Connect with us

Spravodajstvo

BMW Concept Link – skúter budúcnosti

Publikovaný

on

Bavorská značka pokračuje v predstavovaní konceptov a po motorke budúcnosti s označením Vision Next 100 je tu ďalší koncept, ktorý sa zameriava na mestskú mobilitu a je to vízia skútra budúcnosti. V tomto prípade Concept Link spája digitálnu konektivitu s potrebami mestskej a prímestskej mobility.  

Pohon je opäť elektrický a elektromotor umiestnený pred zadným kolesom v kombinácii s plochými batériovými článkami pomáha posunúť ťažisko čo najnižšie. Naviac toto riešenie umožnilo konštruktérom vytvoriť výrazný dizajn, ktorý sa odlišuje od bežných skútrov súčasnosti. Nízka a predĺžená silueta vozidla je zakončená plochým sedlom. Vďaka tomu je manipulácia a nasadanie mimoriadne ľahké.  

Najzaujímavejšia je však elektronika, ktorú tento koncept ukrýva. Nosnou filozofiou je prepojenie medzi jazdcom, vozidlom a okolím. Vozidlo napríklad má prístup k osobnému kalendáru jazdca a vie kam má jazdec v daný moment namierené. Môže tak naplánovať najrýchlejšiu a najkrajšiu trasu, poprípade vybrať na túto príležitosť správnu hudbu. Tradičný prístrojový panel je minulosťou a všetky podstatné informácie sa jazdcovi zobrazujú priamo na čelnom štíte. Všetky ďalšie informácie sa zobrazujú na veľkoplošnej dotykovej obrazovke umiestnenej pod riadidlami. Konektivita s okolím je maximálna a displej ponúka široké možnosti ako sa spojiť nielen z vonkajším svetom, ale aj vozidlami v okolí. Dôležitú úlohu v prepojení jazdca s vozidlom predstavuje aj jeho výstroj a napríklad pohyb rukou po bunde otvorí podsedlový úložný priestor na vozidle.  

BMW Concept Link – skúter budúcnosti

Advertisement
Suzuki Suzuki
11 komentárov

11 Comments

  1. Sultan

    31. mája 2017 at 12:57

    ak má elektromotor v náboji zadného kolesa, naco mu j remen? (či? prevod na nabíjanie bateriek?)

  2. papi

    31. mája 2017 at 15:02

    Motor má pred zadným  kolesom.
    Ale, kua, taký  remeň s tými rozmermi dnes prenesie 120 koní pri 150 Nm, tak rátam, že ten skútrik dá z nuly na sto za 2,8 sekúnd a maximálku bude mať 300 km/h.
     😈  Pri dojazde 30 až 60 km, ako dnes po pár nabíjacích cykloch všetky ostatné… 😁

  3. kavis

    31. mája 2017 at 20:27

    papi a ty nevieš čítať veď redaktor napísal “ elektromotor umiestnený v náboji zadného kolesa “ takže remeň je tam pre okrasu  😈

  4. bacaono

    31. mája 2017 at 20:46

    Keď je v náboji elektromotor a na druhej strane nevidím žiadnu brzdu, tak tým remeňom bude asi poháňaný kotúč zadnej brzdy. 😈 
    Jedine že by bol v tom náboji kombinovaný motor s elektrickým retardérom a potom by bola brzda nepotrebná. Remeň by potom zostáva na pohon príslušenstva. (rotavátor…atd) 😁 🤐

  5. Tamasi

    1. júna 2017 at 12:20

    Zdravim páni, máte pravdu bola tam napísaná pekná kravina. Už je to opravené. Zle pochopená veta z tlačovej správy a problém je na svete.

  6. ahojko

    1. júna 2017 at 13:31

    Co je teda je ten „electric compact drive in the rear wheel“ ?

  7. papi

    1. júna 2017 at 19:30

    Ahojko, je o tom už kopec článkov po svete, väčšinou píšu, že motor je pred zadným kolesom (google 😉  ).
    Ten koncept má ale viac virtuálnych alternatív či vývojových stupňov (papier znesie všetko), tak možno semtam došlo k nesprávnemu spárovaniu textu s obrázkami. A to už v anglo-nemeckých origináloch, bo pre nich už robia migranti… 😈 
    Pritom by im stačilo na dva roky pozvať Borisa Kollára a pôrodnosť by bola napravená… 😁

  8. ahojko

    1. júna 2017 at 19:54

    Dal som :

    https://www.google.ca/webhp?hl=en&tab=ww#hl=en&q=BMW+Concept+Link+scooter&spf=1496346366825

    ale ze je motor pred zadnym klesom som v prvych troch nenasiel….
        Ale o to nejde, kym som nenasiel jeden vacsi detailnejsi obrazok toho kolesa tak som uvazoval ci tam nie su hadam aspon nejake variabilne prevody.. Ale nevyzera to tak.. ani neviem ci elektromotorky to potrebuju..

  9. papi

    1. júna 2017 at 20:06

    😈 Kanaccký gúgel nevie nič o Evrope … 😁 
    Aha, hneď prvý:
    http://www.auto.cz/bmw-motorrad-concept-link-budoucnosti-mestskou-dopravu-dvou-kolech-107099

  10. ahojko

    1. júna 2017 at 20:30

    Ja si myslim ze ide skor o prekladatelov z povodneho pravdepodobne nemeckeho zverejnenia tohto konceptu… A tak sa mylka len viac a viac rozmnozuje… 👎  😶  👎

  11. ahojko

    1. júna 2017 at 20:32

    Keby som vedel nemecky, tak by som to hodil do ich Google/a ..tam by to bolo asi najspravnejsie…

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri