Connect with us

Motoporadňa

Moja prvá motorka ? na čom začať?

Publikovaný

on

Prvý motocykel by mal byť niečo extra, niečo čo vo vás zanechá spomienky na celý život… Keď sa teraz po rokoch obzriem naspäť, tak moje prvé metre na motocykli boli výnimočné, špeciálne, nezabudnuteľné, no čo je podstatné, mal som to šťastie, že boli aj bezpečné a začínal som na niečom, čo zodpovedalo mojím momentálnym schopnostiam. Čo tým chcem povedať je, že prvý motocykel by mal byť výnimočný najmä tým, že ho dokážete zvládnuť a jazda je hneď na začiatku niečím, z čoho nemáte zbytočné obavy, a naopak sa na ňu tešíte. V tomto článku by sme vám chceli priblížiť, aká by mala byť vaša prvá motorka.

Motorky majú neuveriteľné čaro, ktoré spája ľudí, ktorí zdanlivo nemôžu mať nič spoločné. Na vierovyznaní, politickej angažovanosti, finančnom krytí, pohlaví, farby pleti či veku nezáleží, podstatné sú dve kolesá. Vyzerá to tak, že keby všetci svetoví vodcovia boli motorkári, tak otázka svetového mieru je dávno vyriešeným problémom :-), chce to len začleniť sa do tejto privilegovanej spoločnosti.

Kedy začať
Tu platí snáď len jedna odpoveď ? čím skôr, tým lepšie. Deti sú neuveriteľne učenlivé a nie je nič lepšie, ako keď si na dospelý motocykel sadne človek, ktorý je vyjazdený a s motocyklom sa zoznamoval už počas detstva. Samozrejme nie je to tak ľahké, nie každé dieťa už v nízkom veku vie, že neskôr podľahne dvom kolesám, alebo nie všetci rodičia sú takejto myšlienke priaznivo naklonení, no pravdou je, že každý kontakt s motocyklom v útlom veku je neskôr cennou devízou. Ak teda máte detské roky za sebou a bez ohľadu na získané skúsenosti z minulých rokov sa chystáte vyraziť na cestu, tak je tu prvý vážny krok v podobe získania vodičského preukazu, bez ktorého sa jednoducho nepohnete. No aby to celé nebolo príliš jednoduché, tak vodičákov je hneď niekoľko kategórii. Tieto jednotlivé kategórie prihliadajú na váš vek a skúsenosti, pretože jednou z vlastností, ktoré sa spájajú s mladosťou je nedočkavosť a s tým spojená túžba po rýchlych a nadupaných motocykloch. Naopak s pribúdajúcimi rokmi prichádza väčšia opatrnosť a rozvaha. Nakoľko zákony formujú vekovo zrelší ľudia, tak aj pri udeľovaní vodičských oprávnení zvíťazila rozvaha a opatrnosť, ktorá je najmä vzhľadom na možnosti moderných motocyklov určite namieste. Nechcem teraz rozoberať a radiť ako nakombinovať jednotlivé kategórie, tak aby ste svoje ?tínerdžejské? roky nestrávili každoročným chodením po vodičských kurzoch, skôr zastávam názor, že ak to naozaj chcete, tak to urobíte, hoc by to bolo aj dvakrát do roka, takže túto postupnosť nechám na čitateľoch, no nič tu neunáhlite.

Kategórie:

AM ? od 15 r: Motocykel môže mať maximálny zdvihový objem motora do 50 ccm a jeho konštrukčná rýchlosť nesmie prekročiť 45 km/h.

A1 ? od 16 r: Motocykel môže mať maximálny zdvihový objem motora do 125 ccm a jeho výkon nesmie prekročiť 11 kW

A do 25 kW ? od 18 r: Zdvihový objem motora je neobmedzený, no výkon nesmie presiahnuť 25 kW

A nad 25 kW ? od 21 r: Zdvihový objem ani výkon motora nie je obmedzený. V prípade, že ste vlastníkom oprávnenia do 25 kW, tak sa stačí preukázať čestným vyhlásením, že za posledných 24 mesiacoch ste sa aktívne venovali získavaniu potrebných zručností na výkonovo obmedzenej verzii.

Na čom začať
Prvý krok v podobe získania vodičského oprávnenia máte za sebou a čaká na vás ďalší krok v podobe zadováženia si svojho prvého motocykla. Aj tu existuje niekoľko kategórii, ktoré sa odlišujú svojím určením. Tu by som chcel len podotknúť, že prvý motocykel by mal byť považovaný za vstup do sveta motoriek a je vlastne len prvým schodíkom pri postupnej ceste na vrchol. Aj preto by ste pri výbere svojho vysnívaného koňa mali brať ohľad na skutočnosť, že po roku ? dvoch sa posuniete opäť vyššie a namiesto zruinovania rodinného alebo vlastného rozpočtu, ktorý by vám to potom v tak krátkom čase neumožnil, je lepšie zamerať sa na rozumný pomer medzi cenou a kvalitou nového motocykla.

Skúter ? pohodlný, praktický, ľahko ovládateľný. Táto kombinácia je pre mnohých lákavá a skútrom úplne podľahnú. Nakoniec skútre už dávno prekročili tieň malých zadymených dvojtaktov a momentálne najväčšie maxiskútre dosahujú zdvihový objem takmer 800 ccm a sú už plnohodnotnou náhradou za niektoré motocykle. Z pohľadu prvého motocykla spočíva čaro skútra najmä v jeho ľahkej ovládateľnosti, jednoducho pridáte a idete. Samozrejme je tu riziko, že pri prechode na väčšiu kubatúru si opäť budete musieť oživiť návyky spojené s manuálnym radením, ale v najmenšej objemovej kategórii sú dominantným vozidlom. Ceny začínajú na hranici 25 000 korún v podobe najlacnejších čínskych modelov a končia niekde na hranici 80 000 korún v podobe Yamahy Aerox. Dá sa povedať, že túto kategóriu úplne ovládli čínske značky a aj preto je v cenovej hladine do 30 000 korún bohatý výber aj keď bližší pohľad odhalí, že rozdielov medzi jednotlivými modelmi je minimum, no z vlastnej skúsenosti by som radšej siahol po niečom drahšom. Kľudne to môže byť aj ?Čína?, ktorá sa kvalitatívne neustále zlepšuje a od cca 40 000 Sk je aj tu relatívne zaujímavá ponuka. Samozrejme kúpou renomovanej značky získavate väčšiu kvalitu a ľahšie ho potom predáte ďalej, no v tomto prípade rozhoduje najmä hrúbka väčšej peňaženky. O kategóriu vyššie medzi 125-kami je ponuka skútrov rovnako zaujímavá a dokonca je tu oveľa bohatšie zastúpenie európskych a japonských značiek. V tejto triede je už skúter viac ako len mestské približovadlo a v sedle sa môžete vydať aj na väčšie vzdialenosti. Ceny opäť ponúkajú široký rozptyl najlacnejšie čínske modely začínajú niekde okolo 35-tisíc korún a končia na 171-tisícovom maxiskútri Peugeot Satelis. Aj tu však platí, že treba hľadať rozumný kompromis medzi cenou a kvalitou a niekde od 50-tisíc by už mala byť ponuka celkom zaujímavá, aj keď za japonský alebo európsky model zaplatíte minimálne ešte o 20-tisíc viac.

Enduro ? ak by sa mala prvá motorka vyberať predovšetkým na základe ľahkého ovládania a všestrannosti, tak endurá patria v tejto oblasti medzi mimoriadne atraktívne voľby. Dnešná doba je však najmä z pohľadu dospievajúcej mládeže, niekedy až príliš komerčne ladená a endurká sú nie vždy ponímané ako najimidžovejšie vozidlá. Našťastie sú tu aj imidžovo ladené supermotá, takže existuje relatívne bohatý výber. Žiaľ, v kategórii do 50 ccm je ponuka pomerne obmedzená, no čo tu nájdete stojí za to. Za cca 65-tisíc si môžete poriadiť dizajnovo veľmi príťažlivý Keeway X-Ray, no ak chcete to najlepšie, tak za necelých 90-tisíc na vás čaká Yamaha DT50. Oveľa zaujímavejšia ponuka je v kategórii do 125 ccm, kde okrem dnes už tradičnej čínskej ponuky máte k dispozícii aj atraktívnu ponuku japonských modelov za prijateľné ceny a taká Honda XL125L, alebo Suzuki DR-Z 125 vás príde na nejakých 89 000 korún. Na druhej strane je tu extrém v podobe dvojvalcového Varadera, rovnako od Hondy, ktoré stojí 175 000 Sk. Na obranu Varadera však treba uviesť, že je to kus motorky. No a ak patríte do vekovej kategórie, kde prvýkrát sadáte na motorku s čerstvým vodičákom na veľký motocykel bez obmedzení, tak ponuka sa zužuje. Nie je to tým, že by bolo veľkoobjemových endúr málo, ale nepatrím medzi zástancov teórie – kúp si radšej väčšiu a postupne sa naučíš. Jazdec na motocykli je denne nútený riešiť niekoľko krízových situácii a čím väčší a výkonnejší motocykel má nováčik pod sebou, o to väčšia je pravdepodobnosť, že sa zachová nesprávne. Objemová hranica okolo 250 ccm je pre začiatok asi optimálna. Ponuka s týmto objemom možno nie je príliš bohatá, ale vďaka tohtoročnej novinke Yamaha WR250 je veľmi zaujímavá. Na opačnom konci ponuky nájdete už len cenovo dostupné modely čínskej značky Yuki.

Naháč ? v prípade tejto kategórie platí v podstate to isté čo u endúr a z pohľadu ovládateľnosti je to priam ideálna voľba, do terénu síce nemôže, ale všade inde sa cítia vynikajúco a aj s imidžom sú na tom naháče veľmi dobre. Napriek nesporným dizajnovým kladom budete len márne hľadať naháča s objemom motora do 50 ccm. Lepšie je to už o triedu vyššie a medzi 125-kami je celkom slušný výber. Cenovo najdostupnejšie modely už tradične predstavuje čínska ponuka, ktorá začína niekde okolo 50 000 a končí až na cca 110 000 Sk, ktoré zaplatíte za naháča z dielne málo známej španielskej značky Rieju. Ak opäť patríte medzi tých, ktorí podľahli motorkám v staršom veku, tak je tu dvojica 250-tok renomovaných značiek, Honda CBF250 a Yamaha YBR250, ktoré sa pohybujú niekde okolo 120-tisíc Sk. V oboch prípadoch ide o vynikajúce náradie určené pre začiatočníkov. S prižmúrením oka sa tu dá zaradiť aj Honda CBF500 za necelých 180 000 Sk. Samozrejme okolo 600 ccm začína skutočne bohatý výber, ale ak sadáte na svoj naozaj prvý motocykel, tak začínať na 600-vke je zbytočne riskantné.

Superšport ? je vôbec možné označiť superšportový motocykel za začiatočnícky? Ak sa pozriete na ponuku výrobcov, tak veľa toho nenájdete. Ale medzi 50-kami je tu veľmi atraktívna Yamaha TZR50, alebo opäť španielska Rieju Matrix 50. O triedu vyššie nájdete populárnu Hondu CBR125R a najnovšie aj atraktívna Yamaha YZF-R125, ktorá stojí len o pár tisíc viac ako v prípade 50-tok, takže možno je lepšie počkať si na svoj prvý superšport až do 16-tich rokov. Nakoniec v prípade superšportov to nie je o pohodlí ale o výkone a 125-ka je v oboch prípadoch na tom lepšie. No a potom je tu novinka od Kawasaki, model Ninja 250, na ktorú si budete musieť počkať až do 18-tich, no zo spomínanej ponuky je určite najbližšie definícii výkonného superšpoortu.

Cruiser ? ďalšia kategória, ktorej slová ?pre začiatočníkov? príliš nesedia, napriek tomu, že jazda na cruisery vôbec nie je náročná a najmä v triede do 125 ccm je bohatá ponuka. Osobne zastávam názor, že do cruisera by mal človek dospieť. Niekomu sa to podarí skôr niekomu neskôr, ale ?-násťroční? by si mali vyskúšať najskôr niečo iné. Ak aj tak neodoláte, tak medzi 50-kami nenájdete nič, ale o triedu vyššie je už bohatý výber najmä čínskeho pôvodu s cenami už od cca 55 000 korún. Ak začínate rovno s vodičákom bez obmedzení, tak je tu opäť bohatá ponuka čínskych cruiserov s cenami od 70 000 Sk. S renomovaných značiek sa zaujímavou dvojicou modelov môže pochváliť Suzuki, Marauder 250 a Intruder s dvojvalcovým ?véčkom? sú ponúkané za prijateľné ceny..

A čo bude potom?
To už záleží len na vás. Pre niekoho sa motorka stane celoživotnou záležitosťou a počas svojej aktívnej kariéry ich vystrieda hneď niekoľko. Pre iných je to naopak len krátkodobá záležitosť, nazvime to chvíľkové poblúznenie, ktoré často krát končí tak rýchlo ako sa začalo. Bez ohľadu nato, či sa stanete celoživotným, alebo len dočasným motorkárom na svoj prvý ?dospelý? motocykel určite nezabudnete. No a rada na záver: vyberajte motocykel tak, aby výkonom a jazdnými vlastnosťami zodpovedal vašim skúsenostiam, potom bude tých príjemných spomienok oveľa viacej ako tých negatívnych.

Text a foto: archív Motomagazin

Poznámka: ceny sú len orientačné z roku 2007 a môžu sa odlišovať od súčasných

Moja prvá motorka ? na čom začať?

80 komentárov

1 komentár

  1. MartineR

    8. januára 2008 at 16:28

    LaverGSX600 povinne precitat (hlavne prvu vetu z triedy SS) a napisat (aspon) 3 stranovu esej !! 😈

  2. Lavergsx600

    8. januára 2008 at 17:34

    Este som to nechcel odoslat.. tak pokracovanie…
    je to pekny clanok, ale urceny len pre 16 – 18 rocnych chalanov ktory nemaju Acko. starsi rozmyslaju inak ako mlady , pojaseny (stretavam ich denne na cestach, chodia ako jebliny, a to dajte im do ruk motorku a nedojdu domov…) su aj vynimky nevravim ze nie. Lenze podla mna ak sadne pojaseny, nezodpovedny clovek na motorku 125tku tak to dobre nedopadne. pretoze aj tie 125tky vedia pekne accelerovat a dosiahnut za niekolko sekund rychlost nad 100km/h. Ak ale sadne niekto rozumny na motorku, kto vie, kde su jeho hranice tak ten plyn pretoci na doraz len na okruhu alebo na nemeckej dialnici pripadne letisku… a taky clovek sa nezabije ani na 125 ani na 600stovke. Stane sa ze niekedy sa ocitneme na nespravnom mieste v nespravnom case. ale tomu nezabranime. v kazdom pripade som toho nazoru ze jazdec by mal svoju motorku vediet ovladat. nie len jej nakladat. motorka ma uzasne brzdy. Pri uvedomeni si svojej zranitelnosti, predvidavosti, a pozerani na cestu a nie po kockach na chodniku, dalej pri rozumnej rychlosti je takmer nemozne aby jazdec vpalil do auta aj ked ho obmedzi… pretoze motorka ma perfektne brzdy v pripade kritickej situacii sa da zvladnut… ale treba to trenovat, nie len sadnut nakladat a ked sa nieco stane, zavriet oci a brzdit myslou…

  3. Furby

    8. januára 2008 at 17:53

    Niekto tu vypráva ako keby bol na stránke pre nadšencov vyšívania a pritom si neuvedomuje že drvivá väčšina čo tu prispieva už má nejaký ten piatok na motorke za sebou… Na rozdiel od niekoho… 😉

  4. ogard

    8. januára 2008 at 18:14

    Jo joo motorka ma perfektne brzdy…. a nietori ludia su tiez celkom dobre brzdy 😁 😇

  5. italofighter

    8. januára 2008 at 18:34

    No ja neviem preco sa tu vadite ved nech si kazdy precita a uroby vlatny nazor a niekomu nepomoze ani ked odjazdi milion km za rok ako rozum sa neda kupit a mozog ze vraj ma kazdy ale ten rozum no nevieeeeem

  6. Furby

    8. januára 2008 at 18:34

    ogard … a ešte aj to iba bubnové so zodranými pakňami… 😈 😀

  7. Lavergsx600

    8. januára 2008 at 19:22

    Furby nie furby! to je fakt.. ale zrejme si jeden z tych co naklada masine a poriadne ju neovlada, tvoja vec… nemam odjazdene tisice km ako vy. OK, beriem to. ale viem ako motorka brzdi. ucil som sa to a podarilo sa mi dosiahnut vykon z 40km/h na 0km/h bola brzdna draha jeden meter, podotykam bez smyku!!!! bolo to na 183 kg motorke. cbf500. ale nebudem vam tu pisat o tom co som sa ucil, ale jednoducho stojim si za tym ze motorka ma skvele brzdy ak ich clovek vie pouzivat… tak sa mi tu nevysmievajte. dakujem za pochopenie hovada 😉

  8. mathew

    8. januára 2008 at 19:30

    Lavergsx600 a to sa ti ako podarilo? to je vsetko za otimalnych podmienok,ale na motorke su casto kriticke momenty kde ti prirucka neporadi a ver tomu ze obcas tomu kazdy nalozi a skusi co masina dokaze aj ked ma rozumu na rozdavanie…

    howg… 😇

  9. Lavergsx600

    8. januára 2008 at 19:37

    mathew aj nejazdim podla prirucky. a kriticke situacie riesime vsetci. ci je to na aute ci na motorke…
    a ten zazrak sa mi podarilo vela krat 🙂 co je na tom tazke? ak sa to clovek nauci, tak to spravi aj v beznej pramavke 🙂 otazka znie, ci to auto co pojde za tebou stihne zabrzdit 😉

  10. Heavy

    8. januára 2008 at 19:40

    italofighter 😁 ale veď tu žiadne hádky nie sú, tu iba každý vyňadruje svoj názor… 😈
    Furby – konečne to niekto povedal otvorene, poriadne neovládaš svoju motorku, ani po stránke technickej a ani spôsobom jazdy. A aby bolo jasné, nabudúce až otočíš plynom nadoraz a vypustíš to obrovské stádo nespútaných koní, tak nech je to láskavo iba na letisku… 😁 😁 😁 😉 😘
    Lavergsx600 Ale, tak toto mi fakt už vysvetli, podľa toho čo píšeš, dokážeš zastaviť z rýchlosti 40 km/h na nulu s CELKOVOU brzdnou dráhou 1 (slovom JEDEN) meter? Pretože, tak som to pochopil… 😉 A ešte jedna maličkosť v diskusiách sa nestretávaš len s motorkármi, ktorí majú odjazdené tisíce kilometrov, ako píšeš, ale aj s takými čo majú odjazdené desiatky tisíc kilometrov, ale to je iba na okraj… 😉

  11. Lavergsx600

    8. januára 2008 at 19:41

    Heavy ano dobre si to pochopil. preco sa pytas ? mne to nepripada tazke, uz nie.

  12. Furby

    8. januára 2008 at 19:42

    Navrhujem zrušiť minimálne túto diskusiu, aj keď ja osobne by som zrušil aj niekoho iného… Toto fakt už nemá úroveň, diskutovať o niečom s Mr. Teoreticom… klesá celková úroveň a môžme sa tu naťahovať donekonečna, niekto to nevie pochopiť na čom je…
    Lavergsx600 áno ak to vravíš ty tak samozrejme je to tak 🙂 😀 Som jeden z tých čo mašine nakladá a poriadne ju neovláda, k***a nechápem akože som ešte nažive. Chcem aby si bol môj učiteľ a zasvätil ma do tvojich tajomstiev umenia jazdenia na motorke, som ochotný pre to urobiť všetko, dokonca si kúpiť aj GSXR600 ako sa na správneho motorkára začiatočníka patrí… nechápem ako som mohol jazdiť doteraz… 😶

  13. Lavergsx600

    8. januára 2008 at 19:42

    Heavy prave ty co maju odjazdene tisicky a desattisicky km by mali vediet lepsie brzdit ako ten kto ma odjazdene 300 km (ja) 🙄

  14. Lavergsx600

    8. januára 2008 at 19:44

    Furby ani aj tomu nerozumiem 🙂 a ani tvojim prispevkom. zrejme niektorym ludom neide o to co pisem, ale o to ze je tam meno lavergsx600, menovite si to ty. a ja nad tebou len pousmievam 🙂 a zelam si aby si dostal rozum. a skutocne tato diskusia nema uroven, pretoze tu si clovek nemoze vyjadrit svoj nazor bez toho aby bol osocovani jedincami ako si ty!!!

  15. Heavy

    8. januára 2008 at 19:47

    Lavergsx600 – tak mi to teda pekne milisekundu po milisekunde popíš, ako sa dá zastaviť z rýchlosti 40 km/h na nulu na JEDNOM metri…TOTO MA VÁŽNE ZAUJÍMA… 🙂

  16. Lavergsx600

    8. januára 2008 at 19:52

    Heavy niekedy v marci ked nebude snezik, zacneme zasa jazdit v autoskole, tak potom natocim videjko xixi 🙂 aj ako chodim po medzi kuzeliky ti natocim 😁 aj ako stojim na kopci bez brzdy, by si neveril 😁 ale ne z teba si pi nerobim, ty si spravny chlapik… vies so mnou objektivne rozpravat. ale vazne to videjko ti natocim ked zacnem opat jazdit.

  17. Furby

    8. januára 2008 at 19:52

    Lavergsx600 😀 😀 😀 😀 😀
    úprimne… skoro som si cvrkol 😁 musíš ma pochopiť, ja som iný… nie ako ty… pravý nefalšovaný motor-kár, ktorý si trúfa dávať rozumy po najazdení 300km v autoškole… 😉
    PS: iba tak rozmýšľam – to museli byť k***a ťažké kilometre 😈

    Heavy aj by som, ale vieš že ja neviem zastať z 40km/hod na jednom metri tak si netrúfam 🤐

  18. Furby

    8. januára 2008 at 19:55

    Heavy aj ja Ti pošlem videjko, ako si doma… ehm, to by malo ísť do súkromnej pošty asi… 😇

    alebo sa odfotím ako si zastanem na motorku keď bude na hlavnom stojane! a ešte sa postavím aj do stupačiek!! to by ste neverili aký som dobrý 🙂 😎

  19. Heavy

    8. januára 2008 at 19:58

    Lavergsx600 aké video? Ja to chcem vedieť teoreticky, lebo ma to zaujíma. Už som videl kadečo, koňa grcať, hada šťať aj žabu päsťou do skaly mlátiť, ale zastaviť AKÝKOĽVEK objekt zo 40 na nulu na jednom metri som ešte nevidel a KUA ani nepočul. Samozrejme s výnimkou crash testov s betónovou bariérou… 😉
    Zaujíma ma to čisto v teoretickej rovine, predstaviť si to viem, čosi som už pojazdil… 🙂

  20. Heavy

    8. januára 2008 at 20:02

    Furby – myslíš, že niekoho zaujíma Tvoje video ako si naťahuješ svojho pipíka v stupačkách Tvojej mašiny TDI, ktorú už NIKDY nenazvem inak, ako stádo divých koní? 😀 😀 😀

  21. eXeBaT

    8. januára 2008 at 20:05

    Záhada vyriešená

    Práve som dostal poštu na vysvetlenie zastavenia z rýchlosti 40 km/h na tom záhadnom 1 m, slovom (jeden meter) od jedného z členov. Vraj bol na konci toho metra riadne hrubý múr 😀

  22. Heavy

    8. januára 2008 at 20:07

    eXeBaT – tušil som, že sa jednalo o CRASH test… 😀 😀 😀

  23. Lavergsx600

    8. januára 2008 at 20:08

    eXeBaT uz robim obrazok pre tupich 😁 aby ste to pochopili, ten moj jeden meter z 40 na 0

  24. Furby

    8. januára 2008 at 20:14

    Ešte asi v autoškole nemali Iné dopravné zariadenia, kde žlté a čiene pruhy označujú trvalú prekážku… 😈

  25. Heavy

    8. januára 2008 at 20:17

    Furby …a Ty tu nevypisuj picoviny a s pokorou v duši čakaj na spásonosný obrázok z ktorého zistiš, či Ťa Ježiš naozaj miluje… 😛 😀 😇

  26. eXeBaT

    8. januára 2008 at 20:19

    No ešte sa pohrajte a potom to zmažem celé, lebo toto mi deti neuveria 😁

    Lavergsx600 Opatrne, neurážaj ľudí 😉
    Heavy jj, mám pocit, že aj tebe to prišlo poštou 😀
    Furby Netlač sa medzi ozajstných motorkárov, pokiaľ ti Lavór nedovolí! 😁

  27. Furby

    8. januára 2008 at 20:21

    Heavy však čakám ako na svadobnú noc 😈
    eXeBaT tak to tam nikdy nebudem, však ja ani jazdiť neviem 😀

  28. Lavergsx600

    8. januára 2008 at 20:22

    eXeBaT ja som nemyslel tuna pritomnych 😉 to bolo len konstatovanie 😇
    no mrknite [linka] … akurat ze to nebolo na tej gsxr600 ale cbf 500. ktora je o 30 kg tachsia

  29. Heavy

    8. januára 2008 at 20:22

    eXeBaT – fakt mi nič neprišlo…
    Ale ak to zmažeš, to je ako by si deťom vysypal pieskovisko – to by si fakt urobil? 😈

  30. eXeBaT

    8. januára 2008 at 20:24

    Lavergsx600

    Pekná blbosť, vedel som, že oblbuješ, ty počítaš na obrázku 1m + dĺžku motocykla 😀

  31. Lavergsx600

    8. januára 2008 at 20:25

    eXeBaT sa nikto nic nepytal 😉 nemozem zverejnovat vsekty tajjomstva 😉 este by ste zavideli

  32. Heavy

    8. januára 2008 at 20:26

    Lavergsx600 takže, len pre upresnenie – nie tachšia, ale ťažšia…ale o tom som nechcel, len mi to tak yeblo do oka… 😁
    Z toho obrázku mi ani za konský lolot nie je jasné AKO…preto sa znova pýtam AKÝ je PRESNÝ postup zastavenia… 😉

  33. Furby

    8. januára 2008 at 20:28

    😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀

    a nezabudnite dať nohy dole 😁 – k***a! a ja že kde robím stále chybu 😁 😁

    to teda je riadny meter, to potom aj môj pipík má asi 90 cm 🙄

    PS: myslel som si, že Ježiš nás miluje všetkých… ale už si to nemyslím… 😇

  34. Heavy

    8. januára 2008 at 20:29

    eXeBaT – keby tam napočítal niekoľko dĺžiek motoriek, tak je to cocot platné, pozri sa dobre na túto stránku, nájdeš tam aj brzdné dráhy[linka] – ja viem, že sa jedná o Jawku, ale čísla hovoria jasne… 😉

  35. eXeBaT

    8. januára 2008 at 20:30

    Ja som to pre istotu zarámoval do albumu [linka] 😀

    Pokorne prosím, všimnite si meranie brzdnej dráhy na začiatku na prednom a na konci na zadnom kolese 😁

    Vysvetlenie: Pre „tup(í)ch“, ide o mongolský meter, nesnažte sa na to prísť u nás aj tak nedostať kúpiť 😀

  36. Lavergsx600

    8. januára 2008 at 20:30

    Heavy to co za somarina ta stranka? kua, natocim ti to video, si jak neveriaci heavy…
    eXeBaT ano mas pravdu, priznavam, je tam aj celkova dlzka motorky, ale aj tak je to fantasticke.

  37. eXeBaT

    8. januára 2008 at 20:32

    Heavy

    Mne je to jasné, ale čakal som podľa toho ako to napísal špičkové vysvetlenie a zase sa mu niečo nepodarilo 😀 Teda, nechcel som byť sviňa škodoradostná 😇

  38. Heavy

    8. januára 2008 at 20:34

    Lavergsx600 – tak dobre, znova a POMALY – nezaujíma ma nejaké video, ak takýto postup ovládaš, tak ho vieš aj PRESNE opísať, tak to urob, lebo ja NEVERÍM, že sa dá zastaviť na túto vzdialenosť z tejto rýchlosti… 😉

  39. Furby

    8. januára 2008 at 20:39

    eXeBaT u nás tomu vraví jeden docent že BULHARSKÁ KONŠTANTA 😀

    Heavy čo si tup(í) že Ti to ešte nie je jasné?? 😁

  40. Lavergsx600

    8. januára 2008 at 20:40

    Heavy to som nevedel ani ja. skus to niekedy, uvidis ze to pojde.

  41. Lavergsx600

    8. januára 2008 at 20:41

    Heavy len neskusaj teraz na lade 😁 bo ta nic nezastavi 😛

  42. eXeBaT

    8. januára 2008 at 20:41

    Lavergsx600

    Stačí, už ma bolí brucho. Pošli mi prosím fotku, som hetero, ale teba si zarámujem do obývačky 😀

  43. Lavergsx600

    8. januára 2008 at 20:43

    eXeBaT tiez sa tak bavis? :))) ja sa smejem od kedy som tu prisiel 😀 mam troska vypito 🤐 ale inak som celkom triezvy. 😁 okej, poslem ti fotku

  44. Heavy

    8. januára 2008 at 20:45

    eXeBaT – fotku? Blázniš? Je nezamestnaný a žije v Prahe… 😘 😉
    Lavergsx600 . yeb sa Ty na nejaký ľad – pýtal som sa aký máš na to postup, tak buď napíš postup, ako sa to dá, alebo napíš, že si zalial peknú cocotinu… 😉 Urob ako myslíš…

  45. Lavergsx600

    8. januára 2008 at 20:47

    Heavy nedovolil by som si ojebovat, co by som z toho mal?
    eXeBaT [linka]

  46. Lavergsx600

    8. januára 2008 at 20:48

    Heavy ale asi to bude tym ze velmi trcim z motorky 😁 taze ma zastavuje samo len vystrcim hlavu 😀

  47. eXeBaT

    8. januára 2008 at 20:53

    Lavergsx600

    Prepáč, príliš neosobné, nie je vidieť tvár 😁

  48. milan3232

    8. januára 2008 at 20:54

    Kto mu z tej fotky vymazal brzdiaci padak a betonovy doraz brzdenia?

    Laver – iba reakcny cas pri brzdeni … aaale, skoda vysvetlovat.

    Mimochodom, je to diskusia uuuplne mimo temu 😟 ☹️ 😟
    HAMBITE sa!

    Heavy a ty, nas vzor a ucitel to dopustis? Na vecne casy a nikdy inak.

  49. Heavy

    8. januára 2008 at 20:56

    milan3232 😀 😀 😀 nielenže to dopustím, ja sa toho aktívne zúčastňujem – no, proste ako také Hovado… 😀

  50. jybka

    8. januára 2008 at 22:16

    Ja tu normalne umieram…… 😀 😀 😀

  51. amazonka

    9. januára 2008 at 8:03

    Dlho som to tu nečítala ale dnes už druhý krát 😶 😶 😶 😶 , fakt, takto vyzerám ked to čítam 😶 😶 😶
    Exe, srdiečko, vážne ho tu necháš? Vieš, že aj ja som hovado, dokonca „vo vedení „.Ja som si myslela, ze tu niekto iba sranduje, ale on nesranduje 😶 on je fakt taký 😶 😶

  52. Furby

    9. januára 2008 at 8:41

    amazonka 😀 😀

  53. Xmen

    9. januára 2008 at 10:55

    😀 😀 😀 😀 😀 tak toto dám prečítať rodičom a už mi nikdy nepovedia,že som tup(í) ako kýbel gitu 😀 😀 😀 😀 😀
    mimochodom pripájam sa k modlitbe za spasenie našich neznalých duší…kameň na kameň a prach na prach či ako to je…Amen 😁

  54. draciatko

    9. januára 2008 at 12:44

    Čo chcete jazdiť dokáže každý debil, ale zabrzdiť na metri je macherstvo 😁

  55. racer8

    9. januára 2008 at 16:11

    Neviem ako Vám ale mne sa zda ze tu ma niekto hlavu bud v oblakox alebo v riti 😉 Lawor nic vzlom ale ty ma fakt prekvapujes.. co prispevok to blbost 😕

  56. Lavergsx600

    9. januára 2008 at 17:54

    V lete pride studena sprcha, pretoze zistite ze neskuseny jazdec bez vodicaka ktory ma najazdene len cca 300km vie lepsie brzdit ako vy. potom sa budem ja smiat nad vasou ubohostou z tychto vysmechov ktore tu pisete a z toho ze mate najazdene viac ako ja ste viac skusenejsi a take ucho vas setre 😀 tesim sa na to…

  57. Furby

    9. januára 2008 at 18:05

    😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
    my sa tešíme viac, ver tomu 😁

  58. milan3232

    9. januára 2008 at 19:06

    Lawer – ja ti verim. Velmi sa snazim byt ako ty. Nikto iny ma uz nezaujima. Iba ty a ja… 😈
    Prijmes ma do ucenia, ako byt taky dokonaly ako si ty?
    Prosiiiim.

    A vy, ostatni zavistlivci, fuj, ze vas hanba nefackuje. Takto sa navazat do nasej modly, ikony, nasko proletara…

    P.S. dufam, ze sa nestretneme v nemocnici, bo s takymi brzdami za tebou nikto nezastavi a kazdy ta prejde…

  59. Heavy

    9. januára 2008 at 19:14

    Studená sprcha v lete príde vhod,
    nedobehneme ani na záchod,
    keď uvidíme Tvoje brzdné dráhy,
    poserieme si vlastné prahy.
    Už sa teším až to zbadám,
    taká krátka brzdná dráha.
    Budem kričať juchuchu
    L aver ovi pri uchu.

  60. klasik

    9. januára 2008 at 21:05

    K článku:
    Pekný článok s celkom zaujímavými a možno aj hodnotnými informáciami pre začínajúcich motorkárov, 🙂 a vyšiel celkom aktuálne zrovna v období horúcich debát typu: Ako začať, Akú prvú motorku, Čo si mám kúpiť a pod….

    od veci:
    -k preberanej téme tohto fóra sa vyjadrím na niektorom z Lavórových fórumov alebo fórov? neviem čo je správne alebo spisovne…

  61. VASO

    9. januára 2008 at 22:11

    DOBRE CITANIE PRED SPANKOM 😀
    Lavergsx600 MAS MOJ OBDIV JA BI SOM TAK DLHO DEBILA SO SEBA ROBIT NEDOKAZAL.
    CHALANI KASLIME NA TO A POJME SA UCIT BRZDIT 😁

  62. Xmen

    10. januára 2008 at 5:46

    Heavy 😀 😀 😀

    Mašinu ťahám z garáže von…
    náhlim sa za Lavórom…
    predvedie on mi svoje triky a čary…
    len dúfam,že sa to kúzlo zdarí…
    nerád by som škrabal ho z predku Tatry…
    ja brzdiť neviem ako sa patrí…
    mám sa od neho čo učiť ešte…
    zastaviť na jednom metri presne…
    zadné kolo vzduchom letí…
    Lavór natĺkol gulky…koniec jeho detí 😀 😀 😀

    všetkému na vine je brzda kotúčová…
    pomôže len gola sada viacklúčová…
    opravy na mieste nieje to sranda…
    toto čo je žeby sonda lambda???
    netreba sa s odborníkom hádať…
    po názornej ukážke mohol by strádať…
    návštevy v nemocnici,nosenie kvetov…
    ten chmulo kecal s Liazkou sa stretol…
    nepomohol rychly brzdy zásah…
    už sa kochá v jarku po slovenských krásach 😀 😀

  63. Furby

    10. januára 2008 at 5:53

    Xmen aha! že na čom si makal v noci 😁 😁

  64. Xmen

    10. januára 2008 at 5:55

    Furby práca šlachtí a koho nie…borovičku nech dá si povinne 😁

  65. Lavergsx600

    10. januára 2008 at 8:42

    🙂

  66. Furby

    10. januára 2008 at 9:13

    Sa mi to len zdá alebo vidím už v druhej diskusií niekoho prikyvovať ako jebo?

  67. Noob

    10. januára 2008 at 11:18

    Vrátim sa k článku. Článok fajn poskytne základné info. Nie moc súhlasím s tými 125cm3 superšporťákmi na začiatok. Úplný začiatočník by mal začať na menšom skútri alebo najlepšie na babette a potom nejakom malom endure max. 125 cm3 alebo napr. Simsone 50cm3 – dneska už je pekný výber 125-tiek – naučí sa dobre preraďovať, techniku cez terén atď. a ak to zvládne a motorky ho budú stále baviť – môže výjsť na cesty s nejakým menším naháčom alebo športom……
    Ak tu niekto hovorí, že neni problém začať na naháči 500 cm3 – tak určite si milý začiatočníci z tohto neberte príklad……………….

  68. VASO

    10. januára 2008 at 12:02

    Xmen ZE KOLKO BASNIKOV MAME NA SLOVENSKU🙂

  69. wewerka

    10. januára 2008 at 14:33

    Podla mna sa len Xmen nudi po ceste domov z roboty..len pre upresnenie, jeho cesta vlakom trva nieco cca pod dve hodiny 😁

  70. Roland

    10. januára 2008 at 19:54

    Milé hovadká nedalo mi ale musel som aj ja priťuknúť naposledy som sa takto dobre bavil na diskusii s nazvom: HĽADÁM MOTORKÁRA od dračice 😁 ale neni lavor ten jej motor kár? 🤐 a WEWERKA ten wlak pri rychlosti Xmenovi domov za dve hodiny zastavi na jednom metri alebo nema taku vlakoskolu kde to vyucuju? ked si taka presna

  71. Xmen

    10. januára 2008 at 21:01

    wewerka ďakujem za vysvetlenie konečne všetci pochopia,že v práci makám ako včelička a na hovadiny myslím až po ceste domov,ktorá mi trvá presne 1 h 20 min (hodinudvadsať) 😁 😁 😁

  72. Xmen

    10. januára 2008 at 21:02

    VASO to vieš v Čechách majú už básnikov koniec tak prešli na Slovensko 😀 😀 😀

  73. Xmen

    10. januára 2008 at 21:04

    Roland ten vlak dokáže zastaviť na jednom metri z rýchlosti 80 km/h ak by sme mu dali dĺžku trebárs dva kilometre 😀 😀 😀 ale to už je o inom,pretože rušňovodiči nechodia do dobrej vlakoškoly a brzdiť nevedia,čo v podstate znamená,že všetci cestujúci sú samovrahovia 😀 😀

  74. wewerka

    10. januára 2008 at 22:38

    Roland taaak toto ti presne nepoviem teda..v tom sa uz nevyznam…ved vies, ze ja len ucto…to je to, kde si tak cavoval, ze ty na to isto prides..len pre vysvetlenie 😁 😁 😈

  75. charym

    10. januára 2008 at 22:50

    Tak uz viem ako brzdi moto,auto teraz vlak uz len lode a lietadla 😀 😀 😀

  76. Xmen

    11. januára 2008 at 5:30

    charym pri lodiach to máš jasné…brzdná dráha je taká dlhá aká je v danom mieste hĺbka a čas brzdenia závisí od toho ako rýchlo naberá vodu a dosadne na dno 😀 😀 😀
    no a pri lietadlách viď názornú ukážku 11. september 2001…dokázali zabrzdiť skoro na fleku a nebola to zrovna 40-ka 😀 😀 😀

  77. malymirec

    11. januára 2008 at 16:47

    Neurazat, on vas vsektych vytre 🤐 😈

  78. VASO

    11. januára 2008 at 16:57

    Xmen skoda ze aj debili v tych cechach zomreli 😀

  79. charym

    11. januára 2008 at 17:50

    Xmen TAK DIK UZ MAM VO VSETKOM JASNO 😁

  80. Xmen

    11. januára 2008 at 17:57

    charym 😁 😁 😁 v pohode rád pomôžem 😀 😀 😀

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri