Connect with us

Spravodajstvo

Kawasaki – novinky pre rok 2024

Novinky od Kawasaki prichádzajú už na jar. Máme sa na čo tešiť.

Publikovaný

on

Predstavovanie noviniek je hlavne doménou jesene, japonská značka Kawasaki však mnohé prináša už dnes. Pozrieme sa na horúce novinky z rady super sport, nové crossky aj cruicer pre jazdcov s vodičákom do 35 kW.

ZX-6R – „malá“ Ninja žije ďalej

Ruku na srdce, športové 600ky v Európe skrátka vymierajú. V Kawasaki na to majú však iný názor, čoho dôkazom je aj pripravovaná menšia Ninja 400. štvrovalcová 400vka. Kým iné značky postupne tento trend opúšťajú, Kawa si ide svoje. A to je dobre. Čo je teda nové na novej ZX-6R?

Vizuálne sa najviac zmenila predná maska, viac sa podobá na svojho väčšieho – litrového súrodenca. Všimnite si špicatý predok s malými krídelkami integrovanými do bočných okrajov. Účelom je zvýšiť prítlak na predné koleso.

Motor prešiel len drobnými úpravami, má 636ccm, nový je profil vačkových hriadeľov, nasávanie a upravený katalyzátor. Vo výsledku má byť vylepšený prejav v nízkych otáčkach a rovnako majú zmeny vplyv aj na plnenie emisných noriem. Disponuje 91kW pri 13 tis. ot./min. a 69 Nm pri 10800 ot./min.

Nové sú kotúče vpredu, dvojité 310 mm predné kotúče s dvojitými radiálne namontovanými 4-piestovými monoblokovými strmeňmi. Pneumatiky budú z výroby od Pirelli Diablo Rosso™ IV. Vylepšená je jednotka ABS, ktorá sľubuje optimálnejšie reakcie.

Motorka dostane nový 4.3″ TFT displej, 4 jazdné režimy s rôznym nastavením plynu, kontroly trakcie, plnou konektivitou prostredníctvom aplikácie Kawasaki Rideology App. Budeš vedieť, kedy ísť do servisu, dokonca aj keď ti bude žena vypisovať správy, že sa máš hlásiť doma 🙂 Buďme vďačný Kawasaki za každú jednu motorku, ako je táto.

Nový Eliminator

Toto meno patrí do histórie značky a vyznačuje sa štýlom cruiser spoločne s radovým dvojvalcom rôznych kubatúr. Nový Eliminator bude disponovať objemom 451 ccm, výkonovo bude spadať do kategórie A2. Možno teda čakať výkon na hranici 35 kW. Motor koncepčne vychádza z modelov Z400 a Ninja 400. Zväčšením zdvihu o 6.8 mm narástol o 52 ccm.

Motorka ponúkne nízky posed, 18 palcové koleso vpredu a 16 vzadu. Pneumatiky sú 130mm široké vpredu a 150 vzadu. Pruženie s dvojitou pružinou vzadu prináša klasický vzhľad, ktorý sa spája s moderným digitálnym budíkom.

Motocrossové špeciály KX450 a KX450X

Z Japonska prichádza viacero noviniek, od malých KX65, KX85 až po 250ku. My sa pozrieme na vrcholný model, ktorý prešiel najväčšími zmenami. Konkrétne modely KX450 a KX450X.

V prvom rade sa zmenila hlava valcov, rám a brzdy. Inovované bolo aj sanie a výfukový systém. Motoru sa bude dýchať ešte ľahšie. Výfuk vychádza zo stredu valca, čomu sa prispôsobil upravený hliníkový rám. Dopredu sa posunul zadný tlmič, vďaka čomu bude lepšie rozdelená hmotnosť. Nevieme všetky detaily, ale vieme už veľa zaujímavých informácii.

Modely 2024 rušia predchádzajúci systém spojky EFI v prospech nového režimu napájania na riadidlách a spínača Kawasaki Traction Control (KTRC). Jazdci majú na výber medzi normálnymi alebo miernymi mapami, pričom KTRC je možné prepínať medzi Slabým alebo Silným, prípadne úplne vypnúť. Modely KX450 a KX450X teraz ponúkajú pripojenie k smartfónu s aplikáciou Kawasaki Rideology. Aplikácia umožňuje jazdcom pristupovať a upravovať mapy motora pomocou ich telefónov namiesto voliteľnej kalibračnej súpravy KX FI.

Nové kryty chladiča, bočné kryty a zadný blatník sú pevnejšie a navrhnuté tak, aby eliminovali body zachytenia s topánkami a kolenami jazdca pre ľahší pohyb. Bočné kryty majú tiež nový rýchloupínací systém pre jednoduchší prístup k vzduchovému filtru bez použitia náradia.

Ako prvý pre modely Kawasaki KX bude spoločnosť Brembo dodávať komponenty predných bŕzd vrátane hlavného valca a brzdového strmeňa. Nissin bude pokračovať vo výrobe zadných bŕzd, aj keď modely 2024 používajú 240 mm kotúč namiesto predchádzajúceho 250 mm rotora.

Systém odpruženia bude opäť pozostávať zo 49 mm obrátenej vidlice s vinutými pružinami a zadného zavesenia Uni-Trak. Kawasaki hovorí, že nastavenia odpruženia modelu KX450X boli zmenené, ale konkrétne podrobnosti budú odhalené neskôr.

Kawasaki aktualizovala pneumatiky 2024 KX450 na nové pneumatiky Dunlop Geomax MX34, ktoré nahradili predchádzajúce MX33. KX450X jazdí s pneumatikami Dunlop Geomax AT81.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri