Connect with us

Spravodajstvo

Nový športový model Honda V4 bude plný prekvapení

Publikovaný

on

V tomto roku Honda predstavila futuristický koncept s označením V4, ktorý je predzvesťou nových modelov Hondy, ktoré budú využívať novú generáciu motorov s usporiadaním V4. Od svetovej premiéry konceptu V4 už ubehlo pár mesiacov a na povrch sa dostávajú prvé informácie týkajúce sa nového modelu. Okrem oficiálneho vyhlásenia Hondy, že prvý sériový model sa objaví už koncom budúceho roku, sú tu aj prvé informácie ohľadom techniky.

30% úspora paliva
Najnovšie si Honda dala patentovať systém s označením VCM (Variable Cylinder Managment), ktorý prispieva k výraznej úspore paliva a hovorí sa až o 30% úspore. Tento systém preruší prívod paliva k jednému alebo dvom valcom v nízkych otáčkach a v situáciách, kde nie je potrebné využívať výkon všetkých štyroch valcov. V tomto režime sa motor správa ako dvojvalec a neaktívne piesty sa pohybujú vo valci naprázdno. Celý systém pracuje na podobnom princípe ako Hyper VTEC (premenlivé časovanie ventilov), ktoré nájdete na Honde VFR800, kde vysúvací kolík nad hriadeľom ventilu podľa okamžitých otáčok aktivuje alebo naopak deaktivuje pohyb ventilu vo valci.

Ďalšie nové technológie
V prípade tohto modelu sa naozaj môžeme tešiť na záplavu nových technológii, ktoré môžu znamenať zrod úplne novej kategórie motocyklov. Medzi ďalšie novinky budú patriť až dve spojky na prevodovke. Toto riešenie sa už využíva v automobilovom priemysle a dvojica spojok skráti čas potrebný na preradenie na minimum. Prvá spojka ovláda 1., 3. a 5. prevodový stupeň, druhá spojka potom 2., 4. a 6. prevodový stupeň. Pri zaradení prvého prevodového stupňa sa automaticky, zaradí aj druhý stupeň, no druhá spojka ovládajúca 2. stupeň zostáva aktivovaná aj po rozbehu. V momente keď sa rozhodnete preradiť elektronika dá pokyn druhej spojke a preradenie prebehne okamžite, samozrejme v tom čase je pripravený už aj tretí prevodový stupeň. To isté sa udeje aj v prípade podradenia.

Nový podvozok
Radikálne zmeny sa očakávajú aj v prípade podvozku. Riadenie motocykla sa bude nachádzať v náboji kolesa a bude dosť odlišné od konvenčných riešení. Ďalšou novinkou bude aj systém odpruženia zadného kolesa. Namiesto jedného celku bude zadnú kyvnú vidlicu tvoriť sústava krátkych ramien, ktoré sú medzi sebou spojené čapmi. Toto riešenie eliminuje negatívne reakcie vznikajúce na kardanovom hriadeli počas akcelerácie. Samozrejme to nie je všetko a nová generácia modelu vybaveného motorom V4 toho bude ukrývať ďaleko viacej, no na konečnú podobu tohto motocykla si budeme musieť nejaký čas ešte počkať, minimálne do jesene budúceho roku.

Nový športový model Honda V4 bude plný prekvapení

Advertisement

5 komentárov

1 komentár

  1. misi

    10. decembra 2008 at 18:46

    Pekný koncept. Dúfam, že ju Honda predstaví aj v Prahe. Najviac ma zaujal ten motor, technika VCM 😶 . V tomto roku sa to „roztrhlo“ s V4 čo považujem za pozitívne spestrenie (V-Max, RSV4). 😁

  2. milan3232

    10. decembra 2008 at 23:28

    Tesim sa, tesim. Aj ked neviem, ci to uz naozaj bude. Pokial viem, predpoklada sa objem okolo 1000ccm.

  3. malymirec

    11. decembra 2008 at 12:25

    To vsetko do vyroby nedaju,stalo by to viac,ako novy accord 🤣

  4. tikac

    27. januára 2009 at 20:29

    A jeje, zabudli na kolesa 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣

  5. cazzo

    28. januára 2009 at 9:50

    Nič nové! motocykel.sk to už má dávno v logu 😁 Asi to tí ryžožrúti okukali 😁

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri