Motor – 114800 koni, 7 603 850 Nm
Domov › Diskusné Fóra › Kaviareň › Motor – 114800 koni, 7 603 850 Nm
- This topic has 32 odpovedí, 11 hlasov, and was last updated pred 14 years, 10 months by Tonyy.
-
AutorPríspevky
-
10. decembra 2009 o 10:18 #82731raptorÚčastník (Participant)
RoboNM v prvotnej faze je to rozhodne ekologickejsie ako klasicky dizel, ale co potom ked dosluzi o vyhoretom palive ani nehovoriac
kazdopadne v armade sa nikto nad ekologiou zamyslat nebude, pre nich je dolezita efektivnost
10. decembra 2009 o 10:23 #82732RoboNMÚčastník (Participant)Inak, toto je skica tej gondoly:
K tej ekologickosti sa dajú viesť, ako si spomenul nikam nevedúce siahodlhé diskusie, môj názor je, že sú rozhodne ekologickejšie ako spaľováky 😉
10. decembra 2009 o 11:14 #82733malymirecÚčastník (Participant)Vie mi niekto vysvetlit, ako funguje dvojtaktny diesel?
10. decembra 2009 o 11:28 #82734RoboNMÚčastník (Participant)The most powerful engines in the world are two-stroke diesels of mammoth dimensions.[27]
Two-stroke diesel operation is similar to that of petrol counterparts, except that fuel is not mixed with air prior to induction, and the crankcase does not take an active role in the cycle. The traditional two-stroke design relies upon a mechanically driven positive displacement blower to charge the cylinders with air prior to compression and ignition. The charging process also assists in expelling (scavenging) combustion gases remaining from the previous power stroke. The archetype of the modern form of the two-stroke Diesel is the Detroit Diesel engine, in which the blower pressurizes a chamber in the engine block that is often referred to as the "air box". The (much larger) Electromotive prime mover utilized in EMD Diesel-electric locomotives is built to the same principle.
In a two-stroke diesel engine, as the cylinders piston approaches the bottom dead center exhaust ports or valves are opened relieving most of the excess pressure after which a passage between the air box and the cylinder is opened, permitting air flow into the cylinder.[28][29][30] The air flow blows the remaining combustion gases from the cylinder—this is the scavenging process. As the piston passes through bottom center and starts upward, the passage is closed and compression commences, culminating in fuel injection and ignition. Refer to two-stroke Diesel engines for more detailed coverage of aspiration types and supercharging of two-stroke engine.
10. decembra 2009 o 11:28 #82735RoboNMÚčastník (Participant)Je to len skopčené, nechce sa mi to prekladať 😉
10. decembra 2009 o 11:45 #82736malymirecÚčastník (Participant)Dik, vo volnom case si to prelozim, teraz mam prekladat ine veci 😁
10. decembra 2009 o 11:49 #8273710. decembra 2009 o 11:52 #82738malymirecÚčastník (Participant)Tak to je zaujimave, predstavoval som si to skor ako klasickeho 2T so vstrekovanim paliva do stlaceneho vzuchu
10. decembra 2009 o 18:55 #82739AIRÚčastník (Participant)RoboNM to si tu mohol kludne aj po cinsky hodit, to by som z doho vedel to iste
🤣 😁 🤣 😁 🤣 😁 🤣 😀 😀 😀
10. decembra 2009 o 20:01 #82740meso2Účastník (Participant)2T diesel som este nevidel…s tohto by maly spravit nejaku motorku 😀
12. decembra 2009 o 9:14 #8274114. decembra 2009 o 19:19 #82742milan3232Účastník (Participant)Ekologia sem, ekologia tam, ale v pripade poziaru, havarie, ci prepadu piratmi (Somalsko) by som nechcel, aby mala civilna lod jadrovy pohon.
Lode ma tiez zaujimaju z profesnej stranky a je az neuveritelne, ake velke sa stavaju. kvoli nim sa upravuju aj namorne pristavy (hlavne prehlbuju). Nie je problem postavit obrovsku lod, ale logistika okolo toho – ved kde bude "parkovat" a nakladat ci vykladat?
A jedna 12 000 TEU lod je urcite ekologickejsia a ekonomickejsia ako 4 mensie 3000 TEU lode.
15. decembra 2009 o 6:55 #82743RoboNMÚčastník (Participant)Milan a keď si ešte vezmeš účinnosť a ekologickosť najnovšej generácie gigantických dieselagregátov, ktoré sú takisto niekde inde ako tie z pred 15 rokov, tak to je zase niekde inde. Veru, dal by som si povedať na plavbu na takom gigante, zatiaľ som mal príležitosť u nás po Dunaji a aj to bol pekný zážitok 🙂
Prístavy a terminály sú kapitola sama o sebe. Najväčšie terminály ako New York, ARA (teraz neviem kde presne tam je), Hamburg a ázijské sú doslova mestá samé pre seba. Mne zatiaľ stačí aj ten náš, malý, Bratislavský 🙂
15. decembra 2009 o 7:44 #82744raptorÚčastník (Participant)Na dovolenke na balkane sme tento rok v Kotore videli tiez taku lodicku, sice nebola nakladna ale aj tak som mal z nej dost
[linka] (posledne 4 foto) – z fotiek nie je celkom jasne aka je velka, ked odchadzala tak vlny co urobila v tom "fjorde" sluzi miestnej mladezi na surfovanie
15. decembra 2009 o 20:25 #82745milan3232Účastník (Participant)Ja som sa raz plavil ked sme mali stretnutie Dunajskej komisie s predstavitelmi kanala R-M-H (Nemci). Bolo to na nemeckom useku, trvalo to cely den a mali sme volny pohyb po plavidle – bol som na mostiku a sledoval kapitana, ktory sa pocas plavby beztrestne hral s malym joystickom. sonary, GPS, monitorov kopec a on sa iba nak vrti s joystickom 🙂 to treba zazit. V BA som chodil do pristavu, aj v komarne. Casto som chodil aj na tazku polohu (robili sme nakladky, prekladky, vykladky)… Na aj tak SPaP je tazku totalitny a monopolny podnik… Rad na to spominam.
Kanal R-M-D je nadherny, okolie, priroda – vidiet, ze sa to stavalo s urcitym cielom, nie iba same pre seba a na nabalenie.
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.