Začali sme predajcom, potom sme rozobrali dealerstvá a nakoniec nás to dostalo na import značiek. Jeden bez druhého by nevedel poriadne fungovať, ale dokážu prežiť. Na druhej strane všetko zastane, ak jedna zložka nebude životaschopná. Ani predajcova práca nebude mať tú odozvu, akú očakáva. Dealer to môže zabaliť a import skončil. Dámy a páni, prichádza kráľ. Kráľ Servis!
Ospravedlňujem sa za teatrálny úvod, no vyzdvihnúť dôležitosť tejto motocyklovej sekcie chcelo trošku divadla. Faktom ale je a bude – servis je najdôležitejšia súčasť štátu motocyklového predaja. Niekto môže namietať, že to platí aj u iného segmentu, topánok alebo počítačov, samozrejme áno ? no nie je komplikovanejšieho zákazníka, ako je motorkár a jeho motocykel.
O kde, ktorom Slovenskom servise a splnených radostiach, či strašných starostiach sa toho na portáloch popísalo neúrekom. Fungovanie je jednoduché. Import zabezpečuje dealerom servisné zázemie, ktoré dealer prenáša na zákazníka. Ako zákazník si uplatňujete servis, diel alebo záruku u dealera, ktorý vám predal motorku. To isté ale realizuje dealer. Uplatňuje si to isté u importéra. A ten následne u výrobcu. Celá táto sieť byrokracie funguje na dobrom prepracovanom systéme zadávania garancií, hlásenia predaja motocyklov a dobrej práce skladu náhradných dielov. To prepojenie je samozrejme bezhraničné, a tak všetko musí fungovať aj v prípade, ak si privezieme ročný motocykel spoza hraníc. Každá značka je iná a každej systém funguje inak. Pre zákazníka bude kontaktom vždy predajca. Každé dealerstvo by malo zamestnávať dostatočne erudovaného človeka, ktorý danej problematike riadne rozumie. Pre zákazníka platí jednoduché, ak mám poruchu ? nič neopravuje, nechá to na autorizovaný servis. Každú opravu a garanciu si nechá zaznamenať do servisnej knižky. Ak sa rovnaká porucha opakuje trikrát, je možnosť riešenia výmeny výrobku. Platí všeobecne pravidlo, snažíme sa dohodnúť. Stane sa, že dealer naozaj nemôže za vzniknutú situáciu a navrhuje pomoc. Pamätám si príklad, keď sa import všemožne snažil dodať držiak kufrov, no pre xy príčinu to dodávateľ jednoducho nedokázal vyrobiť pre celú Európu takmer mesiac. Stane sa. Taktiež treba porozumieť tomu, že dealer nemôže mať presne to, čo vy chcete na sklade. Hlavné náhradné diely sú skladom, niečo extra si naozaj treba objednať. Ak prejdeme príjmom servisu a objednávaním náhradných dielov, dostaneme sa priamo k servisným prácam. A tu ostaneme a celé to v tomto oddelení aj zakončíme. Dobrý mechanik, to je diamant. Ak všetko funguje, garancie plus objednávanie náhradných dielov, a zároveň má predajca dobrého mechanika, to je vlastne šťastie pre majiteľa dealerstva a jeho zákazníkov. Mechanik má možnosť školenia, ktoré organizuje importér. Časté menenie v dealerstvách však zamedzuje dostatočnej kvalifikácii ľudí. Problémom sú peniaze. Ak je niekto naozaj výborný, požaduje za svoj výkon dostatok peňazí. A na to nie každý má. No pozor! Nie je to pravidlom. Poznám množstvo motofiriem, kde pracujú kvalitní ľudia. Nie je to ľahké, nájsť dobrého mechanika na motocykle. Ak je dobrý v autách, neznamená, že bude tak isto výborný aj v opravách motocyklov. Preto ich takmer poznáme, je ich málo a tú našu motorku tak milujeme, že sme schopní mu stáť nad ramenom počas celého servisného času. A tento človek, ak nie je u dealera – pracuje sám doma. Pre autorizovaný servis je to škoda, no nezmeníme to. Sme radi že sú. Čo to teda pre nás ako zákazníka znamená? Celé to vlastne stojí a padá na servise. Celý tento motosvet. Vždy som predajcom vravel, že predaj ako slávnostný moment, musí byť perfektný a jedinečný. Ale odovzdanie motocykla trvá len jeden deň. A služby najmenej tri roky. A to je dôležité obdobie. Tam treba tú starostlivosť.
Veci sa kazia. A je normálne, že ak sa to stane, treba to riešiť. A tu je na nás ako budeme pristupovať k problémom. Dôležité je, či chceme alebo nechceme všetko vyriešiť. A to aj v tom prípade, ak nemáme napríklad daný náhradný diel. A sme znova u toho pochopenia. Lebo naozaj sa môže aj import snažiť, dealer čakať ? nedá sa. Mnoho krát je pravda aj na jednej, aj na druhej strane. A ak aj niečo dealer mení na vašom stroji v záruke a zdarma, často ten diel najprv uhrádza, a následne si ho na základe garančného protokolu dobropisuje. Vás to nič nestojí, jeho áno. Plus tá práca mechanika, ktorá nie je tak preplatená, ako by človek očakával. Ale tu nik nemá vinu. Tak to proste je.
Vieme že úloha predajcu je v prvotnom kontakte pri predaji, ale aj v riešení akéhokoľvek problému. A tu je lepšie ak to má na starosti človek, ktorý sa nevenuje ničomu inému. Ovláda problematiku objednávania náhradných dielov a rozumie potrebám motocyklistov. Je lepšie, ak sa akýkoľvek problém nerieši tam, kde sa motocykle predávajú. Aj keď je to možno bežná vec, potenciálny klient tomu nemusí rozumieť a môže ho to odradiť od kúpy motocykla. A tu je aj apelácia na zákazníkov: hluk ešte nič nevyriešil. Možno vám odľahne ak predajcu dostatočne zvozíte, no problém to málo kedy riešilo. Zlepšiť servisné zázemie je snom, zákazníka, dealera a aj importu. Je čo zlepšovať. Ale treba si uvedomiť spôsob ako udržať kvalitného mechanika v autorizovaných servisoch, spôsob realizácie problémov a následný systém vytvárania dlhodobého vzťahu ku zákazníkom. Ak to dokážeme, sme na najlepšej ceste doladiť všetko, čo som popísal v predchádzajúcich dieloch. A potom tú Slovenskú úroveň posunieme tam, kam ju chceme mať.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.