Do rodiny motocyklov nesúcich názov Ducati Monster pribudol nový silný súrodenec s označením Monster 1200 R. Výrobca smeruje tento model na jazdcov bažiacich po adrenalíne a superšportových jazdných vlastnostiach. Nový Monster je pripravený rozdať si to s modelmi ako BMW S 1000 R alebo Aprilia Tuono V4 1100 RR a máme pocit, že Ducati je na takýto súboj titánov perfektne pripravená.
Nenápadný dizajn
Dizajn je pre celú modelovú radu Monster ľahko identifikovateľný a model 1200 R presnezapadá do tejto schémy. Dá sa povedať, že na prvý pohľad pôsobí až nenápadne, no bližšia obhliadka odhalí, že ambície tohto Monstera siahajú oveľa vyššie. Nádrž je športovo tvarovaná a smerom dozadu sa zužuje, čím vytvára veľmi dynamický efekt. Zadná časť má športové a zároveň elegantné línie. Jednoducho celý stroj priamo vyvoláva dojem ľahkosti a zároveň športového nasadenia. Zadná časť motocykla je úplne odľahčená a zdvihnutá tak, aby čo najviac odhaľovala pneumatiku s rozmerom 200/55. Pri návrhu kolies sa dizajnéri nechali inšpirovať modelom Panigale R a vznikli tak krásne trojlúčové kolesá. Ako sa dalo čakať, tak Monster 1200 R je dizajnový kúsok. Nasvedčuje tomu aj pozdĺžný pás inšpirovaný grafikou Ducati Corse, R-ko na boku chladiča a kontrastná obruba sedadla.
Výkon čistokrného športovca
R-ko poháňa kvapalinou chladený motor Testastretta 11° Dual Spark s objemom 1 198,4 ccm so štyrmi ventilmi na valec. Motor dáva 160 koní (117,7 kW) pri 9 250 ot./min. a krútiaci moment 131,5 Nm pri 7 750 ot./min, čo sľubuje mohutný záťah od najnižších otáčok Samozrejmosťou je splnenie normy Euro 4. Nové R-ko je vybavené výfukovým systémom 2-1-2 s priemerom trubiek 58 mm. Každého určite upúta dvojicapäťuholníkových tlmičov výfuku. Originálny dizajn škrtiacej klapky použitej na modeli Monster 1200 S mal priemer 53 mm. R-ko má väčší oválny dizjan, ktorý zodpovedá priemeru 56 mm. Nižšie tesnenie valca umožnilo zvýšiť kompresný pomer z pôvodného 12,5:1 na 13:1. V porovnaní so štandardným dvojvalcom, ktorý poháňa Monster 1200 S, má R-ko ťah aj za hranicou 7 000 otáčok. R-ko je však celkovo nadupanejšie a prídavok sily a krútiaceho momentu sa nachádza v celom priebehu otáčok. Dôležité je, že 75% maximálneho krútiaceho momentu dostáva jazdec už pri 3 500 ot./min. R-kový Monster má mokrú spojku a tá má vďaka servo mechanizmu hladký chod. Servisný interval pre hlavné úkony je 15 000 km alebo 12 mesiacov. Údržba ventilov mádokonca až 30 000 km.
Kompaktný podvozok
Monster to je priehradový rám. Tento model je ním doslova povestný a R-ko bez priehradového rámu by bolo jednoducho nepredstaviteľné. Rám je veľmi kompaktný a ľahký a to aj vďaka tomu, že je uchytený priamo na hlavy valcov. Tento spôsob je odvodený od Panigale. Aj zadný podporný rám je uchytený priamo na motor. Vytvára kompaktnú štruktúru, na ktorej sú umiestnené zadné stúpačky. Výrobca sa tentokrát rozhodol rozpojiť uloženie stúpačiek jazdca a spolujazdca a každé z nich osadiť samostatne. Pre porovnanie si môžete pozrieť S-kový model. Podvozok modelu R bol zdvihnutý o 15 mm vpredu a aj vzadu. Výška sedadla bola doladená na 830 mm a výrobca sa samozrejme zameral na ergonómiu, aby mal jazdec správny a pohodlný posed pri použití na ceste a aj na okruhu. Znižovanie hmotnosti sa dnes skloňuje prakticky všade. Nová zadná časť, kolesá, časti z karbónových vlákiena nové uloženie stúpačiek ušetrili až 2 kilá na váhe. Celková suchá hmotnosť je 180 kíl.
Pruženie, kolesá, brzdy
Predná vidlica má priemer nosníkov 48 mm. Je plne nastaviteľná, vyrobil ju Öhlins a vnútorné klzáky sú potiahnuté tenkým filmom nitridom titánu. Zadný tlmič, tak isto Öhlins, je plne nastaviteľný. V oboch prípadoch ide o vysokokvalitné komponenty s racingovou špecifikáciou. Balíček Öhlins uzatvára tlmič riadenia pomáhajúci udržať stabilitu aj počas prudkej akcelerácie a vo vysokých rýchlostiach. Novonavrhnuté, trojlúčové kolesá som už spomínal. Obuté majú Pirelli DIABLO™ Supercorsa SP tyres – 120/70 ZR17 vpredu a 200/55 x ZR17 vzadu. Pneumatiky sú odvodené priamo z okruhových, avšak upravené na cestnú premávku. Jazdec má tak možnosť využiť ich ako na denné jazdenie tak na okruh. Nadupaná mašina potrebuje extra brzdy. Pre Monster R je to dvojica radiálne namontovaných BremboM50 monoblokov, ktoré zvierajú 330 mm kotúče. Rovnaké komponenty má aj 1299 Panigale. Vzadu máme 245 mm kotúč brzdený jedným Brembom. V rámci balíčka Ducati Safety Pack (DSP) obsahuje brzdný systém vypínateľné ABS od Bosch-u a tak isto kontrolu trakcie (DTC) ponúkajúcu tri jazdné módy (Sport, Touring a Urban). Sport dáva 160 koní, priamy ride-by-wire, obmedzený vplyv DTC (level 3) a ABS (level 1). Touring je na tom výkonovo rovnako avšak do hry viac vstupujú DTC (level 4) a ABS (level 2). Urban nám uberie kone na 100 DTC (level 6) aj ABS (level 3) sú na maxime. Popravde konečne niekto ten posledný mód nazval inak ako Rain 🙂
Thin Film Transistor (TFT)
Za týmto tajomným názvom sa skrýva prístrojový panel. Farebný TFT displej má tri zobrazenia a to Core, Full a Track. Každé z nich má svoje určenie. Napríklad pri zapnutí Urban módu sa nám zobrazujú len základné dáta. Hlavné zobrazenie má rýchlomer v strede. Okrem neho je tam zaradený rýchlostný stupeň. V Touring móde displej zobrazuje plné (Full) dáta a teda maximálne množstvo informácií. Sport mód je samozrejme zameraný na športové vyžitie a preto sa zobrazuje Track (okruhový) displej zobrazujúci minimum potrebné na trati – grafické zobrazenie otáčok. Samozrejmosťou je, že si jazdec môže vybrať zobrazenie nehľadiac na zvolený jazdný mód.
Ducati Monster 1200 R
Motor: 1 198 ccm, 8 ventilov, Desmo, V2
Výkon: 160 k pri 9 250 ot./min.
Krút. moment: 131 Nm pri 7 750 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (DxŠxV): 2 121 x 1 150 x 845 mm
Rám: priestorový, pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 207 kg (prevádzkaová hmotnosť)
Rázvor: 1 509 mm
Výška sedla: 830 mm
Objem pal. nádrže: 17,5 l
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 200/55-17
Text: Jozef Jambor, foto: Ducati
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 11/2015.
Monster na okruh aj cestu – predstavenie Ducati Monster 1200 R
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Xaeroifbb
26. februára 2016 at 5:30
5 uholnikovy tlmic vyfuku?