Obe motorky vyzerajú ako z jedného cesta. Majú veľmi podobný základ, majú však rozličné korene a každá svoj vlastný charakter. Pozrime sa postupne na obe a povieme si, pre koho je každá motorka určená.
Brixton je rakúska značka, ktorá vznikla len v roku 2015. Model Cromwell 1200 je vrcholom modelového radu a prináša to najlepšie, čo vyrába. Na prvý pohľad je vidno dizajnový podpis klasických motocyklov, ktoré majú radový dvojvalec, súmerné dvojité výfukové koncovky a klasické okrúhle svetlo. Cromwell 1200 ponúka rakúsky pohľad túto kategóriu. Prináša modernejšie poňatie, ako by zvládol zarytý fanúšik porovnávaného Bonneville. Triumph je klasika, ktorú netreba predstavovať. Tento motor nájdeme aj v modeloch Speed Twin, Bonneville Bobber, Scrambler či Thruxton. Každý z menovaných modelov má inak nastavený motor aj ostatné komponenty. Cromwell 1200 urobil 1 stroj, ktorý ponúka všetko v jednom.
Cromwell 1200 je oproti Bonnevillu T120 o niečo modernejšie dizajnovaný. Zaujme full led svietenie a farebná TFT prístrojovka. Tá svojou prehľadnosťou neupúta každého, pre nás zobrazovala príliš veľa údajov na menšej ploche. Potešilo by tiež lepšie rozlíšenie. Bonneville naopak prináša klasické budíky, ktoré sú lemované lešteným hliníkom. Svetlo a prístrojový panel sú najväčším rozdielom, ostatné však sleduje rovnaký štýl. Je teda na tebe, či chceš úplnú klasiku, alebo fúziu moderny a klasiky, ktorú prináša Brixton. Oba stroje pôsobia veľmi mechanicky, tzv. zo starej školy. Aj imitácia karburátorov je samozrejme nahradená vstrekovaním paliva.
Motor – veľký objem a radový dvojvalec
Koncepcia motorov je veľmi podobná. Ide o radové dvojvalce s 270° kľukou. Brixton Cromwell má objem 1222 ccm, maximálny výkon 83 koní pri 6500 otáčkach a maximálny krútiaci moment 108 Nm pri 3100 ot. / min. Motor je naladený skôr športovo. Svojím prejavom sa cíti lepšie vo vyšších otáčkach. Prípadne vychutnávanie krútiaceho momentu od nízkych otáčok s bublavou kulisou dvojitej koncovky výfuku nie je problémom. Dokáže sa zahrať na malý cruiser. Kde sa však cíti naozaj dobre, je vrchná polovica otáčkového spektra. Je to rebel a chce, aby sa s ním tak aj jazdilo. Aj prevodovka pôsobí robustná a presná. Jemnosti však stráca na svojho britského konkurenta.
Triumph má objem 1200 ccm, a veľmi podobných 80 koní pri 6550 ot./min. a 105 Nm pri 3500 otáčok. Má veľmi zamatový chod od nižších otáčok a svojím prejavom ma nenúti vytáčať ho až po obmedzovač. Tiež si vie zašportovať, ale najlepšie sa cíti v strednom spektre. Z celého motora ide pocit z dobre naladených švajčiarských hodiniek, ktorý umocňuje pohľad na celkové klasické spracovanie. Podobne je na tom prevodovka, ktorá je veľmi jemná ale pritom presná. Tento stroj je jednoducho klenot, na ktorý by som si zobral biele rukavičky. A to je presný opak Cromwellu.
Máme tu teda takého siláka v podobe Cromwellu a upokojeného anglána v prípade Bonnevillu. Čo je lepšie, to si musí overiť každý sám. Platí však, že charakter oboch značiek sa nezaprie.
Podvozok a brzdy
Cromwell 1200 má vpredu tlmiče od značky KYB so zdvihom 120 mm, vzadu dve tlmiace jednotky so zdvihom 87 mm. Vzadu nastavíš predpätie. To isté platí aj pre Triumph Bonneville T120. V jeho prípade značku a zdvihy výrobca neuvádza. Brixton nastavili tvrdšie, navádza na športovejšiu jazdu. Keby sme motorky nemali v priamom porovnaní, mohol by som povedať, že je to kompromis medzi športom a komfortom. Práve Bonneville má však podvozok nastavený mäkšie a komfortnejšie. Lepšie žehlí nerovnosti, v zákrutách a športovejšej jazde je to cítiť. Na športové výkony však Triumph ponúka modely Speed Twin a Thruxton, ktoré majú vybavenie podvozka, prispôsobené na šport, oveľa lepšie.
Brzdný účinok na Brixton Cromwell 1200 riešia vpredu dva plávajúce kotúče s priemerom 310 mm s dvojpiestikmi od Nissinu a dvojpiestik na 260 mm kotúči vzadu. K tomu ABS od značky Bosch. Bonneville má vpredu rovnaké 310 plávajúce kotúče s dvojpiestikmi, avšak od značky Brembo. Vzadu opäť dvojpiestik od Nissinu na pevnom kotúči s priemerom 255 mm. Obe motorky majú výborné brzdy. V prípade Brixtonu sú brzdy tvrdšie a športovejšie v porovnaní s Bonnevillom T120. Ten má brzdný účinok jemnejší a plynulejší.
Motorky majú aspoň papierový rozdiel v obutí. Brixton je obutý na 160/60-17 vzadu a 110/80-18 vpredu. Bonneville ponúka v predu 100/90-18 a vzadu 150/70 R17. Obe motorky majú rovnaké priemery vpredu aj vzadu. O 10 mm širšie pneumatiky – hlavne vzadu, hrajú do karát športovejšie naladenému Brixtonu.
Ergonómia a pohodlie
Na oboch motorkách sa sedí takmer vzpriamene. Stúpačky inžinieri umiestnili relatívne nízko a dopredu. Vo výsledku som sedel na oboch veľmi uvoľnene. Brixton Cromwell má sedlo vo výške 800 mm a hmotnosť 235 kg. Bonneville T120 výšku sedla 790 mm a pohotovostnú hmotnosť 236 kg. Faktom je, že pri oboch sa hmotnosť stráca vďaka nízkemu ťažisku. Posed aj jazdná poloha je veľmi pohodlná. Cromwell má sedadlo, ktoré patrí k tvrdším. Ako sa vraví, tvoja prdel spozná stredovek. Naproti k tomu Bonneville T120 pôsobí, ako by som sedel v kresle.
Elektronické systémy a spracovanie
Na motorke nenájdeme najnovšie elektronické hračky, avšak našiel som tu viac, ako som čakal. Obe motorky majú tempomat a trakčnú kontrolu. ABS je dnes už povinné. Taktiež sú v oboch motorkách 2 jazdné režimy. V Brixtone Cromwell 1200 ide o ECO a Sport. Pri zmene režimov sa mení grafika farebného TFT displeja. Jeho spracovanie som už spomínal. Privítal by som jednoduchšiu a prehľadnejšiu grafiku a lepšie rozlíšenie. Bonneville T120 osloví zástancov klasických dvojitých budíkov. Kombinácia chrómu a lešteného hliníka je veľmi efektná.
Brixton sme mali v čiernej farbe s lakovaným výfukom a čiernymi doplnkami. Ponúkaný je ešte v sivej a jemnej zelenej farbe s leštenými výfukovými koncovkami a detailmi z lešteného hliníka, a niekde nájdeme aj chróm. Je teda z čoho vyberať. Bonneville T120 sme mali v čiernej s chrómovými doplnkami a v tejto verzii motorka pôsobila veľmi honosne. Prémiovosť a spracovanie je v prípade Triumphu na veľmi vysokej úrovni. Rozdiel v motorkách cítim hlavne pri pohľade na cenník. Cromwell 1200 začína zhruba na 10000 EURách, Bonneville cca na 13 tisícoch.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.