Connect with us

PR články

Terénna klasika po anglicky: Triumph Scrambler 1200 – ktorý je ten pravý?

Publikovaný

on

Triumph vyrába tzv. modernú klasiku. Modern Classics. A nikto ich v ponuke nemá toľko, ako práve táto britská značka. Základom sú síce „len“ 2 motory, avšak pre každý model sú naladené, aby z nich dostali maximum potenciálu. Modelov je hromada, výbav tiež. Tak sa pozrime na prehľad motoriek, ktoré malú klasický vzhľad, ale pritom sú určené do terénu. A nemajú to len v názve. Ide Triumph Scrambler 1200. Vyrábajú sa v dvoch výbavách, s označením X a XE. Majú rovnaký základ, podobný vzhľad, ale sú pri tom veľmi rozdielne. Pozrime sa na to, v čom sa líšia a komu sú určené.

Spoločný základ – pohonné ústrojenstvo

Motor, ktorý nájdeš v ikonickom športovom café-raceri, ktorý je výborný na šport a aj hochštaplerské vysedávanie na kávičke. Hovorím o Thruxtone, nachádza však aj vo veľkom Speede 1200 a nemôžem nespomenúť aj ikonický Boneville T120. V tomto prípade bol rovnaký motor s 1200 kubíkmi vsadený do motorky, ktorá sa nebojí blata. V teréne je doslova doma a tomu konštruktéri prispôsobili aj parametre. Dvojvalcový radový dvojvalec je naladený na 90 koní pri 7000 ot. / min. a veľmi slušným krútiakom – 110 Nm pri 4750 ot./min. Pri tomto motore pracuješ hlavne s krútiacim momentom, ktorého má motorka dostatok. Oproti staršej verzii sa maxiálny výkon generuje pri nižších otáčkach.

Nová je 50 mm škrtiaca klapka a prepracované zvody výfuku, ktoré poskytujú lepší prietok a širšie rozloženie krútiaceho momentu v hornom pásme otáčok od 5 000 otáčok za minútu až po červenú hranicu.Nezameniteľný dvojitý výfukový systém dopĺňajú tlmiče z brúsenej nehrdzavejúcej ocele, ktoré dodávajú charakteristický hlboký zvuk.

Podvozkové komponenty

Najviac rozdielov vidíme na podvozku a brzdách

Oba modely sú vybavené odpružením vysokej špecifikácie. Variant X obsahuje prednú vidlicu Marzocchi s priemerom 45 mm. Jednotky zadného odpruženia sú vybavené zásobníkmi a nastaviteľným predpätím, čo zákazníkom umožňuje doladiť ich zážitok z jazdy na ceste aj mimo nej. Zdvihy vpredu aj vzadu majú rovných 170 mm.

XE má nastavenie viac zamerané na terén, s optimalizovanými 45 mm vidlicami Marzocchi a prémiovými dvojpružinovými pružiacimi jednotkami Marzocchi, ktoré sú plne nastaviteľné a majú väčšie možnosti nastavenia pre kompresiu a odskok, čím poskytujú ešte väčšiu kontrolu. Toto odpruženie poskytuje zdvih predných a zadných kolies 250 mm. S tým je spojená aj skvelá svetlá výška

Scrambler 1200 XE sa môže pochváliť výkonnými prednými strmeňmi BremboTM Stylema® najnovšej generácie, radiálnymi brzdičmi Monoblock s dvoma 320 mm plávajúcimi kotúčmi, ktoré poskytujú najlepší brzdný výkon vo svojej triede. Zadná brzda má  255 mm kotúč so strmeňom Nissin, čo ešte viac maximalizuje brzdný výkon.

Model X je vybavený dvoma 310 mm plávajúcimi prednými kotúčmi s dvojpiestovými axiálnymi strmeňmi Nissin. Zadná brzda má 255 mm zadný kotúč a plávajúci brzdový strmeň Nissin, ktorý poskytuje istotu brzdného výkonu na ceste. Polohu páky prednej brzdy možno pri oboch modeloch nastaviť podľa preferencií jazdca.

Scrambler 1200 sú tiež vybavené špičkovými pneumatikami Metzeler. Model X využíva dvojúčelové pneumatiky Karoo Street zamerané na cesty, zatiaľ čo variant XE jazdí na pneumatikách Metzeler Tourance, ktoré prispievajú k jeho bezkonkurenčnej rovnováhe medzi cestnými a terénnymi schopnosťami. Pre ešte extrémnejšie terénne schopnosti je vhodnou voľbou pneumatika Michelin Anakee Wild ktoré sú schválené aj spoločnosťou Triumph.

Rozdielna ergonómia a geometria

Scrambler XE je širší o 65 mm ako Scrambler X, čo zabezpečuje lepšie ovládanie v náročnejšom teréne. Obidva modely majú nastaviteľnú polohu riadidiel a model Scrambler 1200 XE má tiež nastaviteľnú výšku o 10 mm. Model Scrambler 1200 XE, má k dispozícii ešte širšie možnosti nastavenia ergonómie, a môže sa pochváliť aj nastaviteľnými nožným ovládaním tak, aby vyhovovalo rôznym štýlom jazdy a obuvi.

Oba modely sú vybavené obojstranným výkyvným ramenom z liateho hliníka. Model XE s dĺžkou 579 mm má o 32 mm dlhšiu kyvnú vidlicu a dlhší rázvor ako model X, čo zvyšuje ovládateľnosť a istotu v náročnom teréne, zatiaľ čo kratší rázvor modelu X prispieva k agilnej a citlivej jazde na ceste.

Elektronika na všetky príležitosti

Scrambler X a XE majú v sérii náklonové ABS a náklonovú kontrolu trakcie, ktorá reguluje zásahy tak, aby poskytovala a udržiavala optimálnu trakciu pri akomkoľvek uhle náklonu.

Pre Scrambler 1200 X je k dispozícii päť jazdných režimov, z ktorých každý má svoju vlastnú odozvu na plyn a špecifické nastavenia ABS a trakcie. Jazdci si môžu vybrať z možností Sport, Road, Rain, Off-Road a Rider Configurable, zatiaľ čo XE má aj Off-Road Pro, aby umožnil skúsenému jazdcovi úplnú neprerušovanú kontrolu pri najnáročnejšej jazde v teréne.

Väčšia jazdná stabilita je dosiahnutá vďaka Inertial Measurement Unit (IMU), ktorá bola vyvinutá v spolupráci s Continentalom. Tento systém umožňuje optimalizáciu ABS a trakčnej kontroly v zákrutách, pričom automaticky vyberie správne nastavenie meraním nakláňania, sklonu, zatáčania a zrýchlenia na výpočet uhla náklonu.

Scrambler 1200 XE obsahuje integrované a prispôsobiteľné plnofarebné TFT prístroje. K dispozícii sú dve štýlové dizajnové témy rozloženia informácií, každá s ďalšími tromi možnosťami zmeny úrovne zobrazovaných informácií. K dispozícii je tiež výber medzi displejom s vysokým alebo nízkym kontrastom, ako aj prispôsobiteľná úvodná obrazovka, aby sa Scrambler XE cítil viac ako ten váš.

Scrambler 1200 X je vybavený hybridným multifunkčným LCD/TFT displejom, ktorý je súčasťou elegantne štylizovaného kruhového číselníka prístrojov. Tento kompaktný a minimalistický displej je ľahko čitateľný na prvý pohľad.

Dizajn a štýl

Oba modely obsahujú kľúčové prvky, vďaka ktorým je Scrambler si ich pomýliš len veľmi ťažko, od výraznej siluety až po charakteristický dizajn dvojitého výfuku a nádherne tvarovanej palivovej nádrže. Oba modely vybavili klasickou jednodielnou rebrovanou lavicou v čiernej farbe pre XE a hnedej farbe pre model X a oba sa môžu pochváliť vylepšenými detailmi v podobe nového štíhleho dizajnu smeroviek a kompaktného krytu zadných svetiel.

Modely Scrambler 1200 upútajú nápadnými povrchovými úpravami a detailmi, vrátane tvarovaných bočných panelov s brúseným hliníkovým odznakom Scrambler 1200, ikonickým trojuholníkovým odznakom nádrže Triumph, brúseným hliníkovým uzáverom v štýle Monza a brúseným nerezovým remienkom.

Model Scrambler 1200 XE je zakončený blatníkmi z brúseného hliníka, zatiaľ čo X má vysokokvalitné lakované blatníky.

Pre všetky modely sú k dispozícii tri jedinečné farebné schémy

Parametre motocyklov

Scrambler 1200 XScrambler 1200 XE
Objem motora:1200 cc1200 cc
Max Výkon:90 PS / 89 bhp (66.2 kW) @ 7000 rpm
110 Nm (81.1 lbft) @ 4250 rpm
90PS/ 89bhp (66.2kW) @7,250rpm
110 Nm @ 4500 rpm
Prevodovka:6 rýchlostná6 rýchlostná
Odpruženie:Predné: USD vidlica Marzocchi so zdvihom 170mm
Zadné: dve zadné pružiace jednotky, s nastavením predpätia so zdvihmi 170mm
Predné: Showa s priemerom 47mm upside down vidlica, 250mm zdvih
Zadné: plne nastaviteľné dve jednotky odpruženia  Ohlins s oddelenými zásobnikmi so zdvihom 250mm
Brzdy:Predná: dva plávajúce kotúče s priemerom 310mm, Nissin 2 piestikový pevný axialny strmeň, OC-ABS
Zadná: jeden kotúč s priemerom 255mm, Nissin 1 piestikový plávajúci strmeň, ABS
Predná: dva kotúče s priemerom 320mm Brembo, Brembo M50 4-piestikové radiálne monoblokové brzdiče, ABS
Zadná: jeden kotúč s priemerom 255mm, Brembo 2-piestikový plávajúci brzdič, ABS
Pneumatiky:Predná: 90/90-21
Zadná: 150/70R17
Predná: 90/90-21
Zadná: 150/70R17
Objem palivovej nádrže:15 l15 l
Výška sedla:820 mm (795mm so zníženým sedlom – k dispozícii ako voliteľné príslušenstvo)870 mm
Váha mokrá:228 kg230 kg

TRIUMPH SCRAMBLER 1200 X – SAPPHIRE BLACK

TRIUMPH SCRAMBLER 1200 X – CARNIVAL RED

TRIUMPH SCRAMBLER 1200 X – ASH GREY

TRIUMPH SCRAMBLER 1200 XE – SAPPHIRE BLACK

TRIUMPH SCRAMBLER 1200 XE – PHANTOM BLACK STORM GREY

TRIUMPH SCRAMBLER 1200 XE – BAJA ORANGE / PHANTOM BLACK

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri