Connect with us

Spravodajstvo

Nimbus typ C ? dánsky bobber (1952)

Publikovaný

on

V Dánsku asi každý pozná motocykle Nimbus. U nás ich pozná len málokto. Dán Kim Scholer je veľkým fanúšikom ?domácich? motocyklov: ?Je to ako vírus, ktorého sa nemôžem zbaviť.? Jedného dňa sa rozhodol, že na základe motocykla Nimbus typ C si postaví svoj vlastný bobber.

Celý návrh motocykla robil Kim sám a podľa jeho slov to prebiehalo tak, že zmenil jednu vec a ďalších osem musel zmeniť tiež, pretože už neladili. Predná vidlica bola skrátená o 8 cm a pôvodné riadidlá boli zamenené za motokrosové. Predný reflektor je replika vyrobená podľa svetlometu z motocykla Indian (zložená z reflektoru VW Polo, ?nejakého? skla a silikónu). Zadné svetlo našiel jeho kamarát na eBay. Originálne 19 paclové kolesá boli zamenené za 18 palcové kolesá pochádzajúce z H-D. Pneumatiky vybral proste preto, že sa mu páčil ich vzor. Výfukové potrubie vyrobil pre Kima na mieru jeho kamarát. Množstvo ?drobností? pochádza doslova z toho, čo bolo po ruke. Nájdeme tam napríklad brzdovú páčku z MZ, sedadlo H-D, bočný stojan zo Suzuki a z mnohých iných (napr. zo Saabu 96). Zadný blatník a brzdy pochádzajú originál z Nimbusu (blatník bol skrátený).
Jednou z najväčších úprav však bola výmena prevodovky z pôvodnej trojstupňovej na novú štvorstupňovú.

Aj keď mi celé čítanie o tejto stavbe prišlo dostatočne uletené, korunu tomu nasadil fakt, že Kim svoj motocykel využíva v plnej možnej miere. Od jeho dokončenia s ním najazdil viac ako 10000 km a podľa jeho tvrdení motocykel stále funguje perfektne.

Najväčším prekvapením pre mňa však bolo, že Kim podnikol s týmto motocyklom osem-týždňový trip po Japonsku (v roku 2007), o ktorom napísal aj svoj blog.

[linka] na Kimov blog o ceste po Japonsku (EN)

História Nimbusu v skratke
Spoločnosť Fisker and Nielsen z Kodane vyrábala motocykle Nimbus v rokoch 1919 až 1960. V predaji boli dva základné typy motocyklov, oba boli poháňané štvorvalcom o objeme 750 ccm.
O type C sa začalo uvažovať v rokoch 1932 až 1934, od výrobcu dostal kardan, nový motor so silou 18 koní (neskôr 22 koní). Motocykel mal dokonca teleskopickú prednú vidlicu (o rok skôr ako BMW R12).
Motocykel sa dostal do predaja v roku 1934 a vďaka tomu, že medzi klientov patrila armáda, polícia aj pošta, sa stal najpredávanejším motocyklom v Dánsku. S úpravami sa v ponuke výrobcu udržal až do roku 1960, kedy skončila spolupráca s armádou a aj výroba motocyklov Nimbus.

Nimbus typ C ? dánsky bobber (1952)

Nimbus typ C ? dánsky bobber (1952)

Advertisement

4 komentáre

1 komentár

  1. AIR

    29. júla 2009 at 4:55

    No šikovný to chlapec tento dán Kim Scholer …. palec hore /este stale tu chyba taky smajlik/

  2. RoboNM

    29. júla 2009 at 10:26

    Pekný veru 🙂

  3. raptor

    29. júla 2009 at 13:17

    Ten bastard posobi harmonickym dojmom

    pekna motorka

  4. kxbibo

    29. júla 2009 at 18:57

    Pekná mašinka. Fajn pocit povoziť sa na niečom čo si človek sám poskladal.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri