Kúpiť čínsky stroj, alebo nie? To je dosť ťažká otázka a nájsť na ňu jednoznačnú odpoveď nie je vôbec jednoduché. Ja som o kúpe takejto motky začal uvažovať, pretože dovtedy jazdená ČZ-175+Pav-41 mala málo ?čoproidných? znakov.
Na zrazoch sa začali postupne objavovať stroje rôznych značiek z ďalekého východu , tak som využil možnosť a niekoľko krát som sa aj previezol ? samozrejme, že po predchádzajúcom súhlase ich majiteľov. Celkom sa mi to pozdávalo, jazda na nich bola fajn, vyzerali dobre ? chrómy, strapce, lebky, reťaze a iné doplnky. A už bola na svete dilema ? kúpiť, či nekúpiť?
Tak som zbieral informácie a skúsenosti. Názory boli rôzne, od absolútnych odporcov, cez umiernených, prípadne bez názoru, až po priaznivcov týchto značiek. Nakoniec som sa rozhodol tak, že kúpim jazdenku, aby v prípade splnenia sa pesimistických vízií rozpadajúcej sa motorky, neboli prípadné finančné straty až také veľké. Preto som kúpil ročnú motku, jazdenú jednu sezónu. Pri výbere rozhodlo asi aj to, že jej bývalého majiteľa som poznal osobne a vedel som , že bola v dobrých rukách. Týmto pozdravujem KUKY-ho. Zopár majlov a nejaký ten telefón a už som sedel v autobuse ? smer Bratislava.
Bolo to v druhej polovici marca ? počasie ideálne, teplota okolo nuly a neustále popŕchalo. No nič, bolo rozhodnuté, zopár vrstiev oblečenia, kukla, šatka, integrála, dvoje rukavice a cca 200 kilometrov pred sebou. Diaľnica ma dosť nudila, hoci 250 ccm motorček si priadol spokojne okolo 100, tak som sa pri Piešťanoch rozhodol, že odbočím na Topoľčany. Zdal sa to byť dobrý nápad až do chvíle, keď som dorazil na Čertovu pec ? cesta sa zmenila ? štrk, sneh, ľad a voda sa striedali v nepravidelných intervaloch.
A tak som nakoniec prišiel v poriadku, ja hej ale na Jinlune odtrhnutý úchyt na kufor. Vlastne to ani nebol taký problém, CO-zváračka, podložky na zosilnenie a pre istotu spevnenie aj na druhej strane. Keďže neďaleko mám servis na tieto značky, vydal som sa na cestu. Nechal som ju ponadstavovať, vymeniť olej a sviečky atď. Servisák mi pri odchode hovorí: ?Je to dobrá motorka, nebudeme sa stretávať často?. Našťastie sa jeho slová potvrdili a v servise som bol až v decembri, keď som nechal spraviť rovnaké úkony ako na jar.
Jediný ?vážnejší? problém bol, keď prasklo spojkové lanko ? na dojazd poslúžilo lanko z bicykla a potom výmena za nové. V rámci vylepšenia ?pocitu z jazdy? som zohnal starší predkop doslova za pár korún. Mal som v pláne pôvodné plastové kufre vymeniť za kožené, ale než som sa k tomu dostal, motka už bola predaná. Čo sa týka rôznych doplnkov, dalo by sa s touto motkou ?pohrať? a vylepšiť, ale to bude asi realizovať iba ten, kto plánuje jazdenie na nej po dobu viac ako jednej sezóny.
Jazdné vlastnosti boli dobré, ak uvážime, že pohonný agregát bol len 250 ccm, vraj je to licenčný motor od Hondy Rebel, ale to už nechám na znalcoch. Pri správnom nastavení karburátora boli štarty absolútne bezproblémové. Dosť od veci bola jazda v zákrutách, pri náklone sa motka správala tak, ako keby jazdec predstavoval pre motku zbytočnú príťaž a určite by sa ho bolo treba zbaviť. Ale čo už, veď to nakoniec nebolo o rýchlosti, ale o radosti z jazdy. Spotreba bola viac ako príjemná, málokedy som sa dostal cez 3 l / 100 km a to som nejazdil práve predpisovo.
Takže to zhrniem, v podstate som mal za málo peňazí veľa muziky. Môj osobný názor je ten, že je dobré, ak máme takéto motky na trhu, pretože hlavne začínajúci jazdci si môžu zajazdiť pri minimálnych nákladoch a po čase zistia čo a ako a potom majú možnosť sa rozhodnúť ako ďalej.
Heavy
eXeBaT – vytrhol si vetu z kontextu 😁 , chcel som týmto článkom pomôcť nerozhodným pri výbere. O čínskych motorkách sa toho popísalo veľa a ja som po technickej stránke počas jednej sezóny nemal problém. V podstate je to o tom, že na „naozajstnú“ choppru v dobrom ročníku je potrebné väčšie nmožstvo bubákov, takže tá čína je povedal by som alternatívne riešenie 😉
PS: A 250 má relatívne dobrý zvuk, keď sú „vykuchané“ laufy…
Heavy zabudol si napísať, že tá výmena lanka bola tou najnáročnejšou výmenou spojkového lanka v mojom živote. 😁 Ale inak môžem potvrdiť, že mu číňan držal celú sezónu.
ALL – Nechcel som to rozoberať, ale Bibo začal 😀 Pre upresnenie – Bibo mi to lanko menil v sobotu ráno v Tajove. Na tom by nebolo nič zvláštne, keby nebol po predchádzajúcej noci, kde ho zasiahla pivová smršť, vo veľmi zlom technickom stave. Bolo to doobeda a Bibák mal promile zostatkového alkoholu asi 2,99 😀 Pri pohľade na jeho výkon počas tejto činnosti nebolo jasné, či má viac starostí technického charakteru, alebo so sebou. 😀
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
eXeBaT
19. marca 2007 at 22:05
po čase zistia čo a ako a potom majú možnosť sa rozhodnúť ako ďalej
Tebe to v rozhodovaní naozaj pomohlo 😁
Heavy
24. marca 2007 at 20:01
eXeBaT – vytrhol si vetu z kontextu 😁 , chcel som týmto článkom pomôcť nerozhodným pri výbere. O čínskych motorkách sa toho popísalo veľa a ja som po technickej stránke počas jednej sezóny nemal problém. V podstate je to o tom, že na „naozajstnú“ choppru v dobrom ročníku je potrebné väčšie nmožstvo bubákov, takže tá čína je povedal by som alternatívne riešenie 😉
PS: A 250 má relatívne dobrý zvuk, keď sú „vykuchané“ laufy…
doctor
24. marca 2007 at 20:48
Heavy – uz si jak politik aj ty sa vyhovaraju ze kazdy vsetko trha z kontextov.Ale doj**l si to.Uz si neni nas – traktorista .
Heavy
24. marca 2007 at 21:05
doctor – nerob z toho drámu – 😉 ďalšia bude Drag Star… 🙂
doctor
25. marca 2007 at 6:48
Heavy – a kedy bude?Ty menis castejsie motorky jak ja ponozky alebo trenky.
kxbibo
25. marca 2007 at 8:10
Heavy zabudol si napísať, že tá výmena lanka bola tou najnáročnejšou výmenou spojkového lanka v mojom živote. 😁 Ale inak môžem potvrdiť, že mu číňan držal celú sezónu.
Heavy
25. marca 2007 at 12:11
ALL – Nechcel som to rozoberať, ale Bibo začal 😀 Pre upresnenie – Bibo mi to lanko menil v sobotu ráno v Tajove. Na tom by nebolo nič zvláštne, keby nebol po predchádzajúcej noci, kde ho zasiahla pivová smršť, vo veľmi zlom technickom stave. Bolo to doobeda a Bibák mal promile zostatkového alkoholu asi 2,99 😀 Pri pohľade na jeho výkon počas tejto činnosti nebolo jasné, či má viac starostí technického charakteru, alebo so sebou. 😀
PS: PRODIGY 😉 😎