Connect with us

Motor – 114800 koni, 7 603 850 Nm

Domov Diskusné Fóra Kaviareň Motor – 114800 koni, 7 603 850 Nm

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 33 )
  • Autor
    Príspevky
  • #82716
    raptor
    Účastník (Participant)

    – dvojtaktny diesel od Wartsilly 🙂

    [linka]

    #82717
    RoboNM
    Účastník (Participant)

    človeče 320 – 330 ton nafty na deň 😶 pri výkone 115 000 koní, kua tak tomu vravím slušná efektivita /keď vezmeš do úvahy, koľko dokáže taká loď odviezť/

    Tie parametre sú fakt zaujímavé 🙂

    #82718
    AIR
    Účastník (Participant)

    raptor a ja myslel, ze mi ponukas motor do mójho traktóra 😶 😶 😶

    #82719
    raptor
    Účastník (Participant)

    Air tvoj shadow by sa krasne schoval do spalovacieho priestou tohto motora 🙄

    by ma zaujimalo ake su tam servisne intervaly vymeny oleja, objem olejovej naplne, ako na tom vyriesili zhavice (spiraly z rychlovarnej konvice?) 🤣

    #82720
    RoboNM
    Účastník (Participant)

    Tie motory sú nízkootáčkové, interval nebude až tak strašný, náplne budú teda riadne plus si ľúbia cucnúť, stačí mi spotreba oleja na našich malých 1600 koňových fľusátkach 😁

    Filtre tam vyzerajú super, niečo ako malé chovné bazéniky na kapre 🤣

    Keď si vezemš že takáto obluda utiahne 10 – 12 000 TEU kontajneráky, ktoré sú momentálne v konštrukcii /vraj je na papieri už aj 14 000 TEU/, respektíve tankery na 350 – 400 000 ton ropy pri tamtom výkone a spotrebe idú náklady na cargo pekne dole 🙂

    #82721
    Express
    Účastník (Participant)

    10 najvacsich lodi znecisti ovzdusie za rok tolko ako vsetky auta na svete za rok !!!! Tankuju uplnu humus ani nafata to nie je nemaju normy….. 🤐

    #82722
    bezdooo
    Účastník (Participant)

    Hehe, som videl na Discovery, ako robili najvacsiu nakladnu lod na svete – Maersk neviemco

    a tam davali tento motor, jednoducho brutalita, na tej lodi, bolo vsetko obrovske, napr. najvacia matica na svete, ktorou prisrobovali lodnu skrutku o hriadel 😶

    #82723
    RoboNM
    Účastník (Participant)

    Martiner, Emma Maersk 😉 , momentálne najväčší kontajnerák, na tých ca. 9600 TEU, momentálne sú vo výrobe dve 12 000 TEU a na papieroch jedna 14 000 TEU. Emma má okolo 297 m, tá najväčšia opacha na 14 000 má mať okolo 350. Pravdepodobne už nebude mať štandardné poháňanie vrtuľou vzadu a bugstrahlom vpredu, ale 4 gondoly otočné o 360 stupňov podvesené pod trupom, teraz sa s tým hrajú v zopár lodeniciach. Tým pádom loď nepotrebuje buchsír, ale dokáže sa 350 metrová opacha pristaviť na polohu sama, lebo sa na mieste otočí a proste sa bokom prirazí na hranu

    najväčšia loď na svete bola Seawise Giant, posledne plávajúca pod menom Jahre Viking, 650 000 mt ropy, 450 metrov, ponor 29 metrov, ale to bolo v 80-tych rokoch. Dnes je z nej prekládková platforma pri nejakom offshore ropnom poli

    #82724
    RoboNM
    Účastník (Participant)

    Kua, prečo píšem martiner, keď to písal bezdoo 😶

    #82725
    bezdooo
    Účastník (Participant)

    Haha, to je v poho

    len na mna musis pomaly z tymi technickymi slovickami, netusim co su 4gondoly, ale ak mas nejaky link, sem s nim, ked nebudem mat co robit, precitam si, popozeram obrazky

    #82726
    raptor
    Účastník (Participant)

    Ja zas neviem co to je bugstrahl a dokonca ani neviem co je to TEU (viem kto to bol pan TAU) 😀

    ale tie 4 gondoly otony o 360 stupnov tipujem na nieco ako prevratena otocna kabina tanku ktory ma namiesto dela vrtulu a takymto sposobom sa da pod vodou manevrovat bez pomoci tlacnych remorkerov (ci jak sa ten das vola)

    #82727
    MartineR
    Účastník (Participant)

    RoboNM to radšej nechcem vedieť 🤐

    #82728
    RoboNM
    Účastník (Participant)

    Raptor,

    teu – twenty foot equivalent unit /ľudovo povedané malý kontajner – dvadsaťstopák/

    bugstrahl – dokormidlovák, vrtuľa, turbína priečne umiestnená vpredu na prove, vďaka ktorej sa dokáže loď točiť rýchlejšie, v podstate okolo vlastnej osi.

    Dodnes funguje bežná loď – vzadu jedna, dve vrtule na pohon a kormidlo a vpredu bugstrahl na manévrovanie. Neviem v ktorej lodenici začali experimentovať pred pár rokmi snahradením týchto troch elementov – kormidlo, bugstrahl a hlavný pohon štyrmi gondolami podvesenými pod trupom,m ktoré sú otočné o 360 stupňov a poháňané hriadeľami zalomenými v hruške.

    Inak som niekde videl aj takú srandu, že nahradiť bežný dieselagregát malým jadrovým reaktorom vyrábajúcim paru a poháňajúcim hriadeľe parnou silou – 100% ekologické

    bezdoo, oki, skúsim dačo pohľadať a hodím ti to sem 🙂

    martiner, chybička se vloudila, ja som predtým čítal to s tým bmw 😁

    #82729
    raptor
    Účastník (Participant)

    RoboNM na principe jadrova reakcia -> para -> vrtula pracuju predsa jadrove ponorky (o ekologicnosti jadroveho pohonu sa vedu mnohe vedecke disputy ktore (ne)vedu k nicomu)

    #82730
    RoboNM
    Účastník (Participant)

    Rapťák, ano, ale v komerčnej plavbe sa to zatiaľ nepoužíva, takmer všetky vojnové lode na tom princípe fungujú a nech si vraví kto chce čo chce, určite to je ekologickejšie ako gigantické spaľovacie motory 🙂

    Žiadna potreba gigantických nádrží na palivo, filtrov, neuveriteľný servisný interval a iné mnohé výhody by znamenali, že komerčne plávajúci kontajnerák so 14 000 TEU by bol schopný nonstop plávať dva – tri roky, iba by sa menili posádky, ktoré predstavujú dnes okolo 10 – 15 ľudí. Tieto opachy ma veľmi zaujímajú, je to takmer neuveriteľné 🙂

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 1 až 15 (z celkového počtu 33 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.

Partneri