Connect with us

Testy a recenzie

Mestský motard – test Honda CRF250M

Publikovaný

on

Model CRF250 majú mnohí uložený v hlave ako endurko pre mladších tínedžerov. Honda však prichádza aj s verziou motard a teda pribudlo do názvu písmeno „M“. Určite to bol rozumný krok, pretože väčšina majiteľov menších kubatúr ich využíva hlavne v meste.

 

Drobné úpravy

Hlavné rozdiely oproti verzii enduro sú vo verzii „M“ na podvozku, kolesách a brzdách. Motor ostal bez zmien. Tlmiče sa pritvrdili a výrobca siahol po osvedčenej značke Showa, ktoré síce nie sú nastaviteľné, no ich sériové nastavenie je pre tento motocykel prakticky ideálne. Kolesá sa zmenšili na 17 palcov, čím presne zapadajú do konceptu motardov. Dôležitá zmena sa udiala aj na brzdnom systéme a predná brzda sa zväčšila na slušných 296 mm. Nesmiem zabudnúť na novú grafiku, ktorá výborne ladí s konceptom zábavného motarda do mesta. Po motorickej stránke sa naopak neudialo nič zásadné a na jazdca čaká mimoriadne zábavný jednovalec, ktorý osloví naozaj široký okruh jazdcov. A ako to celé jazdí? Poďme sa previezť. Už po naštartovaní je počuť hlbší tón než je zvykom na malý štvrťlitrový motor. Pri vyšších otáčkach mu robí príjemnú zvukovú kulisu pomerne robustný tlmič výfuku, ktorý v sebe ukrýva aj katalyzátor. Spolujazdec nemusí mať obavy pred nechceným dotykom, pretože ho chránia 3 vrstvy krytov.  

 

V uliciach mesta ako ryba vo vode

Posed je typický motardový. Nehľadajte pohodlie, na tejto motorke nebudete oddychovať! Už posedom zvádza jazdca k užívaniu si v mestskej premávke. Vyrážame do mesta medzi autá. Pri rozjazde je cítiť výrazný skok medzi 1. a 2. prevodovým stupňom. Krátka jednotka vás vystrelí, no dlhšia dvojka zasa trocha upokojí. Je to v poriadku, pretože všetky autá už mám za chrbtom a motor má stále chuť zrýchľovať. Nedá sa samozrejme očakávať, že budete dýchať na chrbát veľkým superšportom, no v meste je výkonu tak akurát. Motor má pritom kultivovaný chod a aj keď tabuľkovo nie je ten najvýkonnejší vo svojej triede, tak so svojimi 23 konskými silami a 22 Nm dokáže byť v meste mimoriadne efektívny, naviac ak ste aspoň trochu športovo nadaný, tak vám poskytne dostatok zábavy aj v tomto smere. Odlepiť predné koleso od zeme mi síce prišlo o máličko náročnejšie ako na offroadovej verzii, no s pomocou spojky to motor zvláda a ručička tachometra ľahko pokorí hranicu 100 km/h, čo je na takúto motorku postačujúce.  

 

Zábavný podvozok

Kompaktné rozmery sú určite jednou z najväčších predností 250-ky v porovnaní s veľkoobjemovými motorkami podobného zamerania. Jednoducho  v sedle 250-ky nájdete medzi autami aj tú najmenšiu „skulinku“ a prešmyknete sa všade. Ďalšou devízou je nízka hmotnosť, výborná ovládateľnosť a vysoký „fun faktor“. Obratnosťou schováte do rukáva ktorúkoľvek „objemnejšiu“ motorku. V meste sa s nadšením prepletiete medzi autami a ešte aj s pocitom istoty. Ak sa CRF250M objaví v rukách mladších jazdcov, tak už ju nebudú chcieť vymeniť za inú. Pri CRF250M mám pocit ako keby podvozok a predné pruženie nastavili japonskí inžinieri presne na slovenské rozbité cesty, pretože výborne si vždy poradili s nástrahami na našich cestách. Pri extrémnom brzdení mali občas tendenciu sa mierne ponárať, ale stále v rámci normy, naopak na nerovnostiach tlmili na jednotku. Pri brzdách sa na chvíľu pozastavím, pretože zväčšenie kotúča bol výborný krok. Motorku nie je problém postaviť na predné koleso, no brzda nie je ani zbytočne agresívna. Výborná dávkovateľnosť do mesta. Spolu s pneumatikami tvoria príjemný pocit istoty a to aj napriek tomu, že pneu sú bez akejkoľvek značky a tak trochu nejasného pôvodu. Nuž niekedy aj neznačkové pneu z továrne prekvapia, tak ako teraz.  

 

Dizajn športovca

Vzhľadovo vyniká svojím športovým duchom, aj keď zblízka by sa dalo zapracovať na detailoch ako je dlhá hadička prednej brzdy, ktorá ide cez budíky, alebo netesnosť podsedadlovej schránky, do ktorej sa čiastočne dostanete aj bez kľúča. Vyzdvihol by som prehľadný digitálny prístrojový panel. Malá 7,7 litrová nádrž pri nízkej spotrebe cez 3,5 litra bohato postačuje na mestské jazdenie.  

 

Do prostredia plného nástrah

Moderné mestá chvíľami pripomínajú veľkú betónovú džungľu, kde musíte byť neustále v strehu. Nekonečné zápchy, bezohľadní vodiči áut alebo katastrofálna kvalita ciest. To všetko vás čaká v mestskej premávke. Honda CRF250M je to tohto prostredia doslova stvorená a úpravy, ktoré tu nájdete sú jednoznačne prínosom do tohto prostredia. Obľúbený bude hlavne u mladších a začínajúcich jazdcov, ktorým ponúka radosť z jazdy a výbornú ovládateľnosť. Motor 250-ky je vhodnou voľbou pre nových, mladých motorkárov ale má čo ponúknuť aj každodenným jazdcom, ktorí využívajú motorku ako praktický dopravný prostriedok.  

 

 Honda CRF250M

Cena: 4 590 Eur (3 790 Eur akciová cena)

Motor: 250 ccm, 4 ventily DOHC, R1
Výkon: 22,5 k pri 8 500 ot./min.
Krút. moment: 22 Nm pri 7 000 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 127 x 815 x 1 147 mm
Rám: kolískový, pozváraný z oceľových profilov
Hmotnosť: 145 kg (prevádzková)
Rázvor: 1 446 mm
Výška sedla: 855 mm
Objem pal. nádrže: 7,7 l
Pneu: vpredu: 110/70-17, vzadu: 130/70-17
Motocykel na test zapožičal: Honda Motor Europe Limited SK, o. z.  

 Text: Pavol Škorpík, foto: Vlado Brniak

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazin 9 / 2014

Honda CRF250M – Album k testu, Motomagazín 9/2014

Advertisement

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri