Jazda po dialnici
Domov › Diskusné Fóra › Kaviareň › Jazda po dialnici
- This topic has 27 odpovedí, 7 hlasov, and was last updated pred 7 years, 11 months by ahojko.
-
AutorPríspevky
-
12. októbra 2015 o 19:48 #97275kavisÚčastník (Participant)
Tak ešte raz skúsim bo nejak to tu nenabehlo kurňa.
Pozeral som krimi a tam reláciu ako to nespackať a vlastne nepovedal nič čo by nejak pomohlo. Tak odporúčam čas 21:50 ohľadom jazdy v strednom pruhu http://krimi.joj.sk/krimi-archiv/2015-10-11-krimi.html
Ja jazdím v ľavom pruhu a ako prídem k obmedzeniu na 80km/h tak blinker a prejdem do stredného pruhu a po značke 110km/h sa vrátim späť do ľavého. Dopúšťam sa priestupku tým že som neznížil rýchlosť ale prešiel som do stredného? Myslím že keby som neukecal tak jazda v strednom výde lacnejšie ako prekročenie obmedzenej rýchlosti o 30km/h. Čo vy na to znalci práva a dopravných predpisov 😇
12. októbra 2015 o 19:51 #97281kavisÚčastník (Participant)Kurňa ako sa to tu edituje 😁 pomýlil som si strany 😇 jednoznačne som myslel ľavý jazdný pruh tak prepáčte a nad tým pravým sa povzneste 😈
12. októbra 2015 o 19:52 #97283kavisÚčastník (Participant)No ja sa poseriem a zase zle 😁 do tretice jazdím v pravom pruhu 😇
14. októbra 2015 o 8:05 #97284przwjhrjaujzepieztjteÚčastník (Participant)😁 Kavisko, už si vytriezvel?
Bola to ťažká opica, čo? 😁Ale veď chápem, no…
Minule som ti zapol ráno Markízu, no nejaký Bazoffský ti tam vysvetluje prejazd zúženými pruhmi, kde je to upravené zvislými značkami.
Každý absolvent autoškoly by mal vedieť, že na tých zúžených úsekoch s obojsmernou premávkou sú značky D7 z jednej strany a B34 z druhej.
D7 je modrý štvorec s bielou a červenou šípkou, informuje, že mám prednosť pred protiidúcim.
B34 ječervenou lemovaná kruhová tiež s dvoma šípkami, nariaďuje mi dať prednosť protiidúcemu.No, neviem to vyhladať v markízáckom archíve, ale tie dve kruhové so skomolenými šípkami, čo tam ten „expert“ načmáral, ma veľmi pobavili.
Byť ním, sa okamžite zastrelím, kým viac škôd nenapácham… 😈 👎Bolo to pred nejakými dvoma týždňami, kto to vie vyhľadať, nech to veľdielo sem dá.
Oplatí sa to vidieť… 😁 😁 😁16. októbra 2015 o 1:05 #97286MlhosÚčastník (Participant)U nas sa jazdi vpravo mimo obce bez ohladu na pocet jazdnych pruhov jedina vynika je subezna jazda a predchadzanie
16. októbra 2015 o 9:46 #97288kavisÚčastník (Participant)Takže Miloš podľa teba teda ak prídem k tým zníženým rýchlostiam mám spomaliť na 80km/h aj keď zvyšné pruhy sú prázdne. Rýchlejšie môžem ísť iba ak náhodou dobehnem auto idúce v pravom pruhu a to je nútené spomaliť a ja v tom prípade mám šťastie že môžem prejsť do stredného poprípade až ľavého pruhu a ísť plynule 110km/h. A si tak? 😈
16. októbra 2015 o 20:47 #97290MlhosÚčastník (Participant)No ano presne tak inak sa dopustis priestupku za min 60 euro ak neznizis rychlost mas dodrziavat ryclost v pruhu v ktorom si ked tam bude 40 tak mas ist max 40 ja to tak robim minimalne 35 rokov a este som pokutu za rychlost nedostal a pametam si ze v obci bola po 23 hodine 90 povolena
16. októbra 2015 o 20:48 #97291MlhosÚčastník (Participant)Kto sa ponahla nech si privstane ja vstavam bezne o 3,00 rano a uz sa cely den nemusim nikam ponahlat
19. októbra 2015 o 10:02 #97293kavisÚčastník (Participant)Miloš a čo tak výklad že v pravom pruhu je prekážka ( značka obmedzujúca rýchlosť ) ktorá my bráni v plynulej jazde tak prejdem do stredného a nemusím znižovať rýchlosť a ja takto jazdím už 36 rokov a nedostal som pokutu a pamätám si že benzím stál toľko Kčs koľko teraz stojí v € 😈
20. októbra 2015 o 20:21 #97295MlhosÚčastník (Participant)Znacka obmedzujuca rychlost by bola prekazkou vtedy ak by bola postavena uprostred jazdného pruhu 😁
myslim ze sa jedna hlavne o dialnicu BA – TT tie znizenia rychlosti ak si si nevsimol su tam kde sa na dialnicu vychadza z benzinky, z motorestu atd … a nie kazdy ma porsche ferari alebo motorku s riadnou akceleráciou vychadzaju odtial aj kamiony
ja idem v pravom pruhu ked vidim ze odtial ide vychadzat vozidlo preradim sa do laveho aby som mu umoznil sa zaradit ked nikto nevychadza spomalim na 80 ja sa neponahlam
20. októbra 2015 o 20:24 #97297MlhosÚčastník (Participant)Zakon je postaveny na troch nohách
ohladuplnost
predvidanie
prisposobenie
ked ja spomalim na 80 som ohladuplny k tym co by vychadzali na dialnicu predvidam ze odtial mozu vyjst a prisposobujem tomu rychlost
a sucasne som ohladuplny k tym za mnou lebo ma mozu predbiehat vo vedlajsom pruhu kde nie je obmedzena rychlost 😁
21. októbra 2015 o 22:05 #97299kavisÚčastník (Participant)Máš pravdu jedná sa o túto časť dialnice ale nemáš pravdu bo tie obmedzenia sú práve na začiatku odbočovacích pruhoh a koniec obmedzenia je po odklonení odbočovacích pruhov a u pripojovacích pruhov už obmedzenie nie je
22. októbra 2015 o 6:47 #97300satanokkyÚčastník (Participant)Inak vraj tá naša úžasná trojprúdová diaľnica je ešte stavenisko a preto aj tá 110-tka – raz som to dakte čítal.
No a to obmedzenie v pravom pruhu pri výjazdoch a vjazdoch na 80 km/h je logické a aj z bezpečnostného hľadiska správna.
Kokotina je ale to, že naša úžasná vyhláška ti neumožňuje vpustiť motorové vozidlo do toho pravého pruhu tak aby si sa ty už dostatočne skoro pred tým pripájačom z benzínky či parkoviska presunul do stredného pruhu a druhé vozidlo sa bez stresu pripojilo do pruhu pravého.
V Nemecku to vyriešili veľmi jednoducho a to tak, že v týchto nebezpečných miestach (pripájania a odpájania sa z viacprúdových ciest) je pravý pruh oddelený nie klasickou prerušovanou čiarou, ale prerušovanou a plnou čiarou ako sa používa na oddelenie pruhu pre pomalé vozidla (napr. do prudkých kopcov). Takže sa pred takým miestom môžeš kľudne presunúť o jeden pruh doľava aj keď je diaľnica prázdna a nechať ostatné vozidla pripojiť či odpojiť sa v kľude a bez stresu. Toto riešenie je veľmi účinné tam kde sú veľmi krátke pripájacie a odpájacie pruhy – ako na našej trojprúdovke.
Ak by sa to aplikovalo aj u nás tak by si sa v pohode prehodil do stredného pruhu a pokračoval 110km/h bez zbytočného brzdenia – čo vlastne v čase dopravnej špičky vytvára efekt ťahacej harmoniky a zvyšuje riziko kolón.
No a hlavne by sa ľudia mali naučiť na tej trojprúdovke používať pravý pruh a nie sa vlicť 100 až 102 km/h v strednom a obmedzovať ostatných.22. októbra 2015 o 13:18 #97303kavisÚčastník (Participant)Ano je to stále stavba pretože šírka jazdných pruhov nezodpovedá norme. A opakujem sa zníženie rýchlosti na 80km/h je iba pri výjazdoch z diaľnice pri vjazdoch už je rýchlosť 110km/h. No a to jazdenie stredom je preto že z tých pravých pruhov sa stava tankodrom. Nákladné autá musia jazdiť povinne iba v pravom pruhu ktorý je čiastočne až pri hornej hrane koruny cestného telesa čo nie je stavané na takéto stále zaťaženie a je len otázka času kedy sa začne krajnica odtŕhať. Na niektorých úsekoch sa už začínajú tvoriť rolety.
22. októbra 2015 o 13:58 #97304B12Účastník (Participant)Na záver sa to konečne skonsolidovalo, lebo začiatok tejto debaty bol riadne chaotický … Ja myslím, že chyba je na Slovensku v tom, že nemali stavať tretí pruh do Bratislavy a bol by pokoj. My tu na východe a juhu máme len jeden pruh a musí nám to stačiť …
Napr. v tom Nemecku znížili rýchlosť takmer na každom výjazde a zjazde na 120km/h., ináč je rýchlosť bez obmedzenia. U nás je to nepredstaviteľné, ľudia by sa pozabíjali … Je to tiež o tom, že tak ako sledujem premávku pred sebou, sledujem ju aj za sebou, čiže aspoň každých 8sek. by som mal pozrieť do speťáku a to aj do vonkajších !!! A to niektorí naši vodiči a hlavne vodičky nerobia, lebo sú úplne vystresovaní situáciou pred sebou a okolo seba. Určite máte s tým skúsenosti. A najsuper je keď konečne obehnete vlečúce sa auto a zistíte, že dáma za volantom si veselo telefonuje a vy keď ste nervózni, tak sa choďte dať vyšetriť …..
Radšej končím
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.