V Dánsku asi každý pozná motocykle Nimbus. U nás ich pozná len málokto. Dán Kim Scholer je veľkým fanúšikom ?domácich? motocyklov: ?Je to ako vírus, ktorého sa nemôžem zbaviť.? Jedného dňa sa rozhodol, že na základe motocykla Nimbus typ C si postaví svoj vlastný bobber.
Celý návrh motocykla robil Kim sám a podľa jeho slov to prebiehalo tak, že zmenil jednu vec a ďalších osem musel zmeniť tiež, pretože už neladili. Predná vidlica bola skrátená o 8 cm a pôvodné riadidlá boli zamenené za motokrosové. Predný reflektor je replika vyrobená podľa svetlometu z motocykla Indian (zložená z reflektoru VW Polo, ?nejakého? skla a silikónu). Zadné svetlo našiel jeho kamarát na eBay. Originálne 19 paclové kolesá boli zamenené za 18 palcové kolesá pochádzajúce z H-D. Pneumatiky vybral proste preto, že sa mu páčil ich vzor. Výfukové potrubie vyrobil pre Kima na mieru jeho kamarát. Množstvo ?drobností? pochádza doslova z toho, čo bolo po ruke. Nájdeme tam napríklad brzdovú páčku z MZ, sedadlo H-D, bočný stojan zo Suzuki a z mnohých iných (napr. zo Saabu 96). Zadný blatník a brzdy pochádzajú originál z Nimbusu (blatník bol skrátený).
Jednou z najväčších úprav však bola výmena prevodovky z pôvodnej trojstupňovej na novú štvorstupňovú.
Aj keď mi celé čítanie o tejto stavbe prišlo dostatočne uletené, korunu tomu nasadil fakt, že Kim svoj motocykel využíva v plnej možnej miere. Od jeho dokončenia s ním najazdil viac ako 10000 km a podľa jeho tvrdení motocykel stále funguje perfektne.
Najväčším prekvapením pre mňa však bolo, že Kim podnikol s týmto motocyklom osem-týždňový trip po Japonsku (v roku 2007), o ktorom napísal aj svoj blog.
História Nimbusu v skratke Spoločnosť Fisker and Nielsen z Kodane vyrábala motocykle Nimbus v rokoch 1919 až 1960. V predaji boli dva základné typy motocyklov, oba boli poháňané štvorvalcom o objeme 750 ccm.
O type C sa začalo uvažovať v rokoch 1932 až 1934, od výrobcu dostal kardan, nový motor so silou 18 koní (neskôr 22 koní). Motocykel mal dokonca teleskopickú prednú vidlicu (o rok skôr ako BMW R12).
Motocykel sa dostal do predaja v roku 1934 a vďaka tomu, že medzi klientov patrila armáda, polícia aj pošta, sa stal najpredávanejším motocyklom v Dánsku. S úpravami sa v ponuke výrobcu udržal až do roku 1960, kedy skončila spolupráca s armádou a aj výroba motocyklov Nimbus.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
AIR
29. júla 2009 at 4:55
No šikovný to chlapec tento dán Kim Scholer …. palec hore /este stale tu chyba taky smajlik/
RoboNM
29. júla 2009 at 10:26
Pekný veru 🙂
raptor
29. júla 2009 at 13:17
Ten bastard posobi harmonickym dojmom
pekna motorka
kxbibo
29. júla 2009 at 18:57
Pekná mašinka. Fajn pocit povoziť sa na niečom čo si človek sám poskladal.