena pre náš trh nie je známa“ znamena, ze stroj je urceny pri mimo EU trhy. takze tento rok urcite nie 🙂”

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri