Connect with us

Spravodajstvo

Ecooter – konečne tá správna elektrika? A s dojazdom až 200km!

Publikovaný

on

Tohtoročné dlhé babie leto predĺžilo o pekných pár týždňov sezónu milovníkom dvoch kolies. Vďaka tomu sme aj my mali ešte možnosť narýchlo vyskúšať aktuálnu novinku na poli e-mobility – elektrický skúter s viac ako trefným názvom – Ecooter.

V priebehu jari sme mali možnosť otestovať takmer futuristický elektroskúter Ecooter E1R a E1S. Výkonný, dizajnovo do detailu prepracovaný model, nás veľmi príjemne prekvapil svojimi parametrami a dojazdom, ktorý bez problémov atakoval 100 km hranicu. Pri výkone 4 kW a maximálnej rýchlosti presahujúce 80 km / h, sa jedná o jeden z najsilnejších elektrických skútrov na trhu.
Dovozca elektrických skútrov Ecooter – firma Journeyman, si ale ešte tento rok prichystal v elektrickom obore jedno prekvapenie. Úplne nový, dizajnovo úplne odlišný model Ecooter E2R. Poďme sa pozrieť na predstavenie elektrického skútra, ktorý ponúka až nevídane veľa muziky…

Pri elektrických vozidlách sa vždy ponúkajú tri základné otázky:
1. ako ďaleko, 2. ako dlho, 3. ako rýchlo?
Pri vozidlách typu Tesla sa nerieši otázka „ako rýchlo“ – kto v Tesle jazdil, vie že táto otázka je zbytočná, avšak u skútrov je aj rýchlosť celkom podstatný ukazovateľ. Ecooter E2R nám na všetky otázky dáva až podozrivo jasné odpovede. Kde je teda háčik?

Novinka Ecooter E2R je úplne nový, stredne veľký, štýlový elektrický skúter. Foto
Vkusný moderný vzhľad dopĺňa pohodlný a ergonomický posed na veľkom a pohodlnom sedadle, keď vodič aj spolujazdec majú k dispozícii dostatok miesta (Čo nie vždy u kategórie elektroskútrov platí). Všetky dôležité informácie (rýchlosť, prejdené km, stav batérie, aktuálny režim jazdy atď.) zobrazuje prehľadný, adaptabilný a dobre čitateľný farebný displej. Kompletné osvetlenie je zaistené dnes už takmer štandardnou LED technológiou. Brzdný účinok majú na svedomí silné, dvojpiestikové, kotúčové brzdy so systémom CBS.
Ecooter disponuje rozhraním USB, BT, GSM a GPS, vďaka ktorej môžete mať skúter plne pod kontrolou prostredníctvom múdrej aplikácie vo vašom smartfóne. Toľko stručný opis vonkajšieho vzhľadu, ktorý pôsobí kompaktným dojmom. Pozrime sa ale pod kapotu, kde sú zaujímavejšie veci.

Batéria a motor s dojazdom 200 km!!!
Lítiová batéria Samsung a celohliníkový elektromotor E1 s výkonom 4 kW, kde prenos  výkonu sily motora na zadné koleso zaisťuje vysoko kvalitný karbónový remeň   GATES (USA) tak, aby bol využitý maximum krútiaceho momentu motora, čo sú komponenty, ktoré poznáme aj z modelu E1R. Čo je však pri modeli E2R zásadnou zmenou, je príprava na osadenie skútra druhou batériou Samsung, vďaka ktorej Ecooter predlžuje dojazd až na nevídaných 200 km pri veľmi solídne priemernej rýchlosti 40 km / h! V praxi to teda reálne vyzerá tak, že pod sedlom máte dve batérie Samsung, jednu nabíjačku a špeciálne pre model E2R vyvinutý systém AUTO-BPS, ktorý sa stará ako o inteligentné dobíjanie, tak o riadenie spotreby počas jazdy. Vyberateľné (a zároveň vo skútra uzamykateľné) batérie sú na sebe nezávislé, môžete si vziať nabíjať len jednu, obe, prípadne obe nechať vo skútra a nabíjať ich súčasne. Celkom zodpovedne sa dá povedať, že v bežnej mestskej premávke vyčerpať 200 km limit už chce celkom poriadnu porciu jazdenie. Mali sme možnosť skúter vyskúšať ako v mestskej, tak prímestskej prevádzke a po prejdení takmer 50 km na stály režim Sport (bez obmedzenia výkonu) nám zostávalo na dojazd stále viac ako 120 km… K tomu si pripočítajte na skúter veľmi dobrý výkon 4 kW, ktorý skúter bez problémov rozhýbe až k trojciferným  hodnotám. FotoDostávate do ruky ergonomicky perfektne zapadajúci skúter veľkostne zodpovedajúci priemernému Európanovi, ktorý skutočne akčne jazdí (a naozaj aj rýchlo, keď je potreba), ktorý príde (a naozaj ďaleko) a ktorý si môžete nabíjať z ktorejkoľvek 220 V zásuvky (nabíjanie do 3 hodín a od 3 do 6 hodín podľa typu batérie). A ktorý teda len tak mimochodom vlastne „skoro“ nič nežerie. Servis sa obmedzuje na povedzme odporúčané kontroly a sledovanie stavu pneumatík. Aj keď aj toto si vie Ecooter E2R čiastočne obstarať sám – v ponuke príplatkového príslušenstva sú špeciálne ventily so snímačom tlaku pneu, ktoré sú spárované s aplikáciou pre váš smartfón, či už máte iPhone alebo Android…

Čo od podobných vozidiel očakávame? Foto
Po prvom zoznámení s novým Ecooterem E2R sa ponúka nutkavá otázka – je tento spôsob použitia elektriky tým, čo od podobných vozidiel očakávame? Je to ten správny cieľ? Až nekriticky, a navyše vzhľadom na veľmi chytrú cenovú politiku dovozcu, kedy duálna verzia vyjde naozaj razantne výhodnejšie, sa mi chce napísať ÁNO. Áno, elektrický skúter s veľkým výkonom, rýchlosťou a naozaj dlhým dojazdom za cenu porovnateľnú so skútrom na konvenčné palivá, dáva veľký zmysel.

Elektrický skúter Ecooter E2R je veľmi zaujímavou novinkou na našom trhu a nepochybne budeme mať na jar možnosť ho vyskúšať vo všetkých možných podmienkach. Skúter podrobíme dlhodobému testu ako v mestskej, tak i mimomestskej premávke.

Ostatne aj samotný výrobca sa rád chváli, že novinka v rámci celosvetového predstavenia prešla niekoľko tisíc km v extrémnych podmienkach krajiny „nikoho“ Lop Nor v oblasti Ecooter v púšti Taklamakan...

 

 

 

 

 

 

 

Ecooter E2R – ceny a príslušenstvo:
Verzia E2R: 3 130 Eur
Verzia E2R DUAL Batery: 3 730 Eur
Voliteľná výbava:
Zadný nosič:
 40 Eur
Opierka spolujazdca: 40 Eur
Snímače tlaku v pneu (2 x): 20 Eur
Náhradná dual batéria k verzii ER2 64V, 20 Ah: 1000 Eur
Náhradná  batéria k verzii ER2 64V, 40 Ah: 1400 Eur
Box SHAD SH40 s platňou:  100 Eur

Technické parametre Ecooter E2R / ER2 DUAL:
Motor: Hliníkový, bezkartáčový, jednosmerný E1
Batéria: 64V, 40 Ah / 64V, 20 Ah + 64V, 40 Ah, Li-ion, Samsung
Doba nabíjania:  40 Ah  cca 6 h / 64V, 20 Ah cca 3 h (220 V)
Výkon: 4 kW
Krút. moment: 165 Nm
Max. rýchlosť: 75 km/h
Dojazd: 120 (priem. rýchl. 30 km/h) / 200 km (priem. rýchl. 35 km/h)
Brzdy: 2 x kotúč, 2 x dvojpiestik, dual CBS
Režimy jazdy: ECO, SPORT
Konektivita: USB, Bluetooth, GPRS, Wifi
Životnosť remeňa: 20 000 km
Rozmery (D x Š x V): 1 840  x 700  x 1 110 mm
Rázvor: 1300 mm
Výška / dĺžka sedadla: 740 / 735 mm
Hmotnosť: 92 / 102  kg vrátane batérie / batérií
Pneu: vpredu / vzadu: 100/80 -12
Rám: Celohliníkový, vysokopevnostný U-typ
Náklady na prevádzku: 4 centy na 10 km
Spätný chod + Rekuperácia energie
Vodičský preukaz: A1, A2, A, B

Článok bol publikovaný v časopise QUAD.CZ

Zaujalo vás? Viac sa dočítate tu:
https://journeyman.cz/motocykly/skutry/ecooter-e2

Autorizovaného predajcu hľadajte tu:
https://journeyman.cz/prodejci-ctyrkolek-journeyman

Ecooter – konečne tá správna elektrika?

6 komentárov

1 komentár

  1. papi

    3. decembra 2019 at 17:37

    😈 Na Harleyi vydrží remeň okolo 80 tisíc km, ale na tomto 4 kilowattovom skútriku len 20 tisíc?

    Síce ak taký skútrik má 165 Nm krútiak… A z textu nie je jasné, či to má variátor alebo len remeňový prevod, teda  „vysolo kvalitný karbónový remeň GATES (USA)“

    Trochu tiež nechápem, ak je výška/dĺžka sedadla 740/735 mm, aké sedlo má potom výšku 840 mm?

    Tiež nechápem, prečo je objem palivovej nádrže na tak malom elektro-skútriku až 18 litrov. Nie je to trochu veľa? 😈 

    Ale tie prevádzkové náklady, tak to je BOMBA! 😁 

    Vraj „0,04 Cent na 10 km“ 😶 

    Z toho vyplýva, že:

    0,4 Cent na 100 km
    4,0 Cent na 1000 km
    40,- Cent na 10 000 km
    4,- €uro na 100 000 km…

    Perpetuum mobile vole, no nekúp to… 😈 

    Vážení súdruhovia, no bežte s tým do riti… 😁  😁  😁 

  2. VladiB

    4. decembra 2019 at 10:18

    Ahoj Papi kamarád, trošku sme chybili, neboli správne údaje k dispozícii, opravili sme to, vďaka za upozornenie… Aj ked sme všetci pokročilí motorkári, elektromobilita nás v žiadnom prípade nemože obísť, elektromobilita je budúcnosť aj v jednej stope, len po Pov. Bystrici vidím jazdiť toľko elektrických  áut… Vďaka ešte raz za upozornenie. Vlado

  3. papi

    4. decembra 2019 at 17:02

    😈  Ano, elektrika je budúcnosť, ale je tu jeden malý problém:

    Elektrické vehikle už vyrába kdekto, ale ozaj súci akumulátor vyrobiť nevie zatiaľ nikto.

    Ťažba a výroba surovín pre akumulátory (a elektroniku vôbec) sa robí v krajinách tretieho sveta, múdri globalizátori tam dodali aj výrobné zariadenia, lebo tam sa „nevidí“ a nerieši nejaké zamorovanie ovzdušia, odpad, zasieranie vody, pôdy – a zisky tak majú viacnásobne väčšie… Už len presvedčiť ľudí, aby to kupovali… 😈 

    V azijských riekach už nie sú ryby, alebo ak sú, majú tri hlavy. Aj toto je globalizácia, šak raz nás to dobehne… 😈 

    A dcérka francúzskeho milionára na Bahamách dobehne na svojom HUMMERi do prístavu, aby jej priatel monol predviesť svoj nový raft sa štyrmi motormi Yamaha V8… 4×5600 ccm (=22 400 ccm), 4×425 k (= 1700 k), 32 valcov, 128 ventilov…

    Potom makajú na letisko, aby to stíhli do Bruselu na pochod proti globálnemu oteplovaniu, samozrejme z letiska si vezmú elektro-taxík, lebo ovzdušie.
    Ovzdušie Bruselu, samozrejme, srať na zvyšok sveta…
    Zajtra zase do Austrálie na dúhový pochod, no, je to veru drina, ten boj proti starým skostnatelým zadubencom…

    Ešte že aj otecko bojuje v Euro-parlamente za krajšiu budúcnosť… 😁 

  4. Bielyorol

    4. decembra 2019 at 17:54

    Papi, presne po hlavičke!!! 👍  🙂

  5. Goldy

    7. decembra 2019 at 4:44

    Papi,  👍  😁 , no len neviemčo by ti eko-pipka odpovedalal na takýto príspevok, Ty Starý skostnatený zadubenec 😈 . O čom asi by si diskutoval v zeleno- eko – multi-kulti- kaviarni?😁  👍
    Hlásim sa do klubu starých skostnatených zadubencov 😉

  6. papi

    7. decembra 2019 at 20:47

    Goldy, vítaj v klube. 😁 

    Moc už v kaviarniach sa s pipkami nebavím, ale keď som s nejakýma si tam sadol, ekológia mi ani nenapadla.

    Pipky mojich časov sa zaoberali praktickejšími témami, takými, v ktorých sa vyznali.
    To som aj rešpektoval, napriek tomu som raz aj facku vyfasoval, a to som sa len slušne spýtal, aký má pipka názor na sex…

    Takže samé príjemné spomienky, fakt… 😈

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri