V tomto roku Honda predstavila futuristický koncept s označením V4, ktorý je predzvesťou nových modelov Hondy, ktoré budú využívať novú generáciu motorov s usporiadaním V4. Od svetovej premiéry konceptu V4 už ubehlo pár mesiacov a na povrch sa dostávajú prvé informácie týkajúce sa nového modelu. Okrem oficiálneho vyhlásenia Hondy, že prvý sériový model sa objaví už koncom budúceho roku, sú tu aj prvé informácie ohľadom techniky.
30% úspora paliva
Najnovšie si Honda dala patentovať systém s označením VCM (Variable Cylinder Managment), ktorý prispieva k výraznej úspore paliva a hovorí sa až o 30% úspore. Tento systém preruší prívod paliva k jednému alebo dvom valcom v nízkych otáčkach a v situáciách, kde nie je potrebné využívať výkon všetkých štyroch valcov. V tomto režime sa motor správa ako dvojvalec a neaktívne piesty sa pohybujú vo valci naprázdno. Celý systém pracuje na podobnom princípe ako Hyper VTEC (premenlivé časovanie ventilov), ktoré nájdete na Honde VFR800, kde vysúvací kolík nad hriadeľom ventilu podľa okamžitých otáčok aktivuje alebo naopak deaktivuje pohyb ventilu vo valci.
Ďalšie nové technológie
V prípade tohto modelu sa naozaj môžeme tešiť na záplavu nových technológii, ktoré môžu znamenať zrod úplne novej kategórie motocyklov. Medzi ďalšie novinky budú patriť až dve spojky na prevodovke. Toto riešenie sa už využíva v automobilovom priemysle a dvojica spojok skráti čas potrebný na preradenie na minimum. Prvá spojka ovláda 1., 3. a 5. prevodový stupeň, druhá spojka potom 2., 4. a 6. prevodový stupeň. Pri zaradení prvého prevodového stupňa sa automaticky, zaradí aj druhý stupeň, no druhá spojka ovládajúca 2. stupeň zostáva aktivovaná aj po rozbehu. V momente keď sa rozhodnete preradiť elektronika dá pokyn druhej spojke a preradenie prebehne okamžite, samozrejme v tom čase je pripravený už aj tretí prevodový stupeň. To isté sa udeje aj v prípade podradenia.
Nový podvozok
Radikálne zmeny sa očakávajú aj v prípade podvozku. Riadenie motocykla sa bude nachádzať v náboji kolesa a bude dosť odlišné od konvenčných riešení. Ďalšou novinkou bude aj systém odpruženia zadného kolesa. Namiesto jedného celku bude zadnú kyvnú vidlicu tvoriť sústava krátkych ramien, ktoré sú medzi sebou spojené čapmi. Toto riešenie eliminuje negatívne reakcie vznikajúce na kardanovom hriadeli počas akcelerácie. Samozrejme to nie je všetko a nová generácia modelu vybaveného motorom V4 toho bude ukrývať ďaleko viacej, no na konečnú podobu tohto motocykla si budeme musieť nejaký čas ešte počkať, minimálne do jesene budúceho roku.
Pekný koncept. Dúfam, že ju Honda predstaví aj v Prahe. Najviac ma zaujal ten motor, technika VCM 😶 . V tomto roku sa to „roztrhlo“ s V4 čo považujem za pozitívne spestrenie (V-Max, RSV4). 😁
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
misi
10. decembra 2008 at 18:46
Pekný koncept. Dúfam, že ju Honda predstaví aj v Prahe. Najviac ma zaujal ten motor, technika VCM 😶 . V tomto roku sa to „roztrhlo“ s V4 čo považujem za pozitívne spestrenie (V-Max, RSV4). 😁
milan3232
10. decembra 2008 at 23:28
Tesim sa, tesim. Aj ked neviem, ci to uz naozaj bude. Pokial viem, predpoklada sa objem okolo 1000ccm.
malymirec
11. decembra 2008 at 12:25
To vsetko do vyroby nedaju,stalo by to viac,ako novy accord 🤣
tikac
27. januára 2009 at 20:29
A jeje, zabudli na kolesa 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣
cazzo
28. januára 2009 at 9:50
Nič nové! motocykel.sk to už má dávno v logu 😁 Asi to tí ryžožrúti okukali 😁