Pred nedávnym testovaním v zahraničí sme potrebovali prilbu, ktorá by sa nehanbila jazdiť na skútri, viem ju používať na cruiser a znesie i dávku slušnej turistiky. Návšteva vo vrábeľskom Styxe sa oplatila a po slušne odbornom výklade som odišiel s novinkou 2015, prilbou Nolan N40 FULL. Hneď na začiatok si povedzme, že to nie je prilba určená do vysokých rýchlostí, ani okruh, ale vďaka zväčšeným lícnym častiam, odnímateľnej bradovej časti a veternému štítu máme spoločníka s ktorým môžem denne dochádzať do práce, spraviť stredne ťažkú enduro trasu, zhodím dolu štít a bradovú časť a idem na cruiser. V každej pozícii prilba funguje a tak potešenie bolo hlavne na mojej strane.
Materiál a technika
Táto prilba modernej kategórie crossover nesie v sebe prvky spomínanej univerzálnosti a rozloženie prilby na jednotlivé typy, presnejšie odňatie jednotlivých častí je jednoduchá záležitosť, ktorá vás nezaskočí v žiadnom momente. Samozrejmosťou je homologizácia, ktorá dovoľuje prilbu používať v každej zostave. Medzi jej najlepšie vlastnosti patrí širokánske čelné plexi, 7 polohová integrovaná slnečná clona, rýchlo odnímateľná bradová časť (odnímanie vyskúšané aj počas jazdy), predpríprava na komunikátor, podotýkam, že keď ho nemáte nainštalovaný, priestor kde patria reproduktory nie je prázdny, je tu vložená tesniaca pena, a nakoniec veľmi jemný a pohodlný interiér, ktorý musí sadnúť na každú hlavu. Rýchlospona MicroLock je podložená polstrovaním, aby vás netlačila do krku a popruhy sú vložené priamo do podšívky interiéru.Hlavné plexi má prípravu na Pinlock, vrchný štít sa kotví priamo do kotvenia plexi a je nastaviteľný.
Ako sa v nej jazdí
Okamžite po nasadení na hlavu, dostávate informáciu, že vaša konfekčná veľkosť vám sedí a navyše príjemne, sprevádzaná jemným, rovnomerným prítlakom interiéru. Na obsluhu hlavného plexi si zvyknete okamžite, je obrovské a vďaka aretácii polohy si ho rýchlo nastavíte do potrebnej polohy. Vynikajúca je i slnečná clona, ktorá sa ovláda doslova minipáčkou za ľavým kĺbom otáčania plexi. Na toto som si zvykal ťažšie, ruka „šmatralka“ v rukaviciach trošku s týmto ovládaním doposiaľ bojuje. Ihneď po rozbehnutí je citeľná otvorená ventilácia (Air Booster Technology), ktorá je prestaviteľná s odozvou, ak máte pripnutú aj bradovú časť, táto má regulačný otvor samostatne. Pohodlie v prilbe je trvalé aj na ďaleké vzdialenosti, prilba nikde netlačí.Pri pripnutej bradovej časti sa zúži spodný otvor prilby a tak pri nasádzaní prilby a dávaní dolu z hlavy vás prilba mierne potiahne za uši. Jeden krát to nevadí, opakovane začnú uši byť citlivejšie, tak som použil fintu: pri týchto úkonoch som odomkol jednu časť brady a všetko je v poriadku. V prípade jazdy v pozícii prilby „JET“ predné plexi doslova uzatvára prúdenie vzduchu do očí a v tropickom lete som prevažne jazdil len so slnečnou clonou. Ak sa ale večer ochladí, zaklapnutie plexi dolu vám pomôže v prilbe vytvoriť príjemnú klímu. Ak je zima ešte väčšia, alebo sa chytáte na väčší presun, je potrebné pripnúť bradovú časť. Prilba o poznanie stíchne a aj vďaka deflektoru na bradovej časti vznikne opäť iné, ešte pohodlnejšie prostredie pre vašu tvár. Predĺžené lícnice skeletu prilby v kombinácii s bradovou časťou vám dodávajú prakticky pocit bezpečnosti integrálnej prilby. Pri rýchlostiach nad 130 km/h sa ale hladina hluku v prilbe začne zvyšovať ak ale máte turistický štít na vašej moto, nemáte problém, ak je štít nižší, ucítite to viac. Do tej kategórie rýchlostí ale patrí predsa iná prilba.
Hodnotenie
Rozumná voľba za rozumné peniaze. V podstate dostávate dve prilby v jednej a tým sa zväčšuje rádius využitia, či na moto, skúter, ATV… Je určená do nižších a stredných rýchlostí, dodá vám vysoký pocit pohodlia a hlavne bezpečia. Menenie kombinácií, teda pripínanie a odnímanie jednotlivých dielov je detinsky jednoduché. Všetky štíty sú s aretáciou, plná výbava a predpríprava na komunikátor ju zaraďujú vo svojej triede do TOP špičky, škoda že Pinlock už nie je v základe. Za redakciu len odporúčam.
Nolan N40 FULL
Vonkajší skelet: Polykarbonát Lexan EXL
Vnútro: antibakteriálna podšívka Clima Comfort
Slnečná clona: 7 polôh s aretáciou
Vonkajšie plexi: 6 polôh s aretáciou
Štít proti slnku: 3 polohy s aretáciou
Predpríprava na intercom: Áno, N-Com
Homologizácia: Jet / Integrál
Záruka: 2 roky
Cena: 249,95 Eur
Dovozca: STYX.SK
Autor: Vlado Brniak
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 11/2015.
Tuto helmu mam a po jednej sezone som zatial spokojny. Nepatri medzi najtichsie, ale nie je to nic hrozne. Prilis do nej nefuka, plexi je az pod bradou. S bradovym chranicom nefuka skoro vobec, ja jazdim vacsinou bez neho. Jedine co by som jej vytkol je vrzganie pri nasadzovani a skladani z hlavy.
Tuto prilbu (alebo asi skor jej predchodkynu) som si chcel kupit ako alternativu na leto a aj na skuter. ale ked som ju v obchode skusal v konfiguracii akoby integrala, tak som mal velmi blizko pred bradou a ustami tu bradovu cast, neviem, ci sa mi to dokonca nedotykalo papule (nevedel som si predstavit mat tam este aj komunikator, co bola podmienka), takze mne nesadla. je sice pravda, ze drvivou vacsinou by som ju pouzival jak jetku, ale cert nikdy nespi. inak dizajn a vseobecna funkcnost sa mi pacili a pacia do dnes.
Ja mám N44 a je celkom fajn, jediné čo sem tam vadí je, že pri určitom smere vetra ide hluk cez mechanizmus otvárania slnečnej clony. Keď si to miesto prikryjem rukou , tak je v nej tichučko.
Takže by to chcelo nejakú záclonku, či čo na to otváratko clony 😛
a komunikátor mám tesne pred papulou, nejak to neprekáža, aspoň ma počuť pri telefonovaní v akejkoľvek rýchlosti 😉
Ale obrovským plusom je výhľad z tej prilby, žiadne kývanie hlavou hore dole = nebolí ma krčisko a nie som unavený. To je fakt super.
Skúšal som si C3 od šubertov, už som ju takmer kúpil, ale ten výhľad je oproti N44 snáď polovičný, takže kúpa nebola 😠
😈 Ja si nepomôžem, z vychýrených „bezpečných“ integrálok pozerám, ako z tunela. Drvivá väčšina z nich narúša (kvôli hrubej výstelky a malému otvoru) moje periférne videnie, necítom sa v nich dobre. Asi po viacerých zvládnutých útokov zboku, debilmi počnúc až po jelene. Fóbia, no… 😈
Mám teda N43 Air, bradu som hneď zavesil na vešiak. Priezor krásne „nebezpečne“ široký ( 👍 ), základ je všetko vidieť, nie sme v tanku… 😉
Vyššie turistické plexi aj s deflektorom mi umožňuje nájsť relatívne tichú kombináciu nastavenia aj v JET-móde. Aspoň teda do takých 130-140, nad 200 už hučí 😈 (CBF 1000).
Škoda u nej absencie aretácie hlavného štítu, preštudoval som rôzne kutilské úpravy ohľadom aretovania, boli nafigu, zoslabujú aj tak nie moc masívne závesy.
Ale to perfektné vetranie v lete u 43-ky nemá konkureaciu, kvôli tomu som ju kúpil. Nemôžem predsa jazdiť na moto v cykloprilbe. Škoda… 😁
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Dreamer
3. januára 2017 at 10:19
Tuto helmu mam a po jednej sezone som zatial spokojny. Nepatri medzi najtichsie, ale nie je to nic hrozne. Prilis do nej nefuka, plexi je az pod bradou. S bradovym chranicom nefuka skoro vobec, ja jazdim vacsinou bez neho. Jedine co by som jej vytkol je vrzganie pri nasadzovani a skladani z hlavy.
ahojko
4. januára 2017 at 17:51
Vyzera naozaj univerzalne, ale mne osobne sa zda ze je tam az prilis vela pohyblivych casti,
cize viac kur*itiek .. Ale asi cas ukaze…
prdlafka
6. januára 2017 at 9:27
Tuto prilbu (alebo asi skor jej predchodkynu) som si chcel kupit ako alternativu na leto a aj na skuter.
ale ked som ju v obchode skusal v konfiguracii akoby integrala, tak som mal velmi blizko pred bradou a ustami tu bradovu cast, neviem, ci sa mi to dokonca nedotykalo papule (nevedel som si predstavit mat tam este aj komunikator, co bola podmienka), takze mne nesadla. je sice pravda, ze drvivou vacsinou by som ju pouzival jak jetku, ale cert nikdy nespi. inak dizajn a vseobecna funkcnost sa mi pacili a pacia do dnes.
Hroch
6. januára 2017 at 12:36
Ja mám N44 a je celkom fajn, jediné čo sem tam vadí je, že pri určitom smere vetra ide hluk cez mechanizmus otvárania slnečnej clony. Keď si to miesto prikryjem rukou , tak je v nej tichučko.
Takže by to chcelo nejakú záclonku, či čo na to otváratko clony 😛
a komunikátor mám tesne pred papulou, nejak to neprekáža, aspoň ma počuť pri telefonovaní v akejkoľvek rýchlosti 😉
Ale obrovským plusom je výhľad z tej prilby, žiadne kývanie hlavou hore dole = nebolí ma krčisko a nie som unavený. To je fakt super.
Skúšal som si C3 od šubertov, už som ju takmer kúpil, ale ten výhľad je oproti N44 snáď polovičný, takže kúpa nebola 😠
papi
6. januára 2017 at 13:34
😈 Ja si nepomôžem, z vychýrených „bezpečných“ integrálok pozerám, ako z tunela. Drvivá väčšina z nich narúša (kvôli hrubej výstelky a malému otvoru) moje periférne videnie, necítom sa v nich dobre.
Asi po viacerých zvládnutých útokov zboku, debilmi počnúc až po jelene. Fóbia, no… 😈
Mám teda N43 Air, bradu som hneď zavesil na vešiak.
Priezor krásne „nebezpečne“ široký ( 👍 ), základ je všetko vidieť, nie sme v tanku… 😉
Vyššie turistické plexi aj s deflektorom mi umožňuje nájsť relatívne tichú kombináciu nastavenia aj v JET-móde. Aspoň teda do takých 130-140, nad 200 už hučí 😈 (CBF 1000).
Škoda u nej absencie aretácie hlavného štítu, preštudoval som rôzne kutilské úpravy ohľadom aretovania, boli nafigu, zoslabujú aj tak nie moc masívne závesy.
Ale to perfektné vetranie v lete u 43-ky nemá konkureaciu, kvôli tomu som ju kúpil. Nemôžem predsa jazdiť na moto v cykloprilbe. Škoda… 😁
Mlhos
9. januára 2017 at 2:26
Bradu som hneď zavesil na vešiak. nekecaj fakt ? 😁
papi
9. januára 2017 at 7:23
😈 Čestné pionierske! 😁