Connect with us

Spravodajstvo

Nová Kawasaki Ninja ZX-4R. 400ka so 4 valcami!

Kawasaki prináša do triedy superšportov nový 400 kubíkový motor. Túto správu by veľa jazdcov prešla bez povšimnutia. Hovoríme tu o radovom 4 valci v novom ráme. Model dostane aj ostrejšie ladené verzie  ZX-4R SE a ZX-4RR. Novinky očakávame na jeseň.

Publikovaný

on

V čase, keď japonská konkurencia skôr uberá valce v strednej triede a aj športové modely majú nezriedka len 2, si v Kawasaki povedali, že si to urobia po svojom. A to je výborná správa.

4 valce v tejto triede nemajú obdobu. Po nedávnych úvahách o hybridoch a ďalších EKO vychytávkach je toto prekvapenie, ktoré nemôže prehliadnuť nikto. Vysokootáčkový motor bude ťahať až do 15 tis. ot./ min. a poskytne slušných 80 koní.   

Model bude vychádzať z Ninja ZX-25R, čo prinesie kompaktný podvozok, hravosť v zákrutách a skvelý pocit zo zrýchlenia. Základom bude kvapalinou chladený radový štvorvalcový DOHC motor s 399 ccm. Výrobca sľubuje vysoký krútiaci moment v nízkych a stredných otáčkách a vysoký výkon pri vysokých otáčkách. Takýto priebeh by mal zabezpečovať systém Ram Air od Kawasaki, ktorý je známy zo športových modelov. Na konci otáčkového spektra to bude zrejme riadny hukot.

Rám je inšpirovaný modelom z MotoGP, mriežkovaný rám z vysokopevnostnej ocele a predĺžená zadná kyvka prinesie ideálne rozloženie hmotnosti. O pruženie sa postará obrátená vidlica Showa SFF-BP, pre modely SE a RR s nastaviteľným predpetím. Variant Ninja ZX-4RR navyše obsahuje rovnaký typ zadného tlmiča Showa BFRC-lite ako Ninja ZX-10R. Vyzerá to, že 400ka bude chcieť pružiť ako veľký liter. 

Čím to bude brzdiť? Vpredu sú 290 mm poloplávajúce dvojité kotúče a radiálne namontované monoblokové strmene, vzadu sa používa kotúč s  priemerom 220 mm. Obutie bude vpredu na 120 a vzadu na 160 mm. Nádrž bude mať 15 litrov a celková hmotnosť sa zastaví na hodnote 188, resp 189 kg v závislosti od modelu. 

Elektronika bude vychádzať z vyšších modelov, riadiaca jednotka poskytne 4 jazdné režimy, TFT prístrojovka a kompletné LED svietenie je samozrejmosť. Motocykel ponúkne plnú konektivitu so smart phonom. Modely SE a RR majú navyše obojstranný quick shifter. 

Kawasaki prekvapila. Motorom, prevedením a očakávanými emóciami. V redakcii sa nemôžeme dočkať, kedy sa k nám toto malé žihadlo dostane na test. Dúfajme, že aj z cenovky budeme mať rovnakú radosť, ako z tejto novinky.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri