Motor – 114800 koni, 7 603 850 Nm
Domov › Diskusné Fóra › Kaviareň › Motor – 114800 koni, 7 603 850 Nm
- This topic has 32 odpovedí, 11 hlasov, and was last updated pred 14 years, 10 months by Tonyy.
-
AutorPríspevky
-
10. decembra 2009 o 6:44 #8271610. decembra 2009 o 7:13 #82717RoboNMÚčastník (Participant)
človeče 320 – 330 ton nafty na deň 😶 pri výkone 115 000 koní, kua tak tomu vravím slušná efektivita /keď vezmeš do úvahy, koľko dokáže taká loď odviezť/
Tie parametre sú fakt zaujímavé 🙂
10. decembra 2009 o 7:16 #82718AIRÚčastník (Participant)raptor a ja myslel, ze mi ponukas motor do mójho traktóra 😶 😶 😶
10. decembra 2009 o 7:29 #82719raptorÚčastník (Participant)Air tvoj shadow by sa krasne schoval do spalovacieho priestou tohto motora 🙄
by ma zaujimalo ake su tam servisne intervaly vymeny oleja, objem olejovej naplne, ako na tom vyriesili zhavice (spiraly z rychlovarnej konvice?) 🤣
10. decembra 2009 o 7:36 #82720RoboNMÚčastník (Participant)Tie motory sú nízkootáčkové, interval nebude až tak strašný, náplne budú teda riadne plus si ľúbia cucnúť, stačí mi spotreba oleja na našich malých 1600 koňových fľusátkach 😁
Filtre tam vyzerajú super, niečo ako malé chovné bazéniky na kapre 🤣
Keď si vezemš že takáto obluda utiahne 10 – 12 000 TEU kontajneráky, ktoré sú momentálne v konštrukcii /vraj je na papieri už aj 14 000 TEU/, respektíve tankery na 350 – 400 000 ton ropy pri tamtom výkone a spotrebe idú náklady na cargo pekne dole 🙂
10. decembra 2009 o 7:58 #82721ExpressÚčastník (Participant)10 najvacsich lodi znecisti ovzdusie za rok tolko ako vsetky auta na svete za rok !!!! Tankuju uplnu humus ani nafata to nie je nemaju normy….. 🤐
10. decembra 2009 o 8:01 #82722bezdoooÚčastník (Participant)Hehe, som videl na Discovery, ako robili najvacsiu nakladnu lod na svete – Maersk neviemco
a tam davali tento motor, jednoducho brutalita, na tej lodi, bolo vsetko obrovske, napr. najvacia matica na svete, ktorou prisrobovali lodnu skrutku o hriadel 😶
10. decembra 2009 o 8:38 #82723RoboNMÚčastník (Participant)Martiner, Emma Maersk 😉 , momentálne najväčší kontajnerák, na tých ca. 9600 TEU, momentálne sú vo výrobe dve 12 000 TEU a na papieroch jedna 14 000 TEU. Emma má okolo 297 m, tá najväčšia opacha na 14 000 má mať okolo 350. Pravdepodobne už nebude mať štandardné poháňanie vrtuľou vzadu a bugstrahlom vpredu, ale 4 gondoly otočné o 360 stupňov podvesené pod trupom, teraz sa s tým hrajú v zopár lodeniciach. Tým pádom loď nepotrebuje buchsír, ale dokáže sa 350 metrová opacha pristaviť na polohu sama, lebo sa na mieste otočí a proste sa bokom prirazí na hranu
najväčšia loď na svete bola Seawise Giant, posledne plávajúca pod menom Jahre Viking, 650 000 mt ropy, 450 metrov, ponor 29 metrov, ale to bolo v 80-tych rokoch. Dnes je z nej prekládková platforma pri nejakom offshore ropnom poli
10. decembra 2009 o 8:39 #82724RoboNMÚčastník (Participant)Kua, prečo píšem martiner, keď to písal bezdoo 😶
10. decembra 2009 o 8:52 #82725bezdoooÚčastník (Participant)Haha, to je v poho
len na mna musis pomaly z tymi technickymi slovickami, netusim co su 4gondoly, ale ak mas nejaky link, sem s nim, ked nebudem mat co robit, precitam si, popozeram obrazky
10. decembra 2009 o 8:58 #82726raptorÚčastník (Participant)Ja zas neviem co to je bugstrahl a dokonca ani neviem co je to TEU (viem kto to bol pan TAU) 😀
ale tie 4 gondoly otony o 360 stupnov tipujem na nieco ako prevratena otocna kabina tanku ktory ma namiesto dela vrtulu a takymto sposobom sa da pod vodou manevrovat bez pomoci tlacnych remorkerov (ci jak sa ten das vola)
10. decembra 2009 o 9:01 #82727MartineRÚčastník (Participant)RoboNM to radšej nechcem vedieť 🤐
10. decembra 2009 o 10:03 #82728RoboNMÚčastník (Participant)Raptor,
teu – twenty foot equivalent unit /ľudovo povedané malý kontajner – dvadsaťstopák/
bugstrahl – dokormidlovák, vrtuľa, turbína priečne umiestnená vpredu na prove, vďaka ktorej sa dokáže loď točiť rýchlejšie, v podstate okolo vlastnej osi.Dodnes funguje bežná loď – vzadu jedna, dve vrtule na pohon a kormidlo a vpredu bugstrahl na manévrovanie. Neviem v ktorej lodenici začali experimentovať pred pár rokmi snahradením týchto troch elementov – kormidlo, bugstrahl a hlavný pohon štyrmi gondolami podvesenými pod trupom,m ktoré sú otočné o 360 stupňov a poháňané hriadeľami zalomenými v hruške.
Inak som niekde videl aj takú srandu, že nahradiť bežný dieselagregát malým jadrovým reaktorom vyrábajúcim paru a poháňajúcim hriadeľe parnou silou – 100% ekologické
bezdoo, oki, skúsim dačo pohľadať a hodím ti to sem 🙂
martiner, chybička se vloudila, ja som predtým čítal to s tým bmw 😁
10. decembra 2009 o 10:10 #82729raptorÚčastník (Participant)RoboNM na principe jadrova reakcia -> para -> vrtula pracuju predsa jadrove ponorky (o ekologicnosti jadroveho pohonu sa vedu mnohe vedecke disputy ktore (ne)vedu k nicomu)
10. decembra 2009 o 10:16 #82730RoboNMÚčastník (Participant)Rapťák, ano, ale v komerčnej plavbe sa to zatiaľ nepoužíva, takmer všetky vojnové lode na tom princípe fungujú a nech si vraví kto chce čo chce, určite to je ekologickejšie ako gigantické spaľovacie motory 🙂
Žiadna potreba gigantických nádrží na palivo, filtrov, neuveriteľný servisný interval a iné mnohé výhody by znamenali, že komerčne plávajúci kontajnerák so 14 000 TEU by bol schopný nonstop plávať dva – tri roky, iba by sa menili posádky, ktoré predstavujú dnes okolo 10 – 15 ľudí. Tieto opachy ma veľmi zaujímajú, je to takmer neuveriteľné 🙂
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.